معرفی و دانلود برنامه Swift Playground یا سوئیفت پلی گراند

برنامه Swift Playground

اگر تمایل دارید تا زبان برنامه نویسی سوئیفت اپل را بیاموزید و هنوز هیچ چیزی در مورد آن نمی‌دانید، اپلیکیشن Swift Playground بهترین منبع موجود برای شروع فراگیری این زبان است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی برنامه Swift Playground یا سوئیفت پلی گراند بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با برنامه Swift Playground (سوئیفت پلی گراند)

اپل در کنفرانس توسعه دهندگان سال 2015 خود (WWDC 2015) از یک اپلیکیشن بسیار جالب رونمایی کرد. این اپلیکیشن رایگان با نام Swift Playground یا سوئیفت پلی گراند معرفی شد و برنامه‌ای بود که با هدف فراگیری ساده‌تر زبان برنامه نویسی سوئیفت تدوین شد. این برنامه در اصل یک اپلیکیشن آموزشی است که برای کودکان طراحی شده و با شبیه‌سازی یک بازی مراحل کد نویسی زبان برنامه نویسی سوئیفت اپل را از مبتدی تا سطح بالاتر آموزش می‌دهد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی برنامه Swift Playground یا سوئیفت پلی گراند بپردازیم. چنانچه در مورد این برنامه نیاز به توضیحات و راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک یاری بخواهید. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: شرکت تعمیرات موبایل

بررسی برنامه Swift Playground (سوئیفت پلی گراند)

اگر تمایل دارید تا زبان برنامه نویسی اختصاصی اپل با نام سوئیفت را بیاموزید، اما هیچ آشنایی با آن ندارید، همین حالا اپلیکیشن Swift Playground (سوئیفت پلی گراند) را از اپ استور دانلود و در دستگاه خود نصب کنید. در این برنامه شما درگیر یک بازی جالب می‌شود و با پازل‌هایی مواجه خواهید شد که حل آن‌ها به تدریج منجر به یادگیری زبان کد نویسی سوئیفت می‌شود.

برنامه Swift Playground

متاسفانه اپلیکیشن Swift Playground (سوئیفت پلی گراند) به طور اختصاصی برای آیپدهای اپل طراحی شده و ظاهرا فقط در آیپد ایر 2 (iPad Air 2)، آید مینی 2 (iPad Mini 2)، آیپد مینی 3 (iPad Mini 3)، آیپد مینی 4 (iPad Mini 4)،  آیپد پرو (iPad Pro) و نسخه‌های جدیدتر سری آیپدهای اپل قابل نصب و استفاده است. این برنامه به شکل بسیار دقیقی طراحی شده و به ساده‌ترین شکل ممکن یادگیری زبان برنامه نویسی سوئیفت را فراهم می‌کند.

برنامه Swift Playground

در جریان بازی سرگرم کننده و آموزشی که به واسطه اجرای برنامه Swift Playground (سوئیفت پلی گراند) ارائه می‌شود، قابلیت Split View آیپد فعال خواهد شد. بنابراین مانند عکس‌هایی که ضمیمه شده‌اند، صفحه نمایش آیپد به دو نیم تقسیم می‌شود. در سمت چپ نمایشگر شما می‌توانید کدهای دستوری سوئیفت را وارد کنید و در سمت راست و با انتخاب گزینه Run My Codes خروجی کدهای نوشته شده خودتان را در عمل مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون اپل در نمایندگی موبایل اپل

روش یادگیری و آموزشی که در برنامه Swift Playground (سوئیفت پلی گراند) به کار گرفته شده ساده و در عین حال بسیار موثر است. بی‌شک اگر علاقمند یادگیری سوئیفت باشید، اپلیکیشن مذکور به شدت شما را  درگیر خود می‌کند. در این برنامه مجموعه کاملی از دوره‌های آموزشی مختلف در سطوح متنوع ارائه شده است و شما برای شروع نیاز به هیچ دانش پیش‌فرضی نخواهید داشت.

برنامه Swift Playground

در ابتدا با مقدمات سوئیفت آشنا می‌شوید و سپس شخصی مجازی بازی را پیشرفت می‌دهید. مراحل بازی و یادگیری به تدریج پیچیده‌تر می‌شوند، بنابراین گول شعار این اپلیکیشن که برای کودکان طراحی شده است را نخورید، چرا که هر فرد بالغی هم می‌تواند از برنامه Swift Playground (سوئیفت پلی گراند) تجارب زیادی کسب کند. اپلیکیشن مذکور در نهایت حتی امکان اشتراک گذاری کدهای نوشته شده شما را با سایر کاربر فراهم می‌کند. بدین منظور می‌توانید از برنامه Messages، Mail یا حتی قابلیت AirDrop استفاده کنید.

 بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ در تهران  

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی برنامه Swift Playground (سوئیفت پلی گراند) پرداختیم. اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید تا زبان برنامه نویسی سوئیفت را به شما آموزش دهد، همین حالا Swift Playground را به طور رایگان از اپ استور دانلود کنید. چنانچه در مورد این برنامه نیاز به توضیحات و راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک یاری بخواهید. با ما همراه باشید.

نقاط قوت:

  • رایگان بودن
  • عدم نیاز به دانش برنامه نویسی
  • استراتژی آموزشی بسیار دقیق و مرحله به مرحله

نقاط ضعف:

  • عدم سازگاری با آیفون

بیشتر بخوانید:

دوربین جلو آیفون 6 پلاس

دوربین جلو آیفون 6 اس پلاس

قطعات گوشی آیفون ایکس اس مکس

 

تعمیرات موبایل

Swift Playgrounds
نام Swift Playgrounds
قیمت رایگان
سیستم عامل iOS
سازنده Apple

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments