آموزش اضافه کردن اثر انگشت قابل اعتماد به آیفون و آیپد

اضافه کردن اثر انگشت قابل اعتماد به آیفون

آیفون و آیپدهای مدرن اپل به اسکنر اثر انگشت کاربر یا اصطلاحا تاچ آیدی (Touch ID) مجهز هستند. اما آیا برای استفاده از اسکنر اثر انگشت آیفون تنها می‌توانیم یک اثر انگشت را به عنوان اثر انگشت قابل اعتماد دستگاه تعریف کنیم؟ پاسخ منفی است! در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه اضافه کردن اثر انگشت قابل اعتماد به آیفون و آیپدهای اپل بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اضافه کردن اثر انگشت قابل اعتماد به آیفون و آیپدهای اپل

اپل سال‌هاست که آیفون و آیپدهای خود را به اسکنر اثر انگشت یا تاچ آیدی (Touch ID) مجهز می‌کند. با استفاده از تاچ آیدی، کاربران می‌توانند بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور یا الگو (Pattern) نسبت به قفل گشایی از لاک اسکرین دستگاه اقدام کنند یا از سرویس‌های همچون اپل پی (Apple Pay) استفاده نمایند. به طور کلی اسکنر اثر انگشت یا تاچ آیدی آیفون و آیپدهای اپل با درک جزئیات اثر انگشت کاربر در شرایط مورد نیاز هویت کاربر را شناسایی کرده و امکان انجام اقدامات خاصی را فراهم می‌کند. اما آیا استفاده از تاچ آیدی آیفون‌های اپل تنها محدود به مشخصات اثر یک انگشت است؟

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

خوشبختانه این چنین نیست! شما می‌توانید مشخصات چندین انگشت را به عنوان اثر انگشت قابل اعتماد در دستگاه تعیین کنید. به عنوان مثال می‌توانید علاوه بر انگشت شصت خود، اثر انگشت اشاره، کوچک و… را هم برای اسکنر آیفونتان قابل اعتماد کنید. اما اضافه کردن اثر انگشت قابل اعتماد به گوشی آیفون و آیپدهای اپل یا بهتر بگوییم سیستم عامل آی او اس چگونه انجام می‌شود؟ این امر موضوع اصلی است که در این مقاله قصد آموزش آن را داریم. بنابراین در این مقاله به آموزش نحوه اضافه کردن اثر انگشت قابل اعتماد در آیفون و آیپدهای اپل می‌پردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

برای تعمیرات اپل (آیفون) کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر.

آموزش اضافه کردن اثر انگشت قابل اعتماد به تاچ آیدی آیفون و آیپد

اضافه کردن اثر انگشت قابل اعتماد یا تایید شده در آیفون و آیپدهای اپل به هیچ عنوان فرآیند پیچیده‌ای را به همراه ندارد و به ساده‌ترین شکل ممکن امکانپذیر است. بدین منظور در دستگاه آی او اسی خود مراحل زیر را طی کنید:

اضافه کردن اثر انگشت قابل اعتماد به آیفون

ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون یا آیپد خود شوید و سپس به بخش Touch ID & Passcode مراجعه کنید. دقت داشته باشید که برای ورود به این بخش لازم است که رمز عبور اصلی (Passcode) دستگاه وارد شود. سپس به بخش انتهایی لیست مراجعه کنید و گزینه آبی رنگ Add a Fingerprint را لمس نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی آیفون

اضافه کردن اثر انگشت قابل اعتماد به آیفون

با انتخاب گزینه Add a Fingerprint دستور اضافه کردن اثر انگشت قابل اعتماد صادر می‌شود. حال باید به آرامی انگشتی که تمایل دارید مشخصات آن به اثر انگشت‌های قابل اعتماد دستگاه اضافه شود را بر روی اسکنر اثر انگشت آیفون یا آیپدتان قرار دهید و بردارید. این عمل را باید چندین بار تکرار کنید تا پیغام Adjust Your Grip نمایان شود. در این شرایط باید گزینه Continue را لمس کنید.

تعمیرات اپل

برای تعمیرات اپل (آیفون) کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر.

اضافه کردن اثر انگشت قابل اعتماد به آیفون

سپس سعی کنید که لبه‌های انگشت خود را بر روی اسکنر قرار دهید و بردارید. این عمل را باید چندین بار تکرار کنید تا اسکنر اثر انگشت دستگاه لا مشخصات لبه انگشت شما آشنا شود و بتواند عملکرد دقیق‌تری را در شرایط مختلف ارائه کند. به محض نمایان شدن گزینه Continue پروسه اضافه کردن اثر انگشت قابل اعتماد به آیفون یا آیپدتان با موفقیت به اتمام رسیده است. دقت داشته باشید که شما می‌توانید. در نظر داشته باشید که شما می‌توانید در شرایط نرمال 5 اثر انگشت را به عنوان اثر انگشت‌های قابل اعتماد آیفون خود تعریف کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی تاچ آیفون XS

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه اضافه کردن اثر انگشت قابل اعتماد به آیفون و آیپدهای اپل پرداختیم. این عمل به سادگی قابل انجام است و به هیچ وجه فرآیند پیچیده‌ای را شامل نمی‌شود. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

یشتر بخوانید:

خرید موبایل

خرید قطعات موبایل

قطعات iPhone X

قطعات گوشی سامسونگ A10 ای

تعمیرات موبایل

منبع idownloadblog

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments