آموزش اضافه کردن مخاطب به اکانت جیمیل

اضافه کردن مخاطب به اکانت جیمیل

شما می‌توانید به صورت دستی و بنا به نیاز خود، مخاطبین مورد نظرتان را به اکانت جیمیل (Gmail) یا گوگل اضافه کنید. همچنین این امکان وجود دارد که مخاطبین مشابه موجود را شناسایی و ادغام کنید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه اضافه کردن مخاطب به اکانت جیمیل و یکی کردن مخاطبین مشابه بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اضافه کردن مخاطب به اکانت جیمیل و یکی کردن مخاطبین مشابه

پیش از این در مورد مدیریت مخاطبین اکانت جیمیل صحبت کردیم. به عنوان مثال در مقاله آموزش ساخت جیمیل (Gmail)؛ چگونه یک اکانت جیمیل یا گوگل بسازیم؟ نحوه  ساختن یک اکانت جیمیل را آموزش دادیم و در مقاله آموزش انتقال مخاطبین سایر اکانت ها به جیمیل (Gmail) به آموزش نحوه انتقال مخاطبین یک اکانت به اکانت جیمیل جدید اشاره داشتیم. اما در این مقاله قصد داریم تا در مورد اضافه کردن مخاطب جدید و ادغام موارد مشابه صحبت کنیم. اضافه کردن مخاطب جدید تقریبا نیازی به توضیحات اضافه ندارد. تصور کنید که قصد دارید یک مخاطب و مشخصات آن را به اکانت جیمیل خود اضافه کنید، در این صورت باید نسبت به اضافه کردن مخاطب به اکانت جیمیل وارد عمل شوید.

اما بهتر است در مورد یکی کردن مخاطبین مشابه در جیمیل توضیحات کوتاهی ارائه کنیم. این احتمال وجود دارد که در برخی موارد و به مرور زمان یک فرد یکسان به عنوان دو یا چند مخاطب متفاوت در اکانت جیمیل ذخیره شوند. گوگل قابلیتی را ارائه می‌کند که به موجب آن تنها با یک کلیک قادر به بررسی و یافتن مخاطبین مشابه و نهایتا ادغام یا اصطلاحا یکی کردن آن‌ها خواهید بود. در این مقاله قصد داریم که نحوه انجام این عمل و همچنین اضافه کردن مخاطب به اکانت جیمیل را به شما عزیزان آموزش دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل  

نحوه اضافه کردن مخاطب به اکانت جیمیل (Gmail)

اگر تمایل دارید که یک مخاطب جدید را به لیست مخاطبین جیمیل خود اضافه کنید، کافیست که مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید:

  • با کلیک بر روی این قسمت به بخش تنظیمات مخاطبین اکانت مراجعه کنید.

در این شرایط ممکن است به نسخه قدیمی بخش تنظیمات مخاطبین اکانت جیمیل یا نسخه جدید آن منتقل شوید. برای تشخیص این موضوع به لیست گزینه‌های منوی سمت چپ دقت کنید. اگر گزینه انتهایی این بخش Go to the old version باشد، وارد نسخه جدید بخش مخاطبین جیمیل شده‌اید اما اگر این گزینه Try Contacts Preview باشد، وارد نسخه قدیمی بخش تنظیمات مخاطبین جیمیل شده‌اید.

  • در نسخه جدید بخش تنظیمات مخاطبین، بر روی آیکون “بعلاوه” موجود در گوشه سمت راست و پایین صفحه کلیک کنید. مشخصات مخاطبین را وارد و نهایتا بر روی گزینه Save کلیک کنید تا مخاطب مورد نظر در لیست مخاطبین اکانت گوگل شما ذخیره گردد.
  • در نسخه قدیمی بخش تنظیمات مخاطبین گوگل، بر روی گزینه New Contact واقع در گوشه سمت چپ و بالای صفحه کلیک کنید و سپس مشخصات اکانت مورد نظرتان را وارد نمایید.

به همین سادگی قادر به اضافه کردن مخاطب به اکانت جیمیل خواهید بود. اما حال نوبت به شناسایی مخاطبین مشابه و ادغام آن‌ها می‌رسد.

نحوه ادغام یا یکی کردن مخاطبین جیمیل (Gmail)

اما در این بخش قصد داریم که به آموزش نحوه شناسایی مخاطبین مشابه و ادغام آن‌ها یا اصطلاحا یکی کردن آن‌ها بپردازیم. برای انجام این عمل هم باید دقت کنید که روند مورد نیاز در نسخه قدیمی بخش تنظیمات مخاطبین جیمیل با نسخه جدید آن متفاوت است. به منظور یکی کردن مخاطبین مشابه جیمیل در نسخه جدید مراحل زیر را طی کنید:

  • با کلیک بر روی این قسمت به بخش تنظیمات مخاطبین اکانت جیمیل مراجعه کنید.
  • از منوی سمت چپ بر روی گزینه Duplicate کلیک کنید. در این صورت تمام اکانت‌های مشابه موجود در اکانت جیمیل شما نمایش داده می‌شوند.
  • هر یک از مخاطبین مشابه را انتخاب و سپس بر روی گزینه Merge کلیک کنید تا یکی شوند. همچنین با کلیک بر روی گزینه Merge All هم قادر به ادغام کل مخاطبین خواهید بود.

بنابراین برای یکی کردن مخاطبین در نسخه جدید بخش تنظیمات مخاطبین جیمیل باید راحل فوق طی شود. اما در نسخه قدیمی آن باید به شرح زیر عمل کنید:

  • با کلیک بر روی این قسمت به نسخه قدیمی بخش تنظیمات مخاطبین اکانت گوگل خود مراجعه کنید. به منوی سمت چپ و آخرین گزینه موجود در آن بخش دقت کنید. این گزینه باید Try Contacts Preview نام داشته باشد.
  • از بخش فوقانی صفحه بر روی گزینه More کلیک کنید.
  • گزینه Find & Merge Duplicates را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه Merge کلیک کنید.

به همین سادگی در نسخه قدیمی بخش تنظیمات مخاطبین جیمیل می‌توانید نسبت به ادغام یا یکی کردن مخاطبین مشابه وارد عمل شوید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی آیفون

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه اضافه کردن مخاطب به اکانت جیمیل و یکی کردن مخاطبین مشابه پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت باتری آیفون 7 Plus

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ جی 7

قطعات گوشی C5

تعمیرات موبایل

منبع google

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments