روش‌های افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات در آی کلود (iCloud)

افزایش فضای ذخیره‌سازی iCloud

نکاتی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید فضای ذخیره‌سازی اطلاعات خود در سرویس آی کلود یا همان iCloud اپل را افزایش داده و به نوعی از آن استفاده بهینه‌تری داشته باشید. در این مقاله قصد داریم که روش‌هایی را بدین منظور خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بدون تردید با سرویس ذخیره‌سازی ابری آی کلود آشنایی دارید. آی کلود یا iCloud سرویس ذخیره‌سازی ابری اختصاصی شرکت اپل است. این سرویس حجم رایگانی معادل با 5 گیگابایت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در صورتی که تمایل به استفاده از حجم بیشتری از سرویس آی کلود داشته باشید می‌بایست با پرداخت هزینه‌های مشخصی که اپل تعیین کرده اشتراک این سرویس را خریداری کنید. از آنجایی که اغلب ما با این موضوع مشکل داشته و نمی‌توانیم با پرداخت مبلغ‌های مستقیم این چنینی نسبت به خرید اشتراک در سرویس‌ آی کلود اقدام کنیم، بهتر است به دنبال روش‌های دیگر باشیم که به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات در آی کلود به ما کمک کنند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

در این مقاله ما قصد داریم که روش‌هایی را به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات در آی کلود خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. این روش‌ها در واقع نکاتی هستند که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید استفاده بهینه‌تری از سرویس ذخیره‌سازی ابری آی کلود داشته باشید. اما چگونه می‌توان میزان فضای ذخیره‌سازی استفاده شده و باقی مانده سرویس آی کلود را در آیفون‌های اپل بررسی کرد؟ بدین منظور کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون یا آیپد خود شوید.
  • گزینه iCloud را انتخاب کنید.
  • گزینه Storage را انتخاب نمایید.
  • نهایتا گزینه Manage Storage را انتخاب کنید. در این بخش آمار و جزئیات دقیق حجم سرویس ذخیره‌سازی آی کلود دستگاهتان نمایش داده می‌شود.

افزایش فضای ذخیره‌سازی icloud

اگر از کاربران آیفون‌های اپل هستید و با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات در سرویس آی کلود دستگاه خود مواجه شده‌اید، توصیه می‌کنیم که با ما همراه شده و نگاهی به ترفندهای مد نظرمان داشته باشید. با موبایل کمک همراه شوید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل با ضمانت

روش‌هایی به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات و بهینه‌سازی سرویس آی کلود (iCloud)

با استفاده از روش‌ها یا ترفندهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توانید به شکل بهتر و موثرتری فضای ذخیره‌سازی اطلاعات سرویس آی کلود را در آیفون خود بهینه‌سازی یا مدیریت کنید. سعی کنید که همواره برای استفاده بهتر از حجم رایگان و محدود سرویس آی کلود به موارد زیر توجه داشته باشید.

تعمیرات اپل

فایل‌های بک‌آپ یا پشتیبان قدیمی را حذف کنید

حذف نسخه‌های قدیمی فایل‌های بک‌آپ یا پشتیبان ذخیره شده در سرویس آی کلود یکی از روش‌هایی محسوب می‌شود که به منظور بهینه‌سازی حافظه و ظرفیت این سرویس بسیار موثر است. همانطور که می‌دانید کاربران آیفون‌ها و آیپدهای اپل می‌توانند در آی کلود فایل‌های بک‌آپ ذخیره کرده و در هر شرایطی با اتصال به اینترنت و حساب کاربری خود به آن دسترسی داشته باشند. متاسفانه در بسیاری از موارد دیده شده که کاربران فایل‌های بک‌آپ ذخیره شده خود را به درستی مدیریت نکرده و نسخه‌های قدیمی آن‌ها را هم در کنار نسخه‌های جدیدشان در سرویس آی کلود ذخیره می‌نماید. این موضوع به شدت در مصرف فضای ذخیره‌سازی اطلاعات سرویس آی کلود موثر است، بنابراین حتما به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

تنظیمات بک‌آپ دستگاه را بهینه‌سازی کنید

اعمال برخی تغییرات در تنظیمات و جزئیات بک‌آپ‌گیری از محتوای آیفون‌های اپل هم می‌تواند به شدت در بهینه‌سازی حجم رایگان سرویس آی کلود موثر باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید از ذخیره‌ کردن اطلاعات مرورگر سافاری (Safari) دستگاه در فایل بک‌آپ مد نظرتان صرف نظر کنید و یا لیست مخاطبین دستگاه را جزء فایل بک‌آپ مد نظرتان قرار ندهید و به جای آن در سرویس Gmail این مخاطبین را ذخیره نمایید. با انجام این عمل‌ها و حذف بخش‌هایی از محتوای دستگاه در فایل بک‌آپ می‌توانید حجم فایل بک‌آپ را کاهش داده و بدین صورت منجر به بهینه‌سازی و مدیریت بهتر حجم محدود سرویس آی کلود شوید.

افزایش فضای ذخیره‌سازی icloud

به منظور دسترسی به تنظیمات این بخش و اعمال تغییرات مورد نظر در فایل بک‌آپ آیفون خود وارد بخش تنظیمات یا Settings دستگاه شده و گزینه iCloud را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید بخش‌هایی که تمایل به بک‌آپ‌گیری از محتوای آن‌ها در سرویس آی کلود نیستید را حذف نمایید. دقت داشته باشید که هر چه محتوای کمتری را انتخاب کنید، حجم فایل بک‌آپ نهایی کمتر شده و فضای کمتری از سرویس آی کلود اشغال می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی اپل واچ

از سرویس‌های ذخیره تصویر ثانویه استفاده کنید

عکس‌هایی که با استفاده از دوربین آیفون خود ضبط کرده و ذخیره می‌کنید به دلیل کیفیت بالایی که دارند حجم زیادی را هم شامل می‌شوند. ذخیره‌سازی این فایل‌ها در سرویس آی کلود به سرعت حجم رایگان 5 گیگابایتی موجود را تمام خواهد کرد. شما می‌توانید به جای آی کلود از سایر سرویس‌های ذخیره‌سازی عکس و تصویر موجود به منظور ذخیره این نوع فایل‌ها استفاده کنید و بدین صورت در مصرف حجم ذخیره‌سازی اطلاعات سرویس آی کلود صرفه جویی نمایید.

یکی از بهترین سرویس‌های ثانویه که بدین منظور قادر به استفاده از آن هستید، سرویس گوگل فتو یا همان Google Photos محسوب می‌شود. این سرویس محدودیت حجمی ندارد و به راحتی می‌توان تمام عکس‌های شما را در خود ذخیره نماید. استفاده از اپلیکیشن‌هایی همچون Flicker یاهو، سرویس وان درایو مایکروسافت (Microsoft OneDrive)، دراپ‌باکس (DropBox) و … هم بدین منظور می‌تواند بازده مناسبی را به همراه داشته باشد.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید:  گارانتی رسمی اپل

جمع‌بندی

به طور کلی استفاده از سرویس آی کلود در بین کاربران ایرانی چندان رایج نیست و دلیل این امر محدود بودن حجم بسته‌های اینترنتی و سرعت پایین آن‌هاست. با این حال هستند کاربرانی که از این سرویس به منظور ذخیره‌سازی اطلاعات آیفون خود استفاده می‌کنند. بدون تردید اگر این افراد در حین استفاده از سرویس آی کلود به نکات و ترفندهای نامبرده شده توجه داشته باشد قادر خواهند بود تا به شکل موثرتری فضای ذخیره‌سازی اطلاعات اکانت آی کلود خود را بهینه‌سازی نمایند. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

شیشه آیفون ایکس اس

تاچ ال سی دی سامسونگ A41

قطعات iPhone 7 Plus

تعمیرات موبایل

منبع cnet

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments