آموزش رفع مشکلات در فبلت گلکسی نوت ۵ سامسونگ

آموزش رفع مشکلات در فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ

بی‌شک فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ یکی از بهترین فبلت‌هایی محسوب می‌شود که هم اکنون می‌توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید. آمار فروش گلکسی نوت 5 بسیار عالی بوده و این امر نشان می‌دهد که فبلت نامبرده شده در میان کاربران محبوبیت خاصی دارد. با این وجود فروش گسترده این محصول دلیلی مبنی بر مصون بودن آن از مشکلات و اختلالات عملکردی محسوب نمی‌شود.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد که مشکلات و اختلالا‌ت عملکردی خاصی از سوی کاربران فبلت گلکسی نوت 5 به وفور مورد اشاره واقع شده‌اند. به بیان دیگر ما پس از بررسی‌های دقیق دریافتیم که فبلت گلکسی نوت 5 دارای چند مشکل عملکردی رایج است. این مشکلات بیشتر به باتری دستگاه ارتباط داشته و به شرح زیر هستند:

  • پیغام خطای “Custom Binary block by FRP lock”
  • مشکل در عملکرد تکنولوژی شارژ سریع دستگاه
  • ریستارت شدن ناگهانی و اتوماتیک دستگاه
  • افت ناگهانی و بیش از اندازه توان شارژدهی باتری دستگاه
  • خاموش شدن ناگهانی دستگاه در حین استفاده (دستگاه ریستارت نمی‌شود)

ما در این مقاله قصد داریم که در رابطه با علل وقوع این مشکلات و اختلالت عملکردی رایج در فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ صبحت کرده و نهایتا راه حل‌های موثری به منظور رفع این مشکلات را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. چنانچه شما هم در حین استفاده از فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ دچار مشکل خاصی شده‌اید، می‌توانید در بخش نظرات موضوع مشکل ایجاد شده را با ما در میان بگذارید و یا به طور مستقیم با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها یاری بخواهید.

فبلت گلکسی نوت 5

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه تخصصی گوشی موبایل

مشکل رایج اول: پیغام خطای “Custom Binary block by FRP lock

پیغام خطای “Custom Binary block by FRP lock” یک ارور آزاردهنده است که از اجرای سیستم عامل دستگاه ممانعت به عمل می‌آورد. در شرایطی که با این پیغام خطا مواجه شوید، فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ اجرا نمی‌شود و تنها پیغام “Custom Binary block by FRP lock” بر روی صفحه نمایش آن ارائه می‌گردد. در این شرایط حتی شما قادر به فکتوری ریست کردن (Factory Reset) دستگاه از طریق بخش ریکاوری مد (Recovery Mode) هم نخواهید بود. در ادامه توضیحات یک کاربر که با این مشکل رو به رو شده را مشاهده می‌کنید:

“به نظر می‌رسد که فبلت گلکسی نوت 5 بنده بریک شده باشد. متاسفانه نمی‌تواند دستگاه را روشن کنم و به محض اقدام به منظور روشن کردن آن، پیغام خطایی با عنوان “Custom Binary block by FRP lock” بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می‌شود. بنده سعی کردم که با استفاده از ریکاوری مد نسبت به فکتوری ریست فبلت اقدام کنم اما متاسفانه این عمل قابل انجام نبود!

بنده تلاش کردم که با استفاده از نرم افزار Odin وارد دانلود مد (Download Mode) شده و استاک ایمیج فبلت خود و یا هر ایمیج کارآمد دیگری را دانلود و بر روی دستگاه نصب کنم، اما این عمل هم قابل انجام نیست! پیش از مواجه شدن با این مشکل، فبلت گلکسی نوت 5 خود را با استفاده از ابزار Odin روت کردم اما مراحل روت شدن دستگاه به درستی انجام نشده و در حین آن فبلت بنده دائما به طور اتوماتیک ریستارت می‌شد. بنابراین تصمیم گرفتم که با استفاده از اپلیکیشن SuperSU مجددا فبلت خود را آنروت کنم. بنابراین دستگاه را آنروت کرده و مجددا ریستارت کردم و مشکل شرح داده شده پدیدار شد!”

