مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفون‌

حل مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفون‌های اپل

برای استفاده بهینه از قابلیت‌ها و ویژگی‌های آیفون و آیپدهای اپل شما باید از یک اپل آیدی و رمز عبور در این محصولات استفاده کنید. استفاده از اپل آیدی این اجازه را می‌دهد تا قابلیت دسترسی به سرویس‌های مختلف دستگاه نظیر اپل استور (App Store) را داشته باشید. در این بین گاها مشاهده می‌شود که برخی از کاربران در آیفون‌های خود با مشکلات خاصی مواجه می‌شوند. یکی از این مشکلات مربوط به درخواست مکرر و آزاردهنده وارد کردن رمز عبور یا همان پسورد اپل آیدی کاربر است.

به وفور مشاهده شده که کاربران زیادی از موضوع مورد نظر گلایه‌مند هستند. به موجب وجود این مشکل مادامی که اپل آی‌دی شما فعال است، دائما دستگاه درخواست وارد کردن رمز عبور آن را ارائه می‌کند و حتی اگر این رمز عبور را به درستی وارد کنید باز هم این درخواست بر روی صفحه نمایش دستگاه نمایان می‌شود. در این شرایط جای نگرانی برایتان وجود ندارد، خوشبختانه نه حساب کاربری و اپل آیدی شما دچار مشکلی شده و نه رمز عبور دستگاه به طور اتوماتیک یا توسط شخص دیگری تغییر یافته است! دلیل بروز این مشکل و ارائه درخواست وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفون‌های اپل عموما با دو موضوع ارتباط مستقیمی دارد. این امر در شرایطی اتفاق می‌افتد که به تازگی به روز رسانی جدیدی را در آیفونتان انجام داده باشید و یا به تازگی با استفاده از یک فایل بک‌آپ محتوای آن را ریستور کرده باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اما چگونه می‌توانیم مشکل ایجاد شده را رفع کنیم؟ حل کردن این مشکل چندان دشوار نیست! در این مقاله قصد داریم که روش‌هایی را به منظور حل مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفون‌های اپل خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. چنانچه در مورد هر یک از این روش‌ها و یا موارد شرح داده شده در این مقاله سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های ضمیمه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

روش اول: آیفون خود را ریستارت کنید

در برخی از شرایط دیده شده که مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفون‌های اپل با یک ریستارت ساده حل می‌شود. البته توسعه می‌کنیم به منظور انجام مؤثرتر این عمل، دستگاه را هارد ریست (Hard Reset) کنید. بدین منظور کافیست که دکمه‌های پاور (Power) و هوم (Home) دستگاه را به طور همزمان فشرده و برای چند ثانیه نگه دارید تا دستگاه ریستارت شود. این عمل ساده‌ترین روش پیش رو به منظور رفع مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفون‌های اپل محسوب می‌شود، بنابراین در قدم اول حتما این کار را انجام دهید.

حل مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفون‌های اپل

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

روش دوم: تنظیمات دستگاه را با استفاده از گزینه “Reset Settings” ریست کنید

اگر با هارد ریست کردن آیفون مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی آن رفع نشد، توصیه می‌کنیم که اطلاعات و تنظیمات دستگاه را به کلی ریست کنید. بدین منظور آیفون‌های اپل گزینه‌ای با عنوان “Reset Settings” را ارائه می‌کنند که می‌توانید از آن استفاده کنید. برای انجام این کار ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان “Settings” آیفون خود شوید. سپس گزینه “General” را انتخاب کرده و پس از آن به بخش “Reset” مراجعه کنید. حال گزینه “Reset All Settings” را انتخاب کنید و با انجام این عمل موافقت نمایید. در این شرایط تمامی تنظیمات پیشین آیفونتان ریست می‌شوند.

حل مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفون‌های اپل

روش سوم: بخش‌هایی نظیر App Store، iTunes Store، Purchase Apps و سایر به روز رسانی‌های اعمالی را بررسی کنید

اگر انجام سه روش فوق منجر به رفع مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفونتان نشد، توصیه می‌کنیم که حتما مواردی که در ادامه شرح می‌دهیم را بررسی کنید. در قدم اول وارد اپ استور یا همان “App Store” آیفون خود شوید و با مراجعه به بخش “Purchased Apps” آن دسته از اپلیکیشن‌هایی که خریداری کرده‌اید بررسی نمایید. دقت کنید که در اپلیکیشن‌های این بخش مشکل دانلود، پیغام خطا و سایر موارد این چنینی وجود نداشته باشد. در قدم بعدی به روز رسانی اپلیکیشن‌های خود را بررسی کنید. اگر به تازگی اپلیکیشنی را به روز رسانی کرده و با مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفونتان مواجه شده‌اید، این احتمال وجود دارد که مشکل ایجاد شده مربوط به همان به روز رسانی باشد. همچنین اگر به تازگی اپلیکیشن خاصی را در دستگاه نصب کرده و با این مشکل مواجه شده‌اید، سعی کنید که اپلیکیشن مورد نظر را حذف کرده و از آیفون خود استفاده کنید.

در قدم بعد توصیه می‌کنیم که وارد بخش “Settings” و سپس “iTunes & App Store” آیفون خود شده و از حساب کاربری اپل آیدی خود خارج شده و مجددا لاگین نمایید. این امر هم ممکن است که در رفع مشکل ایجاد موثر واقع شود. اگر از حساب کاربری و اپل آیدی خود خارج شدید و امکان ورود به آن را نداشتید، مشخص می‌شود که مشکل پیش رو مربوط به اپل آیدی شماست. در ین شرایط سعی کنید که با استفاده از روش‌های موجود نسبت به تغییر رمز عبور اپل آیدی خود وارد عمل شوید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.تعمیرات اپل

روش چهارم: بخش‌هایی نظیر iCloud، iMessage و iFaceTime را بررسی کنید

اگر انجام مراحل فوق هم مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفونتان را برطرف نکرد، توصیه می‌کنیم که بخش‌هایی نظیر iCloud، iMessage و iFaceTime دستگاه خود را بررسی کنید. ابتدا وارد تنظیمات سرویس iCloud خود شده و حساب کاربری تعریف شده برای آن را کاملا حذف کنید. توصیه می‌کنیم که پیش از انجام این عمل از محتوای آیفون خود یک فایل بک‌آپ یا پشتیبان تهیه کنید.

اگر مشکل ایجاد شده مربوط به سرویس iCloud نبود، بهتر است که تنظیمات iMessage و iFaceTime آیفون خود را هم بررسی کنید. هر دوی این اپلیکیشن‌ها مانند سرویس iCloud از مشخصات اپل آیدی شما استفاده می‌کنند بنابراین بعید نیست که مشکل ایجاد شده با این دو اپلیکیشن هم ارتباط داشته باشد. توصیه می‌کنیم که هر دو اپلیکیشن و سرویس‌های مرتبط با آن‌ها را غیرفعال کرده و مجددا فعال نمایید. در شرایط غیرفعال بودن این دو سرویس بررسی کنید که آیا مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفون برطرف شده یا خیر! همچنین پس از فعال‌سازی هر دو سرویس مورد نظر هم این موضوع را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل واچ اپل 

روش پنجم: اپل آیدی خود را موقتا تغییر دهید

یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید به طور دقیق‌تری دلیل مشکل ایجاد شده را بررسی کنید این است که موقتا با یک اپل آیدی دیگر در آیفونتان لاگین شده و از آن استفاده نمایید. بدین منظور وارد بخش تنظیمات یا همان “Settings” آیفون خود شده و گزینه “iCloud” را انتخاب کنید.

حل مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفون‌های اپل
در لیست موجود به سمت پایین حرکت کرده و گزینه “Sign Out” را انتخاب نمایید و با تایید آن از حساب کاربری خود خارج شوید. دقت داشته باشید که اگر از سیستم عامل آی او اس یا نسخه‌های قدیمی‌تر آن استفاده می‌کنید باید گزینه با عنوان “Delete” را به جای گزینه ” Sign Out” انتخاب کنید.
حال یکی از دو گزینه “Keep on My Device” یا “Delete from My Device” را انتخاب نمایید. توصیه می‌کنیم که این عمل را با انتخاب هر دو گزینه انجام دهید. در مرحله اول گزینه “Keep on My Device” را انتخاب کنید تا اطلاعات مرورگر سافری، لیست مخاطبین و … آیفونتان باقی بمانند و در مرحله دوم از گزینه “Delete from My Device” استفاده کنید. با انتخاب هر یک از این دو گزینه باید رمز عبور اپل آیدی خود را وارد نمایید.

حل مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفون‌های اپل

حال با استفاده از این لینک به بخش “My Apple ID” مراجعه کنید و گزینه “Manage your Apple ID” را انتخاب نمایید. حال مشخصات اپل آیدی و رمز عبورتان را وارد کنید.

حل مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفون‌های اپل

حل مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفون‌های اپل

با انتخاب گزینه “Sign In” وارد حساب کاربری اپل آیدی خود شده و سپس بر روی گزینه “Edit” کلیک کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید این گزینه درست در کنار بخش با عنوان “Apple ID and Primary Email Address” واقع شده است.

حل مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفون‌های اپل

حال باید آدرس ایمیلی که در سرویس iCloud خود وارد کرده بودید را در بخش “Apple ID and Primary Email Address” وارد نمایید و گزینه “Save” را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که در این شرایط نیازی به تایید آدرس ایمیلتان وجود ندارد.

حل مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفون‌های اپل

حال در بخش “My Apple ID” گزینه “Sign Out” را انتخاب کرده و از آن خارج شوید. احتمالا با انجام این عمل مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفونتان برطرف می‌شود.تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید:  گارانتی تعمیرات Apple 

قدم ششم: سیستم عامل آیفون خود را به روز رسانی کنید

در برخی از شرایط ممکن است به روز نبودن سیستم عامل دستگاه آی او اسی شما منجر به بروز مشکل یاد شده شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما سیستم عامل دستگاهتان را بررسی نموده و در صورت وجود به روز رسانی نسبت به دانلود و نصب آن بر روی دستگاه اقدام کنید. پیش از انجام این کار توصیه می‌کنیم که از تنظیمات و محتوای آیفون خود فایل بک‌آپ تهیه کنید. حال وارد بخش تنظیمات یا همان “Settings” دستگاه شده و گزینه “General” را انتخاب کنید. حال گزینه “Software Update” را انتخاب نمایید تا دستگاه وجود یا عدم وجود به روز رسانی برای سیستم عامل خود را مورد بررسی قرار دهد. دقت داشته باشید که بدین منظور باید به شبکه اینترنت متصل باشید.
اگر برای دستگاهتان به روز رسانی وجود داشت، آن را دانلود و نصب نمایید. سپس از سرویس iCloud دستگاه خارج شوید (Sign Out). اگر در حین ریستور کردن فایل بک‌آپ از شما درخواست ارائه مشخصات اپل آیدی و رمز عبورتان شد، گزینه “Skip” را انتخاب کنید و مشخصات مورد نظر را وارد نکنید. منتظر بمانید تا فرآیند ریستور یا بازیابی اطلاعات دستگاه به پایان برسد. پس از اتمام این امر وارد بخش iCloud دستگاه خود شده و مشخصات حساب کاربری خود را در این قسمت وارد و لاگین کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی آیفون XS Max

اگر مشکل موجود همچنان رفع نشد چه کنیم؟

اگر مشکل درخواست مکرر وارد کردن رمز عبور اپل آیدی در آیفون شما با انجام تمام مراحل و روش‌های فوق حل نشد، توصیه می‌کنیم که در ابتدا با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها درخواست ارائه راهنمایی‌های تکمیلی را داشته باشید. تمامی موارد مورد نظر و موثر به منظور رفع مشکل موجود در قالب یک مقاله کوتاه و این چنینی قابل بیان نیست، بنابراین به منظور رفع این مشکل حتما با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید . از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده نمایید.

منبع igeeksblog

نظرات کاربران (19)

guest
19 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Setayeshr
Setayeshr
1 سال گذشته

سلام
رمز اپل ایدیم رو نمیپذیره اپ استور
و یکبار ام از اپل ایدی خارج شدم و دوباره وارد شدم که شاید درست شه
ولی متاسفانه اپ استور باز نمیپذیره و میگه که رمز اشتباهه

n.flz
n.flz
1 سال گذشته

عالی بود مشکل من با همون مرحله اول ک ریسیت کردم برطرف شد

رسول سالمی
رسول سالمی
2 سال گذشته

سلام
من دوتا گوشی آیفون ۵اس و ۶اس دارم رو جفتشون یه اپل آیدی کارتی نصب کرده بودم چند روز پیش یه پیام به فاصله چند ساعت به جفتشون اومد اپل آیدی رو وارد کردم پسوورد رو خواست وارد کردم از اون روز جفتشونم پیام incorrect to apple id passwordمیاد و روشن نمیشه میشه راهنمایی کنین
ممنون

پرستو بالی زاده
پرستو بالی زاده
1 سال گذشته
پاسخ به  رسول سالمی

همچنین برای منم تونستی درست کنی ؟

حکیمه قیومی
حکیمه قیومی
2 سال گذشته

سلام موبایل من چند وقت پیشdisable شده بود حالا میخواهم اپل آیدیم ره بزنم اما نمیشه باید چیکار کنم؟

علی احمدی
علی احمدی
2 سال گذشته
پاسخ به  حکیمه قیومی

با پشتیبانی تماس بگیرید

هاشمی
هاشمی
3 سال گذشته

سلام من گوشیم تعمیرگاه بوده گوشیمو ریست کردن و الان میگن اپل ایدیمو قبول نمیکنه باید چیکارکنم؟