دانلود و معرفی بهترین برنامه های زیپ برای اندروید – Zip

برنامه های متعددی وجود دارند که قابلیت زیپ (Zip) و آنزیپ (Unzip) کردن فایل ها را در سیستم عامل اندروید امکانپذیر می‌کنند. در این مقاله قصد داریم که به معرفی بهترین برنامه های زیپ برای اندروید بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با بهترین برنامه های زیپ برای اندروید

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله “معرفی بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک” لیستی از بهترین برنامه های زیپ و آنزیپ موجود برای کامپیوترها (ویندوز و OS X) را خدمتتان معرفی کردیم.  اما حالا نوبت به سیستم عامل اندروید و اپلیکیشن های Zip سازگار با آن می‌رسد!

در این مقاله قصد داریم لیستی از بهترین برنامه های زیپ برای اندروید را خدمتتان ارائه کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از برنامه های نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها یاری بخواهید. با ما همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن های زیپ برای اندروید

در ادامه لیستی از بهترین برنامه ها یا اپلیکیشن های زیپ موجود برای سیستم عامل اندروید را خدمتتان معرفی می‌کنیم. این لیست به شرح زیر است:

بهترین برنامه های زیپ برای اندروید : برنامه AndroZip

بهترین برنامه های زیپ برای اندروید - موبایل کمک

اپلیکیشن اندرو زیپ یا AndroZip یک برنامه رایگان است که قابلیت زیپ و آنزیپ فایل های مختلفی را ارائه می‌کند. این برنامه از فرمت هایی مثل zip، rar، tar، gzip، bzip2 و غیره پشتیبانی به عمل می‌آورد  و سرعت عمل و کیفیت بسیار مطلوبی دارد. رابط کاربری آن هم بسیار مناسب و خوب طراحی شده است. برنامه AndroZip علاوه بر اینکه یکی از بهترین برنامه های زیپ موجود برای اندروید است، یکی از قدیمی ترین این ابزارها هم محسوب می‌شود. این برنامه از سال 2009 تاکنون برای اندروید عرضه شده است.

بهترین برنامه های زیپ برای اندروید : برنامه B1 Archiver

بهترین برنامه های زیپ برای اندروید - موبایل کمک

برنامه B1 Archiver شامل دو نسخه می‌شود که یکی از آن ها رایگان عرضه شده و نسخه پریمیوم آن برای دانلود شما را ملزم به پرداخت هزینه 1.99 دلاری می‌کند. این برنامه فرمت های بسیار متنوعی را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد که تعداد آن ها به 37 فرمت مختلف می‌رسد. رابط کاربر برنامه ساده و کاربردی طراحی شده و سرعت عمل آن هم بسیار مطلوب است. بنابراین برنامه B1 Archiver هم یکی از بهترین برنامه های زیپ برای اندروید خواهد بود.

بهترین برنامه های زیپ برای اندروید : برنامه RAR یا WinRAR

بهترین برنامه های زیپ برای اندروید - موبایل کمک

اپلیکیشن RAR توسط همان تیمی توسعه داده شده که برنامه WinRAR را برای سیستم عامل ویندوز توسعه داده‌اند. اگر از کامپیوترهای ویندوزی استفاده کنید، حتما با برنامه WinRAR آشنا هستید. این برنامه یکی از بهترین برنامه های زیپ موجود برای کامپیوتر ها محسوب می‌شود. نسخه اندرویدی این برنامه هم که RAR نام دارد بدون تردید یکی از بهترین برنامه های زیپ برای اندروید است که خوشبختانه نسخه پایه‌ای آن به طور رایگان عرضه شده، اما کاربران با صرف هزینه‌ای برابر با 2.19 دلار قادر به خرید نسخه پیشرفته یا پریمیوم آن هم خواهند بود.

بهترین برنامه های زیپ برای اندروید : برنامه WinZip

بهترین برنامه های زیپ برای اندروید - موبایل کمک

برنامه WinZip هم شامل نسخه ویندوزی می‌شود و همواره از بهترین برنامه های زیپ و آنزیپ فایل در ویندوز بوده است. حال نسخه اندرویدی این برنامه هم منتشر شده و به دلیل کیفیت خوبی که دارد، توانسته در لیست بهترین برنامه های زیپ اندرویدی ما جای بگیرد. این برنامه از فرمت های متعددی پشتیبانی به عمل می‌آورد و کیفیت عملکرد مطلوبی دارد. نسخه پایه‌ای آن به صورت رایگان قابل دانلود است، اما کاربران علاقمند با صرف مبلغ 1.99 دلار می‌توانند نسخه برتر آن را فعال و از قابلیت های مضاعف آن استفاده کنند.

بهترین برنامه های زیپ برای اندروید : برنامه ZArchiver

بهترین برنامه های زیپ برای اندروید - موبایل کمک

یکی دیگر از بهترین برنامه های زیپ موجود برای سیستم عامل اندروید، برنامه ZArchiver خواهد بود. این برنامه که به طور رایگان عرضه شده به بهترین شکل ممکن امکان زیپ و آنزیپ کردن فایل های مختلف را از طریق گوشی اندرویدی فراهم می‌کند. یکی از قابلیت های بسیار مطلوبی که توسط برنامه ZArchiver ارائه می‌شود، مربوط به امکان رمزگذاری مستقیم بر روی فایل های فشرده است. اگر به دنبال یک اپلیکیشن زیپ با کیفیت برای اندروید هستید، همین حالا برنامه ZArchiver را دانلود کنید.

بهترین برنامه های زیپ برای اندروید : برنامه Easy Unrar, Unzip & Zip

اگرچه به خاطر سپردن نام برنامه Easy Unrar, Unzip & Zip به دلیل طولانی بودن کمی دشوار است، اما استفاده از آن بسیار ساده و آسان خواهد بود چرا که برنامه نام برده شده رابط کاربری ساده و بسیار روانی را ارائه می‌کند. با استفاده از این برنامه کاربردی می‌توانید مستقیما از طریق گوشی اندرویدی خود فایل های زیپ بسازید یا فایل های زیپ را آنزیپ کنید. این برنامه همچنین از قابلیت هایی مثل قسمت بندی فایل ها و رمزگذاری بر روی آن‌ها هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

بهترین برنامه های زیپ برای اندروید : برنامه XZip

اپلیکیشن XZip از آن دسته برنامه های اندرویدی است که احتمالا کمتر نام آن را شنیده‌اید، اما باور کنید که این مسئله به معنای عدم با کیفیت بودن این ابزار محسوب نمی‌شود. برنامه XZip که به طور رایگان در گوگل پلی استور عرضه شده قابلیت های مختلفی مثل رمزگذاری بر روی فایل های فشرده، آنزیپ فایل ها با سرعت بالا، تقسیم یک فایل فشرده در قسمت های مختلف و غیره پشتیبانی به عمل می‌آورد. اگر به دنبال یک اپلیکیشن خوب و منحصر به فرد زیپ برای اندروید هستید، برنامه XZip را از دست ندهید.

بهترین برنامه های زیپ برای اندروید : برنامه Zipper

بهترین برنامه های زیپ برای اندروید - موبایل کمک

برنامه Zipper فقط یک برنامه زیپ و آنزیپ فایل خوب برای اندروید محسوب نمی‌شود، بلکه قابلیت های بسیار متعدد دیگری را هم ارائه می‌کند و شما حتی می‌توانید از آن به عنوان اپلیکیشن مدیریت فایل یا فایل منیجر (File Manager) دستگاهتان هم استفاده کنید. این برنامه همچنین از قابلیت بک آپ گیری مستقیم از اپلیکیشن ها و ریستور آن ها پشتیبانی به عمل می‌آورد. برنامه Zipper به طور رایگان در گوگل استور عرضه شده و سرعت و کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کند. تمام این ویژگی ها سبب شده که Zipper در لیست بهترین برنامه های زیپ مورد نظر ما برای اندروید جای بگیرد.

بهترین برنامه های زیپ برای اندروید : برنامه AXArchiver

بهترین برنامه های زیپ برای اندروید - موبایل کمک

برنامه AXArchiver علاوه بر ارائه امکان زیپ و آنزیپ فایل های مختلف در اندروید می‌تواند نقش یک برنامه مدیریت فایل یا اصطلاحا فایل منیجر خوب را هم ایفاء کند. البته قابلیت هایی که این اپلیکیشن در زمینه مدیریت فایل ارائه می‌کند به پیچیدگی قابلیت های برنامه هایی مثل ES File Explorer و غیره نخواهد بود اما با این حال قابلیت های محدود آن هم بسیار کاربردی و مناسب هستند. برنامه AXArchiver از فرمت های مختلفی پشتیبانی به عمل می‌آورد و قابلیت رمزگذاری بر روی فایل های فشرده را هم ارائه می‌کند. بنابراین AXArchiver هم در حال حاضر یکی از بهترین برنامه های زیپ موجود برای اندروید به شمار می‌رود.

 بهترین برنامه های زیپ برای اندروید : برنامه iZip

اپلیکیشن iZip به طور رایگان در گوگل پلی استور عرضه شده و شما می‌توانید بدون صرف هیچ هزینه‌ای از قابلیت های آن استفاده کنید. این برنامه امکان زیپ و آنزیپ فایل های مختلف را فراهم می‌کند و ویژگی دارد که به موجب آن سریعا و به صورت مستقیم از طریق خود برنامه می‌توانید یک فایل زیپ ساخته و آن را ایمیل کنید. ضمنا برنامه iZip هم شامل یک پخش اختصاصی برای مدیریت فایل های دستگاه می‌شود. این ویژگی ها سبب شده که iZip هم به لیست بهترین برنامه های زیپ اندرویدی ما بپیوندد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله لیستی از بهترین برنامه های زیپ برای اندروید را خدمتتان ارائه کردیم که شامل 10 برنامه مختلف می‌شد. چنانچه در رابطه با هر یک از برنامه های نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها یاری بخواهید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Alireza Gh
Alireza Gh
4 سال گذشته

سلام گوشی های سامسونگ یه نرم افزار پیش فرض به نام zipped apps دارند که میتونی باهاش برنامه یا بازی های روی منوی گوشی رو که زیاد لازم نداری رو زیپ کنی تا فضای کمتری استفاده شود
من یه همچین برنامه ای را از کجا میتوانم دانلود کنم؟