مهارت‌های مورد نیاز برای طراحی سایت

مهارت‌های مورد نیاز برای طراحی سایت

در بازار رقابتی و جهانی امروز، داشتن یک سایت برای هر کسب‌وکاری که می‌خواهد به طیف گسترده‌تری از مشتریان دسترسی داشته باشد، ضروری است. یک وبسایت، ابزاری قدرتمند برای به نمایش گذاشتن ارزش، اعتبار و شخصیت یک برند است. داشتن وبسایت از مبانی و اصول ورود کسب‌وکار‌ها به دنیای دیجیتال مارکتینگ و بهره‌مندی از مزایای آن است. کسب‌وکارها با داشتن وبسایت می‌توانند استراتژی‌های بازاریابی را به‌طور موثرتر و کارآمدتر پیاده‌سازی و عملکرد خود را با استفاده از ابزارهای تحلیلی اندازه‌گیری و بهینه کنند. اما چه مهارت‌هایی برای طراحی سایت لازم است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

 

اهمیت یادگیری طراحی سایت برای صاحبان کسب‌وکار

طراحی سایت می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر موفقیت یک کسب‌وکار داشته باشد، زیرا ارتباط مستقیم با نحوه درک و تعامل مشتریان بالقوه با برند دارد. طراحی سایت برای صاحبان کسب‌وکار مهم است زیرا:

 

  • یک سایت با طراحی خوب، می‌تواند به کسب‌وکارها در جذب مشتریان جدید کمک کند. در دنیای دیجیتال امروز، بیشتر افراد، ابتدا به‌صورت آنلاین یک کسب‌وکار را می‌شناسند.
  • داشتن یک وبسایت جذاب، نقش مهمی در ایجاد سرنخ دارد. زیرا می‌تواند یافتن اطلاعات مورد نیاز مانند اطلاعات تماس، اطلاعات محصول یا خدمات را برای بازدیدکنندگان آسان کند.
  • یک وبسایت بهینه و کارآمد، تاثیر مثبتی در سئو دارد. زیرا در هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط توسط کاربران، صفحات وبسایت شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شود و می‌توانید مشتریان بالقوه را به سایت خود هدایت کنید.
  • داشتن یک سایت کارآمد، به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات خود صرفه‌جویی کنید و افراد به‌راحتی بتوانند کسب‌وکار شما را به‌صورت آنلاین پیدا کنند.

مهارت‌های لازم برای یادگیری طراحی سایت

اگر می‌خواهید به یک طراح سایت حرفه‌ای تبدیل شوید، لازم است که یکسری مهارت‌ها را در خود تقویت کنید. برخی از آن‌ها جزو مهارت‌های نرم محسوب می‌شوند و برخی در دسته مهارت‌های سخت قرار می‌گیرند. در این قسمت ۴ مهارت نرم و ۴ مهارت سخت را برای آموزش صفرتاصد طراحی سایت و تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه‌ای، مرور می‌کنیم.

مهارت‌های لازم برای یادگیری طراحی سایت

مهارت سخت برای یادگیری طراحی سایت

مهارت‌های سخت، توانایی‌های منحصربه‌فرد، قابل اندازه‌گیری و آموزش‌پذیری هستند که برای برنامه‌نویسی سایت و ورود به بازار کار Web Design لازم است. این مهارت‌ها را می‌توان با شرکت در دوره آموزش طراحی سایت یا تجربه کاری فرا گرفت. همچنین مهارت‌های سخت به‌وسیله آزمون‌، نمونه‌کار یا بررسی عملکرد ارزیابی می‌شوند. برخی از مهارت‌های سخت برای یک طراح سایت حرفه‌ای عبارتند از:

 

طراحی بصری

به‌عنوان یک طراح سایت، باید حس خوبی از تصاویر داشته باشید و بتوانید مفاهیم انتزاعی را به طرح‌های جذاب تبدیل کنید. برخی از نمونه مهارت‌های طراحی بصری مورد نیاز یک طراح سایت شامل تایپوگرافی، کنتراست، چیدمان و ترکیب‌بندی است. مفاهیم طراحی بصری مانند روانشناسی فونت و تئوری رنگ، درک شما را از اینکه چرا برخی از تصاویر خیلی خوب با مخاطبان هدف ارتباط برقرار می‌کنند، نشان می‌دهد. با شرکت در دوره طراحی وب سایت می‌توانید این مهارت را در خود تقویت کنید و وبسایت‌‌هایی با طراحی چشم‌نواز و جذاب بسازید.

طراحی UX

تجربه کاربری می‌تواند باعث موفقیت یا شکست یک سایت شود. پس به‌عنوان یک طراح سایت، باید مهارت‌های طراحی UX قوی داشته باشید تا سایت‌هایی ایجاد کنید که استفاده از آن‌ها آسان باشد و یک تجربه ناوبری بصری ارائه دهد که بازدیدکنندگان را در وبسایت نگه دارد.

طراحی UX به‌ویژه در مواردی که کسب‌وکارها می‌خواهند محصول خود را مقیاس و بومی‌سازی کنند، بسیار مهم است. اگر یک وبسایت با طراحی زیبا، کاربرپسند نباشد یا اینکه بازدیدکنندگان پیام برند را درک نکنند، ارزش خود را از دست می‌دهد.

HTML و CSS

یک طراح سایت باید به زبان نشانه‌گذاری HyperText مسلط باشد تا بتواند محتوا را در یک صفحه وب قرار دهد و آن را ساختاربندی کند. به‌عنوان یک طراح وب، باید بتوانید به‌درستی عناوین، فوتر‌ها، پاراگراف‌ها و گرافیک‌ها را در یک وبسایت بچینید. بنابراین، داشتن مهارت در HTML کمک زیادی به شما در تکمیل پروژه‌هایتان خواهد کرد.

از سوی دیگر CSS کدی است که به مرورگرها، نحوه استایل یا فرمت HTML برای یک صفحه وب را اطلاع می‌دهد. CSS ظاهر سایت را بهبود می بخشد و به شما در تنظیم رنگ‌ها، تغییر فونت‌ها و پس‌زمینه صفحه وب کمک می‌کند. با استفاده از آن می‌توانید خلاقیت خود را در سایتی که طراحی می‌کنید، نشان دهید.

مهارت نرم برای یادگیری طراحی سایت

مهارت‌های نرم، توانایی‌های بین فردی و ارتباطی هستند که شما را قادر می‌سازند تا به‌طور موثر با دیگران کار کنید، زمان و احساسات خود را مدیریت کنید و با شرایط در حال تغییر سازگار شوید. این مهارت‌ها برای موفقیت در طراحی سایت ضروری هستند، زیرا می‌توانند عملکرد، بهره‌وری و رضایت شما را افزایش دهند اما آن‌ها را در دوره آموزش طراحی سایت نخواهید آموخت و باید آن‌ها را با تجربه و انجام کار تیمی بیاموزید. در ادامه به چهار نمونه از مهارت‌های نرم اشاره خواهیم کرد.

 

روبه‌رو شدن با نقد

نقد بخشی طبیعی از کار یک طراح سایت است. اما تسلط بر این مهارت به چیزی بیش از توانایی گوش‌دادن به بازخورد منفی نیاز دارد.

مهم است که انتقادات را به‌عنوان حملات شخصی تلقی نکنید، حتی اگر فردی که بازخورد می‌دهد، در مورد آن احساساتی شود. زیرا به احتمال زیاد شما هم به‌صورت احساسی پاسخ می‌دهید. تبادل‌نظر مبتنی بر احساسات، به‌ندرت کارآمد خواهد بود.

مدیریت زمان

شما زمان محدودی برای انجام پروژه‌های خود دارید و هنگامی‌که چندین پروژه مختلف با خواسته‌های متفاوت مشتریان داشته باشید، این زمان ممکن است به‌راحتی با اقدامات اشتباه از بین برود. پس با اجرای استراتژی‌های مدیریت زمان برای هر کاری که انجام می‌دهید، می‌توانید از هدررفتن زمان جلوگیری کنید و مانع از حواس‌پرتی و فرآیندهای ناکارآمد شوید.

تطبیق‌پذیری

مواردی وجود دارد که ممکن است شما را مجبور به تغییر برنامه کند. پس اگر در حین انجام پروژه طراحی سایت با تغییرات غیرمنتظره یا هرج‌ومرج مواجه شدید، به‌جای این‌که دست‌وپای خود را گم کنید، بهتر است با شرایط جدید سازگار شوید.

به‌دست آوردن مهارت انطباق‌پذیری ممکن است کمی دشوار باشد، به‌خصوص اگر تاکنون با موانع بزرگی در کار یا زندگی خود روبه‌رو نشده باشید. اما این یک بخش اجتناب‌ناپذیر از طراحی سایت است.

 

باتوجه به اینکه یادگیری مهارت‌های سخت و نرم یکی از اصول آموزش ساخت سایت است، باید دوره‌ای برای حره‌ای شدن در این حوزه انتخاب کنید که تمام این مهارت‌ها را در بر بگیرید. در همین راستا ژاکت آکادمی یک دوره جامع که تمام مهارت‌های سخت در حوزه طراحی سایت را داشته باشد، جمع‌آوری و ارائه کرده است. در این دوره از ساده‌ترین مباحث html و css تا طراحی بنر برای وب‌سایت را یاد خواهید گرفت.

 

 

سخن پایانی

اگر می‌خواهید به یک طراح سایت حرفه‌ای تبدیل شوید، نیاز به ترکیبی از مهارت‌های نرم و سخت دارید. مهارت‌های نرم، توانایی‌های بین فردی و ارتباطی هستند که به شما کمک می‌کنند تا به‌طور مؤثر با مشتریان، همکاران و کاربران کار کنید. از طرفی مهارت‌های سخت دانش و مهارت‌های فنی و عملی هستند که شما را قادر به ایجاد و نگهداری یک سایت می‌کند. روبه‌رو شدن با نقد، اعتماد‌به‌نفس، تطبیق‌پذیری و مدیریت زمان، برخی از مهارت‌های نرم برای طراحی وبسایت هستند. همچنین طراحی بصری، طراحی UX و آشنایی با نرم‌افزارهای طراحی، HTML  و CSS، جزو مهارت‌های سخت مورد نیاز برای طراحی سایت محسوب می‌شوند که آن‌ها را با شرکت در دوره آموزش طراحی سایت خواهید آموخت. با توسعه این مهارت‌ها می‌توانید به یک طراح سایت موفق و همه‌کاره تبدیل شوید.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments