روش‌های به منظور اجرای ویدیوها، بازی‌های فلش در آیپد و آیفون

روش‌های به منظور اجرای ویدیوها، بازی‌های فلش در آیپد و آیفون

سیستم عامل آی او اس اپل به طور پیش‌فرض قابلیت اجرای ویدیو و بازی‌های فلش را ارائه نمی‌کند اما ممکن است بنا به دلایل خاصی شما تمایل به اجرای این محتوا داشته باشید. ما در این مقاله به آموزش روش‌هایی می‌پردازیم که با استفاده از آن‌ها قادر به اجرای ویدئو و بازی‌های فلش در آیپد و آیفون خود می‌شوید. با موبایل کمک همراه باشید.

ویدیوها و بازی‌های فلش تا چند وقت پیش محبوبیت فوق‌العاده‌ای داشتند. تا چند سال پیش با مراجعه به وبسایت‌های مختلف ممکن بود با ویدیوهای فلش گوناگونی رو به رو شوید اما رفته‌رفته کدنویسی وبسایت‌ها در حال جایگزین شدن با ویدیوهای فلش که فرمت flv دارند است. با توجه به تغییری که در روند استفاده از ویدیوهای فلش در حال رخ دادن است، اپل ترجیح داده که سیستم عامل آی او اس خود را با قابلیت پشتیبانی از این نوع فایل‌ها منتشر نکند. به بیان دیگر سیستم عامل آی او اس اپل به طور پیش فرض قابلیت اجرای ویدیو یا بازی‌های فلش را ندارد. اما اگر نیاز باشد که در این دستگاه‌ها یک ویدئو یا بازی فلش را اجرا کنیم چه باید کرد؟

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به اجرای ویدیو و بازی‌های فلش در آیفون‌ها و آیپدهای اپل بپردازید. اگر قصد مشاهده یک ویدیو فلش را دارید کافیست که به جای مرورگر سافاری (Safari) از مرورگر دیگری استفاده کنید که قابلیت پشتیبانی و نمایش فایل‌های فلش داشته باشد. در ادامه به چند نمونه از این نوع مرورگرها و برنامه‌های کاربری که به منظور اجرای ویدیو و بازی‌های فلش در آیفون‌ها و آیپدها قابل استفاده هستند اشاره خواهید داشت. همچنین روش خاص دیگری را هم بدین منظور معرفی خواهیم کرد. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بهترین برنامه‌های آی او اسی به منظور اجرای فایل‌های فلش

مرورگر فوتون (Photon Browser) و مرورگر پافین (Puffin Browser) دو نمونه از بهترین برنامه‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ویدیو و بازی‌های فلش موجود در سایت‌ها مختلف را اجرا کنید. این برنامه‌ها همچنین قابلیت اجرای مجزای فایل‌های با فرمت flv دانلود شده شما را هم دارند. دقت داشته باشید که به غیر از این دو مرورگر ، ابزارها و برنامه‌های اختصاصی دیگری هم به منظور اجرای فایل‌های فلش در دستگاه‌های آی او اسی ارائه شده که برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آن‌ها می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

تعمیرات اپل

مرورگر فوتون (Photon Browser)

آمار نشان می‌دهد که مرورگر فوتون (Photon Browser) در بین کاربران دستگاه‌های آی او اسی اپل محبوبیت فوق‌العاده‌ای داشته و بیشتر آمار دانلود مربوط به این مرورگر است. با استفاده از مرورگر فوتون (Photon Browser) می‌توانید از اجرای بازی‌ها و ویدیوهای فلش در آیفون و آیپد خود لذت ببرید. در رابط کاربری این مرورگر یک آیکون اختصاصی با عنوان “Flash Mode” هم وجود دارد که البته با فعال کردن آن عملکرد مرورگر کمی کند می‌شود.

روش‌های به منظور اجرای ویدیوها، بازی‌های فلش در آیپد و آیفون

ما در حین بررسی کیفیت عملکرد مرورگر فوتون (Photon Browser) به اجرای بازی Moshi Monsters پرداختیم و مرورگر مورد نظر به راحتی از پس اجرای آن بر آمد. همانطور که اشاره کردیم مرورگر فوتون (Photon Browser) هم اکنون یکی از محبوب‌ترین و پرکاربرترین مرورگرهایی است که در سیستم عامل آی او اس اپل قابلیت اجرای فایل‌های فلش را دارد.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات اپل چارسو

روش‌های به منظور اجرای ویدیوها، بازی‌های فلش در آیپد و آیفون

مرورگر پافین (Puffin Browser)

دومین مرورگر پرمخاطب و محبوبی که قابلیت اجرای فایل‌ها فلش را دارد، مرورگر پافین (Puffin Browser) است. این مرورگر به راحتی در دستگاه آی او اسی شما نظیر آیفون و آیپد نصب شده و قادر به اجرای بازی‌ها، ویدیوها و فایل‌های فلش خواهد بود.

روش‌های به منظور اجرای ویدیوها، بازی‌های فلش در آیپد و آیفون

نحوه استفاده از مرورگر پافین (Puffin Browser) بسیار ساده بوده و رابط کاربری این برنامه به گونه‌ای جذاب و کاربرپسند طراحی شده است. با این حال اگر در رابطه با نحوه عملکرد مرورگر پافین (Puffin Browser) در آیفون یا آیپد خود نیاز به توضیحات بیشتری داشته باشید، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

روشی خاص به منظور اجرای فایل‌های فلش در آیپد یا آیفون

اما روش منحصر به فرد دیگری هم وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید به اجرای ویدیوها، بازی‌ها و فایل‌های فلش در آیپد و آیفون‌های اپل بپردازید. در این روش از سرویس اختصاصی با نام Parallels Access استفاده می‌شود. سرویس Parallels Access این امکان را فراهم می‌کند که کاربر با استفاده از آیپد یا آیفون خود به صورت از راه دور قادر به دسترسی به فایل‌های موجود در لپ‌تاپ ویندوزی یا مک‌بوک خود شود. به عنوان مثال تصور کنید که به سفر رفته‌اید و قصد اجرای یک فایل ورد (Word) ذخیره شده در حافظه کامپیوتر خود که در منزل واقع شده را دارید. در این شرایط با استفاده از سرویس Parallels Access قادر به دسترسی به فایل مورد نظر و اجرای َآن از طریق آیپد یا آیفون خود می‌شوید.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون XS Max اپل

روش‌های به منظور اجرای ویدیوها، بازی‌های فلش در آیپد و آیفون

با استفاده از سرویس Parallels Access قادر خواهید بود که به اجرای فایل‌های فلش مورد نظرتان از طریق لپ‌تاپ پرداخته یا با اجرای مستقیم مرورگر لپ‌تاپ از طریق دستگاه آی او اسی خود به سایت مورد نظرتان که حاوی محتوای فلش است مراجعه کرده و نهایتا محتوای فلش مد نظر را در آیپد یا آیفون خود تماشا کنید. چنانچه در مورد نحوه عملکرد سرویس Parallels Access نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی اپل واچ

سرنوشت ویدیوها و محتوای فلش چه می‌شود؟

علیرغم اینکه تا چند سال پیش میزان استفاده از محتوای فلش در وبسایت‌های مختلف بسیار زیاد بود، طی چند سال اخیر بنا به دلایل خاصی کمتر از این نوع محتوا استفاده می‌شود. هم اکنون کدنویسی‌های پیشرفته‌تر در حال جایگزین شدن با ارائه محتوای فلش در سایت‌هاست. اپل هم در همین راستا پشتیبانی از محتوای فلش را به طور پیش فرض در سیستم عامل آی او اس ارائه نکرده و به جای آن این سیستم عامل را قادر به پشتیبانی از استاندارد HTML5 کرده است.

طبق آمار و ارقام به دست آمده در سال 2015 میزان محبوبیت ویدیوهای فلش تا 15 درصد کاهش یافت و در سمت مقابل فرمت H.264 با افزایش محبوبیت 72 درصدی همراه شد. پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک استفاده از محتوای فلش در وبسایت‌ها کاملا منسوخ شده و از روش‌های نوین‌تری در این راستا استفاده شود. با این وجود اگر تمایل دارید که آیپد یا آیفون شما قادر به اجرای محتوای فلش باشد، می‌توانید با استفاده از روش‌های نامبرده شده این قابلیت را به دستگاه هوشمندتان اضافه کنید. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان بخش پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت شیشه آیفون 6

قیمت تاچ ال سی دی ام 30

قطعات iPhone XS Max

تعمیرات موبایل

منبع macworld

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments