آموزش ردیابی محل پارک خودرو از طریق آیفون یا آیپد

ردیابی محل پارک خودرو از طریق آیفون

آیفون و آیپدهای اپل این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهند تا به شیوه‌های خاصی بتوانید محل پارک خودروی خود را ردیابی کنید. این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه ردیابی محل پارک خودرو از طریق آیفون یا آیپدهای اپل بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با ردیابی محل پارک خودرو از طریق آیفون و آیپد

تصور کنید که محل شلوغی رفته‌اید که با مسیرهای آن آشنا نیستید. حال اتومبیل خود را در بخشی از محل پارک می‌کنید و چندین کوچه را به صورت پیاده برای دسترسی به مقصد مد نظرتان طی می‌نمایید. در این شرایط ممکن است در راه برگشت دچار سردرگمی شوید و نتوانید محل پارک خودروی خود را به خاطر آورید. این معضل می‌تواند توسط قابلیت ردیابی محل پارک خودرو از طریق آیفون و آیپدهای اپل برطرف شود! شما می‌توانید با استفاده از آیفون خود نسبت به ردیابی محل دقیق پارک خودروی خود وارد عمل شوید و مسیر مورد نیاز به منظور دستیابی به محل پارک خودرو را از طریق برنامه Maps آیفون دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

روش‌های مختلفی به منظور ردیابی محل پارک خودرو از طریق آیفون و آیپدهای اپل وجود دارند که البته همگی آن‌ها با برنامه Maps در ارتباط هستند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش این روش‌ها و نحوه ردیابی محل پارک خودرو از طریق آیفون یا آیپدهای اپل بپردازم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

ردیابی محل پارک خودرو با استفاده از قابلیت CarPlay یا بلوتوث

یکی از روش‌های بسیار ساده‌ای که با استفاده از آن می‌توانید نسبت به ردیابی محل پارک خودرو از طریق آیفون اقدام کنید مربوط به فعال کردن گزینه‌ای تحت عنوان Show Parked Location می‌شود که در آیفون‌های جدی اپل ارائه می‌شود. با فعال کردن این گزینه از منوی تنظیمات آیفون خود ارتباطی مابین آیفون و خودرو از طریق بلوتوث یا قابلیت CarPlay برقرار می‌شود. در این شرایط هم زمان که سوئیچ خودرو را خاموش کنید، به طور اتوماتیک محل دقیق خاموش شدن خودرو توسط آیفون ذخیره و در برنامه Maps قابل نمایش می‌شود. بنابراین در این روش تنها اقدامی که شما باید انجام دهید، فعال سازی گزینه Show Parked Location است.

ردیابی محل پارک خودرو از طریق آیفون

به منظور فعال کردن گزینه Show Parked Location در آیفون خود وارد منوی تنظیمات یا همان Settings دستگاه شوید و سپس گزینه Maps را انتخاب کنید. حال به سمت پایین صفحه حرکت کنید و گزینه Show Parked Location را فعال نمایید. در این شرایط هر زمان که سوئیچ اتومبیل خود را ببندید، محل دقیق پارک خودرو از طریق ارتباط بلوتوث یا CarPlay برقرار شده مابین آیفون و اتومبیل ذخیره می‌شود. در این شرایط اگر برنامه Maps آیفون خود را اجرا کنید با اعلانی مواجه می‌شوید که شما را از ذخیره و امکان نمایش محل پارک خودرو آگاه می‌سازد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11

ردیابی محل پارک خودرو به صورت دستی و از طریق برنامه Maps

اما اگر بنا به هر دلیلی تمایل نداشتید یا نمی‌توانستید که از دو قابلیت بلوتوث یا CarPlay به منظور ارتباط برقرار کردن مابین آیفون و خودروی خود استفاده کنید، روش دستی وجود دارد که امکان ردیابی محل پارک خودرو از طریق آیفون را فراهم می‌کند. در این روش شما به محض خاموش کردن خودروی خود و پارک آن برنامه Maps را در آیفون خود اجرا می‌کنید. سپس موقعیت فعلی خود را پین می‌کنید و به عنوان لقبی همچون “محل پارک خودرو” را می‌دهید. حال می‌توانید از موقعیت مکانی یا اصطلاحا لوکیشن را برای خودتان یا حتی سایر دوستانتان ارسال کنید.

به این صورت یک نوتیفیکیشن مبنی بر موقعیت مکانی خودروی خود دریافت خواهید کرد. حال به هر منطقه‌ای که تمایل دارید مراجعه کنید. هر زمان که میل به بازگشت و ردیابی محل پارک خودرو از طریق آیفون خود داشته باشید، کافیست که برنامه Maps را اجرا کنید و موقعیت مکانی پین شده خودروی خود را به عنوان مقصد دنبال کنید. دقت داشته باشید که تنها بدی این روش مربوط به پین کردن دستی محل پارک خودرو در برنامه Maps می‌شود. در این روش خبری از ثبت اتوماتیک موقعیت مکانی خودرو پس از بستن سوئیچ نخواهد بود.تعمیرات اپل

ردیابی محل پارک خودرو با استفاده از اپلیکیشن‌های سوم شخص

ردیابی محل پارک خودرو از طریق آیفونپیش از اینکه قابلیت‌هایی همچون CarPlay ارائه شوند، اپلیکیشن‌های زیادی وجود داشتند که امکان ردیابی محل پارک خودرو از طریق آیفون یا آیپدهای اپل را فراهم می‌کردند. یکی از این اپلیکیشن‌ها TrakCar نام دارد که مطمئنا می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های پیش رویتان به منظور ردیابی محل پارک خودرو از طریق آیفون محسوب گردد. برای استفاده از این برنامه کافیست که آن را دانلود و در آیفون خود نصب کنید. در این برنامه‌ هم باید موقعیت مکانی و محل پارک خودروی خود را تگ کنید. یکی از قابلیت‌های جالبی که برنامه TrakCar ارائه می‌کند مربوط به نمایش مدت زمان پارک بودن اتومبیل می‌شود. بنابراین استفاده از برنامه TrakCar هم یکی دیگر از روش‌های ردیابی محل پارک خودرو از طریق آیفون و آیپدهای اپل به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:  گارانتی تعمیرات Apple 

جمع‌بندی

همانگونه که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش‌های ردیابی محل پارک خودرو از طریق آیفون و آیپدهای اپل پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

شیشه آیفون 6

تاچ ال سی دی سامسونگ M30

قطعات گوشی آیفون XS

تعمیرات موبایل

منبع gottabemobile

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments