آموزش راه اندازی حسگر اثر انگشت Nexus 5X و Nexus 6P

آموزش راه اندازی حسگر nexus

پشتیبانی از حسگرهای اثر انگشت بالاخره در اندروید 6 به صورت رسمی به اندروید اضافه شد و طبق معمول اسمارتفون‌های سری نکسوس گوگل اولین دستگاه‌هایی هستند که با اندروید 6 وارد بازار می‌شوند و البته به حسگرهای اثر انگشت مجهز هستند. در این آموزش نگاهی داریم به نحوه راه اندازی حسگر اثر انگشت در نکسوس 5X و نکسوس 6P، با موبایل کمک همراه باشید.

حسگر اثر انگشت در Nexus 5X و Nexus 6P

گوگل نام این حسگرها را Nexus Imprint گذاشته و در نکسوس 5X و نکسوس 6P در پشت دستگاه قرار گرفته‌اند. معرفی اثر انگشت شما به Nexus Imprint تنها چند ثانیه زمان خواهد برد؛ و پس از آن می‌توانید صفحه قفل دستگاهتان را با تشخیص اثر انگشت باز کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

حسگر اثر انگشت در Nexus 5X و Nexus 6P

آموزش راه اندازی حسگر اثر انگشت Nexus 5X و Nexus 6P

  1. وارد تنظیمات (Settings) موبایل خود شوید.
  2. وارد بخش امنیت (Security) شوید.
  3. Nexus Imprint را انتخاب کنید.
  4. Add Fingerprint را انتخاب کنید.

اگر اولین اثر انگشت شما باشد که معرفی می‌کنید، دستگاه از شما درخواست تنظیم رمز عبوری در قالب Pattern یا PIN خواهد کرد تا در صورت عدم تشخیص اثر انگشت از این طریق وارد تلفن شوید.

بیشتر بخوانید: تعویض باتری موبایل

حسگر اثر انگشت در Nexus 5X و Nexus 6P

حال باید انگشت خود را بر روی سنسور قرار داده، آن را بلند کنید، و دوباره همین روند را چند بار دیگر تکرار کنید تا فرایند معرفی اثر انگشت به اتمام برسد. مطمئن شوید که به درستی انگشت خود را بر روی حسگر قرار می‌دهید تا هرچه دقیق‌تر اسکن شود.
پس از اتمام مراحل فوق می‌توانید انگشت دیگری را معرفی، و یا از تنظیمات خارج شوید. دفعه بعدی که می‌خواهید موبایل خود را استفاده کنید، در صفحه قفل از شما درخواست خواهد شد که انگشت خود را بر روی سنسور قرار دهید تا صفحه قفل باز شود.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قطعات موبایل

قطعات گوشی آیفون ایکس اس مکس

قطعات گوشی سامسونگ اس 20

تعمیرات موبایل

منبع cnet

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments