آموزش قفل گشایی یا باز کردن unlock قفل اپل آیدی Apple ID

باز کردن قفل اپل آیدی

قفل گشایی، آنلاک یا به اصطلاحا رایج ما ایرانی‌ها باز کردن قفل اپل آیدی (Apple ID) یکی از مسائلی محسوب می‌شود که کاربران به وفور در رابطه با آن پرسش‌هایی مطرح می‌کنند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه قفل گشایی، آنلاک یا باز کردن قفل اپل آیدی (Apple ID) پرداخته و دلایل لاک شدن آن را مورد بررسی قرار دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌

پیش از هر چیز باید اشاره‌ای به اپل آیدی و کاربرد آن داشته باشیم. اپل آیدی در واقع اکانت یا حساب کاربری است که در سایت شرکت اپل ثبت می‌شود. با استفاده از اپل آیدی و فعال کردن آن در محصولات شرکت اپل قابلیت ثبت سفارش، دانلود نرم افزار بک آپ گیری ابری از اطلاعات دستگاه، افزایش امنیت دستگاه و … فراهم می‌شود. به بیان دیگر می‌توان گفت که اپل آیدی شناسنامه محصولات شرکت اپل است و بدون داشتن یک اپل آیدی، استفاده محصولات اپل معنایی ندارد.

از آنجایی که اپل در کشور ما به طور رسمی نمایندگی و سرویس‌دهی ندارد، امکان ساخت اپل آیدی به طور مستقیم برای ما ایرانی‌ها فراهم نیست. با این حال می‌توانید با استفاده از سرویس‌های سایت‌ها و شرکت‌های خاصی نسبت به ساخت اپل آیدی اختصاصی برای دستگاه خود اقدام کنید یا از کارشناسان موبایل کمک بخواهید برایتان اپل آیدی اختصاصی بسازند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اما همانطور که اشاره داشتیم یکی از اصلی‌ترین کاربردهای اپل آیدی مربوط به افزایش امنیت دستگاه می‌شود. در این راستا اپل در صورت شک برانگیز بودن فعالیت‌های یک کاربر ممکن است اپل آیدی وی را قفل یا به اصطلاح لاک کند. در این شرایط شما باید نسبت به آنلاک کردن یا باز کردن قفل اپل آیدی (Apple ID) خود اقدام کنید. هدف ما در این مقاله شرح نحوه باز کردن قفل اپل آیدی (Apple ID) و همچنین بررسی مواردی است که منجر به قفل شدن اپل آیدی می‌شوند. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

دلایل قفل شدن اپل آیدی (Apple ID) چیست؟

قفل شدن اپل آیدی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما تمام این دلایل با مسئله امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربر ارتباط دارد. به عنوان مثال اگر فردی آیفونتان را برداشته و رمز عبور اپل آیدی شما را چندین بار پیاپی به صورت نادرست وارد کند، اپل به منظور جلوگیری از بروز هر مشکل امنیتی سریعا اپل آیدی شما را قفل می‌کند. در این شرایط جای نگرانی وجود ندارد، چرا که شما با تایید هویت خود می‌توانید به راحتی نسبت به قفل گشایی یا باز کردن قفل اپل آیدی (Apple ID) خود اقدام کنید. به صورت کلی اپل در شرایط زیر اپل آیدی شما را قفل می‌کند:

  • اگر رمز عبور یا پسورد اپل آیدی شما برای چندین بار پیاپی به صورت نادرست وارد شود.
  • اگر پاسخ سوال امنیتی اپل آیدی را به شکل نادرستی وارد کنید. اگر پاسخ سوال امنیتی اپل آیدی خود را فراموش کرده‌اید، توصیه می‌کنیم که مقاله آموزش ریست کردن یا تغییر سوال امنیتی اپل آیدی (Apple ID) را مطالعه نمایید.

دلایل قفل شدن اپل آیدی بسیار متعدد هستند اما همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، تمام این دلایل با مسائل امنیتی و حفظ حریم خصوصی کاربر ارتباط مستقیمی دارند. در صورتی که اپل آیدی شما لاک یا قفل شود با یکی از پیغام‌های زیر مواجه خواهید شد:

  • This Apple ID has been disabled for security reasons
  • You can’t sign in because your account was disabled for security reasons
  • This Apple ID has been locked for security reasons

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی اپل واچ

آموزش آنلاک یا باز کردن قفل اپل آیدی (Apple ID)

اگر بنا به هر دلیلی اپل آیدی شما قفل شد باید نسبت قفل گشایی یا آنلاک کردن آن اقدام کنید. این عمل در اصطلاح عامیانه ما ایرانی‌ها باز کردن قفل اپل آیدی (Apple ID) تعریف می‌شود، بنابراین ما هم در این مقاله از این اصطلاح عامیانه استفاده کردیم تا درک موضوع کمی ساده‌تر شود. به منظور باز کردن قفل اپل آیدی (Apple ID) باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد سایت https://iforgot.apple.com شوید.
  • با استفاده از رمز عبور کنونی خود، اپل آیدی خود را آنلاک کنید. دقت داشته باشید که در برخی از شرایط به منظور آنلاک کردن رمز عبور اپل آیدی خود باید 24 ساعت صبر کنید. به بیان دیگر 24 ساعت بعد از قفل شدن اپل آیدی قادر به قفل گشایی از آن خواهید بود.
  • اگر قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای (Two Step Verification) در دستگاهتان فعال باشد به منظور باز کردن قفل اپل آیدی (Apple ID) باید از کلید ریکاوری که برای دستگاه قابل اعتماد دومتان ارسال می‌شود استفاده کنید.

دقت داشته باشید که اگر بنا به هر دلیلی مشخصات اپل آیدی خود را فراموش کرده‌اید نگران نباشید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با روش‌های حل این مشکل، مقاله در صورت فراموش کردن اپل آیدی چه کنیم؟ را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:  بهترین گارانتی Apple در تهران

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مرور دلایل قفل شدن اپل آیدی و همچنین روش‌های موجود به منظور قفل گشایی یا اصطلاحا باز کردن قفل اپل آیدی (Apple ID) اشاره کردیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قاب پشت iPhone 11

تاچ ال سی دی Samsung S8 Plus

قطعات آیفون 7

تعمیرات موبایل

منبع apple

نظرات کاربران (54)

guest
54 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Nabila Ibrahimi
Nabila Ibrahimi
1 سال گذشته

Apple ID شما به دلایل امنیتی قفل شده است تا قفل آن باز شود، باید هویت خود را تأیید کنید
الان من چیکار کنم

رضا سلیمی
رضا سلیمی
1 سال گذشته

سلام ببخشید دیروز گوشی م خاموش شد الکی یه صفحه Activation Lockبالااورد منم فراموش کرده بودم رمز اپل ایدیو الان بیاد اوردم رمزش اگه میزنم فعال نمیشه من اون گوشیو دست دوم خریدم رمزو ایناش درست بودن ولی دیروز ناگهان خاموش شد و نمیتونم روشنش کنم اگه رمز درست هم میزنم میگه بدلایل امنیتی غیر فعاله الان به اون ایمیل دسترسی ندارم چکار کنم
گوشیم ایفون ۴اسه ریست هم نمیتونم کنم کلا به سایت appleid.apple.com
وiforgotهم چک کردم…..

احمد
احمد
1 سال گذشته

سلام من یک آیفون ۴s دارم اپل آی دی شخص اول را می خواهد و من اون را ندارم لطفا رهنمای فرماید

امیر پازوکی
امیر پازوکی
2 سال گذشته

سلام
رمز اپل ایدی رو فراموش کردم

Hadayatullah Omarzai
Hadayatullah Omarzai
2 سال گذشته

سلام
اپل آی دی من فراموش شده