آموزش جیلبریک اپل تی وی (Apple TV Jailbreak)

آموزش جیلبریک اپل تی وی

اگر به دنبال این هستید تا اپل تی وی (Apple TV) خود را جیلبریک کنید، این مقاله راهنمایی بسیار مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. در این مقاله قصد داریم به آموزش جیلبریک اپل تی وی (Apple TV Jailbreak) بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با جیلبریک اپل تی وی (Apple TV Jailbreak)

اپل تی وی (Apple TV) دانگلی اختصاصی است که شرکت اپل آن را طراحی و روانه بازار می‌کند. تاکنون 4 نسخه مختلف از این دانگل به بازار عرضه شده‌اند که جدیدترین آن ها اپل تی وی 4 محسوب می‌شود. اپل تی وی 4 در سال 2015 عرضه شد. نسخه قبلی آن هم اپل تی وی 3 بود که در سال 2012 عرضه شد. همچنین اپل تی وی 2 و اپل تی وی 1 هم به ترتیب در سال های 2010 و 2007 عرضه شدند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل 

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله “معرفی و آشنایی با اپل تی وی ۲۰۱۵ (Apple TV 2015)” به معرفی و بررسی اپل تی وی 2015 (Apple TV 2015) پرداختیم. اما آیا می‌دانستید که اپل تی وی هم می‌تواند مثل آیفون و آیپدهای اپل جیلبریک (Jailbreak) شود؟ بله این امر امکانپذیر است، اما ممکن است نحوه انجام آن با توجه به نوع اپل تی وی شما کمی متفاوت باشد. این مسئله سبب شده تا کاربران اپل تی وی (Apple TV) برای جیلبریک کردن آن دچار سردرگمی شوند.

آموزش جیلبریک اپل تی وی

اما ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد جیلبریک اپل تی وی (Apple TV Jailbreak) صحبت کنیم و علاوه بر شرح ماهیت این عمل، نحوه انجام آن را هم به شما عزیزان آموزش دهیم. از آنجایی که جیلبریک اپل تی وی اهمیت بسیار بالایی داشته و در برخی شرایط نیاز به دقت زیادی دارد، توصیه می‌کنیم که حتما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از مراحل عنوان شده، تماسی با کارشناسان موبایل کمک برقرار سازید و از آن‌ها راهنمایی دقیق بخواهید. با ما همراه باشید.

جیلبریک اپل تی وی چیست و چرا باید اپل تی وی (Apple TV) را جیلبریک کنیم؟

مانند حالتی که در آیفون و آیپد های اپل وجود دارد، جیلبریک کردن اپل تی وی (Apple TV) سبب می‌شود تا بتوانید به مجموعه عظیم‌تری از برنامه ها و سرویس های کاربردی به واسطه اپل تی وی دسترسی پیدا کنید. برای مثال بعد از جیلبریک اپل تی وی (Apple TV)، برنامه ای مثل Kodi که آن را با لقب XMBC می‌شناسیم بر روی دستگاه قابل نصب می‌شود و امکان دستیابی به موزیک ها، ویدیو ها و فیلم های بسیار زیادی را فراهم می‌کنند.

همچنین شما بعد از جیلبریک اپل تی وی (Apple TV) خود می‌توانید برنامه aTV Flash (black) را بر روی آن نصب کنید و امکان اجرای فایل های با فرمت های متفاوت مثل mkv را در اپل تی وی ارائه نمایید. بنابراین در یک جمع بندی کلی، جیلبریک کردن اپل تی وی (Apple TV) سبب می‌شود تا بتوانید به مجموعه ای از برنامه های متنوع تر و کاربردی تر دسترسی پیدا کنید.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل 

آموزش جیلبریک اپل تی وی

کدام نسخه های اپل تی وی (Apple TV) قابل جیلبریک هستند؟

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، اپل تی وی (Apple TV) شامل چهار نسخه مختلف می‌شود. نسخه های اول، سوم و چهارم اپل تی وی به سادگی قابل جیلبریک کردن هستند، اما اپل تی وی 3 را نمی‌توانید به طور شخصی جیلبریک کنید. حتی بسیاری از منابع و افرادی که مدعی می‌شوند قادر به جیلبریک اپل تی وی 3 هستند هم در رابطه با این مسئله دروغ می‌گویند و ممکن است در قبال آن از شما درخواست هزینه کنند و سر شما را کلاه بگذارند. اگر قصد دارید که اپل تی وی 3 (Apple TV 3) خود را جیلبریک کنید، حتما با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل نمایید و در رابطه با این مسئله زا آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی آیفون

ما در این مقاله نحوه جیلبریک اپل تی وی 2 و اپل تی وی 4 را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم و از اشاره نحوه جیلبریک اپل تی وی اورجینال یا 1 صرف نظر می‌کنیم، چرا که این اپل تی وی (Apple TV) بسیار قدیمی است و بعید می‌دانیم که کاربری هم اکنون به دنبال جیلبریک کردن آن باشد. جیلبریک اپل تی وی اورجینال با استفاده از برنامه ای تحت عنوان Rowmote امکانپذیر می‌شود. چنانچه در مورد نحوه استفاده از این برنامه و جیلبریک اپل تی وی 1 یا اورجینال نیاز به اطلاعات دقیق دارید، می‌توانید تماسی با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک برقرار کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

آموزش جیلبریک اپل تی وی

البته لازم است که یک نسخه را در مورد جیلبریک اپل تی وی 2 خدمتتان عنوان کنیم. اگر اپل تی وی 3 شما از iOS 5.0.2 یا نسخه های قدیمی تر آن بهره می‌برد، ممکن است با استفاده از برنامه Snow3rd قادر به جیلبریک کردن آن باشید، اما این برنامه قادر به جیلبریک اپل تی وی 3 که سیستم عامل آن آپدیت شما باشد نخواهد بود. پس در ادامه این مقاله ما به آموزش نحوه جیلبریک اپل تی وی 2 (Apple TV 2010) و اپل تی وی 4 (Apple TV 2015) می‌پردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

آموزش جیلبریک اپل تی وی 2 (Apple TV 2010)

برای جیلبریک کردن اپل تی وی 2 که از سیستم عامل iOS 5.3 (منتشر شده در تاریخ نوزدهم ژوئن سال 2013) بهره می‌برد، می‌توانید از برنامه یا ابزار SeasOnPass استفاده کنید. با کلیک بر روی اینجا به صفحه رسمی دانلود این ابزار هدایت خواهید شد. بنابراین در قدم اول باید آن را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب نمایید. بعد از اینکه برنامه SeasOnPass را دانلود و بر روی کامپیوترتان نصب کردید، مراحل زیر را برای جیلبریک کردن اپل تی وی 2 طی کنید:

آموزش جیلبریک اپل تی وی

  • با استفاده از کابل مایکرو یو اس بی (Micro USB) اپل تی وی (Apple TV) را به کامپیوتر خود (فرض می‌کنیم از مک بوک استفاده می‌کنید) وصل کنید.
  • برنامه SeasOnPass را اجرا کنید و بر روی گزینه Create IPSW کلیک نمایید.
  • ریموت کنترل اپل تی وی را بردارید و زمانی که پیغامی مبنی بر فشردن دکمه های ترکیبی از سوی برنامه SeasOnPass ارائه شد، دکمه های منو (Menu) و پخش/ توقف (Play/Pause) به طور همزمان فشار دهید.
  • کمی منتظر بمانید تا پروسه جیلبریک انجام شود. پس از اتمام این پروسه بر روی گزینه Done کلیک کنید.
  • حالا می‌توانید ارتباط مابین اپل تی وی (Apple TV) و کامپیوتر را قطع کنید.

به همین سادگی اپل تی وی 2 شما جیلبریک می‌شود. حالا آن را به تلویزیون وصل و روشن کنید. مشاهده خواهید کرد که در حین بوت یا راه اندازی لوگوی FireCore نمایان می‌شود. با مشاهده این لوگو مطمئن باشید که جیلبریک اپل تی 2 (Apple TV 2) با موفقیت انجام شده است.

تعمیرات اپل

آموزش جیلبریک اپل تی وی 4 (Apple TV 2015)

حال نوبت به اپل تی وی 4 (Apple TV) می‌رسد که جدیدترین نسخه از سری اپل تی وی های موجود به شمار می‌رود. جیلبریک اپل تی وی 4 در مقایسه با اپل تی وی 2 تفاوت های عمده ای دارد و شرایطی کاملا متفاوت را در بر می‌گیرد. متاسفانه برای جیلبریک کردن اپل تی وی 4 با یک محدودیت هایی مواجه هستیم. برای مثال اولین محدود مربوط به الزام به جیلبریک تدر (Tethered Jailbreak) می‌شود. این موضوع به آن معناست که شما برای استفاده از برنامه هایی که به موجب جیلبریک کردن اپل تی وی 4 (Apple TV 4) در اختیارتان قرار می‌گیرند، باید هر بار که اپل تی وی را خاموش و روشن می‌کنید، بار دیگر پروسه جیلبریک را تکرار نمایید. به طور کلی جیلبریک تدر نوعی از جیلبریک است که به محض ریستارت یا خاموش و روشن شدن دستگاه، تاثیر آن از بین می‌رود.

آموزش جیلبریک اپل تی وی

مسئله بعدی مربوط به سیستم عامل اپل تی وی 4 (Apple TV 4) می‌شود. اگر قصد دارید که اپل تی وی 4 خود را جیلبریک کنید، باید حتما سیستم عامل tvOS 10.0 یا tvOS 10.1 بر روی آن نصب باشد. متاسفانه آن دسته از افرادی که سیستم عامل اپل تی وی 4 (Aple TV 4) خود را به tvOS 10.1.1 آپدیت کرده باشند، شانس جیلبریک کردن آن را از دست داده‌اند. حال که با شرایط و ضوابط جیلبریک اپل تی وی 4 آشنا شدید، نوبت به آموزش نحوه انجام آن می‌رسد. بدین منظور باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابزار Cydia Impactor و فایل جیلبریک liberTV را از طریق کامپیوتر خود دانلود کنید.
  • اپل تی وی 4 (Apple TV 4) را با استفاده از کابل مناسب به کامپیوتر وصل کنید.
  • ابزار Cydia Impactor را اجرا کنید و فایل liberTV را با استفاده از قابلیت “کشیدن و رها کردن” (Drag & Drop) به آن منتقل کنید. بدین منظور باید کلیک چپ موس را بر روی فایل liberTV نگه دارید و آن را بر روی پنجره برنامه Cydia Impactor کشیده و سپس کلیک را رها کنید. در این شرایط فایل liberTV توسط برنامه Cydia Impactor بارگذاری می‌شود.
  • پس از بارگذاری فایل liberTV باید بر روی گزینه Start کلیک کنید.
  • در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا اپل آیدی (Apple ID) و رمز عبور آن را وارد کنید. بنابراین مشخصات اپل آیدی (Apple ID) که هم اکنون در اپل تی وی 4 شما فعال است را وارد نمایید.
  • به محض انجام این کار، برنامه Cydia Impactor شروع به نصب برنامه liberTV بر روی اپل تی وی 4 شما می‌کند. زمانی که این پروسه با موفقیت انجام شد، می‌توانید اتصال مابین اپل تی وی (Apple TV) و کامپیوتر خود را قطع کنید.

آموزش جیلبریک اپل تی وی

  • حالا اپل تی وی را به تلویزیون وصل کنید و تلویزیون خود را روشن نمایید.
  • برنامه liberTV را اجرا کنید.
  • گزینه های موجود در این برنامه را دقیقا مشابه با عکس فوق تنظیم نمایید و سپس گزینه Do it! را انتخاب کنید تا پروسه جیلبریک اپل تی وی 4 (Apple TV 4 Jailbreak) آغاز شود.
  • چند دقیقه صبر کنید تا پروسه جیلبریک به پایان رسیده و پیغام Success! Your TV has been liberated نمایان شود.

تبریک می‌گوییم، اپل تی وی 4 (Apple TV 4) شما با موفقیت جیلبریک شده است. فراموش نکنید که این جیلبریک به صورت تدر (Tethered Jailbreak) انجام شده  و اگر اپل تی وی خود را خاموش یا ریستارت کنید، تاثیر آن از بین می‌رود و باید بار دیگر مراحل فوق برای جیلبریک اپل تی وی طی شوند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش جیلبریک اپل تی وی (Apple TV Jailbreak) پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی آیفون 7 پلاس

قیمت دوربین سلفی iPhone XR

قیمت دوربین جلو آیفون 11 Pro

تعمیرات موبایل

منبع macworld

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments