آموزش آنلاک رایگان آیفون تحت قرارداد با اپراتورهای مختلف

آنلاک رایگان آیفون

آنلاک آیفون یکی از دغدغه‌های اصلی آن دسته از افرادی است که آیفونی قفل شده یا اصطلاحا لاک (Lock) در اختیار دارند. به منظور آنلاک آیفون باید مبلغ خاصی پرداخت، اما در برخی از شرایط خاص می‌تواند آیفون‌های اپل را به طور رایگان آنلاک کرد! با موبایل کمک همراه باشید.

آیفون‌هایی که اپل روانه بازار می‌کند عموما لاک یا قفل شده هستند. لاک بودن آیفون به این معناست که دستگاه با یک اپراتور مشخصی تحت قرارداد بوده و تنها با سیم کرت و خدمات همان اپراتور قابل استفاده است. به عنوان مثال ممکن است یک آیفون 5 اس خریداری کرده باشید که با اپراتور تی موبایل (T-Mobile) تحت قرارداد باشد. در این شرایط اصطلاحا گفته می‌شود که آیفون مورد نظر توسط اپراتور تی موبایل لاک شده است. این موضوع بدان معناست که آیفون نامبرده شده تنها با اتصال سیم کارت‌های اپراتور تی موبایل قابل استفاده خواهد بود و با اتصال سیم کارت هر اپراتوری دیگر استفاده از دستگاه امکان‌پذیر نخواهد بود.

اما لاک بودن آیفون توسط یک اپراتور خاص به این معنا نیست که شما برای همیشه باید از سرویس و خدمات آن اپراتور استفاده کنید. روشی وجود دارد که از آن طریق می‌توان آیفون مورد نظر را از قرارداد اپراتور مذکور خارج نمود که به این عمل اصطلاحا آنلاک آیفون گفته می‌شود. هنگامی که شما آیفونی را آنلاک کنید، قرارداد آن با اپراتور اصلی و محدودیت‌هایی که به منظور استفاده از سیم کارت و سرویس ارتباطی برای آن تعریف شده بود از بین می‌روند. بنابراین آیفونتان در هر بخشی از دنیا و با استفاده از خدمات و سرویس‌های هر اپراتور و سیم کارتی قابل استفاده خواهد بود. اما چطور می‌توانیم یک آیفون قفل یا لاک را آنلاک کنیم؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

 آنلاک رایگان آیفون

روش اصلی که به منظور آنلاک آیفون‌ها از آن استفاده می‌شود، پرداخت مستقیم حق و حقوق اپراتور تحت قرارداد با دستگاه است. به بیان دیگر شما برای آنلاک آیفون خود به اپراتور تحت قرارداد با آن مبلغ مشخصی را پرداخت کرده و این اپراتور آیفونتان را از قرارداد خارج می‌نماید. بدین صورت آیفون آنلاک شده و توسط هر سرویس دیگری قابل استفاده خواهد بود. اما آیا روش‌هایی هم وجود دارند که با استفاده از آن‌ها بتوان به طور رایگان آیفون‌های اپل را آنلاک کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که تحت شرایط بسیار خاص و منحصر به فردی این امکان وجود دارد که شما نسبت به آنلاک رایگان آیفون خود اقدام کنید. موفق شدن در این فرآیند به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با آن‌ها ارائه می‌کنیم. دقت داشته باشید که انجام این عمل‌ها به طور قطع آنلاک رایگان آیفون را تضمین نمی‌کنند، اما اگر شرایط شما با شرایط مورد نیاز مطابقت داشته باشید شانستان به منظور آنلاک رایگان آیفون بسیار زیاد خواهد بود. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات اپل در کرج

تعمیرات اپل

آنلاک رایگان آیفون لاک شده توسط اپراتور EE، T-Mobile و Orange

عموما به منظور آنلاک کردن آیفون‌های قفل شده توس سه اپراتور EE، T-Mobile و Orange از خدمات مراکز و شرکت‌های واسط استفاده می‌شود. هزینه آنلاک فکتوری آیفون‌ها با توجه به مدل این محصولات متفاوت است، اما به طور کلی هم اکنون میانگین هزینه پرداختی به منظور آنلاک یک آیفون تحت قرارداد با اپراتور T-Mobile در حدود 350،000 الی 450،000 تومان است. اپراتور EE و Orange هم تقریبا شرایط مشابهی دارند. اپراتور EE برای آن دسته از مشتریان خود که بیش از شش ماه از سرویس‌هایش استفاده کرده و قبوض خود را به موقع پرداخت کرده باشند شرایط ویژه‌ای را برای آنلاک آیفون‌های لاک شده توسط اپراتور خود در نظر گرفته است. به موجب این شرایط ویژه آن دسته از کاربران آیفون‌های تحت قرارداد با این شرکت که بیش از شش ماه از خدمات آن استفاده کرده باشند و قبوض خود را به موقع پرداخته کرده باشند، می‌توانند تنها با پرداخت هزینه‌ای در حدود 9 یورو آیفون خود را آنلاک فکتوری کنند. دو اپراتور Orange و T-Mobile هر شرایط نسبتا مشابهی را ارائه می‌کنند. اما آیا امکان آنلاک رایگان آیفون‌های تحت قرارداد با این سه اپراتور وجود دارد؟

 آنلاک رایگان آیفون

آنلاک رایگان آیفون‌های لاک شده توسط سه اپراتور T-Mobile، EE و Orange تنها در شرایطی امکان‌پذیر است که اطلاعات جامعی در مورد صاحب اصلی آیفون مورد نظر که آن را برای اولین بار خریداری کرده داشته باشید. در این شرایط باید به لینک زیر مراجعه کرده و موارد خواسته شده را پر کنید. دقت داشته باشید که سوالات بسیار دقیقی پرسیده می‌شوند که عموما بدون شناخت فرد اصلی خریدار آیفون نمی‌توان به آن‌ها پاسخ داد. به طور کلی اگر آیفون شما توسط سه یکی از سه اپراتور EE، T-Mobile و یا Orange لاک شده باشد، شانس شما به منظور آنلاک رایگان آیفون به شدت کم است، اما اگر در خارج از ایران زندگی می‌کنید می‌توانید از سرویس ویژه مشتریان خوش حساب این شرکت‌ها برای آنلاک آیفون خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11 پرو مکس

آنلاک رایگان آیفون لاک شده توسط اپراتور Vodafone

اپراتور Vodafone هم به منظور آنلاک فکتوری رسمی دستگاه از سوی سایت خود اطلاعات جزئی خریداری آیفون را درخواست می‌کند، بنابراین اگر آیفون شما توسط این اپراتور لاک شده هم بهتر است از خدمات مراکز و شرکت‌های واسط به منظور آنلاک دستگاه استفاده کنید. اما با این حال یک نکته جالب در مورد آیفون‌های تحت قرارداد با اپراتور Vodafone وجود دارد. اگر شما یک آیفون لاک شده توسط Vodafone را خریداری نموده و برای 12 ماه از خدمات آن استفاده کنید، می‌توانید به طور رایگان آیفون مورد نظرتان را آنلاک کنید. این موضوع و شرایط منحصر به فرد ممکن است در برخی از شرایط کاربرد داشته باشد.

آنلاک رایگان آیفون لاک شده توسط اپراتور Three

اگر آیفونتان تحت قرارداد با اپراتور Three است شانس بالایی به منظور آنلاک رایگان دستگاه خواهید داشت. در سایت رسمی این اپراتور اشاره شده که هم اکنون تمام آیفون‌هایی که تحت قرارداد با این اپراتور بوده و بعد از تاریخ یکم ژانویه 2014 خریداری شده باشند به طور رایگان و پس از اولین اتصال به اینترنت از طریق ابزار iTunes آنلاک می‌شوند. جالب است بدانید که حتی اگر آیفون شما قبل از این تاریخ خریداری شده باشد هم می‌توانید آن را به کامپیوتر متصل کرده و برنامه iTunes را اجرا نموده و نهایتا با انتخاب گزینه Restore Backup و کمی صبر از آنلاک رایگان آیفون خود لذت ببرید. دقت داشته باشید که در این شرایط تمام تنظیمات دستگاهتان پاک می‌شوند. چنانچه در مورد این امر نیاز به توضیحات بیشتری داشتید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید.تعمیرات اپل

آنلاک رایگان آیفون لاک شده توسط اپراتور O2

اپراتور O2 در زمینه آنلاک آیفون‌های تحت قرارداد با خود بسیار مرموزانه عمل می‌کند. این اپراتور مدعی شده که مشتریان سرویس ماهیانه یا اصطلاحا دائمی سیم کارت‌ها آن می‌توانند هر زمان که تمایل داشته باشند درخواست آنلاک کردن آیفون خود را در سایت رسمی این شرکت ثبت کرده و به طور رایگان آیفون خود را آنلاک نمایند. البته در این شرایط باید مبلغ قرارداد اصلی مابین خریداری و اپراتور به طور کامل پرداخت شود.

همچنین اپراتور O2 سرویس اختصاصی Pay & Go را هم ارائه می‌کند. سرویس Pay & Go در واقع مانند  خدمات سیم کارت‌های اعتباری در ایران است. کاربر پیش از استفاده از خدمات سیم کارت خود باید آن را شارژ کرده و سپس می‌تواند به میزان شارژ خود از سرویس‌های آن استفاده کند. در وب‌سایت شرکت O2 اشاره شده که مشترکین طرح Pay & Go این اپراتور با پرداخت هزینه‌ای در حدود 15 یورو هر زمان که تمایل داشته باشند می‌توانند نسبت به آنلاک آیفون خود اقدام کنند. با این وجود طی صحبت‌هایی که متصدیان سایت Macworld با مسئولین این اپراتور داشته‌اند، عنوان شده که آنلاک آیفون‌های تحت قرارداد با این اپراتور و استفاده کننده از طرح Pay & Go در هر زمان که کاربر تمایل داشته باشد به طور رایگان انجام می‌پذیرد!

 آنلاک رایگان آیفون

همچنین یکی از نمایندگان اپراتور O2 مدعی شده که شما با نصب سیم کارت‌های متغیر در آیفون‌هایی که توسط اپراتور O2 لاک شده‌اند و سپس اتصال دستگاه به کامپیوتر و اجرای ابزار iTunes نسبت به آنلاک رایگان آیفون خود اقدام کنید! متاسفانه ما شانس این را نداشتیم که صحت این موضوع را شخصا مورد بررسی قرار دهیم. با این حال امتحان کردن این روش ضرری را به همراه ندارد. شاید بتوان با استفاده از این روش نسبت به آنلاک رایگان آیفون‌های تخت قرارداد با اپراتور O2 وارد عمل شود.

بیشتر بخوانید:  نمایندگی رسمی اپل در ایران

آنلاک رایگان آیفون لاک شده توسط اپراتور Virgin Mobile

کمپانی Virgin Mobile به طور رسمی اعلام کرده که تمام آیفون‌های تحت قرارداد با این اپراتور که طی یک سال گذشته خریداری شده باشند به طور رایگان آنلاک می‌شوند. حتما می‌پرسید چگونه؟! به منظور آنلاک رایگان آیفون لاک شده توسط اپراتور Virgin Mobile کافیست که سیستم عامل آن را از آی او اس 8 به آی او اس 9 به روز رسانی کنید. با انجام این عمل دستگاه به طور اتوماتیک آنلاک می‌شود.

اگر آیفون شما از سیستم عامل آی او اس 8 بهره‌مند نباشد، بدین معناست که در بهترین شرایط ممکن در حال استفاده از آیفون 4 اپل هستید. اگر این چنین است، دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کرده و برنامه iTunes را اجرا کنید. سپس یک فول ریستور (Full Restore) کامل را انجام دهید تا آیفون شما آنلاک شود. دقت کنید که انجام این عمل منجر به از دست رفتن تنظیمات و سایر اطلاعات آیفونتان می‌شود، بنابراین پیش از انجام این کار از محتوای دستگاه فایل بک‌آپ تهیه کنید.

آنلاک رایگان آیفون لاک شده توسط اپراتور Tesco Mobile

اگر آیفون شما توسط اپراتور Tesco Mobile لاک شده و بیش از 12 ماه از مدت خریدتان می‌گذرد، کافیست که با شماره تلفن 0345 301 4455 تماس حاصل کرده و گزینه ” unlock your mobile” انتخاب کنید. بدین صورت آیفون شما به طور رایگان آنلاک می‌شود.تعمیرات اپل

آنلاک رایگان آیفون لاک شده توسط اپراتور Giffgaff

اپراتور Giffgaff دارای شرایط و ضوابط خاصی است که با توجه به نوع و شرایط آیفون خریداری شده شما تعیین می‌شوند. به منظور بررسی دقیق‌تری این موضوع از این لینک استفاده کرده و با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید.

بیشتر بخوانید:  گارانتی خدمات در مرکز تعمیر آیفون

چگونه متوجه شویم که آیفون آنلاک شده یا خیر؟

اما با فرض اینکه مراحل مربوط به هر یک از اپراتورهای مورد نظر را انجام داده‌ایم، چگونه می‌توانیم از آنلاک بودن آیفون خود مطلع شویم؟ انجام این عمل به سادگی امکانپذیر است. اگر از سیم کارت اپراتور تحت قرارداد استفاده می‌کنید مراحل زیر را طی کنید:

 آنلاک رایگان آیفون

  • وارد بخش تنظیمات یا اصطلاحا Settings آیفون خود شوید.
  • گزینه Mobile را انتخاب کنید.
  • در این بخش به دنبال گزینه‌ای با عنوان Mobile Data Network یا Cellular Data Network باشید. اگر این گزینه را پیدا کردید به احتمال زیاد آیفون شما آنلاک شده است.

اما اگر آیفون شما لاک بوده و در حال استفاده از خدمات اپراتور تحت قرارداد آن نیستید، مراحل زیر را به منظور بررسی آنلاک بودن آیفون خود طی کنید:

  • سیم کارت خود را که مربوط به یک اپراتور ثانویه می‌شود را در دستگاه وارد کنید.
  • آیفون خود را روشن کرده و منتظر بمانید.
  • چنانچه دستگاه روشن و امکان استفاده از آن فراهم آمد، آیفون شما آنلاک شده است.

بیشتر بخوانید:  تعویض گلس گوشی اپل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی روش‌های آنلاک رایگان آیفون‌های تحت قرارداد با اپراتورهای مختلف پرداختیم. هیچ یک از روش‌های نامبرده شده به طور قطع عملکرد موفقیت‌آمیزی را به همراه ندارند و وابسته به شرایط و ضوابط منحصر به فردی هستند. با این حال امتحان کردن این روش‌ها پیش از پرداخت مبالغ گزاف به شرکت‌ها و تیم‌هایی که نسبت به آنلاک آیفون اقدام می‌کنند، توصیه می‌شود. تیم موبایل کمک در مورد صحت عملکرد هیچ یک از این روش‌ها تضمین 100 درصد ارائه نمی‌نماید. چنانچه در مورد هر یک از روش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‎های وجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

دوربین سلفی آیفون ایکس اس مکس

تاچ ال سی دی سامسونگ S8

قطعات موبایل

تعمیرات موبایل

منبع macworld

نظرات کاربران (6)

guest
6 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Amir jalali
Amir jalali
3 سال گذشته

سلام من یه ۶ اس دارم قفل شده شبکش ممکنه راهنماییم کنید

پریا
پریا
4 سال گذشته

سلام.گوشیه من کلا هر سیم کارتی میذاریم صفحه اصلی بالا نمیاد.ولی بدون سیمکارت کار میکنه و مثل آی پاد میشه ازش استفاده کرد.سیم لاک شده.میشه با هزینه کمم درست شه؟بهم گفتن تعیین اپراتورش یتومن هزینشه

Shabbir
Shabbir
4 سال گذشته

چطور بدانیم که آیفون ما توسط کدام امپراتور لاک شده است و چگونه آنرا آنلاک کنیم

Shabbir
Shabbir
4 سال گذشته

چطور بدانیم که آیفون ما توسط کدام امراتور لاک شده است

چالاك زهرا
چالاك زهرا
4 سال گذشته

سلام گوشیم آیفون ۵c هستش سیم کارت نمیخونه ریجسترم کردم میدونم چیکار کنم لطفا کمک کنید اینم کد IMI013997000766347