راه حل: واژه FRP مخفف عبارت “Factory Reset Protection” به معنای “محافظت از فکتوری ریست شدن دستگاه” است. این ویژگی یک ویژگی امنیتی جدید است که در نسخه‌های 5.1 و بالاتر سیستم عامل اندروید ارائه می‌شود. این ویژگی به منظور جلوگیری از فکتوری ریست‌ غیرمجاز و اصلاحات نرم افزاری خطرساز که عموما بدون اجازه کاربر اعمال می‌شوند در نظر گرفته شده است. این قابلیت از حساب کاربری گوگل ثبت شده بر روی دستگاه به عنوان معیار اندازه‌گیری میزان دسترسی و اصلاحات نرم افزاری در حال انجام استفاده می‌کند و بدین ترتیب در رابطه با مجاز یا غیرمجاز بودن آن تصمیم‌گیری می‌کند. بنابراین اگر با پیغام خطای “Custom Binary block by FRP lock” مواجه شدید، کاملا مشخص است که یک حساب کاربری گوگل فعال در دستگاهتان راه‌اندازی شده است. همچنین به طور قطع شما برای دستگاهتان یک قفل صفحه نمایش نیز تعیین کرده‌اید. در این شرایط احتمالا در قدم اول دستگاه هوشمندتان به منظور انجام فکتوری ریست از شما درخواست ارائه رمز عبور صحیح و اطلاعات حساب کاربری گوگل ثبت شده را خواهد داشت. اگر این اطلاعات برای فکتوری ریست کردن دستگاه از شما خواسته نشد، توصیه می‌کنیم که با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از راهنمایی آن‌ها استفاده کنید. همچنین ارتباط برقرار کردن مستقیم با بخش پشتیبانی کمپانی سامسونگ هم می‌تواند منجر به آشنایی دقیق‌تر با روش رفع مشکل ایجاد شده گردد.

با توجه به اینکه پیغام خطای “Custom Binary block by FRP lock” مربوط به یک ویژگی امنیتی در سیستم عامل دستگاه می‌شود، بدون تردید استفاده از نرم افزارهایی نظیر Odin کاربردی نخواهند داشت. در حال حاضر شاید هیچ روش قطعی برای رفع این مشکل موجود نباشد، اما مطمئنا بخش پشتیبانی سامسونگ در مورد این پیغام خطا و روش‌های رفع آن اطلاعات دقیق‌تری دارند. برای اطلاع بیشتر در مورد رفع مشکل FRP می‌توانید با با کارشناسان پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: مرکز تعمیرات موبایل سامسونگ

مشکل رایج دوم: اختلال در عملکرد تکنولوژی شارژ سریع فبلت گلکسی نوت 5

فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ از تکنولوژی Quick Charge 2.0 کمپانی کوالکام پشتیبانی به عمل می‌آورد. این قابلیت سبب می‌شود که در برخی از شرایط شارژ مجدد باتری دستگاه با سرعت شایان ملاحظه‌ای انجام شود. اما متاسفانه برخی از کاربران در قبال این ویژگی دچار اختلال شده‌اند. در ادامه یک نمونه از پیغام‌های دریافتی مرتبط با بروز اختلال در تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 2.0 فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ را مرور می‌کنیم:

“در ابتدا قابلیت شارژ سریع فبلت گلکسی نوت 5 بنده عملکرد قابل قبولی داشت، اما به تازگی عملکرد آن دچار اختلال شده است. بنده تا زمانی که توان شارژدهی باتری دستگاه به زیر 5 درصد نرسد، اقدام به اتصال دستگاه به شارژر نمی‌کنم. با این حال هنگامی که فبلت گلکسی نوت 5 را با باتری زیر 5 درصد به شارژر متصل می‌کنم، بازدهی که ارائه می‌شود به هیچ وجه مطابق با قابلیت‌های تکنولوژی Quick Charge 2.0 نیست! در وقع سرعت شارژ باتری دستگاه کاملا معمولی است! بنده برای شارژ باتری فبلت گلکسی نوت 5 از 1 الی 100 درصد زمانی معادل با 6 ساعت و 54 دقیقه را صبر کردم که مطمئنا زمانی کاملا معمولی و حتی زیاد محسوب می‌شود و کاملا مشخص است که تکنولوژی Quick Charge 2.0 در آن عملکرد صحیحی نداشته است!”

راه حل: در ابتدا باید دقت داشته باشید که نسخه جهانی فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ که از تراشه اگزینوس 7420 بهره می‌برد قابلیت فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی تکنولوژی شارژ سریع باتری را ارائه می‌کند. بنابراین این امکان وجود دارد که قابلیت شارژ سریع فبلت گلکسی نوت 5 شما غیرفعال باشد. به منظور فعال‌سازی این قابلیت وارد بخش تنظیمات یا همان “Settings” فبلت خود شده و گزینه “Accessories” را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه‌های برای قابلیت Quick Charge ارائه شده که مربوط به فعال و غیرفعال کردن قابلیت شارژ سریع دستگاه است.

اما اگر مشکل مورد نظر مربوط به فعال نبودن قابلیت Quick Charge 2.0 بود، باید عملکرد باتری دستگاه در حین شارژ را به شکل دقیق‌تری مورد ارزیابی قرار دهید. بدین منظور وارد وضعیت “سیف مد” (Safe Mode) دستگاه شده و این بار در این وضعیت اقدام به شارژ باتری دستگاه کنید. این احتمال وجود دارد که اپلیکیشنی مخرب بر روی دستگاهتان نصب شده باشد و با تاثیر سو بر روی سخت‌افزار آن منجر به کند شدن عملکرد تکنولوژی Quick Charge 2.0 فبلت گلکسی نوت 5 شده باشد. بنابراین این اپلیکیشن را شناسایی و حذف کنید. به منظور ورود به بخش “سیف مد” فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • دستگاه خود را به کل خاموش کنید و چند ثانیه صبر نمایید.
  • دکمه پاور (Power) دستگاه را فشرده و نگه دارید.
  • به محض اینکه عبارت “Samsung Galaxy Note 5” را بر روی صفحه نمایش دستگاه مشاهده کردید دکمه پاور را رها کرده و به سرعت دکمه کاهش صدا را فشرده و نگه دارید.
  • در این شرایط فبلت گلکسی نوت 5 شما ریستارت می‌شود. شما باید همچنان دکمه کاهش صدای دستگاه را نگه دارید.
  • با راه‌اندازی شدن دستگاهتان عبارت “Safe Mode” را بر روی صفحه نمایش آن ملاحظه خواهید کرد. این موضوع بدان معناست که دستگاه در وضعیت “سیف مد” راه‌اندازی شده است.
  • می‌توانید دکمه کاهش صدای فیلت گلکسی نوت 5 را رها کنید.

مشکل رایج سوم: ریستارت شدن ناگهانی و اتوماتیک فبلت گلکسی نوت 5

یکی دیگر از مشکلات رایجی که در فبلت گلکسی نوت 5 به وفور شاهد بروز آن هستیم، ریستارت شدن اتوماتیک و ناگهانی دستگاه است. کاربران زیادی گزارش داده‌اند که فبلت گلکسی نوت 5 آن‌ها دچار اختلالی شده که به موجب آن دستگاه به طور اتوماتیک ریستارت می‌شود! یکی از گزارشات این چنینی را در بخش زیر مشاهده می‌کنید:

“فبلت گلکسی نوت 5 بنده به طور اتوماتیک ریستارت می‌شد. این موضوع در حالی بود که فبلت را به تازگی خریداری کرده بودم و حتی هیچ اپلیکیشن غیر پیش فرضی را بر روی آن نصب نکرده بودم. دستگاه در بازه‌های زمانی مختلفی ریستارت می‌شد اما تعداد دفعات ریستارت‌ شدن به مراتب زیاد بود. بنده به فروشگاهی که دستگاه را از آن خریداری کرده بودم مراجعه کرده و موضوع را با آن‌ها در میان گذاشتم و نهایتا آن‌ها فبلت گلکسی نوت 5 بنده را تعویض کرده و یک فبلت نو دیگر را در اختیار بنده قرار دادند. خوشبختانه فبلت گلکسی نوت 5 جدیدی که دریافت کردم مشکل ریستارت شدن ناگهانی و اتوماتیک را به همراه ندارد، اما به واقع برای من جالب است که بدانم دلیل بروز این مشکل چه بوده است؟”

راه حل: ریستارت شدن‌های ناگهانی و اتوماتیک دستگاه به ویژه در شرایطی که هنوز از آن استفاده چشمگیری نشده باشد، نشانی مبنی بر بروز یک مشکل عمیق و عمده در بستر سخت افزاری یا نرم افزاری محصول است. عموما این موضوع به ندرت در دستگاه‌های صفر و تازه خریداری شده مشاهده می‌شود، اما در هر صورت اگر فرد بدشانسی باشید ممکن است یک نمونه از این محصولات به دست شما رسیده باشد! توصیه می‌کنیم که در این شرایط حتما نسبت به تعویض دستگاه اقدام کنید و به هیچ وجه در قدم اول به دنبال یافتن راه حل برای رفع این مشکل نباشید. شرکت‌ها و فروشندگان معتبر دستگاه‌های هوشمند موبایلی بدون تردید مشکل ایجاد شده را درک کرده و فبلت گلکسی نوت 5 شما را تعویض می‌کنند. اما اگر بنا به هر دلیلی این مشکل پس از مدت زمان طولانی رخ داد و امکان تعویض دستگاه وجود نداشت باید نسبت به رفع مشکل ایجاد شده اقدام کنید.

همانطور که اشاره داشتیم، مشکل ریستارت شدن اتوماتیک و ناگهانی دستگاه‌های هوشمند موبایلی می‌تواند مربوط به اختلال در عملکرد سخت افزاری، نرم افزاری و یا هر دوی آن‌ها باشد. بنابراین فرآیند شناسایی و رفع مشکل ایجاد شده چندان ساده نخواهد بود. توصیه می‌کنیم که ابتدا فبلت گلکسی نوت 5 خود را در وضعیت “سقف مد” اجرا کنید و بررسی کنید که آیا دستگاه در این وضعیت هم دچار اختلال می‌شود یا خیر؟ اگر دستگاه در این وضعیت دچار اختلال نشد، مطمئنا مشکل به دلیل نصب یک اپلیکیشن مخرب ایجاد شده است. بنابراین آن اپلیکیشن را شناسایی و حذف کنید. اگر مشکل مورد نظر با این عمل حل نشد می‌توانید دستگاه خود را فکتوری ریست کنید. در این شرایط تضمینی مبنی بر رفع مشکل دستگاه وجود ندارد. در واقع فکتوری ریست کردن آن تنها تیری در تاریکی محسوب می‌شود. اگر با فکتوری ریست کردن فبلت گلکسی نوت 5 باز هم مشکل ریستارت شدن ناگهانی و اتوماتیک آن را مشاهده کردید، احتمالا معضل ایجاد شده مربوط به بستر سخت افزاری محصول می‌شود. توصیه می‌کنیم که در این شرایط دستگاه خود را به متخصصین و تعمیرکاران مجرب واگذار کنید تا بستر سخت افزاری محصول را بررسی نمایند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی S10

مشکل رایج چهارم: افت ناگهانی و بیش از اندازه توان شارژدهی باتری

باتری‌های شارژی به مرور زمان کیفیت عملکرد خود را از دست می‌دهند و این موضوع امری اجتناب‌ناپذیر است. اما در پاره‌ای از موارد میزان افت توان شارژدهی باتری دستگاه به طور ناگهانی و با شدت زیادی رخ می‌دهد که نظر کاربر را جلب کرده و به نوعی نشان از بروز یک مشکل عملکردی دارد. به داستان شرح داده شده از سوی یک کاربر در مورد این موضوع دقت کنید:

“فبلت گلکسی نوت 5 بنده تا چند روز عملکرد بسیار عالی و بی‌عیب و نقصی داشت. اما به تازگی در روند ارسال و دریافت پیامک‌های آن اختلال ایجاد شد و سپس باتری دستگاه به شدت افت بازده پیدا کرد! هم اکنون اگر باتری دستگاه را فول شارژ کنم چیزی در حدود 2 ساعت دوام را ارائه می‌کند! این موضوع در حالی است که تا چند روز پیش با یک بار شارژ باتری فبلت گلکسی نوت 5 خود حداقل تا 18 ساعت از آن استفاده می‌کردم. بنده اپلیکیشن‌های راه‌اندازی شده در پس زمینه دستگاه را بررسی کردم و متوجه مشکل خاصی نشدم! البته باید اشاره کنم که فرد تمام حرفه‌ای در زمینه اندروید و بررسی آن نیستم و تنها به دنبال شواهد کامل مشخص بودم که با موضوعی مواجه نشدم.

در رابطه با این موضوع تحقیق و بررسی‌های گسترده‌ای انجام دادم و متوجه شدم که افراد و کاربران متعددی با این مشکل مواجه شده‌اند. در این بین برخی از کاربران اشاره داشتند که پس از استفاده از یک به روز رسانی ارائه شده برای دستگاهشان این مشکل در عملکرد باتری آن پدیدار شده و بازگشت به نسخه اصلی سیستم عامل دستگاه مشکل ایجاد شده را برطرف کرده است. حال بنده نمی‌دانم که دقیقا باید چه کار کنم؟ آیا این احتمال وجود دارد که عمر باتری فبلت گلکسی نوت 5 بنده تمام شده باشد و باید نسبت به تعویض آن اقدام کنم؟ اگر باتری فبلت خود را تعویض کنم مشکل به طور قطع رفع می‌شود؟!”

راه حل: برای بررسی مشکل ایجاد شده باید روند نسبتا طولانی را طی کنید اما طی کردن این مراحل کمک به سزایی به شناسایی دلیل مشکل ایجاد شده می‌کند. در قدم اول توصیه می‌کنیم که فبلت گلکسی نوت 5 خود را در وضعیت “سیف مد” اجرا کنید و تا چند روز از دستگاه در همین وضعیت استفاده نمایید. اگر مشکل مصرف انرژی باتری در وضعیت “سیف مد” مشاهده نشد، قطعا دلیل بروز مشکل با اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاه ارتباط دارد. بنابراین باید عامل مخرب را شناسایی حذف نمایید. در پاره‌ای از موارد پاک‌سازی حافظه کش اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاه هم می‌تواند مشکل ایجاد شده را برطرف کند. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • فبلت گلکسی نوت 5 خود را کاملا خاموش کرده و چند دقیقه صبر کنید.
  • دو دکمه هوم (Home) و افزایش صدای دستگاه را به طور همزمان فشرده و نگه دارید. حال دکمه پاور دستگاه را فشرده و نگه دارید.
  • این سه دکمه را تا زمانی نگه دارید که عبارت “Samsung Galaxy Note 5” بر روی صفحه نمایش دستگاه نمایان شود. در این لحظه دکمه پاور را رها کرده و دو دکمه دیگر را همچنان نگه دارید.
  • به محض نمایش لوگوی اندروید، دو دکمه هوم و افزایش صدا را نیز رها کنید.
  • حال لوگویی به مضمون “Installing system update” را بر روی صفحه نمایش دستگاه مشاهده خواهید کرد. این لوگو برای 30 الی 60 ثانیه نمایش داده می‌شود و پس از آن وارد بخش “Android System Recovery” می‌شوید.
  • در لیست ارائه شده گزینه‌ای با عنوان “wipe cache partition” وجود دارد. با استفاده از دکمه افزایش و کاهش صدا به این گزینه مراجعه کرده و کلید پاور را بفشارید تا گزینه مورد نظر انتخاب شود.
  • اجازه دهید تا فرآیند حذف حافظه کش اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی فبلت تمام شود. پس از اتمام این فرآیند به گزینه با عنوان “Reboot system now” مراجعه کرده و آن را انتخاب نمایید تا دستگاه ریستارت شود.
  • ریستارت شدن دستگاه در این شرایط ممکن است کمی به طور بیانجامد. در این شرایط نگران نباشید و تنها منتظر بمانید تا فبلت گلکسی نوت 5 اجرا شود.

اگر با انجام مراحل فوق مشکل مصرف انرژی بیش از حد باتری دستگاه رفع شد، مشخص می‌شود که مشکل ایجاد شده مربوط به اطلاعات برخی از اپلیکیشن‌های موجود در دستگاه بوده است. اما اگر با انجام این مراحل باز هم مشکل مورد نظر رفع نشد، توصیه می‌کنیم که فبلت گلکسی نوت 5 خود را به وضعیت کارخانه بازگردانده یا اصطلاحا آن را “Factory Reset” کنید. برای انجام این عمل مراحل زیر را طی نمایید:

  • فبلت گلکسی نوت 5 خود را کاملا خاموش کرده و چند دقیقه صبر کنید.
  • دو دکمه هوم (Home) و افزایش صدای دستگاه را به طور همزمان فشرده و نگه دارید. حال دکمه پاور دستگاه را فشرده و نگه دارید.
  • این سه دکمه را تا زمانی نگه دارید که عبارت “Samsung Galaxy Note 5” بر روی صفحه نمایش دستگاه نمایان شود. در این لحظه دکمه پاور را رها کرده و دو دکمه دیگر را همچنان نگه دارید.
  • به محض نمایش لوگوی اندروید، دو دکمه هوم و افزایش صدا را نیز رها کنید.
  • حال لوگویی به مضمون “Installing system update” را بر روی صفحه نمایش دستگاه مشاهده خواهید کرد. این لوگو برای 30 الی 60 ثانیه نمایش داده می‌شود و پس از آن وارد بخش “Android System Recovery” می‌شوید.
  • در لیست ارائه شده گزینه‌ای با عنوان “Yes — delete all user data” وجود دارد. با استفاده از دکمه افزایش و کاهش صدا به این گزینه مراجعه کرده و کلید پاور را بفشارید تا گزینه مورد نظر انتخاب شود.
  • منتظر بمانید تا دستگاه شما فکتوری ریست شده و اطلاعات ذخیره شده در آن حذف شوند. سپس گزینه “Reboot system now” مراجعه کرده و آن را انتخاب نمایید تا دستگاه ریستارت شود.

با انجام فکتوری ریست احتمالا مشکل عملکردی ایجاد شده در باتری فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ برطرف می‌شود. چنانچه این مشکل برطرف نشد، احتمالا باتری دستگاه شما نیاز به تعویض دارد. اگر با تعویض باتری باز هم مشکل عملکردی آن برطرف نشد (این موضوع بعید به نظر می‌رسد)، به نمایندگی‌های مجاز سامسونگ مراجعه کرده و موضوع را با متخصصین سامسونگ در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی Note 9 سامسونگ – N960

مشکل رایج پنجم: خاموش شدن ناگهانی دستگاه در حین استفاده

در برخی از شرایط هم مشاهده می‌شود که فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ با مشکل خاموش شدن ناگهانی مواجه شده است. در این شرایط دستگاه تمام خاموش می‌شود و مشکل ایجاد شده با وضعیت ریستارت شدن اتوماتیک دستگاه تفاوت دارد. به توضیحات یکی از قربانیان این مشکل دقت کنید:

“فبلت گلکسی نوت 5 بنده تا چند وقت پیش به خوبی کار می‌کرد و هیچ مشکلی در عملکرد آن وجود نداشت. اما به تازگی شاهد خاموش شدن اتوماتیک دستگاه بودم. در این شرایط هنگامی از دکمه پاور به منظور روشن کردن مجدد دستگاه استفاده می‌کنم، لوگوی سامسونگ نمایان می‌شود اما باز هم فبلت به طور اتوماتیک خاموش می‌شود. بنابراین امکان روشن کردن بلافاصله دستگاه پس از خاموش شدن اتوماتیک آن وجود ندارد.

برای رفع این مشکل باید دستگاه را برای مدت زمان 15 الی 20 دقیقه به حال خود رها کنم و سپس اقدام به روشن کردن آن نمایم. در این شرایط دستگاه روشن می‌شود. همچنین متوجه شدم که اگر پس از خاموش شدن فبلت سریعا آن را به شارژر متصل کرده و اقدام به روشن کردن دستگاه کنم، مشکلی در عملکرد آن ایجاد نشده و فبلت بلافاصله روشن می‌شود! بنده به دنبال دلیل خاموش شدن ناگهانی دستگاه بودم و متوجه شدم که استفاده از اپلیکیشن فیسبوک مشاهده تصاویر در آن یکی از عوامل خاموش شدن ناگهانی دستگاه است. به بیان دیگر هر بار که از طریق اپلیکیشن فیسبوک فبلت خود به بررسی تصاویر دوستانم می‌پردازم، دستگاه به طور اتوماتیک خاموش شده و مشکل شرح داده شده پدیدار می‌شود. بنده عملکرد دستگاه در وضعیت “سیف مد” را نیز بررسی کردم و مشکی ایجاد شده در این وضعیت هم وجود دارد.”

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی آیفون

راه حل: با توجه به توضیحاتی که کاربر ارائه داده، بعید به نظر می‌رسد که مشکل ایجاد شده نرم افزاری باشد. اگر مشکل ایجاد شده نرم افزاری بود، احتمالا در وضعیت “سیف مد” شاهد بروز آن نبودیم. با این حال انجام یک فکتوری ریست می‌تواند گزینه مناسبی باشد که البته بعید می‌دانیم اختلال موجود را برطرف کند. این احتمال وجود دارد که محل اتصال فیزیکی مادگی باتری به نرینه دستگاه دچار مشکل شده باشد. بنابراین این بخش را بررسی کنید و اگر گرد و غباری در این بخش وجود دارد آن را پاک کنید. همچنین باید از کیپ شدن کامل باتری دستگاه در محل مورد نظر اطمینان حاصل کرد و باتری‌ جدیدی را برای بررسی وضعیت عملکرد به دستگاه متصل نمود. به طور کلی اگر پس از انجام فکتوری ریست، مشکل شما برطرف نشد توصیه می‌کنیم که دستگاهتان را به یک تعمیرکار مجرب یا نمایندگی‌های سامسونگ واگذار کنید.

بیشتر بخوانید:

خرید قطعه موبایل

قیمت تاچ ال سی دی آیفون 7

قیمت تاچ ال سی دی M10s

تعمیرات موبایل

منبع thedroidguy

نظرات کاربران (2)

guest
2 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
مهدی حیدری
مهدی حیدری
1 سال گذشته

سلام.گوشی من نوت ۵ هست و یکدفعه بدون هیچ ایرادی خاموش شد و دیگه روشن نمیشه.به شارز هم میزنم برای دو ثانیه علامت باتری میاد بعد دوباره خاموش.علت رو میدونید شما؟؟

نرگس حمیره
نرگس حمیره
4 سال گذشته

واقعا از شما ممنونم به خاطر این راه حلهایی که گزاشتید. خیلی کمکم کرد. خیلی ترسیده بودم که گوشیم خراب شده باشه و دیگه روشن نشه. اما با کمک راه حل های شما ریست شد و مجدد کار کرد. خدا خیرتون بده. یه دنیا تشکر