آموزش کالیبره کردن اپل واچ (Apple Watch) و افزایش دقت آن

کالیبره کردن اپل واچ

اگر به دنبال روشی هستید که با استفاده از آن دقت عملکرد اپل واچ (Apple Watch) خود را در زمینه هایی همچون محاسبه میزان مسافت طی شده، محاسبه مقدار کالری سوزانده شده و غیره افزایش دهید، کالیبره کردن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه کالیبره کردن اپل واچ (Apple Watch) و افزایش دقت آن بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با کالیبره کردن اپل واچ (Apple Watch)

اگر احساس می‌کنید که اپل واچ شما در محاسبه مقادیری مثل مقدار کالری سوزانده شده، مسافت طی شده و سایر موارد این چنینی چندان دقیق عمل نمی‌کند، می‌توانید با کالیبره کردن آن دقت عملکرد گجت را افزایش دهید. اما کالیبره کردن اپل واچ (Apple Watch) چگونه انجام می‌شود؟

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

در این مقاله به آموزش نحوه کالیبره کردن اپل واچ (Apple Watch) می‌پردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

آموزش کالیبره کردن اپل واچ

پیش نیازها برای کالیبره کردن اپل واچ (Apple Watch)

قبل از شروع کالیبره کردن اپل واچ (Apple Watch) دو مورد زیر را در آیفونی که اپل واچ شما به آن وصل است بررسی نمایید:

  • وارد بخش Settings شوید و گزینه Privacy را انتخاب کنید. گزینه Location Services را لمس کنید و از فعال بودن گزینه Location Services اطمینان حاصل نمایید.
  • وارد بخش Settings شوید و گزینه Privacy را انتخاب کنید. گزینه Location Services را لمس نمایید و سپس گزینه System Services را انتخاب کنید. از فعال بودن گزینه Motion Calibration & Distance اطمینان حاصل کنید.

بعد از بررسی دو مورد فوق نوبت به شروع پروسه کالیبره کردن اپل واچ (Apple Watch) می‌رسد. بدین منظور از راهنمای بخش بعد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

نحوه کالیبره کردن اپل واچ (Apple Watch)

به منظور کالیبره کردن اپل واچ (Apple Watch) خود کافیست که مراحل زیر را با دقت طی کنید:

  • مادامی که اپل واچ (Apple Watch) به مچ دستتان متصل است، به یک محیط باز و صاف در خارج از منزل مراجعه کنید. بهتر است در شرایطی این کار را انجام دهید که هوا وضعیت مناسبی دارد چون در این شرایط سیگنال های GPS بهتر عمل می‌کنند. اگر اپل واچ سری دوم (Apple Watch Series 2) را ندارید، آیفون خود را هم باید به همراه ببرید تا از قابلیت GPS آن استفاده شود.
  • اپلیکیشن Workout را در اپل واچ (Apple Watch) اجرا کنید و گزینه Outdoor Walk یا Outdoor Run را انتخاب نمایید.
  • هدف (Goal) خود را انتخاب کنید یا گزینه Open را لمس و سپس Start را انتخاب کنید.
  • در حدود 20 دقیقه در همان مکانی که حضور دارید با سرعت کاملا عادی راه بروید یا بدوید. دقت داشته باشید که اگر زمان کافی برای انجام این کار را ندارید، می‌توانید در چند جلسه مختلف 20 دقیقه مورد نیاز را پر کنید. برای مثال مابین آنتراک های کاری خود هر بار 5 دقیقه این کار را انجام دهید و در مجموع 4 بار این اقدام را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر اپل واچ

آموزش کالیبره کردن اپل واچ

در نظر داشته باشید که سرعت راه رفتن یا دویدن شما باید عادی باشد. اگر تمایل دارید با سرعت بالاتری بدوید، باید یک 20 دقیقه دیگر را صرف انجام این کار کنید. زمانی که این کار را انجام می‌دهید، اپل واچ (Apple Watch) شروع به کالیبره کردن عملکرد سنسور شتاب سنج خود می‌کند و آن را دقیقا با مسافت و گام هایتان همگام خواهد کرد. کالیبره کردن اپل واچ (Apple Watch) حتی منجر به بهبود قابلیت تشخیص میزان کالری سوزانده شده هم می‌شود چرا که محاسبه مقدار کالری سوزانده شده با حرکت و فعالیت شما ارتباط مستقیم دارد. بنابراین هرچه دقت سنجش مقدار تحرک شما توسط اپل واچ بیشتر باشد، دقت نمایش میزان کالری سوزانده شده شما هم بیشتر می‌شود.

تعمیرات اپل

ریست کردن اطلاعات کالیبره سازی اپل واچ (Apple Watch)

شما هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید اطلاعاتی که اپل واچ برای کالیبره کردن خود از آن ها استفاده می‌کند را حذف کنید و با طی کردن مراحل بخش قبل به صورت دقیق تر عملکرد اپل واچ را کالیبره نمایید. برای حذف اطلاعات کالیبره سازی اپل واچ (Apple Watch) به شرح زیر عمل کنید:

  • اپلیکیشن Apple Watch را در آیفون خود اجرا کنید.
  • به تب My Watch مراجعه کنید.
  • گزینه Privacy را انتخاب کنید.
  • گزینه Motion & Fitness را انتخاب نمایید.
  • گزینه Reset Calibration Data را لمس کنید.

بنابراین با طی کردن مراحل فوق می‌توانید هر زمان که لازم دانستید، اطلاعات کالیبره سازی اپل واچ (Apple Watch) را حذف کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل

نحوه بروز رسانی اطلاعات شخصی در اپل واچ (Apple Watch)

اپل واچ برای محاسبه میزان کالری که شما با فعالیت های خود می‌سوزانید فقط از اطلاعات مرتبط با میزان تحرک شما استفاده نمی‌کند، بلکه مسائلی مثل سن، جنسیت، وزن، قد و غیره را هم در نظر می‌گیرد. بنابراین بروز رسانی یا وارد کردن صحیح اطلاعات شخصی شما نقش مهمی در کالیبره کردن اپل واچ (Apple Watch) ایفاء می‌کند. برای بروز رسانی اطلاعات شخصی خود در اپل واچ (Apple Watch) به شرح زیر عمل کنید:

  • اپلیکیشن Apple Watch را در آیفون خود اجرا کنید.
  • به تب My Watch مراجعه کنید.
  • گزینه Health را انتخاب کنید.
  • گزینه Edit را لمس نمایید.
  • آیتمی که تمایل دارید شاخص آن بروز رسانی شود را انتخاب کنید.
  • تغییرات مورد نظر را وارد و گزینه Done را لمس کنید.

به این صورت هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید نسبت به بروز رسانی اطلاعات شخصی خود در اپل واچ (Apple Watch) اقدام کنید. فراموش نکنید که انجام صحیح این کار به صورت غیر مستقیم منجر به کالیبره کردن اپل واچ (Apple Watch) می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی آیفون

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه کالیبره کردن اپل واچ (Apple Watch) پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت قطعات اپل واچ

تاچ ال سی دی اپل واچ 3

گلس اپل واچ 

تعمیرات موبایل

منبع apple

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments