آموزش آرشیو کردن چت ها در واتساپ اندرویدی (Archive Chats)

آموزش ارسال یک پیام برای چند مخاطب واتساپ

یکی از قابلیت‌های جالب و کاربردی واتساپ مربوط به امکان آرشیو کردن چت ها یا گفتگوها می‌شود. با آرشیو کردن چت ها می‌توانید از نمایش آن‌ها در تب CHATS ممانعت به عمل آورید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش آرشیو کردن چت ها در واتساپ اندرویدی بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با آرشیو کردن چت ها در واتساپ اندرویدی

واتساپ (WhatsApp) به عنوان یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های پیام رسان فعلی قابلیت‌ها و امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از این مواد مربوط به امکان آرشیو کردن چت ها (Archive Chats) می‌شود. آرشیو کردن چت ها در واتساپ اندرویدی به این معناست که شما پنجره گفتگوی خاصی که می‌تواند انفرادی یا گروهی باشد را به همراه تمام پیام‌های رد و بدل شده در آن از تب CHATS پنهان کرده و به زیرشاخه‌ای تحت عنوان “Archived Chats” منتقل می‌نمایید. در این شرایط تا زمانی که پیغام جدیدی در آن پنجره گفتگو ارسال نشود، گفتگوی مد نظر از حالت آرشیو شده یا Archived خارج نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

پس دقت داشته باشید که به محض ارسال پیام در هر یک از گفتگوهای آرشیو شده شاهد خارج شدن آن از حالت آرشیو و نمایش مجدد آن در تب CHATS خواهید بود. اما چگونه می‌توانیم یک چت گروهی یا انفرادی را در واتساپ آرشیو کنیم؟ به بیان دیگر چگونه قادر به آرشیو کردن چت ها در واتساپ اندرویدی هستیم؟ هدف ما در این مقاله آموزش نحوه آرشیو کردن چت ها در واتساپ اندرویدی است. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

آرشیو کردن چت یا گفتگوها در واتساپ اندرویدی

تصور کنید که قصد دارید یکی از پنجره‌های گفتگو یا چت های موجود در تب CHATS را آرشیو کنید. برای انجام این کار کافیست که مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • برنامه واتساپ را اجرا کنید.
  • به تب CHATS مراجعه کنید تا لیست گفتگوها یا چت ها نمایان شود.
  • چت مد نظرتان را مشخص و انگشت خود را برای چند لحظه بر روی آن قرار دهید تا ویبره کوچکی را احساس کنید.
  • از منوی فوقانی صفحه، آیکونی که با یک مکعب دارای فلش و شبیه به نماد “دانلود” ارائه شده را انتخاب کنید.

به همین سادگی قادر به آرشیو کردن چت ها در واتساپ اندرویدی خواهید بود. این روش می‌تواند به منظور آرشیو کردن چت های انفرادی و گروهی استفاده شود. اما چت های آرشیو شده به کجا می‌روند؟ اگر دقت کنید پس از آرشیو کردن چت ها در واتساپ اندرویدی، زیرشاخه‌ای با عنوان Archived Chats در تب CHATS نمایان می‌شود. هر زمان که این بخش را لمس کنید می‌توانید به تمام چت های آرشیو شده واتساپ دسترسی داشته باشید. حال چگونه می‌توانیم یک چت را از حالت آرشیو خارج و به تب CHATS منتقل کنیم؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی آیفون

خارج کردن چت ها از لیست آرشیو در واتساپ اندرویدی

همانطور که پیش از این در بخش مقدمه هم اشاره کردیم، اگر در هر یک از گفتگوها یا چت های آرشیو شده شما پیامی ارسال شود، آن گفتگو به طور اتوماتیک از لیست آرشیو خارج و به تب CHATS منتقل می‌شود. اما با این حال شما می‌توانید به طور دستی و در هر زمان که تمایل داشتید هم نسبت به خارج کردن چت ها از لیست آرشیو وارد عمل شوید. برای انجام این کار به شرح زیر عمل کنید:

  • برنامه واتساپ را اجرا کنید.
  • به تب CHATS مراجعه کنید.
  • عبارت Archived Chats را لمس کنید.
  • انگشت خود را بر روی چت یا پنجره گفتگوی مورد نظرتان قرار داده و کمی نگه دارید تا یک ویبره کوچک را احساس کنید.
  • از منوی فوقانی صفحه، آیکونی که با مکعب دارای فلش رو به بالا مشخص شده را لمس کنید.

به همین سادگی می‌توانید پس از آرشیو کردن چت ها در واتساپ اندرویدی، آن‌ها را از لیست آرشیو خارج کنید. اما آیا روشی وجود دارد که با استفاده از آن بتوانید به صورت آنی تمام گفتگوها یا چت های واتساپ را آرشیو کنیم؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی سامسونگ

آرشیو کردن آنی تمام چت های واتساپ اندرویدی

واتساپ این قابلیت را هم در اختیارتان قرار می‌دهد تا در صورت تمایل به طور آنی تمام چت ها یا پنجره‌های گفتگوی موجود در تب CHATS را آرشیو کنید. این عمل می‌تواند در شرایطی کاربرد داشته باشد که تمایل به تفکیک پنجره‌های گفتگوی فعال از غیر فعال دارید. برای آرشیو کردن آنی تمام چت ها در واتساپ اندرویدی به شرح زیر عمل کنید:

  • برنامه واتساپ را اجرا کنید.
  • از منوی اصلی برنامه (آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه) به بخش Settings مراجعه کنید.
  • گزینه Chats را انتخاب کنید.
  • گزینه Chat History را انتخاب نمایید.
  • گزینه Archive all chats را لمس کنید.

به این صورت تمام چت ها یا گفتگوهای موجود در تب CHATS واتساپ شما به طور آنی و یکجا به لیست آرشیو منتقل می‌شوند. همانطور که اشاره کردیم از این روش می‌توانید به منظور تفکیک چت های فعال از غیر فعال استفاده کنید. به این صورت که پس از آرشیو کردن چت ها، در آن دسته از گفتگوهایی که فعال باشند پیام‌های جدید ارسال می‌شود و در نتیجه این گفتگوها به طور اتوماتیک از آرشیو خارج و به منوی CHATS منتقل خواهند شد. در نهایت چت ها یا پنجره‌های گفتگویی که غیر فعال هستند در لیست آرشیو باقی خواهند ماند.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه آرشیو کردن چت ها در واتساپ اندرویدی پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

تعمیر موبایل

تعمیرات موبایل

منبع whatsapp

نظرات کاربران (6)

guest
6 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
راضیه
راضیه
1 سال گذشته

ممنون بابت سایت خوبتون

حسین الفیده
حسین الفیده
2 سال گذشته

سلام، من که نتونستم متوجه بشم، یعنی چند تا سایت رو باز کردم، هنوز توضیح درستی از ویژگیهای آرشیو واتساپ رو ننوشتند…!!!،
سئوال اصلی اینه که آیا زمانی که یک یا چند چت رو به آرشیو میبریم، چتهای آرشیو شده میتوانند متوجه ورود ما به چت واتساپ بشوند یا نه..!!؟؟؟
دوم اینکه آیا چتهای آرشیو شده میتوانند پیغام ارسال کنند کنند..!!؟؟؟

سعید
سعید
2 سال گذشته

سلام آیا میتوان گروه را بصورت دایمی آرشیو کرد. یعنی با پست جدید مجددا از آرشیو خارج نشود؟

مژگان صفری
مژگان صفری
3 سال گذشته

سلام وقتتون بخیر یک سوال آیا میشه یک گروه فعال رو آرشیو کرد؟یا اینکه میشه بدون اینکه پیام لفت دادن برای بقیه گروه نمایش داده بشه از گروه خارج شد؟

رحمان طالشی
رحمان طالشی
4 سال گذشته

برا من تب ارشیو چتس نمیاد

احسان ولی زاده
احسان ولی زاده
3 سال گذشته
پاسخ به  رحمان طالشی

درود برید آخر صفه اونجا نوشته آرشیو چت بعد اونجا کلیک کنید