بررسی و دانلود برنامه Yandex Navigator ؛ یک مسیریاب کاربردی

برنامه Yandex Navigator

برنامه Yandex Navigator یک اپلیکیشن مسیریابی است که شما را در پیدا کردن سریع‌ترین مسیر به مقصد یاری می‌کند. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی برنامه یاندکس پرداخته و لینک دانلود آن را ارائه کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اپلیکیشن Yandex Navigator

امروزه با گسترش استفاده از گوشی های هوشمند، اپلیکیشن های مسیریابی متعددی هم عرضه شده‌اند که کاربر می‌تواند به راحتی از آن‌ها جهت یافتن بهترین و سریع‌ترین مسیر برای رسیدن به مقصد استفاده کند و از وضعیت لحظه‌ای جاده ها و ترافیک مطلع شود. از جمله اپلیکیشن هایی که چنین امکانی را برایتان فراهم می‌کند می‌توان به اپلیکیشن ایرانی دال (Daal) اشاره کرد که پیش‎‌تر در مقاله‌ای با عنوان “معرفی و دانلود برنامه دال (ویز ایرانی): جایگزین قدرتمند Waze” به بررسی کامل آن پرداخته بودیم.

اپلیکیشن یاندکس هم از دیگر اپلیکیشن های کاربردی مسیریاب محسوب می‌شود که قابلیت های متعددی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در ادامه این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی دقیق برنامه Yandex Navigator بپردازیم. به منظور دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از آیکون ضمیمه شده در انتهای مقاله استفاده کنید. چنانچه در رابطه با اپلیکیشن Yandex Navigator سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

هزینه و سازگاری برنامه Yandex Navigator

برنامه یاندکس به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده که این موضوع یکی از نقاط قوت برنامه مذکور به حساب می‌آید. بنابراین کاربران جهت استفاده از قابلیت های ارائه شده توسط مسیریاب Yandex Navigator نیازی به پرداخته هزینه نخواهند داشت. همچنین این برنامه شامل تبلیغات درون برنامه‌ای هم نمی‌شود.

خوشبختانه کاربران دستگاه های اندرویدی و آی او اسی قادر خواهند بود تا به راحتی از قابلیت های برنامه Yandex Navigator بر روی دستگاه های خود بهره‌مند شوند چرا که این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس عرضه شده است.

رابط و تجربه کاربری اپلیکیشن Yandex Navigator

برنامه Yandex Navigator از یک رابط کاربری مطلوب بهره می‌برد و قابلیت های این برنامه در بخش های جداگانه قابل دسترسی هستند. از آنجایی که برنامه مذکور از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، ممکن است کاربرانی ایرانی در استفاده از این برنامه با مشکل مواجه شوند.

توجه داشته باشید که جهت استفاده از قابلیت های برنامه Yandex Navigator نیاز است تا موقعیت یاب دستگاه خود را روشن نمایید. پس از اجرای برنامه مذکور با لمس آیکون موجود در گوشه پایین و سمت راست صفحه می‌توانید به موقعیت فعلی خود بر روی نقشه دسترسی داشته باشید. سپس به منظور مسیریابی تنها کافیست انگشت خود را بر روی موقعیت مکانی مقصد در نقشه نگه داشته و از منوی نمایان شده گزینه To را انتخاب کنید. بدین ترتیب فاصله و زمان رسیدن تا مقصد برای شما نمایان می‌شود و با لمس گزینه Go فرایند مسیریابی آغاز خواهد شد.

برنامه Yandex Navigator

متاسفانه بر طبق بررسی های انجام شده برنامه یاندکس شامل اطلاعات خیابان های شهرهای کوچک ایران نمی‌شود. با این وجود اطلاعات خیابان های شهرهای بزرگ نظیر تهران در این برنامه قابل مشاهده است. بنابراین برنامه مذکور برای ساکنین شهرهای کوچک ایران چندان کاربردی نبوده و این موضوع یکی از نقاط ضعف آن به حساب می‌آید. با این حال انتظار می‌رود تا در آینده نزدیک شاهد تکمیل و به روز رسانی اطلاعات خیابان ها و جاده های تمام شهرهای ایران در این برنامه باشیم.

یکی دیگر از اصلی ترین قابلیت های برنامه Yandex Navigator مربوط به راهنمای صورتی این برنامه می‌شود که برای راهنمایی رانندگان در طول مسیر بسیار کاربردی خواهد بود. بدین ترتیب راننده برای اطلاع از مسیر نیازی به نگاه کردن به صفحه گوشی خود نخواهد داشت. پیدا کردن جای پارک یکی از اصلی ترین دغدغه های رانندگان به شمار می‌رود. خوشبختانه برنامه Yandex Navigator به رانندگان در پیدا کردن جای پارک کمک می‌کند. در صورت تمایل به یافتن جای پارک در نزدیکی موقعیت مکانی خود تنها کافیست آیکون به شکل P در گوشه پایین و سمت چپ صفحه را لمس کنید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر اپل

برنامه Yandex Navigator

علاوه بر قابلیت های ذکر شده در فوق برنامه یاندکس شامل قابلیت کاربردی برای اطلاع رسانی و هشدار تصادفات، تعمیرات جاده‌ای و دوربین های کنترل سرعت می‌شود. شما می‌توانید با لمس آیکون به شکل مثلث این اطلاعات را در برنامه وارد کرده و بر روی نقشه علامت گذاری کنید تا سایر کاربران هم بتوانند از وضعیت جاده ها مطلع شوند.

برنامه Yandex Navigator

اگر تمایل دارید تا به موقعیت مکانی مراکز تفریحی، مراکز درمانی، مراکز خرید، پمپ بنزین ها و غیره بر روی نقشه دسترسی داشته باشید، تنها کافیست تا به بخش Search مراجعه کنید. علاوه بر آن، یک کادر جستجو نیز در قسمت فوقانی بخش مذکور قرار دارد که با استفاده از آن قادر به جستجوی آدرس مکان مورد نظر خود خواهید بود. از سوی دیگر با مراجعه به بخش History می‌توانید به تاریخچه جستجو خود دسترسی داشته باشید.

برنامه Yandex Navigator

برنامه Yandex Navigator این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران بتوانند آدرس مکان های مورد نظر خود نظیر محل کار و یا آدرس منزل را جهت دسترسی سریع و آسان در برنامه ذخیره نمایند. بدین منظور نیاز است تا به بخش My Places مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید با لمس طولانی موقعیت مورد نظر بر روی نقشه و انتخاب گزینه To My Places آدرس مورد نظر را به لیست مکان های خود اضافه کنید. همچنین برنامه یاندکس قابلیت به اشتراک گذاری مسیر از طریق سایر اپلیکیشن ها را هم در اختیار کاربران خود قرار داده که با لمس گزینه Share امکان پذیر است.

برنامه Yandex Navigator

 بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ در تهران  

ویژگی های جانبی برنامه Yandex Navigator

برنامه Yandex Navigator شامل بخشی تحت عنوان Menu می‌شود که در این بخش به  قابلیت های نظیر تنظیمات، دانلود نقشه جهت استفاده آفلاین و بسیاری دیگر دسترسی خواهید داشت. توجه داشته باشید که جهت ذخیره تنظیمات، دسترسی به تاریخچه جستجو و یا همگام سازی اطلاعات بر روی دستگاه های مختلف نیاز است تا در این برنامه عضو شوید. بدین منظور می‌توانید از گزینه Sign In در بخش Menu استفاده کنید.

برنامه Yandex Navigator

با مراجعه به بخش Settings به تنظیمات کاربردی برنامه Yandex Navigator دسترسی خواهید داشت. به عنوان مثال شما می‌توانید نقشه را به حالت ماهواره‌ی تغییر دهید. همچنین این برنامه از قابلیت حالت شب یا Night Mode هم پشتیبانی می‌کند که در بخش تنظیمات می‌توانید نسبت به فعال سازی و یا غیر فعال سازی این قابلیت اقدام نمایید.

برنامه Yandex Navigator

در بخش Language تغییر زبان برنامه امکان پذیر است. همانطور که پیش از این هم اشاره داشتم این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و در حال حاضر تنها از زبان های انگلیسی، روسی، اوکراینی، ترکی و فرانسوی پشتیبانی به عمل می‌آورد. از سوی دیگر با مراجعه به بخش Speak می‌توانید صدای گوینده راهنمای مسیر را تغییر دهید.

برنامه Yandex Navigator

یکی دیگر از ویژگی های جانبی برنامه Yandex Navigator مربوط به هشدار سرعت غیر مجاز می‌شود. این موضوع بدان معناست که در صورتی که سرعت خودرو شما از سرعت مجاز بیشتر باشد، از سوی این برنامه اخطار و یا هشدار دریافت خواهید کرد. در صورت تمایل به غیر فعال سایز این قابلیت می‌توانید اسلایدر گزینه Warn About Speeding را در حالت غیر فعال قرار دهید. متاسفانه این قابلیت در ایران پشتیبانی نمی‌شود. همچنین در این بخش می‌توانید با لمس اسلایدر گزینه Voice Guidance نسبت به غیر فعال سازی راهنمای صوتی برنامه هم اقدام نمایید.

برنامه Yandex Navigator

همانطور که مطلع هستید، به منظور استفاده از قابلیت های اپلیکبشن یاندکس نیازمند اتصال اینترنت خواهید بود. با این وجود برنامه Yandex Navigator امکان استفاده از این برنامه به صورت آفلاین را هم در اختیار کاربران خود قرار داده است. به طور قطع این قابلیت در زمان هایی که کاربر به اینترنت دسترسی ندارد، بسیار کاربردی خواهد بود. بدین منظور با مراجعه به بخش Download maps و جستجو نام شهر خود می‌توانید نقشه آن را جهت استفاده آفلاین دانلود کنید. با این وجود متاسفانه به دلیل عدم پشتیبانی از شهرهای ایران در این بخش، کاربران ایرانی قادر به استفاده از قابلیت مذکور نخواهند بود.

بیشتر بخوانید:  تعمیر ال سی دی گوشی

برنامه Yandex Navigator

ایده و وجه تمایز برنامه Yandex Navigator نسبت به سایر برنامه های مشابه

همانطور که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره داشتم، برنامه های مسیریابی متعددی عرضه شده‌اند. بنابراین برنامه Yandex Navigator یک ایده نو محسوب نمی‌شود. با این وجود قابلیت هایی نظیر رایگان بودن، پیدا کردن جای پارک، امکان استفاده به صورت آفلاین و هشدار سرعت غیر مجاز از وجه تمایز این برنامه نسبت به سایر اپلیکیشن های مسیریاب به حساب می‌آید.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی برنامه Yandex Navigator پرداختیم. اپلیکیشن یاندکس یک مسیریاب کاربردی است که توسط آن می‌توانید به سادگی سریع‌ترین مسیر به مقصد خود را پیدا کنید. اپلیکیشن مذکور به صورت کاملا رایگان منتشر شده و با دو سیستم عامل اندروید و آی او اس سازگاری دارد. به منظور دانلود مسیریاب Yandex Navigator از آیکون ضمیمه شده در انتهای مقاله استفاده کنید. چنانچه در رابطه با برنامه مذکور سوالی داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید.

نقاط قوت:

  • نمایش فاصله و زمان تخمینی برای رسیدن به مقصد
  • نمایش مراکز تفریحی، مراکز خرید و مراکز درمانی
  • امکان ذخیره آدرس های مورد نظر جهت دسترسی سریع و آسان
  • هشدار سرعت غیر مجاز
  • پیدا کردن جای پارک
  • امکان اشتراک گذاری مسیر از طریق سایر اپلیکیشن ها
  • ذخیره تاریخچه و همگام سازی با سایر دستگاه ها

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از زبان فارسی
  • جامع نبودن اطلاعات خیابان های شهرهای کوچک ایران
  • عدم امکان استفاده از این برنامه به صورت آفلاین در ایران

    دانلود Yandex Navigator از مایکت

بیشتر بخوانید:  

قطعات گوشی iPhone 8 Plus

دوربین آیفون 6 اس پلاس

iPhone 11 Pro Max دوربین سلفی

تعمیرات موبایل

Yandex.Navigator
نام Yandex.Navigator
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده Yandex LLC

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments