کاربردی ترین نرم افزار crm در ایران

کاربردی ترین نرم افزار crm در ایران

ما در این مطلب سعی داریم به یکی از سوالات بسیار مهمی که صاحبان کسب‌و‌کارهای مختلف همیشه به دنبال آن هستند بپردازیم؛ نرم افزار crm چیست؟ همان‌طور که می‌دانید، هر فردی که صاحب کسب‌وکاری است، در این فکر است که چگونه می‌تواند به تعداد مشتریان خود اضافه کرده و یا مشتریان بالقوه را تبدیل به مشتریان بالفعل نماید؛ نرم افزار crm یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است که با استفاده از آن می‌توانید در افزایش مشتری پایدار و ماندگار به شما کمک نماید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره نرم‌افزار سی آر ام همیار فروش با شما در میان بگذاریم.

نرم افزار crm چیست؟

بهتر است برای معرفی CRM و پاسخ به سوال نرم افزار crm چیست؟ ابتدا حروف تشکیل‌دهنده این کلمه را بررسی کنیم و ببینیم چه معنایی دارد؟

کلمه سی آر ام، CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management است که معنای فارسی آن می‌شود: مدیریت ارتباط با مشتری. با استفاده از این مفهوم که امروزه به‌صورت یک نرم ‌افزار درآمده است، می‌توان با مشتریان تعاملات بیشتری داشت و آن‌ها را به یک مشتری وفادار تبدیل کرده و یا مشتریان جدید را به یک مشتری دائمی تبدیل نمود.

از ویژگی‌هایی که درباره‌ی این نرم‌‌افزار می‌توان گفت، بهبود ارتباطات با مشتری، ایجاد سود بیشتر و کاهش هزینه‌های تبلیغات است. اگر بخواهیم به زبانی ساده‌تر به پرسش نرم افزار crm چیست؟ پاسخ دهیم، باید گفت استفاده از سیستم CRM به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری با مشتریان خود در ارتباط باشید. این نوع نرم ‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری نه تنها سبب می‌شود مشتربان شما افزایش یابند، بلکه فرآیند فروش محصولات و خدمات برای شما ساده‌تر انجام گرفته و بازدهی و سودآوری شما چند برابر می‌شود.

بنابراین در یک پاسخ کلی به پرسش نرم افزار crm چیست؟ باید افزود هدف سی آر ام آن است که ارتباط و تعامل شما به‌عنوان دارنده کسب‌وکار با مشتری به‌گونه‌ای برقرار شود که بتواند ضمن جلب رضایت مشتری، برای شما نیز سود‌آوری بالایی را رقم بزند.

چه کسب‌وکارهایی به استفاده از نرم‌افزار CRM نیاز دارند؟

تمامی افراد و صاحبان کسب‌وکارهایی که مایلند از همان ابتدای شروع به کار، مشتریان بسیاری داشته باشند و یا با استفاده از یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، تعامل بهتری با آن‌ها برقرار کنند و همواره راهکارهای مثبت و جدیدی را برای فروش بیشتر و جذب مشتری ارائه نمایند، از این نرم افزار استفاده می‌کنند. نکته‌ای که در اینجا باید به آن پرداخت، این است که آیا کسب‌وکار و یا شرکت ما در اندازه‌ای است که بتواند از نرم‌افزار crm استفاده نماید؟ دیگر آنکه آیا این برنامه می‌تواند خواسته ما را برآورده نماید یا خیر؟ این‌ها پرسش‌هایی هستند که در کنار پاسخ به سوال نرم افزار crm چیست؟ می‌تواند راهنمای شما برای انتخاب یک نرم‌افزار مدیریتی خوب باشد.

در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که با اطلاع از آن‌ها می‌توانید متوجه شوید آیا این دسته از نرم‌افزارهای افزایش مشتری و … می‌تواند برای شما مناسب باشد یا بهتر است راه دیگری را در پیش بگیرید:

  1. اگر می‌خواهید شرایطی را فراهم کنید تا بتوانید بر عملکرد کارکنان و کارمندان خود کنترل داشته باشید.
  2. چنانچه هزینه‌های بالایی را برای بخش‌های مختلف سازمان و یا شرکت خود در نظر می‌گیرید.
  3. اگر مایلید برای عدم هماهنگی بین بخش‌های مختلف شرکت خود، تدابیری در نظر بگیرید.
  4. اگر می‌خواهید یک سیستم منسجم برای ثبت اطلاعات داشته باشید.
  5. چنانچه بررسی عملکرد مشتریان برای شما در یک بازه‌زمانی مختلف اهمیت دارد.
  6. چنانچه هر اقدام و تلاشی برای کسب‌و‌کار خود می‌کنید، اما منجر به خرید مشتریان نمی‌شود.
  7. اگر سیستم مشخص و هدفمندی برای ثبت اطلاعات مشتریان و …ندارید.

نکاتی که ذکر کردیم می‌تواند ایده‌ای باشد برای اینکه بتوانید ضمن رسیدن به پاسخ پرسش نرم افزار crm چیست؟ به این موضوع دست یابید که استفاده از آن تا چه اندازه برای مدیریت کسب‌وکارتان ضرورت دارد.

چرا نرم‌افزار crm تا این اندازه بر مشتری تاکید دارد؟

در پاسخ به سوال بالا باید گفت: «مشتری همه چیز است» زیرا درآمد هر کسب‌وکاری تنها به کمک مشتری حاصل می‌شود. نکته دیگر آنکه برند شما هرچقدر هم برایش تبلیغات انجام شده باشد، نمی‌تواند به خودی خود برای شما درآمدی به همراه داشته باشد، مگر آنکه مشتریان از برند شما استقبال کرده و محصول شما را خریداری نمایند. دیگر آنکه تبلیغات و بازاریابی اگر نتواند برای شما مشتری بیاورد، ارزشی نداشته و بی‌هدف خواهد بود.

نرم‌افزار CRM چه قابلیت‌هایی دارد؟

پس از دانستن پاسخ سوال نرم افزار crm چیست؟ باید با قابلیت‌های این برنامه نیز آشنا شوید. تفاوتی نمی‌کند که شما نرم افزار crm کدام شرکت را برای کسب‌وکارتان خریداری نمایید؛ زیرا تمامی نرم‌افزارهای CRM که در بازار موجوداند، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند به‌عنوان ابزاری هوشمند و تکنولوژیک به مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک کنند تا بتوانند کسب‌وکار خود را نظم خاصی بخشند.

نرم افزار CRM کمک می‌کند تا بتوان درک دقیقی از وضعیت فعلی سازمان پیدا کرده و برنامه‌ریزی‌های آینده را بر اساس راه‌های متنوع ارتباط با مشتری انجام داد. با استفاده از این دسته نرم‌افزارها می‌توان موارد زیر را به‌راحتی و به‌شکلی اصولی انجام داد:

  1. خریدوفروش
  2. ارائه خدمات پس از فروش به مشتری
  3. افزایش مشتری
  4. تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل
  5. انجام تبلیغات متنوع در موقعیت‌ها و یا در یک بازه زمانی مشخص
  6. رسیدگی به امور انبارداری و کالاهایی که در آن وجود دارد
  7. اجرای اتوماسیون اداری
  8. مدیریت فرآیندها و عملکردهای انجام شده در شرکت یا فروشگاه
  9. تحلیل داده‌ها بر اساس هوش تجاری
  10. رسیدن به درآمد بیشتر
  11. راه‌اندازی مرکز تماس فعال
  12. راه‌اندازی باشگاه مشتریان وفادار
  13. ساده شدن روش‌های مدیریت ارتباط با مشتری
  14. شناخت رقبا و پیگیری فعالیت‌ آن‌ها

اکنون‌که با قابلیت‌های نرم‌افزار CRM آشنا شدید، می‌توانید پاسخی جامع‌تر به سوال نرم افزار crm چیست؟ بدهید.

جمع‌بندی

در ابتدای این مطلب و در پاسخ به پرسش نرم افزار crm چیست؟ به این موضوع اشاره کردیم که در حال حاضر بسته به هر نوع کسب و کاری که دارید نیاز دارید تا از برنامه‌ها و نرم افزارهای جدیدی برای پیشبرد اهداف و رونق کسب و کار خود استفاده نمایید. خرید نرم افزار CRM و استفاده از آن نیز یکی از راهکارهای کارآمد برای توسعه مشاغل و جلب مشتریان وفادار و فروش بیشتر است که مجموعه همیار فروش که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت دارد، می‌تواند آن چه نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments