پاک کردن خودکار حافظه کش تلگرام با تنظیم گزینه Keep Media

پاک کردن خودکار حافظه کش تلگرام با تنظیم گزینه

در منوی تنظیمات تلگرام گزینه‌ای تحت عنوان Keep Media ارائه شده که متاسفانه اغلب کاربران از کارایی بسیار عالی آن بی‌خبر هستند. در این مقاله قصد داریم که به شرح وظیفه گزینه Keep Media و تعیین بازه زمانی پاک کردن خودکار حافظه کش تلگرام بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

مقدمه‌ای در رابطه با گزینه Keep Media و پاک کردن خودکار حافظه کش تلگرام

حافظه کش تلگرام به دلیل رد و بدل بیش از اندازه فایل های پر حجمی همچون فیلم، عکس، موزیک و غیره می‌تواند بخش بسیار عظیمی از حافظه دستگاهتان را اشغال کند. بنابراین بهتر است که حافظه کش تلگرام در بازه های زمانی مشخصی پاک سازی شود. اگر به خاطر داشته باشید، پیش از این در مقاله آموزش پاک کردن حافظه کش تلگرام از خود برنامه نحوه دیلیت دستی حافظه کش تلگرام از طریق منوی تنظیمات خود این اپلیکیشن را برایتان شرح دادیم. اما روش بهتری هم برای انجام اتوماتیک این امر وجود دارد!

تلگرام در منوی تنظیمات خود، گزینه‌ای تحت عنوان Keep Media را ارائه می‌کند. متاسفانه اغلب کاربران از کارایی بسیار عالی این گزینه بی‌خبر هستند. با استفاده از این گزینه می‌توانید بازه زمانی مشخصی برای حذف اتوماتیک حافظه کش تلگرام تعیین کنید. نکته جالب در اینجاست که تلگرام از طریق این گزینه به شکل هوشمندانه‌ای فایل های ذخیره شده در حافظه کش را حذف می‌نماید! بدان معنا که فقط فایل هایی را در بازه تعیین شده حذف خواهد کرد که شما در آن بازه از آن‌ها استفاده نکنید. پس به این ترتیب فایل های ضروری حافظه کش همچنان در جای خود باقی می‌مانند.

بنابراین در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه پاک کردن خودکار حافظه کش تلگرام با تنظیم گزینه Keep Media بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

نحوه پاک کردن خودکار حافظه کش تلگرام با تنظیم گزینه Keep Media

به منظور تنظیم گزینه Keep Media و ایجاد قابلیت دیلیت خودکار حافظه کش تلگرام کافیست که به شرح زیر عمل کنید:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید تا منوی اصلی تلگرام نمایان شود.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Data & Storage را لمس نمایید.
  • گزینه Storage Usage را انتخاب کنید.
  • گزینه Keep Media را لمس کنید.
  • در منوی کشویی ارائه شده سه گزینه قابل انتخاب هستند که عملکرد ر یک به شرح زیر است:

گزینه 1 week: با انتخاب این گزینه، بازه زمانی حذف خودکار حافظه کش تلگرام برابر با 1 هفته در نظر گرفته می‌شود. پس تمام فایل هایی که در حافظه کش تلگرام ذخیره شده باشند و برای مدت زمان 1 هفته از آن‌ها استفاده نشود، به طور اتوماتیک از حافظه کش حذف می‌شوند.

گزینه 1 month: با انتخاب این گزینه، بازه زمانی حذف خودکار حافظه کش تلگرام برابر با 1 ماه در نظر گرفته می‌شود. پس تمام فایل هایی که در حافظه کش تلگرام ذخیره شده باشند و برای مدت زمان 1 ماه از آن‌ها استفاده نشود، به طور اتوماتیک از حافظه کش حذف می‌شوند.

گزینه Forever: با انتخاب این گزینه، قابلیت دیلیت خودکار حافظه کش غیر فعال می‌شود و تمام فایل های ذخیره شده در حافظه کش تلگرام “برای همیشه” (Forever) در حافظه داخلی دستگاه باقی می‌مانند و برای حذف آن‌ها حتما باید به صورت دستی وارد عمل شد.

  • بنابراین گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم که گزینه 1 week را انتخاب نمایید.

به همین سادگی از طریق گزینه Keep Media می‌توانید بستری فراهم کنید که حافظه کش تلگرام در بازه های زمانی مشخصی به طور اتوماتیک حذف شود. دقت داشته باشید که حذف خودکار فایل ها از حافظه کش به آن معنا نیست که این فایل ها از سرورهای ابری تلگرام هم حذف شوند. پس شما هر زمان که نیاز داشته باشید می‌توانید آن فایل ها را دانلود و بار دیگر به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

آموزش ویدئویی پاک کردن خودکار حافظه کش تلگرام با تنظیم گزینه Keep Media

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه پاک کردن خودکار حافظه کش تلگرام با تنظیم گزینه Keep Media پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

دوربین اصلی آیفون ایکس

دوربین اصلی آیفون 8 پلاس

قطعات آیفون ایکس اس مکس

تعمیرات موبایل

منبع telegram

نظرات کاربران (6)

guest
6 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Hamid
Hamid
1 سال گذشته

سلام
امکان پاک کردن کش کانالها بصورت جداگانه در تلگراموجود دارد؟ اگه راهی داره راهنمایی بفرمایید
باتشکر

زیبا
زیبا
2 سال گذشته

سلام.میخوام پروکسیها روهمه ویکجا حذف کنم تعدادشون زیاد هست ویکی یکی حذف میشن چطورهمه روباهم حذف کنم؟احساس میکنم تلگرام کندکرده وبراحتی با پروکسی جدیدمچ نمیشه

ابوالفضل
ابوالفضل
1 سال گذشته
پاسخ به  زیبا

سلام منم همین مشگلو دارم چیکار کنم

السا آی آر پی
السا آی آر پی
4 سال گذشته

با این که در قسمت keep media گزینه ی forever را انتخاب کرده ام تمام فایل ها و رسانه هایی که بیشتر از ۳ روز از دانلودشان گذشته حتی اگر از آن ها استفاده کرده باشم را حذف میکند. تلگرامم آخرین نسخه هست. لطفا راهنماییم کنید

صبا
صبا
4 سال گذشته

سپاسگزارم من هرچی دانلود میکردم حذف میشدن از مطالب شما فهمیدم keep media رو روی سه روز تنظیم کردم ، و درستش کردم
مفید بود مطالبتون

آرمانی
آرمانی
4 سال گذشته

سلام ممنون از راهنماییتون