نکات مهم به منظور خرید بهترین پاوربانک برای آیفون یا سامسونگ

نکات مهم به منظور خرید بهترین پاوربانک برای آیفون یا سامسونگ

این روزها خرید و استفاده از پاوربانک در بین کاربران کاملا جا افتاده و به یکی از بهترین روش های مقابله با معضل خالی شدن شارژ باتری گوشی های هوشمند تبدیل شده است. اما برای خرید پاوربانک باید به چه نکاتی دقت کرد؟ در ادامه این مطلب قصد داریم به نکات مهمی اشاره کنیم که باید به منظور خرید بهترین پاوربانک برای آیفون یا گوشی سامسونگ خود به آن ها توجه کنید. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با خرید بهترین پاوربانک

پاوربانک را می‌توان یک منبع تامین انرژی شارژ همراه دانست. این ابزار انرژی الکتریکی را در خود ذخیره کرده و این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا هر زمان و هر کجا که هستید فقط با اتصال سیم شارژر گوشی به آن قادر به شارژ کردن باتری اسمارتفون خود باشید. بنابراین پاوربانک یک منبع تغذیه همراه است. از آنجایی که پاوربانک ها ابزارهای بسیار کاربردی هستند، خرید آن ها بسیار رونق پیدا کرده است.

اما به نظر شما بهترین پاوربانک کدام است؟ چگونه باید بهترین پاوربانک را برای خرید انتخاب کنیم؟ بدین منظور نکات مهمی وجود دارند که باید حتما پیش از خرید پاوربانک به آن ها توجه شود. در ادامه این مطلب قصد داریم به نکات مهمی اشاره کنیم که باید برای خرید بهترین پاوربانک حتما به آن ها توجه شود. چنانچه در مورد این موضوع سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

نکات مهم برای خرید بهترین پاوربانک : ظرفیت پاوربانک

پاوربانک ها ظرفیت های مختلفی دارند و این مسئله یکی از اصلی ترین مشخصه‌ هایی است که باید در حین خرید پاوربانک به آن توجه کنید. در مورد این خصیصه انتخاب بهترین پاوربانک دقیقا با نیاز شما ارتباط مستقیم دارد. ظرفیت پاوربانک ها با واحد میلی آمپر ساعت یا همان mAh نشان داده می‌شود که واحدی مشابه با واحد نمایش باتری گوشی های موبایل است. پاوربانک ها از نظر ظرفیت شامل مدل های مختلفی می‌شوند و عموما هرچه ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند. اما ظرفیت بیشتر پاوربانک به چه دردی می‌خورد؟

نکات مهم به منظور خرید بهترین پاوربانک برای آیفون یا سامسونگ

هرچقدر ظرفیت یک پاوربانک بیشتر باشد، تعداد دفعات بیشتری می‌توانید از آن به منظور شارژ باتری گوشی خود استفاده کنید. برای مثال تصور کنید باتری گوشی شما 33000 میلی آمپر ساعتی است و پاوربانکی با ظرفیت 1000 میلی آمپر ساعت خریداری کرده‌اید. در این شرایط پاوربانک شما در حالتی که یک بار فول شارژ شود، می‌تواند 3 بار باتری گوشی شما را از 0 تا 100 درصد شارژ کند. حال اگر ظرفیت پاور بانک 700 میلی آمپر ساعت باشد، طبیعتا فقط 2 بار قادر به شارژ باتری گوشی خواهد بود. بنابراین یکی از اصلی ترین نکاتی که باید برای خرید بهترین پاوربانک به آن توجه کنید، ظرفیت پاوربانک است.

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات اپل آیفون

تعمیرات موبایل

نکات مهم برای خرید بهترین پاوربانک : شرکت سازنده

شاید تصور کنید کمپانی سازنده پاوربانک چندان موضوع حائز اهمیتی نباشد و تفاوتی مابین پاوربانک های ساخته شده توسط شرکت های مختلف وجود ندارد! اما اینطور نیست و اگر از پاوربانک های مشابه دو شرکت مختلف به طور همزمان استفاده کنید، متوجه این اختلاف خواهید شد! بنابراین برای خرید بهترین پاوربانک حتما دقت کنید که پاوربانک مورد نظر توسط چه شرکتی ساخته شده است. هم اکنون پاوربانک های شرکت شیائومی در بازار کشورمان بسیار دیده می‌شوند که کیفیت ساخت و عملکرد مطلوبی دارند. سعی کنید در حین خرید پاوربانک هیچوقت ریسک نکنید که پاوربانک برند ناشناسی را خریداری ننمایید.

نکات مهم برای خرید بهترین پاوربانک : پورت های اتصال

پاوربانک ها با توجه به سبک طراحی که دارند می‌توانند از پورت های اتصال مختلف و متعددی پشتیبانی کنند. بنابراین همیشه در حین خرید پاوربانک به این موضوع دقت کنید که چه پورت های اتصالی توسط آن پشتیبانی می‌شود و اصلا پاوربانک مورد نظر چند پورت خروجی دارد. اگر شما بخواهید با پاوربانک دوربین خود را شارژ کنید که سوکت شارژ سمت تامین انرژی آن از نوع میکرو یو اس بی است، مطمئنا باید پاوربانکی بخرید که به پورت خروجی میکرو یو اس بی مجهز باشد. همچنین اگر بخواهید دو یا چند گوشی را به طور همزمان به پاوربانک متصل و آن ها را شارژ کنید باید پاوربانکی که می‌خرید به تعداد نیازتان پورت USB خروجی داشته باشد. توجه به این دو نکته هم یکی دیگر از اصلی ترین نکاتی است که باید برای خرید بهترین پاوربانک به آن توجه شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

نکات مهم برای خرید بهترین پاوربانک : مقدار انرژی ورودی و خروجی (Input/Output Power)

نکات مهم به منظور خرید بهترین پاوربانک برای آیفون یا سامسونگ

مسئله مهم بعدی که باید برای خرید بهترین پاوربانک به آن توجه کنید مربوط به انرژی ورود (Input Power) و انرژی خروجی (Output Power) دستگاه است. اما این دو موضوع چه معنا و مفهومی داشته و اصلا چه ارتباطی به کیفیت عملکرد پاوربانک دارند؟ انرژی ورودی یا Input Power مقدار انرژی است که پاوربانک در حین شارژ شدن خودش می‌تواند دریافت کند. هرچه مقدر این انرژی بیشتر باشد، پاور بانک سریع تر شارژ می‌شود. بنابراین خیلی زودتر می‌توانید پاوربانک را فول شارژ کرده و از آن استفاده کنید.

اما انرژی خروج (Output Power) مقدار انرژی است که به عنوان خروجی از پورت های پاوربانک خارج شده و به گوشی شما منتقل می‌شود. مقدار این انرژی در پاوربانک ها عموما مابین 1 الی 2 آمپر است، اما برخی پاوربانک ها از خروجی بیشتر هم پشتیبانی می‌کنند. طبیعی است که هرچه خروجی پاوربانک بیشتر باشد، سرعت شارژ شدن گوشی یا هر گجت متصل به آن هم افزایش پیدا خواهد کرد. پس همیشه در حین خرید پاوربانک به مقدار انرژی ورود و خروجی آن دقت کنید.

نکات مهم برای خرید بهترین پاوربانک : نشان دهنده وضعیت پاوربانک

اگر به دنبال خرید بهترین پاوربانک هستید، حتما مدل هایی را انتخاب کنید که به چراغ LED یل نمایش دهنده وضعیت ابزار مجهز هستند. پاوربانک ها ممکن است حتی دارای صفحه نمایش کوچک هم باشند، اما وجود صفحه نمایش هیچ ضرورتی ندارد و یک چراغ LED هم می‌تواند خیلی خوب اطلاعاتی که نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد. پاوربانک هایی که به چراغ LED مجهز هستند می‌توانند در شرایط مختلف با تغییر رنگ وضعیت را به شما اعلام کنند. برای مثال وقتی پاوربانک شارژ کافی دارد، رنگ چراغ سبز می‌شود و وقتی شارژ پاوربانک در حال اتمام شدن است، رنگ چراغ به قرمز تغییر پیدا می‌کند. در بسیاری از پاوربانک ها هم به جای چراغ LED از نشان دهنده مقدار شارژ پاوربانک استفاده شده که دقیقا شبیه به نشان دهنده مقدار شارژ گوشی های موبایل است. بدین ترتیب شما می‌توانید متوجه شوید که چقدر از ظرفیت پاوربانک خود را استفاده کرده‌اید و چقدر از ظرفیت آن باقی مانده است و کی باید آن را شارژ کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات گوشی سامسونگ

نکات مهم برای خرید بهترین پاوربانک : کیفیت ساخت و ایمنی

همیشه باید به ایمنی دقت ویژه‌ای شود و ایمنی موضوعی است که مستقیما با کیفیت ساخت هر ابزاری ارتباط دارد. پاوربانک ها هم از این موضوع مستثنا نیستند، بنابراین همیشه در حین خرید پاوربانک دقت کنید که آپشن های امنیتی و استانداردهای خوبی را به همراه داشته باشد. لیبل مربوط به استاندارد های امنیتی پاوربانک یا حداقل توضیحات مربوط به آن عموما روی دستگاه یا روی جعبه آن قید شده‌اند. یک منبع تغذیه (پاوربانک) بی‌کیفیت می‌تواند به باتری گوشی شما آسیب بزند، بنابراین همیشه محصولات برندهای معتبر را خریداری کنید و هر پاوربانکی را به راحتی و بدون توجه به کیفیت ساخت آن خریداری ننمایید.

نکات مهم به منظور خرید بهترین پاوربانک برای آیفون یا سامسونگ

نکات مهم برای خرید بهترین پاوربانک : قیمت

همیشه به دنبال بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت باشید. در برخی شرایط ممکن است یک پاوربانک با مشخصات مشابه در دو فروشگاه مختلف با قیمت های متفاوتی عرضه شود، بنابراین سعی کنید به مسئله قیمت توجه داشته باشید و بدین ترتیب مقرون به صرفه‌ترین گزینه را خریداری کنید. در نظر داشته باشید که انتخاب پاوربانک مقرون به صرفه و توجه به قیمت بدان معنا نیست که محصولی ارزان را خریداری کنید! مقرون به صرفه بودن هر ابزار به این معناست که در قبال قیمتش کیفیت عالی را ارائه کند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ

تعمیرات اپل

نکات مهم برای خرید بهترین پاوربانک : مطالعه نظرات دیگران

نکته‌ای که در این قسمت به آن اشاره می‌کنیم فقط مختص خرید پاوربانک نمی‌شود و باید آن را پیش از خرید هر گجت الکترونیکی و ابزار دیگر هم در نظر بگیرید. توصیه ما این است که همیشه پیش از خرید یک ابزار از جمله پاوربانک در اینترنت جستجو داشته باشید و برخی گزینه های مناسب خود را بری خرید مشخص کنید. سپس نظرات کاربران مختلف را در مورد آن ها مطالعه نمایید. خواندن نظرات دیگران شاید کمی خسته کننده و زمانبر باشد، اما یکی از بهترین روش هایی است که می‌توان از آن برای خرید بهترین پاوربانک یا هر گجت دیگری استفاده کرد. پس همیشه جستجو کنید و از نظرات دیگران استفاده به عمل آورید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی نکاتی پرداختیم که باید به منظور خرید بهترین پاوربانک حتما به آن ها توجه کنید. چنانچه در مورد این موضوع سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید ویا به فروشگاه قطعات موبایل کمک بروید.

درخواست آنلاین تعمیرات موبایل

روش اول: ارسال موبایل با پیک رایگان روش دوم: درخواست تعمیر موبایل در محل سفارش تلفنی تعمیرات موبایل 021-75147 درخواست تعمیرات

 

لینک های جدید: قطعات گوشی iPhone XRقاب و شاسی آیفون ایکس آرقیمت دوربین پشت آیفون ایکس آر | خرید موبایل

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
محسن
محسن
2 سال گذشته

سلام و تشکر بابت این مطلب مفید.

آیا پاوربانکی هم هست که به موازات متصل کردن برق شارژر ورودی خروجی آن هم فعال بماند. اگر مدل خاصی سراغ دارید که این ویژگی را داشته باشید لطفا بفرمائید.