۱۰ روش برای رفع مشکل هنگ کردن سامسونگ و آیفون

مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون

گوشی های هوشمند (چه اندروید و چه iOS) ممکن است بنا به دلایل مختلفی هنگ کنند و در عملکرد آن ها تاخیر و کندی ایجاد شود. اما با چه روش هایی می‌توانیم از بروز این مشکل جلوگیری کنیم؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به معرفی 10 روش رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون اپل بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه

گوشی های موبایل گجت های الکترونیکی هستند که از اجزای سخت افزاری بسیار جالب و پیشرفته‌ای تشکیل می‌شوند و هماهنگی خاصی مابین اجزای سخت افزاری آن ها وجود دارد. متاسفانه در تمام گوشی های موبایل ممکن است بنا به شرایط مختلف مشکل هنگ کردن و افت سرعت عمل به وجود آید. برخلاف تصور خیلی از افراد مشکل هنگ کردن گوشی محدود به گوشی های اندرویدی نیست و آیفون های اپل هم در شرایط خاص کمتر از گوشی های اندرویدی هنگ نمی‌کنند.تعمیرات سامسونگ

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

اما علت هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون چیست و چگونه می‌توانیم از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنیم؟ روش های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن ها قادر به رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون خواهید بود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به 10 مورد از مهم ترین این روش ها اشاره کنیم و همچنین صحبت کوتاهی در مورد علت هنگ کردن گوشی های موبایل در شرایط مختلف داشته باشیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

علت هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون اپل چیست؟

دلایل مختلفی می‌توانند منجر شوند که گوشی اندروید یا آیفون شما هنگ کند یا سرعت عملکرد آن کاهش یابد و لگ و تاخیرهایی در آن ایجاد شود. نصب اپلیکیشن های متعدد و پر شدن حافظه گوشی، اجزای بازی ها و اپلیکیشن های سنگین در دستگاه، پر شدن حافظه رم، نصب بودن اپلیکیشن های مخرب و حیلی عوامل دیگر می‌توانند منجر به کند شدن و هنگ کردن گوشی شوند. برخلاف تصور اغلب افراد مشکل هنگ کردن گوشی مخصوص گوشی های اندرویدی نیست و آیفون های اپل هم در خیلی از موارد هنگ می‌کنند، اما آمار هنگ کردن گوشی در بین گوشی های اندرویدی بیشتر است چون تنوع این محصولات از آیفون های اپل بیشتر بوده و گوشی های اندرویدی شامل نسخه های مقرون به صرفه تر و ارزان قیمت تر (میان رده و رده پایین) هم می‌شوند که طبیعتا نسبت به گوشی های بالا رده و درجه یک از بستر سخت افزاری ضعیف تری بهره‌مند بوده و بیشتر از آیفون های چندین میلیون تومانی اپل هنگ می‌کنند. اما بهترین روش های جلوگیری یا رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون اپل کدام است؟ با موبایل کمک همراه باشید.

مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون

بهترین روش های جلوگیری هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون اپل

در ادامه این بخش به 10 مورد از بهترین روش های جلوگیری یا رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون اپل می‌پردازیم. بنابراین اگر گوشی شما هم با این مشکل مواجه هست و گاها هنگ می‌کند، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با موبایل کمک همراه باشید.تعمیرات اپل

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

روش اول: نخریدن گوشی های پایین و میان رده

گوشی های میان رده و پایین رده که در مقایسه با گوشی های پرچمدار و درجه یک بازار قیمت پایین تری دارند از بستر سخت افزاری ضعیف تری هم بهره می‌برند، بنابراین طبیعتا بیشتر از گوشی های رده بالا مستعد به وجود آمدن لگ و تاخیر هستند. پس دوری کردن از این گوشی ها و نخریدن آن ها می‌تواند یکی از روش های جلوگیری از هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون باشد. اگر می‌خواهید اوج قدرت و سرعت عمل یک گوشی را تجربه کنید، جدیدترین پرچمدار اپل یا سامسونگ را خریداری کنید و مطمئن باشید با مشکل هنگ کردن و کندی عملکرد رو به رو نخواهید شد. البته فراموش نکنید که برای خرید گوشی های پرچمدار باید چندین میلیون تومان هزینه کرد و خیلی از کاربران توانایی انجام این کار یا تمایل انجام این کار را ندارند!

بیشتر بخوانید:تعمیرات آیفون 11 pro

روش دوم: جلوگیری از پر شدن حافظه رم

تمام گوشی های موبایل دارای حافظه رم (RAM) هستند. حافظه رم نقش بسیار مهمی در سرعت عملکرد گوشی و جلوگیری از هنگ کردن آن ایفاء می‌کند. هرچقدر رم گوشی ظرفیت بیشتری داشته باشد، دستگاه می‌تواند تعداد تسک های بیشتری را به طور همزمان تجزیه و تحلیل نماید و هنگ هم نکند. بدین ترتیب سرعت عمل دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد. پر شدن حافظه رم می‌تواند یکی از اصلی ترین عوامل موجود برای کندی عملکرد و هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون محسوب شود. برای مثال اگر رم گوشی شما 2 گیگابایت ظرفیت داشته باشد و اپلیکیشن های متعددی در پس زمینه و حالت مولتی‌تسکینگ آن فعال و نیمه فعال باشند و 80 یا 90 درصد از ظرفیت رم دستگاه را پر کنند، بدون شک با مشکل هنگ کردن و کندی عملکرد رو به رو خواهید شد. همیشه سعی کنید با روش های گوناگون و کنترل تسک های فعال در پس زمینه گوشی از پر شدن حافظه رم آن جلوگیری به عمل آورید. این مسئله می‌تواند کمک به سزایی به جلوگیری از هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون شما بکند.

روش سوم: جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی

پر شدن حافظه داخلی گوشی هم یکی دیگر از عوامل مهمی است که می‌تواند منجر به هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون شود. خیلی از افراد تصور می‌کنند با نصب حافظه جانبی دیگر این مشکل رفع می‌شود اما در واقع اینطور نیست و نصب حافظه جانبی به مرور زمان منجر به کند و کندتر شدن دستگاه می‌شود، چون با نصب این حافظه دائما حجم اطلاعت ذخیره شده در گوشی افزایش می‌یابند و این مسئله منجر به زیر فشار قرار گرفتن دستگاه و کندی عملکرد آن می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید از هنگ کردن گوشی سامسونگ یا آیفون اپل خود جلوگیری کنید، اجازه ندهید که حافظه داخلی آن پر شود. این مسئله یکی از تاثیرگذارترین روش های جلوگیری از هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون است.

مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل سامسونگ

روش چهارم: ریست فکتوری

اگر گوشی شما کند شده و این مسئله به شدت شما را آزار می‌دهد، فکتوری ریست کردن دستگاه می‌تواند مشکل را برطرف سازد. با فکتوری ریست کردن گوشی تمام اطلاعات ذخیره شده در آن را از دست می‌دهید و تنظیمات دستگاه به حالت کارخانه و مثل روز اولش بازگردانده می‌شود. این امر سبب خواهد شد که سرعت عملکرد گوشی افزایش یافته و مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون برطرف شود. انجام فکتوری ریست هم در آیفون ها و هم در گوشی های اندرویدی یکی از بهترین روش های موجود برای افزایش سرعت عملکرد دستگاه و جلوگیری از بروز لگ و تاخیر در عملکرد آن است. به منظور آشنایی با نحوه فکتوری ریست کردن گوشی های اندرویدی و آیفون های اپل به ترتیب مقاله های آموزش فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset) و آموزش جامع فکتوری ریست آیفون (Factory Reset) را مطالعه کنید.

روش پنجم: ریستارت گوشی

ریستارت کردن گوشی یکی از روش های موقتی است که خیلی از کاربران آن را به عنوان یکی از موثرترین روش های رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون مورد استفاده قرار می‌دهند. زمانی که شما گوشی را ریستارت می‌کنید اطلاعات تمام منابع آن خالی و از نو راه اندازی می‌شوند و به نوعی جانی تازه می‌گیرند، بنابراین طبیعی است که سرعت عملکرد دستگاه حداقل برای مدت زمان کوتاهی هم که شده افزایش یابد و مشکل هنگ کردن گوشی برطرف شود.

روش ششم: حذف اپلیکیشن های مخرب یا بلوت‌ویر (Bloatware)

برخی از اپلیکیشن های خاص به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حجم زیادی از منابع گوشی را مورد استفاده قرار می‌دهند و منجر به کندی عملکرد دستگاه خواهند شد. به این دسته از اپلیکیشن ها اصطلاحا بلوت‌ویر گفته می‌شود. شما می‌توانید با حذف اپلیکیشن مخرب و بلوت‌ویرها از حافظه گوشی خود مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون را برطرف کنید. همیشه سعی کنید از نصب اپلیکیشن های ناشناخته و متعدد در گوشی جلوگیری به عمل آورید چون این مسئله به شدت در کندی عملکرد دستگاه تاثیرگذار خواهد بود. نصب اپلیکیشن های متعدد و غیرکاربردی در گوشی ها به هیچ عنوان درست نیست و یکی از اصلی ترین عوامل به وجود آمدن لگ، تاخیر و هنگ کردن دستگاه محسوب می‌شود.

مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون

تعمیرات سامسونگ

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

روش هفتم: انتقال عکس و فیلم ها به کامپیوتر

اغلب کاربران فقط با دوربین گوشی های موبایل خود عکس و فیلم ضبط می‌کنند و دیگر به آن عکس و فیلم ها کار ندارند! این عکس و فیلم ها به تدریج در حافظه گوشی ذخیره شده و حجم آن ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند. بدین ترتیب در دوره خاصی بخش عظیمی از حافظه گوشی توسط عکس و فیلم های آن اشغال خواهد شد. در این شرایط به احتمال زیاد شاهد بروز مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون خواهید بود. برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می‌کنیم همیشه در بازه های زمانی مشخص عکس و فیلم هایی که با دوربین گوشی ذخیره کرده‌اید را به کامپیوترتان منتقل کنید. بدین صورت حافظه داخلی گوشی خالی شده و احتمال بروز مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض تاچ ال سی دی S20 ultra سامسونگ

روشم هشتم: جلوگیری از داغ شدن گوشی

شاید برایتان عجیب باشد اما در خیلی از موارد دیده شده که داغ شدن گوشی در اثر اجرای بازی ها و اپلیکیشن های سنگین برای مدت زمان طولانی منجر به کند شدن عملکرد گوشی و هنگ کردن آن می‌شود. بنابراین بهتر است تا حد امکان از اجرای طولانی مدت بازی های سنگین در گوشی دوری کنید. این مسئله به ویژه زمانی محسوس تر می‌شود که گوشی شما یک گوشی میان رده باشد و در حین اجرای بازی بیشتر تحت فشار قرار گیرد. پس عدم اجرای طولانی مدت بازی های سنگین در دستگاه و جلوگیری از داغ شدن آن می‌تواند به عنوان یکی دیگر از روش های جلوگیری از هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای تعویض باتری تمامی مدل‌های آیفون اپل

روش نهم: کاهش ویجت ها، انیمیشن ها و غیره

تمام جلوه های بصری که در گوشی فعال هستند منجر به کند شدن عملکرد دستگاه خواهند شد. برای مثال در گوشی های اندرویدی نصب تعداد زیادی ویجت سبب می‌شود که بخش بیشتری از رم گوشی درگیر آنالیز اطلاعات این ویجت ها شود و دائما پر باشد. بدین ترتیب اگر رم گوشی ظرفیت کمی داشته باشد به مشکل بر می‌خورد و ممکن است لگ، تاخیر و هنگ کردن های بیشتری در آن اتفاق بیفتد. همچنین انیمیشن ها و جلوه های بصری هم می‌توانند منجر به کند شدن عملکرد گوشی شوند. زمانی که جلوه های بصری و انیمیشن های بیشتری در گوشی فعال باشند، فشار بیشتری هم روی پردازنده دستگاه برای آنالیز اطلاعات مربوط به آن ها اعمال می‌شود  این امر هم می‌تواند منجر به کند شدن عملکرد گوشی شود. بنابراین با کاهش تعداد ویجت ها، انیمیشن ها و جلوه های بصری می‌توانید به طور قابل توجهی از هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون خود جلوگیری به عمل آورید.

مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون

تعمیرات اپل

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

روش دهم: آپدیت سیستم عامل

یکی از روش های بسیار مهمی که کمتر کاربری به آن توجه می‌کند آپدیت سیستم عامل است. آپدیت هایی که برای سیستم عامل گوشی شما منتشر می‌شوند شامل تغییراتی هستند که گاها روی سرعت عملکرد گوشی تاثیر مثبت و به سزایی دارند و منجر به رفع مشکلات و باگ هایی همچون هنگ کردن سامسونگ و آیفون می‌شوند. بنابراین سعی کنید همیشه سیستم عامل گوشی خود چه در اندروید و چه در iOS را به جدیدترین نسخه موجود آپدیت کنید. آپدیت هایی که برای گوشی شما منتشر می‌شوند بدون دلیل نیستند و حاوی تغییرات مهمی خواهند بود که شاید شما در نگاه اول متوجه آن ها نشوید اما به مرور این تغییرات را حس خواهید کرد. به منظور آشنایی با نحوه آپدیت سیستم عامل آیفون و آیپد های اپل به مطالعه مقاله آموزش آپدیت آیفون ؛ نحوه بروز رسانی سیستم عامل آیفونو برای آشنایی با نحوه آپدیت سیستم عامل گوشی و تبلت های اندرویدی به مطالعه مقاله آموزش بروزرسانی اندروید به روش OTA – آپدیت OTA بپردازید.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به معرفی 10 روش موثر برای رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون اپل پرداختیم. روش هایی که به آن ها اشاره کردیم از موثرترین روش هایی هستند که می‌توانید از آن ها برای جلوگیری از کند شدن گوشی خود یا رفع مشکل کند شدن آن استفاده کنید. توصیه می‌کنیم موارد و موضوعاتی که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم را جدی بگیرید تا بهترین بازده را از گوشی خود به عمل آورید.

 

لینک های مفید: خرید قطعات موبایلقطعات M01قطعات گوشی سامسونگ A41 | خرید موبایل آیفون

 

 

نظرات کاربران (26)

guest
26 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Ali alavi
Ali alavi
1 سال گذشته

سلام گوشی من A12سامسونگ هستش داشتم بازی میکردم یهو هنگ کرد و الان جز صفحه سیاه گوشی ک همون صفحه بازیع و کلیدای لمسی پایین صفحه چیز دیگ مشخص نیست هر چقدر هم خاموش روشن یا راه اندازی مجدد کردم درست نشد و دوباره همون صفحه سیاه رو میاره
خاهش میکنم کمکم کنین خیلی فوری نیاز دارم به گوشی 🙏🙏🙏

Eli
Eli
1 سال گذشته

سلام من گوشیم دو روزه وارد هر برنامه ای میشم یه کم باهاش کار میکنم خود ب خود از برنامه خارج میشه لطفا یکی بگه بایدچیکارش کنم

Rza
Rza
2 سال گذشته

سلام
گوشی من سامسونگA31 است هنگ کرده از شب تا حالا روی یک تصویر مانده نه خاموش میشه نه حرکت کلا راکت . نمی‌دونم چیکار کنم

Matin English
Matin English
2 سال گذشته
پاسخ به  Rza

سلام
با کارشناسان ما تماس بگیرید تا کامل راهنماییتون کنن

حسین متقی
حسین متقی
1 سال گذشته
پاسخ به  Rza

سلام ،ریست فکتوری کنی درست میشه ،تو گوگل بزن آموزش ریست فکتوری ببین یاد بگیر مال منم اینطوری شده بود درست شد

Zar
Zar
1 سال گذشته
پاسخ به  Rza

سلام متاسفانه من هم همین مشکل را دارم اگر موفق به حل آن شدید لطفا راهنمایی کنید

یکی
یکی
1 سال گذشته
پاسخ به  Rza

مشکل من که اینجا حل نشد، واسه همین انگلیسی سرچ کردم و راحت و سریع مشکلم رو حل کرد. دوستان، اگه گوشی سامسونگ شما هنگ کرده و خاموش نمیشه، تنها کاری که باید بکنید اینه که دکمه کم کردن صدا و دکمه خاموش رو باهم نگه دارید تا هشت ثانیه، اینطوری گوشیتتون ریستارت میشه.

محیا ابراهیمی
محیا ابراهیمی
2 سال گذشته

سلام گوشی من a7هست صبح صفحش سیاه شد بعدهنگ کردوخاموش شده وموقع روشن شدن رولوگوگیرمیکرد اما یک بارروشن وخاموشش کردم سپس ریست فکتوری اما بازم وقتی روشن میشه هنگ میکنه ومیزنه رابطه کاربری سیستم پاسخ نمی دهد مشلش چیه؟

ممد
ممد
2 سال گذشته

سلام من گوشیم A10 معمولیه ولی خیلی هنگ می کنه برای مثال کلش آف کلنز رو نمی تونه بالا بیاره وسط های لودینگ یه دفع کرش می کنه و خاموش میشه سر کلاس آنلاین هروقت می خوام چت کنم هنگ میکنه اصلا نمی تونم چت کنم چه کنم