۷ ویژگی جدید اپل که از اندروید کپی شده است

7 ویژگی جدید اپل که از اندروید کپی شده است

اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را روانه بازار کرده و هم اکنون این محصولات قابل خرید هستند. به نظر می‌رسد که اپل در طراحی آیفون‌های جدیدش به شدت از سبک طراحی دستگاه‌های اندرویدی تقلید کرده است. در ادامه 7 ویژگی که در آیفون‌های جدید اپل از دستگاه‌های اندرویدی کپی یا تقلید شده را معرفی می‌کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

هنوز مدت زمان زیادی از معرفی آیفون‌های جدید اپل یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نمی‌گذرد. هم اکنون عرضه این محصولات در اغلب بازارهای جهانی آغاز شده است. هنگامی که آیفون‌های جدید اپل معرفی شدند، دوست‌داران این شرکت از قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که برای اولین بار در سری محصولات آیفون اپل لحاظ شده بود خرسند و هیجان زده شدند. اما در سمت مقابل اغلب دوست‌داران محصولات اندرویدی خشمگین و ناراحت بودند چرا که از نظر آن‌ها اغلب قابلیت‌های جدیدی که در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل ارائه شدند، پیش از این در محصولات اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته بودند. این دسته از طرفداران محصولات اندرویدی مدعی هستند که اپل در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس تقریبا هیچ قابلیت جدیدی را ارائه نکرده و تمام ویژگی‌های جدید این دو محصول از سبک طراحی دستگاه‌های اندرویدی تقلید می‌کند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اما صحت این ادعا تا چه اندازه صحیح است؟ برای درک بهتر این موضوع سعی کردیم که نگاهی به برخی از ویژگی‌های جدید آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل داشته باشیم. ما در حین بررسی این ویژگی‌ها به 7 مورد برخورد کردیم که ادعای طرفداران محصولات اندرویدی را ثابت می‌کند. در این مقاله قصد داریم که این 7 مورد را با شما عزیزان هم به اشتراک بگذاریم. بنابراین در ادامه به 7 ویژگی آیفون‌های جدید اپل که از محصولات اندرویدی کپی یا تقلید شده اشاره می‌کنیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

دوربین دوگانه و زوم اپتیکال

آیفون 7 پلاس اپل از دوربین دوگانه بهره می‌برد. تا پیش از این هیچ یک از آیفون‌های اپل از سبک طراحی دوربین این چنینی بهره‌مند نشده بودند و تجهیز آیفون 7 پلاس به دوربین دوگانه برای دوست‌داران برند اپل و سری آیفون‌های این شرکت بسیار جالب توجه بوده است. اما در سمت مقابل طرفداران محصولات اندرویدی این عمل را تقلیدی از سبک طراحی گوشی‌های اندرویدی می‌دانند و ظاهرا در این زمینه هم کاملا حق دارند!

7 ویژگی جدید اپل که از اندروید کپی شده است

گوشی‌های هوشمندی همچون هوآوی پی 9 (Huawei P9)، ال جی جی 5 (LG G5) و حتی گوشی هوشمند اچ تی سی وان ام 8 (HTC One M8) که در سال 2014 معرفی شده از دوربین دوگانه بهره‌مند شده بودند و حال اپل برای اولین بار این ویژگی را در آیفون 7 پلاس ارائه می‌کند! حتی قابلیت زوم اپتیکال دو برابر (2X Optical Zoom) آیفون 7 پلاس که با بزرگنمایی دو برابر کیفیت تصویر را حفظ می‌کند هم پیش از این در دستگاه‌های اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته شده بود. در گوشی هوشمند زنفون زوم ایسوس (Asus Zenfone Zoom) از قابلیت 3X Optical Zoom یا روم اپتیکال سه برابر استفاده شده که به موجب آن کیفیت تصویر با بزرگنمایی سه برابر حفظ می‌شود! نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟

بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون

تعمیرات اپل

حذف سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری

در طراحی بدنه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل خبری از سوکت 3.5 میلیمتر هندزفری نیست! اپل این سوکت را با یک پورت لایتنینگ تعویض کرده و هم اکنون آیفون‌های جدید اپل به منظور اتصال شارژ و هندزفری از یک پورت مشترک استفاده می‌کنند. اما آیا اپل اولین شرکتی بوده که پورت اتصال 3.5 میلیمتری هندزفری را از بدنه دستگاه حذف کرده است؟

در پاسخ به این سوال هم باید بگوییم خیر اپل اولین کمپانی نبوده که نسبت به حذف سوکت 3.5 میلیمتر هندزفری از گوشی اقدام می‌کند. پیش از این شرکت‌هایی نظیر موتورولا این عمل را انجام داده بودند. موتورولا در گوش موتو زد (Moto Z) سوکت هندزفری را حذف کرده بود و حتی شرکت‌های چینی نظیر اوپو در گوشی اوپو آر 5 (Oppo R5) و لیککو (LeEcco) در گوشی لی مکس 2 (Le Max 2) هم این عمل را انجام داده بودند. بنابراین حذف سوکت 3.5 میلیمتری از بدنه آیفون‌های جدید اپل را هم می‌توان تقلیدی از سری محصولات اندرویدی دانست.

طراحی ضد آب و ضد گرد و غبار

مدت‌هاست که شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های اندرویدی نظیر سونی، سامسونگ و … محصولات خود را به استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار سری IP مجهز می‌کنند. حال اپل برای اولین بار آیفون 7 و آیفون 7 پلاس خود را از استاندارد IP67 مجهز کرده که به موجب آن دستگاه تا 30 دقیقه در عمق 1 متری از آب دوام می‌آورد. جالب است که با وجود این استاندارد و ضد آب بودن آیفون‌های جدید اپل، این شرکت خرابی ناشی از آب خوردگی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس ر جزء گارانتی این محصولات به شمار نمی‌آورد.

7 ویژگی جدید اپل که از اندروید کپی شده است

طراحی ضد آب و ضد گرد و غبار آیفون‌های جدید اپل شاید برای طرفداران این شرکت و سری محصولات آیفون یک ویژگی جدید باشد اما مدت‌هاست که طرفداران محصولات اندرویدی شاهد بهره‌مندی دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل از استاندارد ضد آب سری IP هستند. به عنوان مثال سامسونگ سال گذشته گلکسی اس 6 و اس 6 اج را از استاندارد IP68 بهره‌مند ساخت و شرکت‌ سونی هم مدت‌هاست که محصولات برتر خود را به شکل ویژه‌ای از استاندارد ضد آب بهره‌مند می‌کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

اسپیکرهای استریو

مادامی که می‌توانید از کیفیت صدای خروجی از اسپیکرهای استریو آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل به عنوان یک ویژگی جدید در طراحی این دو محصول لذت ببرید، در نظر داشته باشید که مدت‌هاست محصولات اندرویدی به اسپیکرهای استریو مجهز می‌شوند. بنابراین این ویژگی جدید آیفون 7 و آیفون 7 پلاس هم از محصولات اندرویدی کپی یا تقلید شده است.

7 ویژگی جدید اپل که از اندروید کپی شده است

شرکت تایوانی اچ تی سی در این راستا از جمله شناخته شده‌ترین برندهای اندرویدی محسوب می‌شود. اچ تی سی مدت‌هاست که گوشی‌های هوشمند برتر خود را از اسپیکرهای استریو بهره‌مند می‌کند. به عنوان مثال گوشی هوشمند اچ تی سی وان ام 7 (HTC One M7) این کمپانی که در سال 2013 معرفی شد از اسپیکرهای استریو بهره‌مند بود!

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی

پردازنده چهار هسته‌ای

مدت‌ها بود که اپل از پردازنده‌های دو هسته‌ای در آیفون‌ها و آیپدهایش استفاده می‌کرد و به نوعی قدرت عملکرد این پردازنده‌ها با توجه به تعداد هسته‌های آن‌ها زبانزد خاص و عام شده بود. اما در سمت مقابل محصولات اندرویدی از پردازنده‌های چهار، هشت و حتی ده هسته‌ای بهره‌مند می‌شدند. حال اپل در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از تراشه A10 با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای استفاده کرده است. بدون تردید تجهیز آیفون‌های اپل به پردازنده‌ای با چهار هسته‌ مرکزی از دید دوست‌داران این کمپانی امر بسیار هیجان‌انگیز و نویی به شمار می‌رود اما طرفداران محصولات اندرویدی مدت‌هاست که با این موضوع آشنا بوده و در این راستا اپل را متهم به تقلید از این محصولات می‌کنند!

تعمیرات اپل

پشتیبانی از اتصال LTE Cat 9

اپل ضمن رونمایی از آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اشاره کرد که این دو محصول از قابلیت اتصال LTE Cat 9 پشتیبانی می‌کنند و به موجب آن قادر به دستیابی سرعت دانلود 450 مگابیت در هر ثانیه خواهد بود. این موضوع در حالی است که نسل قبلی آیفون‌های اپل از استاندارد LTE Cat 6 با سرعت دانلود 300 مگابیت در هر ثانیه بودند. بنابراین باز هم دوست‌داران شرکت اپل در این راستا بسیار خرسند هستند! اما اندرویدی‌ها چطور؟

شاید بتوان مدعی شد که طرفداران محصولات اندرویدی در این راستا می‌توانند اپل را مورد تمسخر قرار دهند. پشتیبان از قابلیت اتصال LTE Cat 9 که هم اکنون برای اولین بار در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل ارائه شده در سال 2014 میلادی در فبلت گلکسی نوت 4 سامسونگ ارائه شده بود! هم اکنون برخی از پرچمداران اندرویدی قابلیت پشتیبانی از اتصال LTE Cat 12 با سرعت دانلود 600 مگابیت در هر ثانیه را دارند! به نظر می‌رسد که اپل در این زمینه کمی از شرکت‌های اندرویدی عقب مانده است!

حداقل حافظه داخلی 32 گیگابایتی

اپل سرانجام با معرفی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، نسخه 16 گیگابایتی این محصولات را حذف و نسخه 32 گیگابایتی را به عنوان نسخه پایه‌ای آن‌ها در نظر گرفت. این موضوع در حالی است که شرکت‌هایی نظیر سامسونگ پیش از این و در گوشی‌های نظیر گلکسی اس 6 دست به این اقدام زده بودند. نسخه پایه‌ای گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ هم که در سال 2016 معرفی شده از حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد. ضمنا فراموش نکنیم که این محصول از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) هم پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به 7 ویژگی مختلفی اشاره کردیم که اپل در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس آن‌ها را با تقلید از محصولات اندرویدی ارائه کرده است. اگر چه نمی‌توانیم نقاط قوت آیفون‌های جدید اپل نظیر سرعت عملکرد بسیار عالی تراشه A10 را نادیده بگیریم، اما در هر صورت باید قبول کنیم که این 7 ویژگی آیفون‌های جدید اپل تقریبا به طور مستقیم یا غیرمستقیم از محصولات اندرویدی کپی برداری یا تقلید شده‌اند. چنانچه در رابطه با هر یک از این موضوعات نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت ال سی دی آیفون اس ای

قیمت تاچ ال سی دی ام 21

قطعات گوشی آیفون SE 2020

 

تعمیرات موبایل

منبع greenbot

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments