چگونه با گوشی موبایل خلافی ماشین بگیریم؟

نرخ و تعرفه جریمه‌های رانندگی در سال 1400، به میزان 5 درصد افزایش یافته است. با این حساب نقض عمدی و غیر عمدی قوانین رانندگی، می‌تواند جریمه‌های سنگین و هزینه‌های زیادی روی دست رانندگان بگذارد. اکثر رانندگان تنها در هنگام خرید و فروش خودرو، به فکر دریافت و پرداخت خلافی می‌افتند؛ این در حالی است که با استعلام به موقع خلافی و صفر کردن آن، می‌توان از جریمه دیرکرد و سایر هزینه‌ها جلوگیری کرد.

اگر قصد معامله خودرو را دارید، برای استعلام ریز خلافی و پرداخت آن، باید به صورت حضوری اقدام کرده و به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنید. اما اگر به دنبال راهی هستید، تا از تمام جریمه‌ها و خلافی‌های خود در حین رانندگی مطلع شوید؛ باید از روش دریافت پیامک استفاده کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید، تا بدانیم چگونه با گوشی موبایل خلافی ماشین بگیریم؟

 

چگونه با گوشی موبایل خلافی ماشین بگیریم؟

 

1- استعلام خلافی ماشین و موتور با کد USSD؛ خدمات مختلف

ساده‌ترین پاسخ برای پرسش چگونه با گوشی موبایل خلافی ماشین بگیریم، استفاده از کد دستوری #۱۱۰* است. در این روش ابتدا باید این کد را شماره گیری کنید، سپس از بین گزینه‌هایی که به شما نشان داده می‌شود، گزینه خدمات راهور را انتخاب کنید. بعد از انتخاب خدمات راهور، در منوی جدیدی که باز خواهد شد،خلافی خودرو را انتخاب کنید.

پس از انتخاب خلافی خودرو، کد VIN ماشین را انتخاب کنید. برای وارد کردن این کد، باید زبان نوشتار گوشی را روی انگلیسی قرار دهید. بعد از طی کردن مراحل گفته شده، می‌توانید صورت ریز خلافی را مشاهده کنید. ناگفته نماند که در روش استعلام خلافی با کد USSD، هزینه هر پیامک ارسالی 350 تومان است. همچنین راننده امکان پرداخت مستقیم خلافی، از این روش را ندارد.

2- استعلام خلافی خودرو با اس ام اس؛ ساده و هزینه‌بر

یک روش کاربردی دیگر برای دریافت ریز خلافی در هر زمان و مکان، استفاده از پیامک است. این روش می‌تواند، برای رانندگانی که به اینترنت پرسرعت، دسترسی ندارند مفید باشد. برای استعلام خلافی خودرو با اس ام اس کافیست، کد VIN را به شماره معتبر ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید. کد VIN شماره‌ای منحصر به فرد برای هر ماشین، و ترکیبی از اعداد و حروف لاتین بوده که در پشت کارت ماشین درج شده است.

در این روش راننده نیازی به گوشی هوشمند ندارد و فقط با فرستادن یک پیامک، می‌تواند صورت ریز خلافی‌ها را مشاهده کند. هزینه ارسال هر پیامک در این روش‌ هم 350 تومان است. تنها مشکل استعلام خلافی خودرو با پیامک، این است که راننده برای پرداخت خلافی باید از سایر روش‌ها استفاده کند.

3- ثبت تلفن برای خلافی خودرو؛ پیچیده اما کاربردی!

بسیاری از رانندگان برای آگاهی از تخلفات خواسته و ناخواسته و جلوگیری از جریمه دیرکرد، سرویس پیامک جرائم دوربینی را فعال می‌کنند. اما این پیامک برای رانندگانی که در هنگام شماره‌گذاری، شماره تلفن خود را ثبت نکرده‌اند؛ ارسال نمی‌شود. برای استفاده از این سرویس و آگاهی از جریمه‌ها، راننده باید به دفاتر پلیس+10 مراجعه کرده و شماره تلفن خود را در سیستم ثبت کند. در حال حاضر امکان ثبت شماره تلفن، به صورت آنلاین یا پیامکی وجود ندارد.

 

چگونه با گوشی موبایل خلافی ماشین بگیریم؟

 

چگونه اینترنتی خلافی بگیریم؟ ساده و سریع با آیتول!

تاکنون با 3 روش ساده برای دریافت خلافی خودرو آشنا شدید، روش‌هایی که مزیت و معایب فراوانی دارند و می‌توانند در عین سادگی، هزینه‌بر و بسیار وقت‌گیر باشند. شاید گمان کنید؛ که هیچ راهی برای دریافت و پرداخت آنلاین خلافی که رایگان هم باشد وجود ندارد. اما با آیتول این تنها یک تصور اشتباه است.

برای دریافت و پرداخت ریز خلافی‌ها با آیتول کافیست، از طریق گوشی موبایل خود به سایت آیتول مراجعه کنید. به قسمت استعلام و پرداخت عوارض و خلافی خودرو رفته و سپس شماره موبایل و شماره پلاک خودرو را وارد کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده می‌توانید، تمامی تخلفات و خلافی‌های ثبت شده را مشاهده کنید. بعد از دریافت خلافی خودرو، اگر تمایل دارید؛ می‌توانید تنها با چند کلیک برای پرداخت و صفر کردن خلافی اقدام کنید.

البته آیتول در کنار استعلام خلافی، خدمات بیمه، تعمیر در محل و حتی خرید و فروش ماشین هم انجام می‌دهد. برای چگونگی محاسبه و دریافت قیمت بیمه شخص ثالث، تمدید و خرید آن می‌توانید روی خدمات آیتول حساب کنید. آیتول تمام اطلاعاتی که شما برای انتخاب بهترین شرکت بیمه، به آن نیاز دارید را جمع آوری کرده است؛ با امکان مقایسه می‌توانید از بین بیمه ایران شخص ثالث، بیمه شخص ثالث کوثر، بیمه رازی و…بهترین شرکت را انتخاب کنید.

 

چگونه با گوشی موبایل خلافی ماشین بگیریم؟

 

بهترین راه برای استعلام خلافی خودرو کدام است؟

در این مقاله برای پاسخ به پرسش چگونه با گوشی موبایل خلافی ماشین بگیریم، چهار روش ساده و کاربردی را معرفی کردیم. با توجه به گسترش اینترنت و افزایش روز افزون از گوشی هوشمند، اکنون دیگر بهترین راه برای استعلام خلافی خودرو، استفاده از آیتول است.

برای دانلود این برنامه از طریق بازار، گوگل پلی، مایکت و سایت خود آیتول اقدام کنید.

شما تجربه‌ای در زمینه استفاده از خدمات برنامه خلافی خودرو دارید؟ آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
محمد شیرانی
محمد شیرانی
2 سال گذشته

گرفتن خلافی خودرو از طریق برنامه آی تول ۵۲۰۰ تومان هزینه میگیره که خیلی زیاده و اصلا به صرفه نیست نمی‌دونم چرا تمام سایت ها این برنامه رو تبلیغ میکنن.