استفاده از حالت Low Power Mode آیفون (حالت کاهش مصرف باتری)

حالت Low Power Mode آیفون

یکی از قابلیت‌های کاربردی که اپل در سیستم عامل آی او اس 9 ارائه کرد مربوط به حالت Low Power Mode یا همان حالت کاهش مصرف باتری دستگاه می‌شود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه فعال سازی و استفاده از حالت Low Power Mode آیفون بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با حالت Low Power Mode آیفون

حالت Low Power Mode یا همان حالت کاهش مصرف انرژی باتری یکی از ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که اپل در سیستم عامل آی او اس 9 آن را ارائه کرد. با استفاده از این حالت میزان مصرف انرژی باتری آیفون یا آیپد شما به شدت کاهش پیدا می‌کند و بنا به ادعای اپل با فعال کردن حالت Low Power Mode آیفون، باتری دستگاه تا 3 ساعت بیشتر از حالت معمولی توان شارژدهی خواهد داشت. هنگامی که حالت Low Power Mode آیفون یا همین کاهش مصرف باتری آیفون را فعال کنید، محدودیت‌های خاصی در عملکرد آن ایجاد می‌شود. به عنوان مثال جلوه‌های بصری دستگاه غیر فعال می‌شوند، فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر محدود می‌شود و یا رفرش کردن اپلیکیشن‌های پس زمینه متوقف می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای تعویض باتری تمامی مدل‌های آیفون اپل

اپل مدعی شده که با فعال کردن حالت Low Power Mode آیفون در برخی از تنظیمات عملکردی دستگاه تغییراتی اعمال می‌شود که حتی کاربران از وجود آن‌ها بی‌اطلاع هستند! به صورت کلی در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که فعال کردن و استفاده از حالت Low Power Mode یا همان حالت کاهش مصرف انرژی باتری آیفون و آیپدهای اپل به شدت در افزایش توان شارژدهی دستگاه موثر واقع می‌شود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه فعال سازی و استفاده از حالت Low Power Mode آیفون و آیپدهای اپل بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

چگونه حالت Low Power Mode آیفون را فعال کنیم؟

فعال کردن حالت Low Power Mode آیفون به سادگی انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که به طور پیش فرض به محض اینکه توان شارژدهی باتری آیفون یا آیپدتان از مرز 20 درصد عبور کند، حالت Low Power Mode به طور اتوماتیک فعال می‌شود. با این حال برای فعال کردن یا غیر فعال کردن این حالت به طور دستی کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

حالت Low Power Mode آیفون

  • وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون یا آیپدتان شوید.
  • گزینه Battery را لمس نمایید.
  • به منظور فعال کردن حالت Low Power Mode آیفون کافیست که اسلایدر مجود در کنار این گزینه را به حالت سبز یا روشن منتقل کنید. بدیعی است که عمل عکس منجر به غیر فعال شدن حالت Low Power Mode می‌شود.
  • به منظور فعال کردن حالت Low Power Mode آیفون در پنجره پاپ آپ نمایش داده شده گزینه Continue را انتخاب کنید.

با طی کردن مراحل فوق، حالت Low Power Mode آیفون یا آیپدتان فعال می‌شود و بدین صورت میزان مصرف انرژی باتری دستگاه به شدت کاهش پیدا می‌کند. بار دیگر اشاره می‌کنیم که حالت Low Power Mode به طور پیش فرض به مرز عبور توان شارژدهی باتری دستگاه از مرز 20 درصد فعال می‌گردد.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

چگونه بفهمیم که حالت Low Power Mode آیفون یا آیپد فعال است؟

هنگامی که حالت Low Power Mode آیفون یا آیپد فعال می‌شود به راحتی قادر به تشخیص این موضوع خواهید بود. با فعال شدن این قابلیت احتمالا نور صفحه نمایش دستگاه کاهش پیدا می‌کند، اما به غیر از این مسئله هم می‌توان به دو شیوه دیگر فعال بودن حالت Low Power Mode آیفون را تشخیص داد. اولین موضوع مربوط به زرد شدن آیکون باتری موجود در بخش فوقانی و گوشه سمت راست نمایشگر آیفون یا آیپدتان می‌شود. این آیکون باتری در واقع میزان شارژ باتری دستگاه را نمایش می‌دهد. در شرایطی که حالت Low Power Mode آیفون یا آیپد فعال باشد، رنگ این باتری فارغ از میزان شارژ باقی مانده به حالت زرد منتقل می‌شود.

دومین تغییر ظاهری که با استفاده از آن می‌توانید تشخیص دهید که حالت Low Power Mode آیفون یا آیپدتان فعال است مربوط به نمایش عدد و توان شارژ در کنار آیکون باتری می‌شود. هنگامی که حالت Low Power Mode آیفون یا آیپدتان فعال باشد، همواره در کنار آیکون باتری آن درصد شارژ باتری نمایش داده خواهد شد. بنابراین با استفاده از این دو روش می‌توانید تشخیص دهید که در آیفون یا آیپد مجهز به سیستم عامل آی او اس 9 یا نسخه‌های بالاتر آن حالت Low Power Mode فعال است.

بیشتر بخوانید:  نمایندگی اپل چارسو

تعمیرات اپل

چرا باید از حالت Low Power Mode آیفون استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد تمایلی نسبت به استفاده از حالت Low Power Mode آیفون یا سایر مدهای ذخیره‌سازی انرژی باتری در گوشی‌های هوشمند خود ندارند اما در برخی از شرایط لازم است تا از این ویژگی یا حالت استفاده کنیم. به عنوان مثال تصور کنید که در مکانی به سر می‌برید که به شارژر دسترسی ندارید و منتظر یک تماس یا پیامک بسیار مهم و حیاتی هستید. در این شرایط بدون تردید اتمام شارژ باتری دستگاه و خاموش شدن آن می‌تواند منجر به ناامیدی شما شود. در این شرایط استفاده از حالت Low Power Mode آیفون یا سایر حالت‌های کاهش مصرف باتری گوشی می‌توانند نقش یک ناجی را ایفاء کنند. بنابراین در برخی از شرایط مانند حالتی که به آن اشاره داشتیم، استفاده از حالت Low Power Mode آیفون یا آیپدهای اپل ضروری می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض باتری آیفون X

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه فعال کردن و استفاده از حالت Low Power Mode آیفون پرداختیم. دقت داشته باشید که این حالت در آی او اس 9 و نسخه‌های بالاتر آن ارائه شده است. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت قاب پشت آیفون 11 پرو مکس

قیمت تاچ ال سی دی جی 7 دوآ

قطعات آیفون اس ای

تعمیرات موبایل

منبع idownloadblog

نظرات کاربران (24)

guest
24 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
عرفان حریری
عرفان حریری
2 سال گذشته

سلام لطفا جوابمو بدید ایا روشن کردنش باتری رو ضعیف نمیکنه یا واسه گوشی مشکلی نداره؟

Matin English
Matin English
2 سال گذشته
پاسخ به  عرفان حریری

سلام. خیر. مشکلی ایجاد نمیکنه

haneih abidi
haneih abidi
2 سال گذشته

سلام چجوری این گزینه رو غیر فعال کنم؟؟

نیما ابراهیمی
نیما ابراهیمی
2 سال گذشته

سلام خسته نباشید قربان من یه ۱۳ پرو مکس دارم هنگامی که این گذینه Low Power Mode فعال میکنم گوشی یکم کند میشه ایا طبیعیه؟

Matin English
Matin English
2 سال گذشته

سلام. لطفا با کارشناسانمون تماس بگیرید

فرهاد حقیقی
فرهاد حقیقی
2 سال گذشته

چطور میشه پیش فرض ۲۰ درصد آیفون رو به ۳۰ تغییر دار تا زودتر به حالت Low برود؟

Mr Mp
Mr Mp
1 سال گذشته
پاسخ به  فرهاد حقیقی

سلام از طریق برنامه شرتکات

فاطمه
فاطمه
2 سال گذشته

سلام وقتتون بخیر
ایا روشن کردن همیشگی گزینه low power به سلامت باتری آسیب وارد میکنیم؟

امیر
امیر
2 سال گذشته
پاسخ به  فاطمه

منم همین سوال رو دارم🥲