ترفند iOS 11: اشتراک گذاری رمز وای فای دو آیفون

اشتراک گذاری رمز وای فای

آپدیت iOS 11 قابلیت بسیار جالبی را به همراه دارد که به موجب آن کاربران می‌توانند بدون نیاز به وارد کردن پسورد یا رمز عبور وای فای، به شبکه وای فایی وصل شوند که دستگاه آی او اسی دیگری به آن وصل است. در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه اشتراک گذاری رمز وای فای با نزدیک کردن دو آیفون به هم بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اشتراک گذاری رمز وای فای با نزدیک کردن دو آیفون

اپل در iOS 11 یک قابلیت بسیار جالب را برای اشتراک گذاری رمز عبور یا پسورد شبکه های وای فای ارائه می‌کند. به موجب این قابلیت کاربران می‌توانند فقط با نزدیک کردن آیفون هایشان به یکدیگر رمز عبور شبکه وای فایی که یکی از آن ها به آن متصل است را اشتراک گذاری کنند. با ذکر یک مثال دقیقا نحوه عملکرد قابلیت مذکور را برایتان شرح می‌دهیم.

تصور کنید یک آیفون مجهز به iOS 11 دارید که به شبکه وای فای منزلتان وصل است. حال مهمانی برایتان می‌آید و از شما درخواست می‌کند تا او را هم به شبکه وای فای منزل وصل کنید. اگر آیفون او هم به iOS 11 مجهز باشد، وی می‌تواند فقط با نزدیک کردن آیفون خود به آیفون شما به شبکه وای فای منزلتان وصل شود! بنابراین دیگر نیازی ب وارد کردن دستی رمز وای فای وجود ندارد و اشتراک گذاری رمز وای فای با نزدیک کردن دو آیفون به یکدیگر به صورت خودکار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

قابلیتی که به آن اشاره داشتیم در iOS 11 با نام Share Your Wi-Fi شناخته می‌شود. اما چطور باید این قابلیت را استفاده کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه انجام این کار و اشتراک گذاری رمز وای فای با نزدیک کردن دو آیفون به یکدیگر بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده در مقاله نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

ملزومات استفاده از قابلیت Share Your Wi-Fi

برای استفاده از قابلیت Share Your Wi-Fi که به موجب آن می‌توانید به صورت بیسیم و خودکار رم وای فای را مابین دستگاه های اپلی مختلف اشتراک گذاری کنید، باید شرایط زیر برقرار باشند:

  • دستگاه هایی که تمایل دارید رمز وای فای مابین آن ها رد و بدل شود باید حداقل از iOS 11 یا MacOS High Sierra بهره‌مند باشند. بنابراین این قابلیت فقط محدود به سیستم عامل iOS نیست و شما حتی می‌توانید با نزدیک کردن آیفون به مک بوک هم اشتراک گذاری رمز وای فای را به صورت بیسیم انجام دهید.
  • قابلیت وای فای و بلوتوث هر دو دستگاهی که قرار است اشتراک گذاری رمز وای فای مابین آن ها با استفاده از قابلیت Share Your Wi-Fi صورت گیرد باید روشن باشد.

بنابراین اگر شرایط فوق برقرار باشد قادر به  اشتراک گذاری رمز وای فای با نزدیک کردن دو آیفون و غیره از طریق قابلیت Share Your Wi-Fi خواهید بود. ما در این مقاله شرایطی را مثال می‌زنیم که شامل دو آیفون می‌شود. یعنی ما قصد داریم اشتراک گذاری رمز وای فای را با نزدیک کردن دو آیفون به یکدیگر انجام دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل 

تعمیرات موبایل

نحوه اشتراک گذاری رمز وای فای با نزدیک کردن دو آیفون به یکدیگر در iOS 11

تصور کنید قصد داریم یک آیفون را به شبکه وای فایی وصل کنیم که آیفون دیگرمان هم اکنون به آن وصل است. برای ساده تر شدن مسئله آیفونی که به وای فای وصل است را آیفون 1 می‌نامیم و آیفونی که قرار است به شبکه وای فای آیفون 1 وصل شود را آیفون 2 می‌نامیم. برای اشتراک گذاری رمز وای فای با نزدیک کردن دو آیفون به یکدیگر باید به شرح زیر عمل کنید:

اشتراک گذاری رمز وای فای

  • ابتدا وارد بخش Settings و سپس Wi-Fi آیفون 2 (آیفونی که قرار است به شبکه وای فای مد نظر وصل شود). شوید. قابلیت Wi-Fi را فعال کنید و شبکه اینترنت مورد نظرتان را انتخاب نمایید. در این شرایط مثل عکس بالا و سمت راست از شما درخواست می‌شود تا رمز عبور مورد نیاز برای اتصال به آن شبکه را وارد کنید.
  • حال آیفون 2 (آیفونی که هم اکنون به آن شبکه وای فای وصل است) را برداشته و نمایشگر آن را آنلاک کنید. آیفون 1و آیفون 2 را به یکدیگر نزدیک کنید.

اشتراک گذاری رمز وای فای

  • بعد از چند لحظه یک پنجره پاپ آپ مشابه با عکس بالا و سمت چپ بر روی نمایشگر آیفون 1 نمایان می‌شود. گزینه Send Password را لمس کنید تا دستور ارسال رمز وای فای برای آیفون 2 صادر شود.

کمی منتظر بمانید. مشاهده خواهید که فیلد درخواست وارد کردن رمز وای فای در آیفون 2 به صورت خودکار پر می‌شود. بنابراین کاربر آیفون 2 می‌توانید به شبکه وای فای مورد نظر وصل شود. کاربر آیفون 1 هم باید در پنجره پاپ آپ نمایش داده شده گزینه Done را انتخاب کند. به همین سادگی پروسه اشتراک گذاری رمز وای فای با نزدیک کردن دو آیفون به یکدیگر از طریق قابلیت Share Your Wi-Fi انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که استفاده از این ویژگی فقط محدود آیفون های اپل نیست و آیپد های مجهز به iOS 11 و مک بوک های مجهز به MacOS High Sierra هم از آن پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه اشتراک گذاری رمز وای فای با نزدیک کردن دو آیفون به یکدیگر از طریق قابلیت Share Your Wi-Fi سیستم عامل iOS 11 پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده در مقاله نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی iPhone X

درب پشت iPhone XR

دوربین اصلی آیفون 11 Pro

تعمیرات موبایل

منبع gadgethacks

نظرات کاربران (2)

guest
2 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
محمد بابایی
محمد بابایی
3 سال گذشته

مرسی
اگه ممکنه در مورد شبکه وای فای هایی که مخفی هستند هم توضیح بدید که این قابلیت کار میکنه یا نه؟
موبایل ۱ که به شبکه مخفی وصله
در موبایل ۲ چطور میشه رمز رو از موبایل دریافت کرد؟

PΛЯSΛ™
PΛЯSΛ™
6 سال گذشته

عااااالی بود!!! خیلی ممنون…