معرفی کاربردیترین اپلیکیشن های ادیت ویدیو در اندروید

معرفی کاربردیترین اپلیکیشن های ادیت ویدیو در اندروید

با افزایش ویلاگرهای مجازی در حوزه های مختلف، استفاده از اپلیکیشن های موبایلی ویرایش فیلم نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. در این بین تولید کنندگان اپلیکیشن های تولید و ادیت فیلم، بیشتر سعی کرده اند با در دسترس قرار دادن المان های آماده ، کار تولید محتوای ویدیویی را برای کاربران آسان کنند.

در این مقاله به معرفی چند ابزار بسیار شناخته شده و کاربردی برای ویرایش و تولید فایلهای ویدیوی در گوشی های اندرویدی پرداخته ایم.

معرفی کاربردیترین اپلیکیشن های ادیت ویدیو در اندروید

اپلیکیشن ویرایش ویدیو کپ کات (CapCut for android) :

کپ کات یکی از شناخته شده ترین برنامه های اندرویدی برای ادیت ویدیو می باشد . با دانلود کپ کات اندروید می توانید به امکانات بسیاری ازجمله هزاران افکت و فیلتر آماده ، چنجر های صحنه ی متفاوت ، بک گراند های جذاب و … دسترسی داشته باشید .

هدف اصلی تولید کنندگان کپ کات در اختیار قرار دادن یک اپلیکیشن جامع برای ادیت ویدیو بود که با استفاده از آن کاربر امکان ساخت ویدیو از تصاویر خود را نیز داشته باشد . با استفاده از کپ کات می توانید با سرعت بسیاری بالایی به ابزارهای ادیت مختلف دسترسی داشته و ادیت مدنظر خود را انجام دهید.

این برنامه بیش از 100 میلیون بار در فروشگاه گوگل دانلود شده است که نشان از محبوبیت بسیار بالای آن بین کاربران می باشد .

اپلیکیشن ویرایش ویدیو اینشات ( InShot for android) :

اینشات را شاید بتوان به عنوان آغازگر اصلی تحولات در اپلیکیشن های ویرایش اندرویدی نام برد. با دانلود اپلیکیشن اینشات اندروید امکان دسترسی به طیف بسیار گسترده ای از ابزارها را خواهید داشت که نیاز شما برای ادیت فایلهای صوتی ، تصویری و ویدیوی را به صورت کامل رفع میکند.

برنامه دارای ساختاری بسیار منظم است و ابزارهای مختلف به نوبت اهمیت در ادیت و کاربری آنها در نوار ابزار قرار گرفت اند . در داخل هر کدام از ابزارها امکان دسترسی به قابلیت های بسیار دیگری نیز مهیا شده است.

اینشات امکان قطع کردن ویدیو ، برش بخش های مشخصی از ویدیو ، کراپ کردن تصویر ، اضافه کردن بک گراند، جداسازی موزیک ، اضافه کردن موزیک ، افزایش و کاهش تناژ موزیک ، استفاده از موزیک در پس زمینه علاوه بر فایل صوتی و … را در اختیار کاربر قرار میدهد.

همچنین InShot امکانات بسیاری برای تنظیم مستقیم ویدیو ها و تصاویر مخصوص شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و … را فراهم کرده است که از نظر کاربری و افزایش سرعت تولید محتوا بسیار کارساز است.

از دیگر قابلیت های بسیار جذاب اینشات می توان به مشخص کردن کیفیت و رزولوشن فایل تصویری خروجی اشاره کرد که با توجه به فضای مورد نیاز خودتان میتوانید این مورد را تغییر دهید.

اپلیکیشن ویرایش ویدیو اینشات ( InShot for android) :

اپلیکیشن ویرایش ویدیو کاین مستر (KineMaster for android) :

کاین مستیر یکی دیگر از اپلیکیشن های ویدیوی می باشد که بیش از 100 میلیون بار در فروشگاه گوگل دانلود شده است. از جمله مهمترین ویژگی های کاین مستر می توان به افکت ها و استیکرهای بسیاری اشاره کرد که برنامه در اختیار کاربران قرار میدهد .

این ابزار جز ابزارهای قدیمی محسوب میشود و در اپدیت های مختلف سعی در افزایش امکانات و رسیدن به رقبا می باشد که تاکنون نیز موفق به حفظ بسیاری از کاربران خود شده است.

استفاده از نسخه معمولی یا نسخه آنلاک شده :

یکی از پرسشهای عمده ای که کاربران مطرح میکنند ، تقاضای دانلود برنامه اندروید به صورت آنلاک شده است. اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندرویدی که آنلاک نیستند و به راحتی از طریق گوگل پلی استور و یا سایر فروشگاه ها و وبسایت های اندرویدی قابل دانلود می باشند، غالبا در فایل خروجی واتر مارکی از برنامه را قرار میدهند. هر چند این واترمارک از کیفیت ویدیو کم نمیکند و اصولا در گوشه های تصویر قرار داده میشود، اما در تولید برخی ویدیوها می تواند مشکل ساز شود .

علاوه بر این نسخه های معمولی محدودیت هایی را در استفاده از ابزارهای مختلف برای کاربر ایجاد میکنند که می تواند استفاده از تمامی امکانات را برای کاربر محدود کرده و مشکلات بسیاری را برایش ایجاد کند.

راه حل اصولی و استاندارد و البته قانونی رفع این موانع خریداری لایسنس برنامه و استفاده از لایسنس قانونی ان می باشد که می توانید تا مدت زمان اعتبار لایسنس که غالبا نیز نامحدود است می توانید از آن استفاده کنید. هزینه ی لایسنس ها متغیر می باشد . اما مهمترین مشکل اینجاست که پرداخت های ارزی برای کاربران ایرانی بسیار مشکل و گاها با هزینه های گزاف اضافی همراه است که خرید نسخه ی قانونی را کمی دور از دسترس می کند.

در نتیجه کاربران به سمت استفاده از اپلیکیشن های آنلاک شده سوق داده میشوند. اگر چنین ابزارهایی را از وبسایت های معتبر دانلود کنید امکان دسترسی به ویژگی های کامل بازی ها را به راحتی خواهید داشت.

برای یک ویلاگر چه اپلیکیشن هایی جز ادیتور نیاز است ؟

ویلاگر ها همانطور که از اسمشان پیداست ، کار تولید محتوای ویدیوی انجام میدهند . اگر میخواهید که ویدیوهایی ضبط شده را به سرعت در صفحات مجازی خود منتشر کنید ، میتوانید در کنار ویرایشگر ها برای چنین مواقعی از اپلیکیشنهایی که دارای فیلترهای آنلاین هستند، همچون پیکس آرت و … استفاده کنید تا تصویر مطابق با نظر شما تولید شود.

استفاده از اپلیکیشن های ضبط فایل صوتی نیز برای ضبط جداگانه و ادیت با استفاده از ویرایشگرهای معرفی شده بسیار نیاز می باشد .

پیشنهاد میشود برای زیبایی کار و رابطه ی مناسب کاربر، پیش از شروع ویدیو یک کاور در داخل ویدیو قرار داده شود. در این کاور پیشنهاد می کنیم که از فونت هایی جدا از فونت های گوشی استفاده کنید و بهتر است از فونت های هنری برای افزایش زیبایی کاورها بهره ببرید.

سخن پایانی :

استفاده از اپلیکیشن های اندرویدی ویرایش فیلم ، راه ساخت و ادیت حتی حرفه ای ویدیو ها را به راحتی فراهم کرده است و سبب افزایش قابل توجه سرعت تولید محتوا در شبکه های اجتماعی شده است. علاوه بر این ویدیوهای معرفی محصولات و خدمات نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته و ارتباط با مشتریان به بهترین شکل ممکن فراهم شده است. بهتر است در آغار شروع استفاده از این اپلیکیشنها ، از ابزارهای عمومی و شناخته شده استفاده کنید و کم کم با افزایش تجربه برای بخش های مختلف از اپلیکیشن های تخصصی مجزایی استفاده کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments