بررسی و دانلود برنامه Find My Device ؛ پیدا کردن گوشی گم شده

برنامه Find My Device

برنامه Find My Device این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران بتوانند در صورت دزدیده و یا گم شدن گوشی خود به موقعیت مکانی آن از طریق GPS دسترسی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به بررسی برنامه Find My Device پرداخته و لینک دانلود آن را ارائه کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اپلیکیشن Find My Device

ممکن است برای شما هم پیش بیاید که دستگاه اندرویدی خود را گم کرده و یا آن را دزدیده باشند. گم شدن و یا دزدیده شدن دستگاه به معنای از دست دادن آن برای همیشه نخواهد بود. خوشبختانه در چنین شرایطی می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Find My Device به موقعیت مکانی دستگاه دسترسی داشته باشید و یا نسبت به پاک سازی اطلاعات و قفل کردن گوشی از راه دور اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

لازم به ذکر است که استفاده از این قابلیت ها تنها در صورتی که GPS و اینترنت گوشی شما فعال باشد، امکان پذیر خواهد بود. در ادامه این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی دقیق برنامه Find My Device بپردازیم. به منظور دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از آیکون ضمیمه شده در انتهای مقاله استفاده کنید. چنانچه در رابطه با اپلیکیشن Find My Device سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

هزینه و سازگاری برنامه Find My Device

برنامه Find My Device که در ابتدا با نام Android Device Manager توسط کمپانی گوگل عرضه شد، مختص دستگاه های اندرویدی بوده و کاربران دستگاه های آی او اسی به منظور استفاده از چنین امکانی می‌توانند نسبت به فعال سازی قابلیت Find My iPhone در آیفون و یا آیپد خود اقدام نمایند. به منظور آشنایی با نحوه فعال سازی این قابلیت در آیفون و آیپدها پیشنهاد می‌کنیم به مطالعه مقاله “آموزش فعال کردن و استفاده از Find My iPhone آیفون و آیپد” بپردازید. خوشبختانه به منظور استفاده از اپلیکیشن Find My Device نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت و این اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان قابل دانلود و استفاده است.

رابط و تجربه کاربری برنامه Find My Device

برنامه Find My Device از حجم بسیار کمی برخوردار است. بنابراین فضای بسیار ناچیزی از حافظه دستگاه شما را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین پس از آپدیت برنامه و تغییر نام آن از Android Device Manager به Find My Device شاهد بهبود رابط کاربری برنامه مذکور هم هستیم. توجه داشته باشید که به منظور استفاده از قابلیت های برنامه Find My Device نیاز به یک حساب کاربری گوگل فعال در گوشی خود خواهید داشت. به محض اجرای برنامه، شما می‌توانید با استفاده از حساب کاربری گوگل خود وارد برنامه شده و یا با لمس گزینه Sign In As Guest به عنوان مهمان وارد برنامه شوید.

برنامه Find My Device

پس از انتخاب آدرس ایمیل نیاز است تا رمز عبور ایمیل خود را هم وارد کنید. توجه داشته باشید که فعال سازی GPS و همچنین اتصال دستگاه به اینترنت جهت استفاده از قابلیت های این اپلیکیشن ضروری است. از این رو پس از ورود به محیط برنامه از شما خواسته می‌شود تا نسبت به فعال سازی GPS دستگاه خود اقدام نمایید. بدین ترتیب می‌توانید موقعیت مکان ، وضعیت اینترنت و درصد شارژ دستگاه را مشاهده کنید. قابلیت های نظیر Play Sound، Lock و Erase هم در قسمت انتهایی صفحه قابل مشاهده هستند.

برنامه Find My Device

اکنون شرایطی را در نظر بگیرید که گوشی خود را گم کرده و یا گوشی دزدیده شده باشد. در چنین شرایطی با مراجعه به آدرس www.google.com/android/find از طریق مرورگر و وارد کردن ایمیل و رمز عبور خود می‌توانید به موقعیت مکانی دستگاه و قابلیت های Play Sound، Lock و Erase دسترسی داشته باشید. همان طور که پیش از این هم اشاره داشتیم، به منظور استفاده از قابلیت های برنامه Find My Device نیاز است تا GPS و اینترنت دستگاه فعال باشند.

بیشتر بخوانید: مرکز تعمیرات آیفون

برنامه Find My Device

در صورتی که گوشی خود را در منزل و یا در نزدیکی خود گم کرده باشید، گزینه Play Sound بسیار کاربردی خواهد بود. با لمس این گزینه صدای زنگ گوشی حتی در صورت سایلنت بودن دستگاه، برای مدت زمان 5 دقیقه در بلندترین حالت پخش می‌شود. بدین ترتیب پس از یافتن گوشی با لمس گزینه Stop Sound و یا قشردن دکمه پاور دستگاه می‌توانید صدای آن را متوقف کنید.

برنامه Find My Device

برنامه Find My Device قابلیت قفل کردن گوشی از راه دور را هم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. بدین منظور تنها کافیست تا گزینه Lock را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید یک پیام و یا شماره تماس خود را در کادرهای مربوطه وارد کرده تا بر روی صفحه گوشی نمایان شود. بدین ترتیب در صورت گم شدن گوشی، یابنده قادر به برقراری تماس با شما خواهد بود.

برنامه Find My Device

حذف تمامی اطلاعات گوشی قابلیت دیگری است که برنامه Find My Device در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با لمس گزینه Erase می‌توانید تمام اطلاعات موجود بر روی گوشی خود را از راه دور حذف نمایید. استفاده از چنین قابلیتی در زمان دزدیده شدن گوشی و جلوگیری از دسترسی سایر افراد به اطلاعات آن می‌تواند بسیار کاربردی باشد. توجه داشته باشید که پس از استفاده از این قابلیت قادر به موقعیت یابی دستگاه خود نخواهید بود.

برنامه Find My Device

علاوه بر امکان استفاده از مرورگر برای دسترسی به موقعیت مکانی گوشی خود، شما می‌توانید از برنامه Find My Device بر روی سایر دستگاه ها نیز استفاده کنید و به عنوان مهمان وارد حساب کاربری خود شوید. بنابراین به منظور یافتن گوشی گم شده خود تنها کافیست تا پس از اجرای برنامه Find My Device بر روی دستگاه مورد نظر، گزینه Sing In As Guest را لمس کرده و اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید. بدین ترتیب می‌توانید به قابلیت های به صدا در آوردن زنگ گوشی، مشاهده موقعیت مکانی، حذف اطلاعات و یا قفل کردن گوشی از راه دور دسترسی داشته باشید.

 بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ پاساژ علاالدین  

ویژگی های جانبی برنامه Find My Device

با لمس آیکون به شکل سه نقطه در گوشه بالا و سمت راست صفحه منوی برنامه Find My Device نمایان خواهد شد. به منظور جا به جایی بین حساب های کاربردی یا ورود به حساب کاربری به عنوان مهمان می‌توانید از گزینه Switch Accounts استفاده کنید. از سوی دیگر با لمس گزینه Refresh در منوی برنامه اطلاعات آپدیت و یا به روز رسانی خواهند شد. برنامه Find My Device این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران بتوانند در صورت تمایل با لمس گزینه Rename Device نسبت به تغییر نام دستگاه خود اقدام نمایند.

برنامه Find My Device

ایده و وجه تمایز برنامه Find My Device نسبت به سایر اپلیکیشن های مشابه

برنامه های متعددی با قابلیت موقعیت یابی دستگاه ارائه شده‌اند. با این وجود از آنجایی که برنامه Find My Device توسط کمپانی گوگل عرضه شده، یک اپلیکیشن معتبر محسوب می‌شود. قابلیت هایی نظیر قفل کردن گوشی از راه دور، حذف اطلاعات، به صدا درآوردن صدای زنگ گوشی و رایگان بودن از وجه تمایز این اپلیکیشن نسبت به سایر اپلیکیشن های مشابه به حساب می‌آید.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی برنامه Find My Device پرداختیم. برنامه مذکور امکان دسترسی به موقعیت مکانی دستگاه اندرویدی در صورت گم شدن و یا دزدیده شدن آن را برایتان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان منتشر شده و به منظور استفاده از قابلیت های آن نیاز است تا دستگاه به اینترنت متصل بوده و GPS آن نیز فعال باشد. به منظور دانلود برنامه Find My Device از آیکون ضمیمه شده در انتهای مقاله استفاده کنید. چنانچه در رابطه با برنامه مذکور سوالی داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید.

نقاط قوت:

  • امکان دسترسی به موقعیت مکانی دستگاه
  • امکان به صدا درآوردن زنگ گوشی از راه دور
  • امکان قفل کردن دستگاه از راه دور
  • امکان حذف تمامی اطلاعات دستگاه از راه دور
  • رایگان بودن

نقاط ضعف:

  • ضرورت اتصال دستگاه به اینترنت جهت استفاده از قابلیت های برنامه

بیشتر بخوانید: 

قطعات گوشی iPhone SE

شیشه iPhone 8

درب پشت iPhone XS

تعمیرات موبایل

دریافت برنامه Find My Device از بازار
نام دریافت برنامه Find My Device از بازار
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید
سازنده Google Inc.

نظرات کاربران (5)

guest
5 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
ندا
ندا
4 سال گذشته

از طریق این برنامه میشه گوشی بچه هارو چک کرد وکنترل کرد

مصطفی
مصطفی
4 سال گذشته

چطوری می تونم گوشی یا دستگاه دیگه ای رو رد یابی کنم؟
فقط گوشی خودم رو نشان میده

قریشی
قریشی
3 سال گذشته
پاسخ به  مصطفی

برای ردیابی همه دستگاههای اندرویدی باید همه دستگاهها با یک جیمیل رجیستر شده باشند در اینصورت از طریق هر کدام از دیوایس ها بقیه قابل رهگیری هستند

رسول
رسول
5 سال گذشته

سلام من وقتی از اپلیکیشن استفاده کردم اول اطلاعات رو میاورد اما بعد چن ساعت مینوشت که دستگاع مورد نظر یافت نشد و فقط اسم گوشی رو مینوشت.ممنون میشم کمکم کنین و بگین چیکار باید بکنم

dany
dany
3 سال گذشته
پاسخ به  رسول

عزیزم اینا همه الکییین