موفقیت در کسب و کار چیست و با چه اصولی به دست می آید؟

موفقیت در کسب و کار چیست و با چه اصولی به دست می آید؟

موفقیت در کسب و کار برای بشر معانی متفاوتی دارد. ساخت یک وسیله که به مردم کمک کند، کسب ثروت، گسترش شرکا، سرمایه گذاران، شعب و غیره، نمونه‌هایی از موفقیت در مشاغل می باشد. اما برای رسیدن به این اهداف چه نکات و کارهایی را می توان انجام داد؟ برای پاسخ به این پرسش در حوزه کسب و کارهای اینترنتی، استارتاپ ها، مشاغل اینستاگرامی یا خانگی، تا انتهای مقاله با ما باشید.

موفقیت در کسب و کار

موفقیت در کسب و کار، آرزوی هرفردی است؛ چه کارآفرینی که به تنهایی فعالیت دارد و یا مدیری که مجموعه‌ای از کارمندان را هدایت می‌کند. رسیدن به مسیر موفقیت اما به آسانی نیست. شما به عنوان فردی که در این راه قدم می گذارید، نیاز به اطلاعات و تجربه خواهید داشت تا در کمترین زمان ممکن، بدان دست یابید. نکته مهم در مورد این موضوع آن است که موفقیت در انواع کسب و کارها، از طریق خوش شانسی بدست نمی‌ آید. افراد باید بتوانند برای رشد و در نتیجه موفقیت کسب و کار خود، برنامه ریزی منسجم و هدف گذاری دقیقی داشته باشند.

در کنار این عوامل، موفقیت در مشاغل در گرو یک عامل درونی مهم نیز می باشد. بنا به گفته افراد بزرگی مانند استیو جابز، ایلان ماسک، دکتر آریا پارسا و لری پیج، باور داشتن به کاری که انجام می دهید، راز رسیدن به هدف نهایی شما است. شما می توانید برای دانستن وضعیت موفقیت کسب و کار خود، در بازه های زمانی مختلف یک ارزیابی نسبت به آن داشته باشید. دریافت بازخورد از سوی کاربران و پرداختن به آن، شما را به آهستگی به این هدف می رساند. در نهایت شما می توانید با جذب مشتریان بیشتر، کسب و کار خود را گسترش دهید.

 

موفقیت در کسب و کار اینترنتی

موفقیت در کسب و کار اینترنتی جنبه های مختلفی دارد که لازم است آن را به صورت جداگانه بررسی کنید. جدی گرفتن این موضوع با افت یا حذف 22 درصدی مشاغل و کاهش 15 درصدی که در فعالیت های اقتصادی پس از همه گیری کرونا رخ داده است، بسیار مهم تر از گذشته می باشد. یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در طول این دوره رخ داد، آنلاین شدن مشاغل کوچک بود که فرصت‌های متفاوتی برای حل بسیاری از چالش‌ها ایجاد کرد. اما وارد شدن به حوزه کسب و کارهای اینترنتی، به تنهایی نمی تواند فروش شما را چند برابر کند.

اصول کسب و کار اینترنتی موفق

برای آنکه بتوانید موفقیت در کسب و کار اینترنتی را به صورت اصولی پیش ببرید، لازم است یکسری اصول را رعایت کنید که عبارتند از:

  • دسترسی آسان: اولین موضوع آن است که دسترسی به فروشگاه اینترنتی شما آسوده و کار با آن راحت باشد. این عامل سبب خواهد شد تا نرخ تعامل مشتریان با فروشگاه اینترنتی شما بیشتر شود.
  • امنیت و اعتماد: دو مقوله امنیت و اعتماد از جانب یک فروشگاه اینترنتی، می‌تواند منجر به موفقیت در کسب و کار اینترنتی شود. شما می توانید با اخذ مجوز برای فروشگاه اینترنتی، مانند ای نماد، درگاه پرداخت واسط یا مستقیم و نماد ساماندهی، اعتماد مشتریان را جلب کنید.
  • بازاریابی و ارتباط با مشتریان: فضای مجازی راهکارهای مختلفی را برای دسترسی و تعامل با مشتریان برای شما قرار داده است. نمونه ای مهم از آن را می توان ارتباط از طریق ایمیل و پیامک دانست. شما به راحتی می توانید با اخذ شماره تلفن و ایمیل مشتریان، با آنها ارتباط برقرار کرده و کمپین های تبلیغاتی آتی خود را داشته باشید.

موفقیت در کسب و کار اینترنتی

موفقیت در کسب و کار اینستاگرامی

موفقیت در کسب و کار اینستاگرامی می تواند برای فعالیت های اقتصادی یک فرصت استثنایی باشد. اینستاگرام به عنوان قدرتمندترین شبکه اجتماعی حال حاضر در ایران، میزبان نزدیک به 2 میلیون کسب و کار ایرانی در خود است. از سوی دیگر، نزدیک به 50 میلیون نفر از جمعیت ایران در این شبکه حضور دارند. این آمارها به تنهایی نشان می دهند که پتانسیل فروش از این شبکه بسیار بالا است.

راه های کسب و کار اینستاگرامی موفق

برای داشتن کسب و کار اینستاگرامی موفق، توجه به الگوریتم هایی که براساس رفتار کاربران تعیین شده است، مهم می باشد. به همین منظور چند نکته را در این خصوص بیان می کنیم که اثرات خوبی بر روی رشد کسب و کار اینستاگرامی شما دارد:

  • بیو مرتبط: بسیار مهم است که بیو، نام اکانت و توضیحاتی که در این قسمت درج می شود، مرتبط با کسب و کار شما باشد. این کار به شما کمک می کند تا کاربران بتوانند راحت تر شما را پیدا کنند.
  • لینک کانال ارتباطی: بهتر است در قسمت بیو، لینک وب سایت، کانال تلگرام و یا هر راه ارتباطی که به صورت مستقیم با مشتری دارید را درج کنید.
  • تولید محتوای جذاب: محتوای اینستاگرام برخلاف وب سایت، علاوه بر متن، بیشتر بر روی تصویر و ویدیو متمرکز شده است. به همین خاطر مخاطبان این شبکه دوست دارند تا سریع‌تر محتوای شما را دریافت کنند. طراحی محتوا و کاور جذاب و در عین حال انتقال مطلب بدون هجو گویی، می تواند بر جذب مخاطب به شبکه شما بیفزاید.
  • دیگر موارد: از نکات دیگری که در الگوریتم اینستاگرام می توانید به آن توجه کنید، باید به استفاده از هشتگ های مناسب، تعامل با مخاطب از طریق کامنت، ذخیره پست و لایک اشاره کرد.

کسب و کار خانگی موفق

برای بسیاری از ما که در خانه خود کسب درآمد می کنیم، موفقیت در کسب و کار خانگی یک خواسته مهم است. مشاغل خانگی در ایران در حدود 4-6 درصد از کل مشاغل را تشکیل می‌دهد که در این حوزه بیش از 3 میلیون نفر فعالیت می‌کنند. این نوع کسب و کارها هزینه پایین و بهره وری بالایی دارند و معمولا در صورت رسیدن به مسیر موفقیت، رشد خوبی می کنند. برای آنکه بتوانید فعالیت خانگی خود را به طرز مناسبی رشد دهید، می توانید به این لینک مراجعه کنید یا از نکات زیر استفاده نمایید که عبارتند از:

  • استفاده از تسهیلات: کسب و کار خانگی موفق نیازمند یک سرمایه و امکانات اولیه دارد. بسیاری از دولت ها از جمله ایران، تسهیلاتی را به کسب و کارهای خانگی می دهند. به عنوان مثال می توان به وام مشاغل خانگی از 50 الی 200 میلیون تومان اشاره کرد.
  • برندسازی: برندسازی برای کسب و کارهای کوچک، می تواند موید آنها در آینده باشد. شما می توانید با برندسازی، کالاهای خود را راحت تر به مشتری عرضه کنید. این مورد همواره یکی از اصلی ترین پیشنهادها در مشاوره کسب و کارهای کوچک است.
  • تمرکز بر محصول: بهتر است پیش از ورود به این حوزه، تحقیقاتی را بر روی کالاهای قابل عرضه در جامعه بنمایید. برای رسیدن به موفقیت در این نوع مشاغل، ارائه یک محصول که تقاضا برای آن وجود دارد، بسیار مهم است. در نهایت شما می توانید با تمرکز و تبلیغات پیرامون آن، بازاریابی کنید.

موفقیت در کسب و کار خانگی

موفقیت در کسب و کار کوچک

کسب و کارهای کوچک تا حد زیادی وابسته به اشخاصی هستند که آنها را مدیریت می کنند. به همین جهت می توان گفت صاحبان این کسب و کارها، عامل اصلی در موفقیت این مشاغل می باشند. برای موفقیت در فعالیت های اقتصادی کوچک، لازم است تمرکز اصلی بیشتر بر روی مدیران و صاحبان کسب و کار باشد. در این حالت شما می توانید با ایده ها، برنامه ریزی ها و تلاشی که می کنید، کسب و کار را به سمت موفقیت پیش ببرید.

به عنوان مثال برای موفقیت در کسب و کار پوشاک، به جهت آنکه بیشتر مشتریان این شغل به صورت حضوری خرید می کنند، لازم است فرد ارتباط اجتماعی خوبی داشته باشد. مشتری مداری یکی از اصلی ترین ویژگی های اخلاقی فروشندگان است. از سوی دیگر صاحبان این کسب و کارها باید با جنس مواد اولیه، کیفیت و سایز بندی محصولات به خوبی آشنا بوده و بتوانند محصول را به بهترین نحو به مشتری پرزنت کنند. کسب و کارهایی که در حوزه تولید فعالیت می کنند، می توانند با برندسازی، استفاده از جنس با کیفیت، طرح های مشتری پسند و خاص اقلیم آن منطقه، بر تعداد مشتریان خود بیفزایند.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments