گیفت کارت آیتونز و اپل موزیک چیست چگونه از آن استفاده کنیم؟

گیفت کارت آیتونز

بدون تردید شما هم با واژه‌هایی همچون گیفت کارت آیتونز یا گیفت کارت اپل موزیک و کانتنت کد برخورد داشته‌اید. در این مقاله قصد داریم که شرح کاملی در رابطه با آن‌ها خدمت شما ارائه کنیم و چگونگی استفاده از گیفت کارت اپل موزیک، گیفت کارت آیتونز و همچنین کانتنت کد را آموزش دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با گیفت کارت اپل موزیک، گیفت کارت آیتونز و کانتنت کد

پیش از شروع آموزش استفاده از گیفت کارت اپل موزیک، گیفت کارت آیتونز و کانتنت کدها بهتر است اطلاعاتی در رابطه با چیستی این کارت‌های هدیه خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. با توجه به اینکه گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) نسبت به سایر گیفت کارت‌های دیگر به مراتب کاربردی‌تر بوده و استفاده از آن رایج‌تر است، ابتدا از این کارت هدیه شروع می‌کنیم.

گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) در واقع یک کارت هدیه است که کدی اختصاصی را به همراه دارد. با وارد کردن این کد در دستگاه آی او اسی خود می‌توانید اعتبار مالی اپل آیدی خود را افزایش دهید. با افزایش اعتبار مالی اکانت خود می‌توانید نسبت به خرید اپلیکیشن‌های غیر رایگان از اپ استور (App Store)، آیتونز استور (iTunes Store) و… اقدام کنید. بنابراین گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) یک کارت هدیه محسوب می‌شود که اعتبار مالی اکانت اپل آیدی شما را افزایش خواهد داد. میزان اعتباری که گیفت کارت‌های آیتونز به اکانت شما اضافه می‌کنند متفاوت هستند و هر گیفت کارت مقدار وجه منحصر به فردی را به کاربر هدیه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

اما گیفت کارت اپل موزیک (Apple Music Gift Card) چیست؟ از این گیفت کارت در ایران کمتر استفاده می‌شود. با استفاده از گیفت کارت اپل موزیک می‌توانید اعتبار عضویت خود در سرویس اپل موزیک را افزایش دهید. اگر پیش از این در سرویس اپل موزیک عضو شده باشید، با استفاده از گیفت کارت اپل موزیک تاریخ انقضای عضویت شما در این سرویس با توجه به شرایط گیفت کارت افزایش پیدا می‌کند. اگر پیش از در اپل موزیک عضو نشده باشید، با استفاده از گیفت کارت اپل موزیک به طور اتوماتیک در این سرویس عضویت پیدا می‌کنید. به طور کلی استفاده از گیفت کارت اپل موزیک در بین کاربران ایرانی به اندازه استفاده از گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) محبوبیت ندارد.

اما نهایتا به کانتنت کد(Content  Code) می‌رسیم. حال که با گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) . گیفت کارت اپل موزیک (Apple Music Gift Card) آشنا شدیم بهتر است با کانتنت کد اپل هم آشنایی پیدا کنید. با استفاده از کانتنت کد یا پرومو کد (Promo Code) محتوا یا آیتم‌های خاصی به طور اتوماتیک در دستگاهتان دانلود و قابل استفاده می‌شوند. پرومو کدها و کانتنت کدها هم در بین کاربران ایرانی محبوبیت چندانی ندارند. در ادامه به آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card)، گیفت کارت اپل موزیک (Apple Music Gift Card) و پرومو یا کانتنت کدهای اپل می‌پردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داد شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان بخش پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

چگونه به کد اعتبار گیفت کارت آیتونز یا گیفت کارت اپل موزیک دسترسی پیدا کنیم؟

تصور کنید که یک گیفت کارت اپل موزیک (Apple Music Gift Card) یا گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) را در اختیار دارید. برای استفاده از این کارت‌های هدیه باید کد مربوط به آن‌ها را یافته و در اپل موزیک یا آیتونز وارد کنید تا اعتبار آن قابل استفاده شود. حال شاید این سوال برایتان به وجود آید که کد اعتبار گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) یا اپل موزیک در کدام بخش از آن واقع شده است؟

گیفت کارت آیتونز

کد اختصاصی مربوط به اعتبار گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) یا اپل موزیک درست در پشت این کارت و بخشی از آن که با لیبلی شبیه به لیبل کارت شارژهای ایرانسل و همراه اول می‌ماند، واقع شده است. شما با خراشیدن این لیبل موجود قادر به دسترسی به کد اعتباری گیفت کار می‌شوید. کد اعتبار گیفت کارت‌های اپل 16 رقمی بوده و با حرف X شروع می‌شود. نمونه‌هایی از کدهای گیفت کارت‌های اپل را در تصور فوق مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون اپل در نمایندگی موبایل اپل

استفاده از گیفت کارت اپل در آیفون، آیپد و آیپاد تاچ اپل

اگر قصد دارید که از طریق آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ خود به طور مستقیم نسبت به وارد کردن اعتبار گیفت کارت خود اقدام کنید باید مراحل زیر را طی نمایید:

  • ابتدا یکی از برنامه‌های آیتونز استور (iTunes Store)، اپ استور (App Store) یا آیبوک استور (iBook Store) را اجرا کنید.
  • در صفحه ایجاد شده به سمت پایین حرکت کرده و در بخش با عنوان Featured گزینه Redeem را انتخاب کنید.
  • حال با وارد کردن مشخصات اپل آیدی خود فرآیند لاگین را انجام دهید. اگر اپل آیدی خود را فراموش کرده‌اید از مقاله “در صورت فراموش کردن اپل آیدی چه کنیم؟” کمک بگیرید.
  • در قدم بعدی گزینه “You can also enter your code manually” را انتخاب کنید. در برخی کشورها امکان استفاده از گیفت کارت‌های اپل به طور مستقیم و از طریق دوربین دستگاه امکانپذیر می‌شود.
  • حال نوبت به آن رسیده که کد 16 رقمی گیفت کارت خود را در فیلد موجود وارد کنید. به منظور استفاده از پرومو کد و کانتنت کدهای اپل هم باید روند مشابهی طی شود.
  • نهایتا و پس از وارد کردن کد 16 رقمی گیفت کارت خود، گزینه Redeem را لمس کنید.

گیفت کارت آیتونز

با انجام مراحل فوق اعتبار گیفت کارت یا کارت هدیه مورد نظر به دستگاهتان اضافه می‌شود. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.تعمیرات اپل

استفاده از گیفت کارت اپل از طریق کامپیوتر شخصی (PC) یا مک بوک

شما می‌توانید از طریق کامپیوتر شخصی یا مک بوک خود هم نسبت به آزادسازی و استفاده از گیفت کارت خود اقدام کنید. برای انجام این عمل که به اصطلاح با واژه Redeem شناخته می‌شود باید مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه آیتونز را در کامپیوتر یا مک بوک خود اجرا کنید.
  • اگر هنوز با استفاده از اپل آیدی خود فرآیند لاگین را انجام نداده‌اید، این عمل را انجام دهید.
  • پس از ورود به اکانت اپل آیدی خود در برنامه آیتونز باید دقیقا مشابه با عکس زیر به تب با عنوان Account مراجعه کرده و بر روی گزینه Redeem کلیک کنید.

گیفت کارت آیتونز

  • رمز عبور خود را وارد کنید و سپس دکمه اینتر یا بازگشت (Return) را از روی صفحه کلیدتان بفشارید. همچنین می‌توانید بر روی گزینه Sign In کلیک کنید.
  • سپس نوبت به وارد کردن رمز 16 رقمی گیفت کارت آیتونز یا گیفت کارت اپل موزیک می‌رسد. رمز عبور گیفت کارتتان در پشت آن هک شده است. این رمز عبور را وارد برنامه آیتونز کنید.

گیفت کارت آیتونز

نهایتا کافیست که بر روی گزینه Redeem کلیک کنید تا اعتبار گیفت کارت شما به اکانت اپل آیدیتان اضافه شود. اگر یک گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) را وارد کرده باشید، اعتبار پولی به اکانت اپل آیدی خود اضافه می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید نسبت به انجام خریدهای مختلف از بخش‌هایی نظیر اپ استور و … اقدام نمایید. اگر گیفت کارت مد نظر گیفت کارت اپل موزیک (Apple Music Gift Card) باشد، اعتبار عضویت اکانت اپل موزیک شما افزایش می‌یابد. اگر هم یک کانتنت کد یا پرومو کد را وارد کرده باشید، آیتم یا آیتم‌های مربوط به آن دانلود و قابل استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: نمایندگی اپل واچ

استفاده از گیفت کارت اپل از طریق گوشی یا تبلت اندرویدی

اگر اپلیکیشن اپل موزیک (Apple Music) در دستگاه اندرویدی شما نصب شده باشد، می‌توانید به طور مستقیم و با اجرای آن در دستگاه اندرویدی خود نسبت به استفاده از گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) یا اپل موزیک اقدام کنید. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا اپلیکیشن اپل موزیک را در دستگاه اندرویدی خود اجرا کنید.
  • در گوشه سمت چپ و بالای صفحه یک آیکون با نما چند خط افقی را مشاهده خواهید کرد. این آیکون را لمس کنید تا منوی اپلیکیشن اپل موزیک نمایان شود.
  • بخش با عنوان Apple ID را لمس کنید و در صورت نیاز فرآیند لاگین را انجام دهید.
  • گزینه Redeem را انتخاب کنید.
  • رمز 16 رقمی گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) یا گیفت کارت اپل موزیک (Apple Music Gift Card) خود را وارد کرده و بار دیگر گزینه Redeem را لمس کنید.

با انجام مراحل فوق فرآیند فعال سازی و استفاده از گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) یا گیفت کارت اپل موزیک (Apple Music Gift Card) از طریق دستگاه اندرویدیتان به پایان می‌رسد. حال اکانت اپل آیدی مورد نظرتان با توجه به اعتبار گیفت کارت وارد شده ارتقاء پیدا خواهد کرد.تعمیرات اپل

نکاتی در مورد استفاده از گیفت کارت اپل

در ادامه به شرح چند نکته مهم در رابطه با استفاده از گیفت‌ کارت‌های اپل می‌پردازیم:

  • هنگامی که از یک گیفت کارت استفاده می‌کنید، اعتبار آن به اکانت اپل آیدی شما اضافه می‌شود. بنابراین اگر اپل آیدی خود را در هر دستگاهی لاگین کنید، اعتبار شما در آن دستگاه قابل استفاده خواهد بود. دقت کنید که از این اعتبار می‌توانید علاوه بر خرید مستقیم از بخش‌هایی همچون اپ استور، به منظور انجام خریدهای درون برنامه‌ای هم استفاده کنید.
  • در برخی از شرایط پس از وارد کردن رمز 16 رقمی گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) یا گیفت کارت اپل موزیک (Apple Music Gift Card) به منظور اعمال تغییرات ایجاد شده در اعتبار اپل ایدی، لازم می‌شود تا یک بار از اکانت خود خارج شده و بار دیگر وارد آن شوید.
  • در برخی از شرایط ممکن است از طریق ایمیل برایتان گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) یا گیفت کارت اپل موزیک (Apple Music Gift Card) ارسال شود. در این شرایط اگر منبع مورد نظر و ارسال کننده ایمیل را به عنوان منبعی قابل اعتماد می‌شناسید، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Redeem Now نسبت به فعال کردن گیفت کارت دریافتی اقدم کنید.

بیشتر بخوانید:  تعمیر ال سی دی ایفون

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله توضیحات جامعی در رابطه با گیفت کارت‌های اپل از قبیل گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Card) یا گیفت کارت اپل موزیک (Apple Music Gift Card) و همچنین کانتنت کدها خدمتتان ارائه شد. علاوه بر آشنایی با این گیفت کارت‌ها یا کارت‌های هدیه، هم اکنون با نحوه فعال سازی و استفاده از آن‌ها هم آشنا شدید. با وجود تمام این تفاسیر، چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داد شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان بخش پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

ال سی دی آیفون 6 اس پلاس

تاچ ال سی دی سامسونگ A31

قطعات گوشی iPhone 6s

تعمیرات موبایل

منبع apple

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
سيد عباس موسوي
سيد عباس موسوي
5 سال گذشته

چرا با وجود نصب اپل ایدی مرتب در هنگام روشن شدن صفحه باید ان را چند بار ریست کنم هر بار از من ادرس میخواهد که به ان رمز اپل ایدی دادم باز هم تکرار میشود اگر رمز جیمیل قبلیم را فراموش کرده باشم چطور با جیمیل و رمز فعلی ان را برطرف کنم