پنج روش برای کاهش مصرف دیتا در آیفون

کاهش مصرف دیتا در آیفون

یکی از دغدغه­‌های همیشگی کاربران تلفن‌های هوشمند، حجم دیتای مصرفی آ‌‌‌‌ن­ها و عدم اتمام حجم بسته اینترنت سیم کارت تا قبل از زمان مشخص آن است. در ادامه به معرفی پنج روش برای کاهش مصرف دیتا در آیفون می­‌پردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

پنج روش برای کاهش مصرف دیتا در آیفون

قبل از شروع آموزش، بهتر است با نحوه چک کردن دیتای مصرف شده در گوشی آیفون خود آشنا شوید. با رفتن به Settings > Mobile، و انتخاب Mobile Data Usage می­‌توانید دو شمارنده ببینید که یکی مربوط به مصرف دربازه زمان فعلی (Current Period) و دیگری مربوط به مصرف در حالت رومینگ است. این دو شمارنده مقدار دیتای مصرف شده از آخرین باری که از همین بخش شمارنده را ریست کرده­‌اید را نمایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

پنج روش برای کاهش مصرف دیتا در آیفون

پس بهتر است بر اساس بسته اینترنت خود که ماهانه یا هفتگی است این شمارنده­‌ها را ریست کنید تا بتوانید از مصرف دیتای آیفون خود مطلع شوید. در غیر این صورت این شمارنده­‌ها هیچ کمکی به شما نخواهند کرد.

تعمیرات اپل

Wi-Fi Assist را خاموش کنید

از زمان معرفی iOS 9 کاربران شاهد افزایش مصرف دیتا در آیفون خود بودند. متوجه شدیم این افزایش مصرف دیتا اکثراً به دلیل قابلیت جدید Wi-Fi Assist است که در صورت ضعیف بودن پوشش وای­فای، به طور خودکار روی اینترنت سیم­کارت سویچ می‌کند. اگر بسته اینترنت موبایل شما نامحدود نیست، پس بهتر است Wi-Fi Assist را از تنظیمات آیفون (Settings > Cellular) خاموش کنید.
پنج روش برای کاهش مصرف دیتا در آیفون

تنظیمات آیفون را تغییر دهید

در آیفون خود به Settings > Mobile  بروید تا لیستی از برنامه­‌هایی که به اینترنت سیم­کارت دسترسی دارند را مشاهده کنید. در حالی که همه این برنامه­‌ها در حالت پیش­ فرض فعال هستند یعنی اجازه استفاده از دیتای سیم­کارت را دارند، شما می­‌توانید دسترسی به اینترنت هر کدام از برنامه­‌ها را با زبانه مقابلشان غیرفعال کنید.
پنج روش برای کاهش مصرف دیتا در آیفون
بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون
البته این بخش از تنظیمات آیفون هیچ ارتباطی با وای­فای ندارد و حتی در صورت غیرفعال کردن دسترسی برنامه­‌ها از این بخش، در صورت وجود ارتباط وای­فای می‌توانند به اینترنت متصل شوند.

تعمیرات اپل

تنظیمات برنامه­‌ها را تغییر دهید

بعضی از برنامه ­ها تنظیمات مخصوص خود را برای ایجاد محدودیت استفاده از اینترنت آیفون دارند. برای مثال در برنامه پیام ­رسان واتس­اپ، دانلود تمام ویدیوها، تصاویر، و فایل­ های صوتی دریافتی می‌تواند حجم زیادی از اینترنت سیم­ کارت شما را مصرف کند.
پنج روش برای کاهش مصرف دیتا در آیفون
در تنظیمات واتس­اپ بخشی وجود دارد که به شما امکان ایجاد محدودیت در دانلود این فایل­ ها را می ­دهد. می‌توانید تنظیم کنید که در هنگام استفاده از دیتای سیم­کارت، فقط فایل­‌های صوتی و تصاویر دانلود شوند و ویدیوها به طور خودکار دانلود نشوند.
دیگر برنامه­‌ها نیز برای همچین تنظیماتی چک کنید تا از مصرف دیتای اضافی جلوگیری کنید.

به ­روزرسانی برنامه‌­ها در پس­ زمینه را غیرفعال کنید

یکی از قابلیت­‌هایی که از زمان iOS 7 به آیفون و آیپد افزوده شد، به ­روزرسانی محتوای برنامه‌ها در پس ­زمینه است. با این قابلیت هنگامی که یک برنامه را اجرا می­‌کنید محتوای آن از پیش به­ روز شده است و نیازی نیست هنگام اجرای آن منتظر دریافت اطلاعات جدید شوید.
اما این قابلیت می‌تواند دیتای سیم­ کارت آیفون شما را بدون اطلاع شما تا مقدار زیادی مصرف کند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

پنج روش برای کاهش مصرف دیتا در آیفون
غیرفعال کردن این قابلیت بسیار آسان، و از تنظیمات آیفون قابل انجام است. برای این کار به Settings > General > Background App Refresh بروید. در این‌جا می­‌توانید به­ روزرسانی برنامه­‌ها در پس­ زمینه را کاملاً غیرفعال کنید، یا اینکه این قابلیت را تنها در بعضی از برنامه­‌ها خاموش کنید.
تعمیرات اپل

دیتای سیم­کارت را خاموش کنید

شاید کاملاً بدیهی به ­نظر برسد، اما آسان­‌ترین روش برای کاهش مصرف دیتا، در هنگام عدم استفاده از آن است. برای خاموش کردن آن کافیست به تنظیمات (Settings) و بخش Mobile بروید و زبانه مقابل Mobile Data را روی حالت خاموش قرار دهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر اپل

پنج روش برای کاهش مصرف دیتا در آیفون

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قیمت تاچ ال سی دی آیفون اس ای

قطعات گوشی آیفون 7 پلاس

قطعات گوشی ام 10 اس

تعمیرات موبایل

منبع pcadvisor

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
سیدافضل هاشمی
سیدافضل هاشمی
2 سال گذشته

سلام داداش گوشی من آیفون ۶. پلس. است. سیم لاک است خیلی نت مصرف داره چکار کنم لطفا بگین ممنون