یک هاستینگ ایده آل

یک هاستینگ ایده آل

ممکن است یک طراح وب سایت حرفه ای باشید، که تا بحال چندین سایت مختلف در صنایع مختلف را طراحی و روانه بازار کرده باشید؛ و یا ممکن است یک سایت شخصی یا شرکتی برای خود طراحی کرده و آماده ورود به بازار رقابتی صنعت خود شده باشید. در هر حال، به احتمال زیاد بیشتر تمرکز خود را روی طراحی و ظاهر وب سایت و محتوای درون آن، قرار داده اید.

اما آیا به زیرساخت سایت تان هم فکر کرده اید؟ آیا به این موضوع فکر کرده اید که یک قالب فوق العاده جذاب و یک محتوای درجه یک، بدون یک زیرساخت درست و قوی شانسی برای موفقیت نخواهد داشت؟

این موضوع شاید از ظاهر و موارد بازاریابی سایت هم مهمتر باشد که بتوانید کاربران ورودی یا به اصطلاح لیدهای خود را به مشتری تبدیل کنید. اما آیا با یک سایت کُند و صفحاتی که هر از چند گاهی با ارورهای مختلف، بجای جذب کاربر، آنها را فراری می دهند، می توان پرقدرت در وب رقابت کرد؟

قطعاً خیر. اما راه حل چیست؟

اگر دقت کرده باشید، برخی از سایت های رقبا در هر صنعتی، با وجود داشتن محتوای بیشتر و ظاهر جذاب تر، به راحتی قادرند حجم بالایی از ترافیک را نیز اداره کنند؛ بدون هیچ مشکلی در سرعت بارگذاری سایت و یا down شدن به علت ورود بازدید کنندگان زیاد.

پس در هر مرحله ای که هستید، مهم است که بدانید که زیرساخت نقش بسزایی را در موفقیت کسب و کارهای آنلاین بازی می کند.

زیرساخت های مختلفی را می توان برای یک وب سایت بکار گرفت. هاست، سرور مجازی و سرور اختصاصی از جمله این راهکارها هستند.

اما کدام سرویس و کدام ارائه دهنده به بهترین شکل می تواند زیرساخت مناسب را برای ما فراهم کند.

یک میزبان ایده آل

یک هاستینگ ایده آل

در ادامه چند فاکتور بسیار مهم و موثر را باهم بررسی خواهیم کرد تا بتوانید هم یک سرویس صحیح و هم یک ارائه دهنده حرفه ای برای وب سایت خود انتخاب کنید.

  • فضای دیسک

یکی از اولین نگرانی ها و مسائلی که هنگام سفارش هاست به ذهنمان میرسید، بحث این است که چه میزان حجم فایل را می توانیم در این سرویس ذخیره کنیم؟

برای کسب و کارهای کوچک و متوسط که فایل های حجیم زیادی روی وب سایت خود بارگذاری

نخواهند کرد، یک سرویس هاست لینوکس یا ویندوز معمولی با چند گیگابایت فضا می تواند کافی باشد.

اما وب سایت های فروشگاهی یا کسب و کارهای بزرگ مسلماً به فضای زیادتری نیاز داشته و شاید حتی بالاترین پلن یک هاست لینوکس یا ویندوز حرفه ای یا ویژه نیز برای آنها کافی نباشد.

در چنین شرایطی، بهترین راهکار سرورهای مجازی و یا سرورهای اختصاصی ایران هستند. که البته در صورتی که بازه فعالیت و گستره مخاطبان هدف، از ایران بیشتر بوده و تمام جهان را هدف گیری کند، می توانید از سرور اختصاصی یا مجازی خارج از کشور نیز بهره مند شوید.

  • میزان پهنای باند و ترافیک ماهانه

پهنای باند و ترافیک ماهانه یکی دیگر از فاکتورهایی هستند که باید حتماً هنگام خرید میزبانی وب به آنها توجه کرد. مخصوصاً اگر یک وب سایت معروف و یا وبسایتی مملو از محتوای تصویری داشته باشیم ( مثل زمانی که ویدیوهای آموزشی و یا تصاویر با کیفیت بالا آپلود می کنید).

در چنین شرایطی باید دقت کنید که سرویس مورد نظرتان، از ترافیک ماهانه محدودی رنج نبرد. بهترین حالت این است که سرویسی با ترافیک ماهانه نامحدود تهیه کنید. که دیگر نگران این موضوع نباشید. اما کدام ارائه دهنده چنین فیچر ایده آلی را برای کاربران خود فراهم می کند؟ در جواب به شما شرکت صباهاست را پیشنهاد می دهیم که روی تمامی پلن های میزبانی وب خود، ترافیک نامحدود ارائه می دهد.

  • تعداد دامنه ها، زیردامنه ها و ایمیل ها

بسیاری از ارائه دهندگان در پلن های هاستینگ خود، کاربر را در ایجاد تعداد ایمیل یا پارک دامنه، محدود می کنند. این موضوع ممکن است برای وب سایت هایی مهم باشد که قصد پارک چند دامنه و یا ایجاد چندین آدرس ایمیل برای تک تک کارمندان داخل سازمان را در سر داشته باشند.

برای مثال در پلن طلایی هاست لینوکس صباهاست می توانید به تعداد نامحدود سایت راه اندازی کنید؛ اما این امکانات در سرویس های سرور مجازی و اختصاصی قالباً نامحدود هستند.

  • پشتیبانی

پشتیبانی فنی شاید در ابتدا، یعنی اولین خرید از یک ارائه دهنده، به نظر موضوع مهمی به حساب نیاید؛ اما بعد از مدتی که برای هر تیکت، چند روز منتظر مانده و یا برای تماس تلفنی با پشتیبان، ساعت ها منتظر بمانیم، این موضوع اهمیت خود را نشان می دهد.

پس میزبانی را انتخاب کنید که از لحاظ حضور مداوم ( 24 ساعته و 7 روز هفته ) و از لحاظ روش های برقراری ارتباط ( تلفنی، تیکت، چت آنلاین، واتس اپ، و شبکه های اجتماعی ) پرقدرت در کنار کاربران خود باشد.

با کمی تحقیق، می توانید متوجه این موضوع شوید که شرکت صباهاست در این خصوص بهترین ارائه دهنده به حساب می آید، چراکه هفت روز هفته حتی در ایام تعطیل به معنای واقعی پشتیبان مشتریان خود است.

موارد بسیاری را می تواند در مورد انتخاب یک سرویس میزبانی و یک ارائه دهنده خوب در نظر گرفت، اما شاید سایر فاکتورها بیشتر به میزان نیاز ما به منابع و قدرت قطعات سخت افزاری قابل ارائه بستگی داشته باشد.

علاوه بر موارد فوق الذکر شما می توانید با سفارش هاست از شرکت صباهاست، یک دامنه ir رایگان نیز دریافت کنید.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments