چگونه در اینستاگرام فروش بیشتری داشته باشیم؟

چگونه در اینستاگرام فروش بیشتری داشته باشیم؟

طبق آمارهای به ‌دست آمده در سال 2024 حدود دو میلیارد نفر از مردم دنیا در اینستاگرام اکانت فعال دارند. این شبکه اجتماعی در ابتدا پلتفرمی برای نمایش روزمرگی افراد بود، اما حالا به محلی برای کسب درآمد بلاگرها، اینفلوئنسرها و آنلاین شاپ‌ها تبدیل شده است. اگر شما نیز محصول یا خدمات ویژه‌ای برای عرضه دارید و به ‌فکر راهی برای افزایش فروش در اینستاگرام هستید، با ما همراه باشید.

در این مقاله به سوال «چگونه در اینستاگرام فروش بیشتری داشته باشیم؟» پاسخ می‌دهیم و راهکارهای پر‌بازده و کاربردی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. چند دقیقه از زمان خود را به مطالعه متن زیر اختصاص دهید تا به یکی از بهترین صفحه‌های فروشگاهی شبکه اجتماعی اینستاگرام تبدیل شوید.

چگونه در اینستاگرام فروش بیشتری داشته باشیم؟

عکس پروفایل و بیوگرافی جذاب داشته باشید

پروفایل صفحه اینستاگرام شما مانند ویترین فروشگاه‌های فیزیکی است و باید در همان 3-2 ثانیه اول توجه کاربران را جلب کند. مخاطبان ممکن است از راه‌های مختلفی مانند معرفی دوستان و آشنایان، اکسپلور یا تبلیغات در اینستاگرام وارد صفحه شما شوند، اما شرط اصلی ماندگاری این افراد و تبدیل شدن آن‌ها به فالوور، نوشتن بیوگرافی جذاب و اصولی است.

انتخاب نام مناسب، استفاده از کلمات کلیدی هدف در نام صفحه، ارائه توضیحات کافی در بخش بیوگرافی،‌ نوشتن آدرس فروشگاه، تصویر پروفایل مناسب، نحوه فروش و روش‌های ارسال محصولات، هزینه ارسال و شماره تماس، از مهم‌ترین نکاتی هستند که هنگام ساختن پروفایل باید به آن‌ها توجه کنید. بخش هایلایت رضایت مشتریان هم نقش مهمی در جلب اعتماد کاربران هدف دارد. در مجموع با بهینه ‌سازی پروفایل، صفحه فروشگاهی شما بیش از پیش دیده می‌شود و به فروش بالاتری دست پیدا می‌کنید.

از عکس­های باکیفیت و محتوای کاربردی استفاده کنید

پس از بیوگرافی و پروفایل، عکس‌ محصولات تاثیر بسیار مهمی روی جذب مخاطب دارند. اگر محصولات شما برای فروش در اینستاگرام جزو بهترین­ها باشند، باز هم بدون عکس‌های با‌کیفیت و تولید‌ محتوای مناسب موفق نمی­شوید. چون محتوای بی­کیفیت مانع از دیده شدن پیج شما خواهد شد.

از زوایای مختلف محصول عکس‌های باکیفیت و واضح بگیرید و با استفاده از یک قالب مناسب آن‌ها را در پیج قرار دهید. مطمئن باشید که تصاویر خوش ‌رنگ و لعاب، تعداد قابل ‌توجهی از کاربران اینستاگرام را به ‌طرف پیج شما می‌کشاند.

از عکس¬های باکیفیت و محتوای کاربردی استفاده کنید

از هشتگ­های مرتبط و موثر استفاده کنید

استفاده از هشتگ‌های مرتبط، یک راهکار رایگان و موثر برای افزایش فروش در اینستاگرام است. مخاطب هدف را بشناسید و با توجه به نوع محصول و خدماتی که دارید، از تعدادی هشتگ موثر استفاده کنید. با این کار برند شما سریع‌تر رشد می‌کند. در کنار هشتگ گذاری‌های مناسب و با استفاده از کمپین فروش در اینستاگرام، به ‌راحتی می‌توانید فروش بیشتری در این بستر آنلاین داشته باشید و به درآمد بالا برسید.

به روش­های مختلف با مخاطبان در تعامل باشید

با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. پاسخ کامنت‌ها و استوری‌ها را بدهید و از آن‌ها بخواهید که شما را به دیگران معرفی کنند. در این صورت، کاربران متوجه می‌شوند که یک شخص حقیقی پشت این صفحه فعالیت می­کند و احساس اعتماد بیشتری پیدا خواهند کرد.

کال تو اکشن (call to action) را به ‌هیچ ‌وجه فراموش نکنید. با استفاده از پست‌ها و استوری‌های نامحسوس، کنجکاوی مخاطب هدف را برانگیزید و او را تشویق به خرید کنید. پیشنهادهایی مانند کامنت گذاشتن و تگ کردن دوستان، از کال تو اکشن‌های موثر هستند که میزان تعامل را بیشتر می‌کنند و تعداد وروردی‌ها را افزایش می‌دهند.

به روش­های مختلف با مخاطبان در تعامل باشید

برای تبلیغات در اینستاگرام با اینفلوئنسرها، بلاگرها و پیج­های معروف همکاری کنید

با بلاگرها، اینفلوئنسرها و سایر برندها همکاری کنید. این کار باعث افزایش تعامل و در نتیجه فروش بیشتر می‌شود. اگر اشخاص و کسب ‌و کارهایی که فالوور بالا دارند و مورد اعتماد مردم هستند، محصولات و خدمات پیج شما را تبلیغ کنند، قطعا به فروش خوبی دست پیدا خواهید کرد. هزینه پست، استوری و بنر تبلیغاتی اینستاگرام برای هر بلاگر یا اینفلوئنسر متفاوت است. با توجه به بودجه و مخاطب هدف خود،‌ شخص مناسب را برای تبلیغات انتخاب کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

محتوای پیج را به صورت منظم منتشر کنید

در پاسخ به سوال «چگونه در اینستاگرام فروش بیشتری داشته باشیم؟» باید بگوییم که نظم و استمرار، دو اصل اساسی برای پیشرفت در اینستاگرام هستند. حتما یک برنامه اصولی برای انتشار پست و استوری در نظر بگیرید و طبق آن تولید‌ محتوا کنید.

زمان مناسب برای انتشار پست و استوری، کاملا به مخاطب هدف شما بستگی دارد. برای مثال، اگر محصولات یا خدمات شما مناسب کارمندان است، بهترین زمان برای پست گذاشتن، پس از اتمام ساعت کاری است. وقتی فعالیت مستمر داشته باشید، اینستاگرام شما را به ‌عنوان یک پیج فعال شناسایی و به کاربران معرفی می‌کند.

برای ورود به اکسپلور محتوای ویدیویی تولید کنید

اگر اهل گشت ‌و گذار در فضای مجازی باشید، احتمالا زمان قابل ‌توجهی را صرف تماشای ویدیوهای اکسپلور اینستاگرام و به اشتراک گذاشتن آ‌نها با دوستان و آشنایان خود می‌کنید. بنابراین از تولید ‌محتوای ویدیویی یا همان ریلز (Reels) برای صفحه فروشگاهی خود غافل نشوید. چون سکوی پرتاب شما به صفحه اکسپلور اینستاگرام است. ویدیو در مقایسه با متن، عکس و اینفوگرافیک طرفداران بیشتری دارد و احساسات را بهتر به مخاطب منتقل می‌کند. اگر ویدیوی باکیفیت و مفید برای مخاطب هدف تولید کنید،‌ قطعا تلاش شما بی‌نتیجه نخواهد ماند.

برگزاری مسابقه و تخفیفات ویژه را فراموش نکنید

اگر فروش شما در اینستاگرام کاهش پیدا کرده است و به ‌دنبال راهکاری برای عبور از این معضل هستید، مسابقه اینستاگرامی برگزار کنید یا روی محصولات و خدمات پیج خود تخفیف بگذارید. با این روش ورودی‌ها و فالوورهای پیج افزایش پیدا می‌کند و افراد بسیاری برای خرید ترغیب می‌شوند.

روز مادر، روز پدر، عید نوروز، شب یلدا، ولنتاین و مناسبت‌هایی از این قبیل بهترین فرصت برای برگزاری مسابقه یا اعمال تخفیف روی اجناس و خدمات است. حتی می‌توانید بدون هیچ مناسبتی با جوایز کوچک از فالوورهای فعال پیج قدردانی کنید.

برگزاری مسابقه و تخفیفات ویژه را فراموش نکنید

جمع بندی

در این مقاله به سوال «چگونه در اینستاگرام فروش بیشتری داشته باشیم؟» پاسخ دادیم و برخی از راهکارهای موثر را به شما عزیزان معرفی کردیم. رسیدن به فروش بیشتر در این شبکه اجتماعی به برنامه ‌ریزی،‌ دانش و تجربه نیاز دارد. حتی می­توانید از سایر روش­های دیجیتال مارکتینگ مانند طراحی سایت هم کمک بگیرید.

راه‌ اندازی سایت و افزودن لینک آن به بخش توضیحات بیوی اینستاگرام هم تاثیر شگفت ‌انگیزی در افزایش فروش محصولات و خدمات شما خواهد داشت. بسیاری از کسب ‌و کارهای آنلاین فقط به اینستاگرام اکتفا می‌کنند و توجه چندانی به سایت و سایر روش‌های فروش آنلاین ندارند. ولی هر چقدر فرصت­های بیشتری برای فروش در اختیار داشته باشید، ورودی بیشتری خواهید گرفت.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments