معرفی برنامه های جایگزین آیتیونز ( iTunes )!

برنامه های جایگزین آیتیونز

برنامه آیتیونز (iTunes) یا به قول اغلب ایرانی‌های آیتونز برنامه‌ای است که کاربران آیفون و آیپدهای اپل به خوبی با آن آشنا هستند. اگر بنا به هر دلیلی تمایلی نسبت به استفاده از این برنامه ندارید، در این مقاله برنامه های جایگزین آیتیونز (iTunes) با کارایی مشابه به شما عزیزان معرفی می‌شوند. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با برنامه های جایگزین آیتیونز (iTunes)

آیتیونز (iTunes) ابزار رسمی و اختصاصی است که اپل برای تعامل دستگاه‌های آی او اسی با کامپیوترها و مک‌بوک‌ها و همچنین ایجاد هماهنگی مابین اطلاعات دستگاه‌های آی او اسی که از یک اکانت مشترک بهره می‌برند ارائه کرده است. بسیاری از افراد به شدت وابسته به برنامه آیتیونز هستند. این برنامه حتی امکان بکاپ گرفتن و ریستور یا بازیابی (Backup & Restore) اطلاعات آیفون را فراهم می‌کند و به طور کلی ابزاری همه جانبه برای مدیریت هرچه بهتر آیفون و آیپدهای اپل است. اما در این میان بنا به دلایل خاصی برخی از کاربران چندان تمایلی نسبت به استفاده از برنامه آیتیونز (iTunes) ندارد و همواره به دنبال برنامه های جایگزین آیتیونز (iTunes) هستند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

برنامه های جایگزین آیتیونز

ما در این مقاله قصد داریم که برای هر یک از قابلیت‌های ابزار آیتیونز (iTunes) یک برنامه جایگزین دیگر معرفی کنیم. بنابراین با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید دیگر از آیتیونز (iTunes) استفاده نکرده و حتی آن را از کامپیوتر یا مک‌بوک خود حذف نمایید. البته توصیه می‌کنیم که نسبت به انجام این عمل اقدام نکنید، چرا که در برخی شرایط استفاده از آیتیونز (iTunes) می‌تواند بهترین بازده ممکن را داشته باشد. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

برنامه جایگزین آیتیونز به منظور مدیریت آهنگ‌ها در کامپیوتر یا مک‌بوک

یکی از قابلیت‌های اصلی برنامه آیتیونز (iTunes) مربوط به ارائه قابلیت مدیریت آهنگ‌ها یا موزیک‌ها می‌شود. همچنین یکی دیگر از برتری‌های آیتیونز نسبت به اغلب برنامه‌های جایگزینی که به این منظور ارائه شده‌اند مربوط به قابلیت پخش مستقیم موزیک از طریق آن می‌شود. به بیان دیگر آیتیونز شامل یک موزیک پلیر داخلی است که می‌توانید فایل‌های موزیک مورد نظرتان را از طریق خود پخش کند. اما آیا آیتیونز یا آیتونز تنها ابزاری است که قابلیت این چنینی را ارائه می‌کند؟ خیر

برنامه های جایگزین آیتیونز

خوشبختانه برنامه های جایگزین آیتیونز (iTunes) دیگری نظیر Swinsian و VOX هم قابلیت‌های مشابه با آن را به منظور مدیریت موزیک‌ها در کامپیوتر یا مک‌بوک را ارائه می‌نمایند. این برنامه های جایگزین آیتیونز (iTunes) حتی از نظر فرمت‌های قابل پشتیبانی هم نسبت به آیتیونز قدرتمندتر هستند و از فرمت‌های بیشتری نظیر FLAC پشتیبانی می‌کنند. بنابراین این برنامه‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای آیتیونز در کامپیوتر یا مک‌بوک‌ شما در راستای مدیریت آهنگ‌ها به شمار روند. علاوه بر این برنامه‌ها می‌توانید از سرویس‌های پخش ابری نظیر Amazon Music یا Google Play یا سرویس‌های استریم همچون Rdio، Spotify و Tidal هم استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع با کارشناسان بخش پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل نمایید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات iphone

برنامه جایگزین آیتیونز به منظور انتقال موزیک از کامپیوتر به آیفون

انتقال موزیک از کامپیوتر یا مک‌بوک به آیفون یا آیپد کمی پیچیده‌تر از مدیریت مستقیم موزیک‌ها در مک‌بوک و کامپیوتر است. با این حال این موضوع به آن معنا نیست که برنامه های جایگزین آیتیونز (iTunes) مناسبی بدین منظور وجود ندارند. برنامه اپل موزیک به شکل ویژه‌ای با آیتیونز در ارتباط مستقیم است. اگر قابلیت آیتیونز مچ (iTunes Match) را فعال کنید، می‌توانید بدون نیاز مستقیم به وجود آیتیونز به تمام کلکسیون موزیک خود در آیپد و آیفون دسترسی داشته باشید و خریدهای قبلی خود را مستقیما به دستگاه مد نظرتان اضافه نمایید.

برنامه های جایگزین آیتیونز

از نظر ما برنامه‌هایی نظیر WALTR بهترین جایگزین‌های موجود به منظور انتقال موزیک از کامپیوتر یا مک‌بوک به اپلیکیشن موزیک آیفون و آیپدهای اپل محسوب می‌شوند. استفاده از برنامه‌هایی نظیر WALTR بسیار ساده است. شما تنها این برنامه را اجرا می‌کنید و اتصال مابین کامپیوتر آیفونتان را برقرار می‌سازید. سپس فایل‌های موزیک مورد نظرتان را در برنامه WALTR به صورت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) منتقل می‌نمایید و سایر مراحل مورد نیاز به طور اتوماتیک توسط این برنامه انجام می‌شود و موزیک یا موزیک‌های مد نظرتان به لیست پخش آیفون یا آیپد اضافه خواهند شد.

برنامه جایگزین آیتیونز به منظور مدیریت و اجرای پادکست‌ها

برای اجرای پادکست در آیفون یا آیپد خود می‌توانید علاوه بر آیتیونز از برنامه های جایگزین آیتیونز (iTunes) دیگری نظیر Instacast، Downcast یا Pocket Casts استفاده کنید. این برنامه‌ها به طور کامل قابلیت‌های آیتیونز را در اختیارتان قرار می‌دهند و می‌توانند با نصب در کامپیوتر، مک‌بوک یا دستگاه آی او اسی شما به جایگزین تمام و کمالی برای آیتیونز (iTunes) تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی اپل واچ

برنامه جایگزین آیتیونز به منظور مدیریت و پخش ویدیو

اگر فیلم‌ها یا ویدیوهای خاصی را پیش از این از طریق آیتیونز استور (iTunes Store) خریداری کرده‌اید و تمایل دارید که آن‌ها را در مک‌بوک خود پخش کنید، باید از همان برنامه آیتیونز استفاده نمایید. اما در شرایطی که تنها قصد داشته باشید نسبت به همگام‌سازی ویدیو و رد و بدل آن مابین دستگاه آی او اسی و کامپیوتر خود اقدام کنید، جایگزین‌های مناسبی برای آیتیونز موجود خواهند بود.

برنامه WALTR که پیش از این به منظور انتقال موزیک یا آهنگ از حافظه داخلی کامپیوتر به آیفون به نام اشاره کردیم، می‌تواند به منظور انتقال ویدیو از کامپیوتر به آیفون هم کارایی لازم را داشته باشد. این برنامه قادر است تا فرمت‌های ناشناس را به طور اتوماتیک به فرمت‌های قابل پخش آیفون یا آیپد تبدیل کند و این موضوع از جمله نقاط قوت آن به شمار می‌رود. علاوه بر برنامه WALTR می‌توانید از برنامه‌های دیگری همچون StreamToMe یا Air Video HD هم بدین منظور استفاده کنید.

تعمیرات اپل

برنامه جایگزین آیتیونز به منظور بکاپ و ریستور اطلاعات آیفون یا آیپد

حتما می‌دانید که یکی دیگر از قابلیت‌های اصلی برنامه آیتونز یا آیتیونز مربوط به بکاپ گیری و ریستور اطلاعات می‌شود. شما با استفاده از آیتیونز می‌توانید از اطلاعات آیفونتان فایل پشتیبان یا بک آپ تهیه کنید و هر زمان که تمایل داشتید نسبت به بازیابی آن وارد عمل شوید. حال برای انجام این پروسه می‌توان از چه روش‌های جایگزینی استفاده کرد؟

حتما می‌دانید که علاوه بر بکاپ گیری دستی از طریق برنامه آیتیونز، امکان بکاپ گیری از طریق سرویس آیکلود هم در آیفون و آیپدهای اپل ارائه شده است. بنابراین می‌توانید با فعال کردن قابلیت بک آپ گیری از طریق سرویس آیکلود، این سرویس را جایگزین روش بکاپ گیری از طرقی آیتیونز کنید. البته باید اشاره کنیم که استفاده از قابلیت آیکلود به منظور بک آپ و ریستور اطلاعات محدودیت‌های خاصی را به همراه دارد. توصیه می‌کنیم که به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع به مطالعه مقاله “آموزش بکاپ گرفتن از آیفون و آیپدهای اپل؛ آیتیونز و آیکلود” بپردازید.

برنامه های جایگزین آیتیونز

اما اگر بنا به هر دلیلی تمایل ندارید که از قابلیت آیکلود استفاده کنید و به دنبال برنامه‌ای هستید که بتواند قابلیت بک آپ و ریستور اطلاعات را مشابه با برنامه آیتیونز (iTunes) ارائه کند، می‌توانید از برنامه های جایگزین آیتیونز (iTunes) دیگری نظیر iMyfone D-Back استفاده نمایید. این برنامه به راحتی از محتوای دستگاه آی او اسی شما فایل بکاپ تهیه می‌کند و هر زمان که تمایل داشته باشید قادر به ریستور کردن آن است. بنابراین برای بکاپ گرفتن و ریستور اطلاعات آیفون و آیپدهای اپل هم برنامه‌های جایگزینی وجود دارند که می‌توانید به جای آیتیونز (iTunes) از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 8

تعمیرات اپل

برنامه جایگزین آیتیونز به منظور مدیریت اپلیکیشن‌ها و حذف موارد با حجم بالا

اگر از برنامه آیتیونز (iTunes) استفاده کرده باشید و با قابلیت‌های جزئی‌تر آن آشنا باشید، می‌دانید که این ابزار یک قابلیت ویژه به منظور مدیریت هرچه بهتر اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاه‌های آی او اسی ارائه می‌کند. این قابلیت مربوط به نمایش اپلیکیشن‌های حجیم یا با حجم بالا و امکان حذف مستقیم آن‌هاست. خوشبختانه برای این قابلیت برنامه آیتیونز (iTunes) هم گزینه‌های جایگزین مناسبی وجود دارند.

برنامه های جایگزین آیتیونز

با استفاده از برنامه‌ PhoneExpander می‌توانید لیستی از اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاه آی او اسی خود را مشاهده کنید که به ترتیب حجم رده‌بندی شده‌اند. در این لیست اپلیکیشن‌های با حجم بالاتر در بخش فوقانی صفحه قرار می‌گیرند و بدین صورت شما قادر به شناسایی آن‌ها می‌شوید. همچنین برنامه PhoneExpander این امکان را فراهم می‌کند تا به طور مستقیم اپلیکیشن‌های مد نظر و با حجم بالای موجود را حذف نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله معرفی برنامه های جایگزین آیتیونز (iTunes) پرداختیم. . چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

iPhone SE 2020 قطعات

قطعات گوشی سامسونگ A51

ال سی دی سامسونگ A51

تعمیرات موبایل

منبع macworld

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
maryam
maryam
6 سال گذشته

سلام
آیا برنامه ای جایگزین itunes هست که بشه از طریق اون پرداخت انجام داد؟ مثلا برای آپگرید یا خرید نرم افزاری در اپ استور باید هزینهه از طریق آیتونز انجام بشه. آیا برنامه ای غیر از ایتونز هست؟ اگر هست میشه معرفی کنید؟