آموزش بلاک کردن شماره تماس گیرنده در گوشی‌های اندرویدی

آموزش بلاک کردن شماره تماس گیرنده در گوشی‌های اندرویدی

بلاک کردن یک شماره در برخی از شرایط به واقع ضروری و حائز اهمیت است. این موضوع به ویژه در شرایطی که افرادی قصد ایجاد مزاحمت برایتان داشته باشند می‌تواند بسیار کاربردی باشد. نسخه‌های جدید سیستم عامل آی او اس اپل به طور پیش فرض و با روشی ساده قابلیت بلاک کردن تماس‌های ورودی را ارائه می‌کنند، اما متاسفانه انجام این عمل در سیستم عامل اندروید کمی دشوار و متفاوت است. در این بین برخی از کمپانی‌های تولید کننده محصولات اندرویدی در رابط کاربری اختصاصی خود این قابلیت را ارائه کرده و آن را به ویژگی‌های سیستم عامل اندروید می‌افزایند، اما با این وجود بلاک کردن شماره تماس در گوشی‌های اندرویدی امری دشوار محسوب می‌شود.

بنابراین چگونه می‌توانیم در گوشی‌های هوشمند اندرویدی شماره تماس گیرنده خاصی را بلاک کنیم؟ ما در این مقاله قصد داریم که در رابطه با این موضوع اطلاعات جامعی را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. در صورتی که توضیحات شرح داده شده پاسخ سوالات شما را در بر نداشت، می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بلاک کردن شماره تماس در استاک اندروید (Stock Android)

در نسخه استاک یا اورجینال سیستم عامل اندروید می‌توانید وارد بخش “تماس‌ها” یا “Call Log” شده و شماره‌ خاصی را بلاک کنید. بدین منظور در بخش “Call Log” دستگاه خود آیکون نمایش داده شده با سه نقطه را انتخاب کرده و گزینه با عنوان “Add to reject list” را لمس نمایید. حال می‌توانید شماره خاصی را در این بخش اضافه کنید تا به لیست شماره‌های بلاک شده دستگاه منتقل شود.

بلاک کردن شماره تماس افراد در اندروید استاک از طریق لیست مخاطبین یا “Contacts” نیز امکان‌پذیر است. بدین منظور حتما باید شماره مورد نظر در لیست مخاطبین دستگاهتان موجود باشد. وارد لیست مخاطبین شده و مخاطب مد نظرتان را انتخاب کنید. حال آیکون شبیه به یک مداد موجود در بخش فوقانی و سمت راست پنجره مخاطب را لمس کنید. این آیکون مربوط به ویرایش یا “Edit” مشخصات مخاطب مورد نظر است. حال آیکون سه نقطه موجود در سمت راست و بالای تصویر را انتخاب کنید و تیک گزینه “All Calls to Voicemail” را بزنید. با انجام این عمل تمامی تماس‌های مخاطب مورد نظر به لیست “پیام‌های صوتی” شما منتقل می‌شود.

از طریق بخش تنظیمات نسخه استاک یا اورجینال سیستم عامل اندروید هم می‌توانید نسبت به بلاک کردن شماره‌ تماس‌‌های خاص مورد نظرتان اقدام کنید. بدین منظور وارد بخش “Settings” دستگاه خود شده و سپس گزینه “Call” را انتخاب کنید. حال گزینه “Call Rejection” را انتخاب کرده و سپس “Auto Reject List” را لمس کنید. نهایتا گزینه “Create” را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه پنجره‌ای نمایان می‌شود که می‌توانید در آن نام مخاطب مورد نظر و یا شماره تماس خاص مد نظرتان را وارد کنید تا بدین صورت آن شمار تماس به لیست بلاک شده از سوی دستگاه هوشمندتان منتقل شود.

بیشتر بخوانید:  تعمیرات موبایل تهران

بلاک کردن شماره تماس در گوشی‌های برند سامسونگ

در گوشی‌های هوشمند برند سامسونگ به روشی دیگر می‌توانید تماس‌های شماره خاصی را بلاک نمایید. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

آموزش بلاک کردن شماره تماس در اندروید android block numbers

در صفحه اصلی دستگاه گزینه “Phone” را انتخاب کنید. حال مانند تصویر فوق (سمت راست) گزینه “More” را انتخاب کنید تا تنظیمات بیشتری نمایان شود. از منوی ایجاد شده گزینه “Settings” را انتخاب کنید. در این بخش احتمالا گزینه‌ای با عنوان “Call blocking” یا ” Call rejection” موجود است که با انتخاب آن می‌توانید شماره‌های مورد نظر به منظور انتقال به لیست مخاطبین بلاک شده را وارد نمایید.

از طریق بخش “Call Log” یا “لیست تماس‌ها” نیز می‌توانید نسبت به بلاک کردن شماره تماس خاصی اقدام نمایید. بدین منظور انگشت خود را بر روی شماره مورد نظر قرار داده و گزینه “More” را انتخاب کنید. سپس گزینه “Block Settings” را انتخاب نمایید. در این بخش گزینه‌ای به منظور فعال‌سازی قابلیت بلاک تماس‌ها (Call Block) یا “Message Block” ارائه می‌شود که می‌توانید از آن استفاده نمایید. در صورتی که در رابطه با جزئیات موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ

بلاک کردن شماره تماس در گوشی‌های برند اچ‌تی‌سی

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی هم قابلیت بلاک کردن شماره تماس را ارائه می‌کند. بدین منظور وارد بخش “Phone” دستگاه خود شده و گزینه “Call History” را انتخاب کنید. این گزینه شما را به لیست و تاریخچه تماس‌هایتان منتقل می‌کند. انگشت خود را بر روی مخاطبی که قصد دارید شماره وی را بلاک کنید قرار داده و منتظر بمانید تا گزینه‌هایی نمایان شود. در بین این گزینه‌ها موردی با عنوان “Block Contact” یا “Block Caller” وجود دارد که با انتخاب آن، شماره مورد نظرتان بلاک می‌شود.

بلاک کردن شماره تماس در گوشی‌های برند ال‌جی

در گوشی‌های هوشمند اندرویدی برند ال‌جی امکان بلاک کردن شماره تماس‌های خاص مورد نظر کاربر به سادگی انجام می‌شود. بدین منظور وارد بخش “Phone” دستگاه خود شده و آیکون سه نقطه موجود در بخش بالا و سمت راست رابط کاربری دستگاه را لمس نمایید. در منوی ارائه شده گزینه “Call Settings” و سپس “Call reject” را انتخاب کنید. حال گزینه با عنوان ” Reject calls from” را لمس نموده و آیکون شبیه به بعلاوه موجود را انتخاب کنید. حال می‌توانید شماره فرد یا مخاطب مورد نظرتان را انتخاب کنید تا بلاک شود.

لازم به ذکر است که بلاک کردن شماره تماس‌ها در محصولات برند ال‌جی از طریق بخش “Settings” نیز امکان‌پذیر است. بدین منظور ابتدا وارد بخش “Settings” دستگاه خود شده و سپس گزینه “Wireless and networks” را انتخاب کنید. حال گزینه “Call” و سپس “Call reject” و نهایتا “Reject calls from” را انتخاب نمایید. در این مرحله با انتخاب آیکون بعلاوه و اضافه کردن شماره فرد مورد نظر می‌توانید وی را به لیست بلاک شدگان دستگاهتان منتقل نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی A31

آموزش ویدئویی بلاک کردن شماره تماس گیرنده در گوشی های اندرویدی

بیشتر بخوانید:

خرید قطعات موبایل

قیمت تاچ ال سی دی آیفون 7 Plus

قیمت تاچ ال سی دی S10e

تعمیرات موبایل

منبع digitaltrends

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments