ارز دیجیتال BabyDoge چیست و عملکرد آن در سال ۲۰۲۲ چطور خواهد بود؟

ارز دیجیتال بیبی دوج چیست؟

بعد از ظهور دوج کوین، پای میم کوین های دیگری به عرصه دنیای رمزارزها باز شد که یکی از آن‌ها بیبی دوج کوین (BabyDoge) است. این رمز ارز که خود را فرزند دوج کوین می‌دانست، حواشی زیادی در بازار ایجاد کرد. از ژانویه 2021 (خرداد 1400) که معرفی شده تا کنون، فراز و نشیب‌های قیمتی بسیار زیادی را دیده است. در طی دو هفته اول 1,050 درصد رشد را تجربه کرد. بعد از ثبت قیمت $0.000000002014 در تاریخ 24 ژانویه (3تیر 1400) ، روز بعد قیمت بیبی دوج تا 60% ریزش ناگهانی را تجربه کرد. برای درک بهتر بیبی دوج (Baby Doge Coin) بهتر است داستان پیدایش آن را بدانیم.

ارز دیجیتال بیبی دوج چیست؟

ارز دیجیتال بیبی دوج کوین با نماد BABYDOGE، یک توکن کریپتوکارنسی نوپا که توسط جامعه آنلاین طرفداران ارز محبوب دوج کوین ساخته شده است.احتمالا اسم این رمز ارز تلاشی برای سوار شدن بر موج طرفداران پدر خود، یعنی دوج کوین است؛ اما شباهت این دو به همین جا ختم می‌شود. برخلاف دوج کوین که توکن بومی شبکه خودش است، بیبی دوج یک توکن است که هیچ تکنولوژی اساسی یا هیچ‌گونه کاربردی ندارد و روی شبکه بایننس اسمارت چین اجرا می‌شود. سیستم استیکینگ بیبی دوج طوری طراحی شده تا از کارمزد هر تراکنشی که کاربرهای این ارز دیجیتال انجام می‌دهند، پاداشی به کیف پول هولدرهای آن واریز شود.

ارز دیجیتال بیبی دوج چیست؟

ارز دیجیتال بیبی دوج هیچ استفاده‌ای در دنیای واقعی ندارد اگرچه که درخواست برای این رمز ارز، از تمرکز آن بر امور خیریه نشات می‌گیرد. در وایت پیپیر بیبی دوج ذکر شده که این ارز دیجیتال به دنبال تحقق ماموریت «نجات سگ‌های تیازمند» است. یک کیف پول با موجودی 2.2 درصد از عرضه کل بیبی دوج به امور خیریه اختصاص پیدا کرده است. هر تراکنش بیبی دوج 5% کارمزد دارد که به کیف پول هولدرها اختصاص دارد و از این مبلغ، 2.2% به والت امور خیریه تخصیص می‌یابد. ولت ذکر شده کاملا به شرکای خیریه Baby Doge Coin وقف شده است. این تیم تاکنون مبلغ 75 هزار دلار را به یک سازمان غیرانتفاعی واقع در واشنگتن، به نام Paws With Cause ، اختصاص داده است که این سازمان پناهگاه‌های محلی برای کمک به سگ‌ها را اداره می‌کند.

بنیان‌گذاران رمز ارز بیبی دوج

بر اساس وب سایت بیبی دوج، جامعه آنلاین هواداران ارز دیجیتال دوج کوین، این رمز ارز دوست داشتنی را پایه‌گذاری کرده‌اند. اما واقعا این طرفدارن چه کسانی هستند؟ منابع غیر رسمی ادعا می‌کنند موسس این میم کوین Christian Campisi، یک طرفدار محیط زیست و انسان دوست است که حامی سگ‌ها هم هست. البته در طی تحقیقات ما این ادعا در سایت‌های زیادی دیده شد و تقریبا تمام منابع معتبر تایید می‌کنند که کریستین کامپیسی خیرخواه، این ارز دیجیتال را ساخته است. ولی از آنجایی که در وب‌سایت رسمی بیبی دوج، اسمی از این شخص نیست، ما هم نمی‌توانیم به‌صورت قاطعانه کریستین را موسس BABYDOGE  اعلام کنیم.

بیبی دوج (BABYDOGE) چگونه عمل می‌کند؟

از آنجایی‌که هدف موسسان بیبی دوج این است که هولدرهای این ارز دیجیتال برای مدت طولانی‌تری آن را نگه دارند و شبکه هم فعال بماند. آن‌ها 10% کارمزد برای تراکنش فروش در نظر گرفتند، این طرح که با سیستم استیکینگ طراحی شده، برای سود دهی به هولدرها یکپارچه شده است؛ بنابراین به‌صورت خودکار تعداد بیشتری بیبی دوج به کیف پول هولدرها واریز می‌شود. 5% از این کارمزد هم بین هر دارنده بیبی دوج توزیع می‌شود. 5% درصد دیگر نیز به دو قسمت مساوی تقسیم و یک بخش با BNB مبادله می‌شود، به‌عنوان استخر نقدینگی و 2.5% دیگر نیز برای بیبی دوج باقی می‌ماند. استخر نقدینگی توکن‌ها را در دسترس نگه می‌دارد تا معامله‌گرها به‌راحتی بیبی دوج و باینس کوین را به‌هم تبدیل کنند. البته بیبی دوج اولین ارز دیجیتال نیست که کارمزد 10درصدی برای فروش رمز ارز خود وضع می‌کند، سیف‌مون (SafeMoon) رمز ارز دیگری است که برای کمک به حفظ ارزش توکن‌های خود این‌کار را انجام داده بود.

دلیل شکوفایی بیبی دوج چیست؟

محبوب شدن میم کوین‌ها از ابتدای سال 2021 بعد از اعلام حمایت ایلان ماسک از اولین آن‌ها، سبب افزایش تعداد این دسته ارزهای دیجیتال و بالا رفتن میزان محبوبیتشان شد، اما فقط تعداد انگشت شماری نظیر بیبی دوج کوین حجم خرید و فروش بالایی به دست آوردند و میلیون‌ها کاربر کسب کردند.

قیمت ارز دیجیتال بیبی دوج کوین زمانی شکوفا شد که ایلان ماسک ملقب به پدر دوج کوین (Doge Father) این ارز را در یک توییت منشن کرد و نوشت « اگر دوج کوین را دوست داشته باشی، عاشق بیبی دوج می‌شوی» روز بعد ارزشBABYDOGE  منفجر شد. واضح است این ارز دیجیتال به دنبال استفاده از محبوبیت دوج کوین بود. به همین علت خرید بیبی دوج برای طرفداران این ارز دیجیتال به یک گزینه جذاب تبدیل شد.

مقایسه بیبی دوج و دوج کوین

برای شروع BABYDOGE وDOGE COIN  هردو، ارزهای دیجیتالی هستند که بین طرفداران کریپتوکارنسی شهرت خوبی دارند. دوج کوین یکی از ارزهای برتر مارکت از لحاظ حجم بازار و کریپتوی برجسته‌تر از نظر تاریخچه است، چراکه در سال 2013 ساخته شده است. درحالی‌ که ارز دیجیتال بیبی دوج کوین در ابتدای عرضه خود گرفتار یک بدنامی (به دلیل هویت میم کوین‌ها) شده بود که منجر به یک ریزش سهمگین قیمت شد، اما به خوبی از پس آن شوک ناگهانی برآمد.

هنگامی که این دو ارز دیجیتال را  از نظر کاربرد باهم مقایسه کنیم دوج کوین یک ارز پایدار است که با بهره‌مندی از فناوری بلاک چین یک مدل غیر متمرکز را ارائه می‌دهد. در طرف دیگر، رمز ارز بیبی دوج هیچ کاربرد عملی را ارائه نمی‌دهد. اگرچه ارزش اصلی آن توسط عرضه و تقاضای بازار تعیین می‌شود، لذا هنگام مقایسه پدر و فرزند باید چند معیار دیگر هم در نظر گرفته شود.

بیبی دوج (Baby Doge Coin)

اوایل سپتامبر بود که ارز دیجیتال بیبی دوج در توییتر خود اعلام کرد، هولدرهای این رمز ارز، به تعداد به 548 هزار رسیده است اگرچه اکنون حجم بازار آن کمتر از 200میلیون دلار است. برجسته‌ترین پشتیبان این ارز دیجیتال ایلان ماسک است که با افتخار طرفدار پدر این ارز یعنی دوج کوین است. بیبی دوج برخلاف دوج کوین محدودیت عرضه دارد که این موضوع باعث تورم زدایی فوق‌العاده می‌شود. 35 درصد از عرضه کل ارز دیجیتال بیبی دوج نیز توسط تیم BABYDOGE سوزانده شده و از چرخه حذف شده است.

دوج کوین

دوج کوین جایگاه خود را بین ارزهای برتر مارکت. از نظر حجم بازار حفظ کرده است. طبیعتا می‌شود نتیجه گرفت که رشد و محبوبیت این ارز دیجیتال یک شهرت مقطعی نبوده است. مارکت کپ DOGE COIN تقریبا 31 میلیارد دلار است که این رمز ارز را به هشتمین ارزر دیجیتال از لحاظ حجم بازار در زمان نگارش این مقاله تبدیل می‌کند. حالا بزرگی بازار دوج کوین را با مارکت کپ 200میلیون دلاری ارز دیجیتال بیبی دوج مقایسه کنید.

دوج کوین

همه ما میدانیم یک رشته توییت ایلان ماسک و حمایت ثابت جامعه آنلاین بوده که ارز دیجیتال بیبی دوج کوین را به جایگاهی که الان دارد، رسانده است. تکنولوژی بلاک چین دوج کوین از شبکه لایت کوین فورک شده که غیر متمرکز بودن اولویت اصلی آن است. برخلاف بیبی دوج که بر بستر یک شبکه هوشمند متمرکز است. وقتی صحبت از ثبات و ارتباط می‌شود انتخاب به‌راحتی دوج کوین است اگرچه کوته‌بینی است اگر سخنی از ارتباه آینده بیبی دوج کوین گفته نشود.

در ارز دیجیتال بیبی دوج سرمایه گذاری کنیم؟

در نظر داشته باشید رشد اولیه بیبی دوج از توییت ایلان ماسک نشات گرفته بود. درحالی‌ که برای حفظ ارزش یک ارز دیجیتال توییت‌ها کفایت نمی‌کنند، یک جامعه قدرتمند، یک سازمان در راستای حفظ امنیت دیجیتالی رده بالا، شکل می‌دهد. برای سرمایه گذاری مبلغی را به بیبی دوج اختصاص دهید که از دست دادن آن، برای شما مشکلی ایجاد نکند. به بیان ساده‌تر یک سرمایه گذاری در بیبی دوج می‌تواند با ریسک همراه باشد. البته باتوجه به این‌که توکن تقریبا جدید و تازه وارد است. بازار صعودی همان چیزی است که بیبی دوج هنوز خود را در آن اثبات نکرده، بازار صعودی پیش رو همان زمانی است که فرزند دوج کوین می‌تواند خود را نشان دهد.

لازم به ذکر است که در ایران برای خرید بیبی دوج از صرافی های خارجی یا ترید با آن، به تتر نیاز دارید؛ چرا که آن‌ها از پرداخت های ریالی پشتیبانی نمی کنند و با ریال ایران جفت ارز معاملاتی ندارند.

تتر (tether) که با نماد USDT در دنیای رمزارزها شناخته می‌شود، برای تریدرهای ارزهای دیجیتال یک پناهگاه امن است؛ ارزش هر تتر معادل با یک دلار آمریکا است و به همین دلیل برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، از نوسانات شدید بازار در امان است. به دلیل داشتن قیمت ثابت، این رمز ارز در دسته استیبل کوین ها قرار می‌گیرد. حال برای خرید تتر و  فعالیت در آنها می‌توانید از طریق آدرس زیر اقدام کنید:

https://bit24.cash/coins/usdt

 

سخن آخر

بیبی دوج یک ارز دیجیتال تقریبا تازه وارد به دنیای رمز ارزها است. هولدرهای این میم کوین دوست داشتنی از توجه اخیر دنیا به این ارز دیجیتال، سودهایی گرفتند اما آینده این توکن کریپتو هنوز به‌شکل فرضیه است. به هرحال قبل از هرکاری مطمئن شوید که از تاریخچه بیبی دوج و مزایا و معایب آن اطلاعات کاملی دارید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص صرافی های ارز دیجیتال می‌توانید به وب سایت بیت 24 (bit24.cash)  مراجعه کنید و یا از طریق درگاه های زیر با ما در ارتباط باشید:

تلفن تماس: 28428770-021

ایمیل: info@bit24.cash

آدرس: تهران، جردن، خیابان ناهید، پلاک 114

 

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments