معرفی گوشی سامسونگ S8 یا Galaxy S8 – یک غول اندرویدی بی‌رقیب

معرفی گوشی سامسونگ S8 یا Galaxy S8 ؛ یک غول اندرویدی بی‌رقیب

گوشی گلکسی S8 سامسونگ (Samsung Galaxy S8) هم اکنون یکی از قدرتمندترین و بهترین گوشی های اندرویدی موجود در بازار است. در این مقاله قصد داریم معرفی جامعی از گوشی سامسونگ S8 یا Galaxy S8 داشته باشیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با گوشی سامسونگ S8 یا Galaxy S8

سامسونگ امسال با رونمایی از پرچمدارانش اقتدار خود در زمینه طراحی گوشی های هوشمند را اثبات کرد. دو پرچمدار سال 2017 سامسونگ به ترتیب گلکسی S8  گلکسی S8 پلاس نام دارند. این دو گوشی از سبک طراحی کاملا منحصر به فرد و متفاوت در مقایسه با پرچمداران قبلی این شرکت کره‌ای بهره می‌برد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی جامع گوشی سامسونگ S8 یا Galaxy S8 بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های اشاره شده و مرتبط با این گوشی نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها یاری بخواهید. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مراکز تعمیر موبایل

معرفی گوشی سامسونگ S8 یا Galaxy S8 ؛ یک غول اندرویدی بی‌رقیب

معرفی گوشی سامسونگ S8

در ادامه این مطلب قصد داریم گوشی گلکسی S8 سامسونگ که در بین اغلب ما ایرانی ها با لقب سامسونگ S8 شناخته می‌شود را در جنبه های مختلف زیر ذره بین قرار داده و خدمتتان معرفی کنیم.

طراحی و ظاهر سامسونگ S8

گوشی سامسونگ S8 از نظر ظاهر و سبک طراحی یکی از منحصر به فردترین گوشی های فعلی موجود در بازار و همچنین ساخته شده توسط شرکت سامسونگ محسوب می‌شود. ابعاد بدنه دستگاه 8 در 68.1 در 148.9 میلیمتر است و وزن آن 155 گرم خواهد بود. صفحه نمایش گوشی سامسونگ S8 به گونه‌ای طراحی شده که 83.6 درصد از پنل جلویی آن را در بر می‌گیرد. برخلاف محصولات پیشین سامسونگ، دکمه فیزیکی هوم دستگاه هم دیگر در زیر صفحه نمایش آن جای نگرفته، بلکه به طور تلفیقی با نمایشگر دستگاه ادغام شده است. این مسئله سبب شده که سامسونگ بتوانید حداکثر استفاده را از پنل جلویی گوشی Galaxy S8 به عمل آورد.

معرفی گوشی سامسونگ S8 یا Galaxy S8 ؛ یک غول اندرویدی بی‌رقیب

لبه های صفحه نمایش گوشی سامسونگ S8 حالتی خمیده را به همراه دارند که بر زیبایی دستگاه می‌افزاید. اسکنر انگشت آن هم برخلاف مدل های پیشین به پنل پشتی منتقل شده و در کنار لنز دوربین دستگاه جای گرفته است. بدنه گلکسی S8 از فلز ساخته شده و توسط شیشه گوریلاگلس 5 از آن محافظت به عمل می‌آید. این شیشه در پنل پشت و جلوی دستگاه به کار گرفته شده است.

معرفی گوشی سامسونگ S8 یا Galaxy S8 ؛ یک غول اندرویدی بی‌رقیب

یکی دیگر از ویژگی های خوب گوشی سامسونگ S8 مربوط به بهره‌مندی آن از استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 می‌شود. به موجب این استاندارد دستگاه می‌تواند برای مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری از آب دوام داشته باشد. خوشبختانه Galaxy S8 سامسونگ در بررسی های عملی صورت گرفته که نشان داد که استاندارد IP68 را به خوبی پشتیبانی می‌کند و پتانسیل بالایی در قبال غوطه ور شدن در آب دارد.

معرفی گوشی سامسونگ S8 یا Galaxy S8 ؛ یک غول اندرویدی بی‌رقیب

طراحی شیک، زیبا و با کیفیت در کنار ظاهر منحصر به فرد گوشی سامسونگ S8 سبب شده که این محصول به یکی از کاربرپسندترین گوشی های اندرویدی موجود در بازار تبدیل شود و به کابوس های سامسونگ بعد از مشکلاتی که برای گلکسی نوت 7 به وجود آمد خاتمه دهد. ضمنا قابلیت Always on Display هم از دیگر ویژگی هایی است که به نوعی با ظاهر دستگاه ارتباط دارد. پس گوشی سامسونگ S8 از نظر ظاهر و طراحی یک محصول کم نظیر است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ با گارانتی

تعمیرات سامسونگ

صفحه نمایش سامسونگ S8

گوشی سامسونگ S8 از صفحه نمایشی 5.8 اینچی بهره می‌برد که با توجه به ابعاد دستگاه یک نمایشگر بزرگ‌تر از حد انتظار است. غول کره ای صنعت موبایل با حذف دکمه هوم از پنل جلویی گوشی و همچنین باریک کردن حاشیه های دستگاه توانست این مسئله را پیاده سازی کند.

معرفی گوشی سامسونگ S8 یا Galaxy S8 ؛ یک غول اندرویدی بی‌رقیب

نمایشگر 5.8 اینچی گوشی سامسونگ S8 از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است و وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کند. این موضوع سبب می‌شود تا تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی به 570 پیکسل در هر اینچ برسد. بنابراین بدون تردید از دیدن محتوای صفحه نمایش گوشی سامسونگ S8 لذت خواهید برد، چرا که کیفیت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند.

معرفی گوشی سامسونگ S8 یا Galaxy S8 ؛ یک غول اندرویدی بی‌رقیب

همانگونه که در بخش قبل هم اشاره کردیم، صفحه نمایش این گوشی از قابلیت Always On Display پشتیبانی می‌کند که به موجب آن اطلاعات خاصی مثل زمان، تاریخ، تماس‌های از دست رفته، پیامک ها و غیره دائما بر روی صفحه نمایش دستگاه قابل مشاهده هستند. ضمنا دکمه هوم گوشی هم با نمایشگر آن تلفیق شده و به نوعی از قابلیت 3D Touch یا لمس سه بعدی پشتیبانی به عمل می‌آورد. البته این قابلیت فقط در بخشی از نمایشگر که دکمه هوم دستگاه در آن تلفیق شده است، پشتیبانی می‌شود.

معرفی گوشی سامسونگ S8 یا Galaxy S8 ؛ یک غول اندرویدی بی‌رقیب

سامسونگ صفحه نمایش گوشی Galaxy S8 را با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده تا مقاومت آن در برابر خراشیدگی افزایش یابد و کاربران بتوانند بدون نیاز به استفاده از گلس محافظ نمایشگر از دستگاه استفاده کنید و حتی آن را در جیب خود و کنار کلیدهایتان قرار دهید. با این وجود توصیه می‌کنیم حتما صفحه نمایش گوشی سامسونگ S8 را به گلس محافظ مجهز کنید و ریسک خراش برداشتن آن را متحمل نشوید.

دو لبه سمت راست و چپ صفحه نمایش گوشی سامسونگ S8 به صورت خمیده طراحی شده است. این دو لبه زیبایی دستگاه را دو چندان می‌کنند و منجر می‌شوند تا احساس خاص بودن به طور مستقیم به کاربر و بیننده منتقل شود. سامسونگ مجموعه ویژگی های نمایشگر گوشی سامسونگ S8 را فوق‌العاده مطلوب می‌داند و با آن اصطلاحا لقب “اینفینیتی دیسپلی” یا “Infinity Display” به معنای “نمایشگر بی نهایت” را داده است.

معرفی گوشی سامسونگ S8 یا Galaxy S8 ؛ یک غول اندرویدی بی‌رقیب

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی S8

پردازنده، رم و حافظه داخلی سامسونگ S8

گوشی سامسونگ S8 از نظر تراشه یا پردازنده شامل دو نسخه مختلف می‌شود. نسخه اصلی آن که در بازار کشورمان هم عرضه شده است، از پردازنده اگزینوس 8895 بهره می‌برد. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته ای دارد که فرکانس کاری ماکسیمم 2.3 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. اما نسخه دیگری از این گوشی که در بازارهای ایالات متحده و چین عرضه می‌شود، از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام بهره‌مند خواهد بود که پردازنده مرکزی هشت هسته ای داشته و فرکانس کاری ماکسیمم 2.35 گیگاهرتزی را به همراه دارد.

معرفی گوشی سامسونگ S8 یا Galaxy S8 ؛ یک غول اندرویدی بی‌رقیب

سامسونگ برای پرچمدار سال 2017 خود رمی 4 گیگابایتی را در نظر گرفته است و دستگاه در حالت عادی 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. خوشبختانه گوشی سامسونگ S8 از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربران علاقمند با نصب رم مایکرو اس دی (Micro SD) می‌توانند فضای ذخیره سازی دستگاه را تا سقف 256 گیگابایتی افزایش دهند.

پردازنده گرافیکی که در نسخه اگزینوسی گوشی سامسونگ S8 از آن استفاده شده، پردازنده Mali-G71 MP20 است و نسخه مجهز به تراشه اسنپدراگون 835 آن از پردازنده گرافیکی Adreno 540 بهره می‌برد. هر دو پردازنده گرافیکی نام برده شده قدرت و کیفیت عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و بدون تردید از پس اجرای هر بازی با گرافیک بالایی که هم اکنون برای سیستم عامل اندروید منتشر شده بر خواهند آمد.

معرفی گوشی سامسونگ S8 یا Galaxy S8 ؛ یک غول اندرویدی بی‌رقیب

تعمیرات سامسونگ

دوربین سامسونگ S8

اما نوبت به دوربین گوشی سامسونگ S8 می‌رسد. سامسونگ برای دوربین اصلی گوشی Galaxy S8 از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم  F/1.7 استفاده کرده که از قابلیت هایی مثل لرزشگیر اپتیکال (OIS)،فوکوس اتوماتیک مرحله ای، جئو تگینگ (Geo-Tagging)، فوکوس لمسی، تشخیص خودکار چهره و لبخند، HDR اتوماتیک و پانوراما پشتیبانی به عمل می‌آورد. ضمنا در کنار لنز دوربین اصلی این گوشی یک چراغ فلش LED هم قرار داده شده که عکس برداری در محیط های کم نور را ساده تر می‌کند. ضمنا شما با استفاده از دوربین اصلی گوشی سامسونگ S8 قادر به ضبط ویدئوهای 4K خواهید بود.

معرفی گوشی سامسونگ S8 یا Galaxy S8 ؛ یک غول اندرویدی بی‌رقیب

اما در سمت مقابل دوربین سلفی Galaxy S8 از یک سنسور 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد که دیافراگم F/1.7 را به همراه دارد و از قابلیت HDR اتوماتیک و فوکوس اتوماتیک پشتیبانی به عمل می‌آورد. جالب است بدانید که دوربین سلفی سامسونگ S8 توان ضبط ویدئوهای 1440p با نرخ 30 فریم در هر ثانیه را دارد و این ویژگی بسیار تحسین برانگیز است. به طور کلی دوربین اصلی و سلفی گوشی Galaxy S8 سامسونگ کیفیت کم نظیری را ارائه می‌کنند و شاید کمتر گوشی هوشمند اندرویدی هم اکنون توان رقابت با آن ها را داشته باشد.

سیستم عامل و باتری سامسونگ S8

سیستم عامل پیش فرض نصب و راه اندازی شده بر روی گوشی سامسونگ S8 نسخه 7.0 یا همان نوقا سیستم عامل اندروید است. ضمن اینکه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ هم در کنار آن نصب و راه اندازی شده است. باتری دستگاه ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی دارد و سامسونگ آن را در بدنه یکپارچه گوشی جای داده تا کاربر به راحتی قادر به تعویض آن نباشد. این باتری لیتیوم یوتی و 3000 میلی آمپر ساعتی از قابلیت شارژ سریعی پشتیبانی می‌کند که کیفیتی منطبق با نسخه 2 قابلیت شارژ سریع کوالکام (Quick Charge 2.0) دارد.

معرفی گوشی سامسونگ S8 یا Galaxy S8 ؛ یک غول اندرویدی بی‌رقیب

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی S8 سامسونگ – G950

قیمت سامسونگ S8

آخرین مسئله ای که قصد دارید در ادامه معرفی گوشی سامسونگ S8 به آن اشاره کنیم، مربوط به قیمت آن می‌شود. قیمت سامسونگ S8 هم اکنون در بازار کشورمان چیزی در حدود 2،650،000 تومان است. بنابراین این گوشی یک محصول گران قیمت است که در برابر قیمت بالای خود قابلیت ها و کیفیت مطلوبی را هم ارائه خواهد کرد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی گوشی سامسونگ S8 یا همان Galaxy S8 پرداختیم. این گوشی در حال حاضر یکی زا بهتریان اسمارتفون های اندرویدی موجود در بازار است. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های اشاره شده و مرتبط با این گوشی نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها یاری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی سامسونگ A6 Plus 2018

قیمت ال سی دی سامسونگ اس 8 پلاس

قیمت ال سی دی سامسونگ اس 9 پلاس

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments