آموزش باز پس گرفتن ایمیل (Undo Send) پس از ارسال

بازیابی جیمیل

اگر از نسخه تحت وب جیمیل استفاده می‌کنید و قابلیت Undo Send را در آن فعال نمایید، پس از ارسال ایمیل قادر به باز پس گرفتن آن (Undo) خواهید بود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه فعال کردن قابلیت Undo Send و باز پس گرفتن ایمیل (Undo) پس از ارسال بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با باز پس گرفتن ایمیل (Undo Send) پس از ارسال

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که یک ایمیل را ارسال و به محض ارسال متوجه شوید که اشتباهی در این پروسه رخ داده است! برای مثال ممکن است متن ایمیل را اشتباه تایپ کرده باشید یا آدرس گیرنده را درست وارد نکرده باشید و غیره! خوشبختانه اگر از سرویس تحت وب جیمیل استفاده کنید، امکان باز پس گرفتن ایمیل (Undo Send) تحت شرایط خاص وجود دارد. برای وجود امکان باز پس گرفتن ایمیل باید حتما قابلیت Undo Send از منوی تنظیمات اکانت جیمیل شما فعال باشد.

در این مقاله ما قصد داریم که به آموز نحوه فعال کردن گزینه Undo Send در تنظیمات اکانت جیمیل بپردازیم و به این صورت شما را با نحوه باز پس گرفتن ایمیل پس از ارسال آشنا کنیم. بنابراین منظور از باز پس گرفتن ایمیل در واقع کنسل کردن پروسه ارسال آن پس از فرستادن ایمیل است. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل تلفنی

نحوه فعال کردن گزینه Undo Send در تنظیمات جیمیل

همانطور که اشاره کردیم به منظور ایجاد امکان باز پس گرفتن ایمیل پس از ارسال باید حتما گزینه Undo Send در منوی تنظیمات اکانت شما فعال شده باشد. برای فعال سازی این گزینه باید به شرح زیر عمل کنید:

  • با کلیک بر روی این قسمت به صفحه تحت وب بررسی ایمیل های اکانت جیمیل مراجعه کنید. در صورت نیاز مشخصات اکانت خود را وارد و ساین این (Sign in) نمایید.
  • بر روی آیکون چرخ دنده موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید.
  • گزینه Settings را انتخاب نمایید.
  • در همان تب General به سمت پایین صفحه حرکت کنید تا به بخش با عنوان Undo Send برسید. تیک گزینه Enable Undo Send را در این بخش بزنید.
  • به سمت پایین صفحه حرکت و در انتهای آن بر روی گزینه Save Changes کلیک کنید تا تغییرات اعمالی ذخیره شود.

با طی کردن مراحل فوق قابلیت باز پس گرفتن ایمیل (Undo Send) یا به نوعی کنسل کردن ارسال ایمیل برای اکانت جیمیل شما فعال می‌شود. لازم به اشاره است که فعال سازی این قابلیت فقط از طریق نسخه تحت وب جیمیل امکانپذیر خواهد بود و در اپلیکیشن جیمیل گزینه مستقیم برای فعال کردن این قابلیت وجود ندارد. با این حال امکان باز پس گرفتن ایمیل (Undo Send) در نسخه iOS برنامه جیمیل وجود دارد اما گزینه Undo Send در نسخه اندرویدی این برنامه ارائه نشده است.

آموزش باز پس گرفتن ایمیل (Undo Send) یا کنسل کردن آن پس از ارسال

پس از اینکه قابلیت Undo Send را در تنظیمات اکانت جیمیل خود فعال کردید به راحتی قادر به باز پس گرفتن ایمیل یا کنسل کردن آن پس از ارسال خواهید بود. برای انجام این کار کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • به محض اینکه از طریق نسخه تحت وب جیمیل ایمیلی ارسال کنید، پیغام Your message has been sent نمایان می‌شود و دو گزینه با عناوین View Message و Undo نمایش داده خواهند شد.
  • برای باز پس گرفتن ایمیل مورد نظر یا کنسل کردن ارسال آن کافیست که در همین مرحله بر روی گزینه Undo کلیک کنید.

به همین سادگی ایمیلی که ارسال کرده بودید باز پس گرفته می‌شود و گیرنده آن ایمیل دیگر آن را دریافت نخواهد کرد. دقت داشته باشید که این امر فقط ظرف مدت زمان چند ثانیه بعد از ارسال ایمیل امکانپذیر خواهد بود، در غیر این صورت ایمیل مورد نظر به دست گیرنده یا گیرندگان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی آیفون تهران

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه باز پس گرفتن ایمیل (Undo Send) پس از ارسال یا کنسل کردن ارسال ایمیل پرداختیم. بار دیگر اشاره می‌کنیم که فعال سازی این قابلیت فقط از طریق صفحه تحت وب تنظیمات جیمیل امکانپذیر است و استفاده از آن هم فقط در نسخه iOS اپلیکیشن جیمیل و نسخه تحت وب آن انجام می‌پذیرد. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت قاب پشت آیفون ایکس اس مکس

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ اس 6 ایج پلاس

قطعات گوشی A5 2017

تعمیرات موبایل

منبع google

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments