مقایسه معروف‌ترین دوره‌های جامع دیجیتال مارکتینگ در ایران

مقایسه معروف‌ترین دوره‌های جامع دیجیتال مارکتینگ در ایران

چندسالی می‌شود بازار آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ حسابی‌ داغ شده و هر روز افراد بیشتری به برای یادگیری فوت و فن این علم جذاب در دوره‌های مختلف بازاریابی دیجیتال ثبت‌نام می‌کنند.

از آنجا که تعداد این دوره‌ها هر روز بیشتر می‌شود در این مقاله قصد داریم تعدادی از معروف‌ترین دوره‌های دیجیتال مارکتینگ ایران را از جهات مختلف بررسی کنیم و ببینیم کدامیک از آن‌ها می‌‌تواند بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ایران باشد.

البته اکثر این دوره‌ها در گذشته فقط به صورت حضوری برگزار می‌شدند اما به دلیل شرایط خاص این روزها همه افراد می‌توانند به صورت آنلاین از این دوره‌ها استفاده کنند.

دورۀ کامل بازاریابی دیجیتال آکادمی نوین

دورۀ کامل بازاریابی دیجیتال آکادمی نوین

آکادمی نوین مجموعه کاملی از تمام آموزش‌های حال و آینده خود، شامل 160 ساعت ویدیو آموزشی (قابل دانلود) به همراه 9 جلد کتاب الکترونیک تخصصی را در قالب یک دورۀ جامع بازاریابی دیجیتال و با تخفیف ویژه عرضه می‌کند.

جالب است بدانید تمام دوره‌های غیرحضوری آکادمی نوین (برخلاف بعضی از دوره‌های مشابه) به صورت استدیویی ضبط و تدوین می‌شوند؛ در نتیجه کیفیت صدا و تصویر در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

هر کدام از این دوره‌ها نیز بین 3 تا 6 ماه از پشتیبانی آنلاین اساتید برخوردار هستند و از سطح مبتدی آغاز شده تا پیشرفته ادامه پیدا می‌کنند. از عناوین سرفصل‌ها هم اینطور به نظر می‌رسد که مخاطب اصلی آکادمی نوین از برگزاری این دوره تربیت دیجیتال مارکتر‌های همه فن حریف است.

اما ویژگی منحصربفرد مدرسان این مجموعه نگاه عمیق‌شان به دیجیتال مارکتینگ است. چرا که آن‌ها معتقدند بازاریابی دیجیتال فقط در تکنیک و ابزار خلاصه نمی‌شود. بلکه دارای سه جنبه انسانی، فنی و تجاری است و یک دیجیتال مارکتر زمانی می‌تواند موفق باشد که به هر سه ضلع این مثلث به خوبی تسلط داشته باشد.

از طرفی این دوره کاملاً عملی و پروژه محور بوده در پایان از طرف نوین مدرک رسمی نیز داده می‌شود.

این را هم بگویم که این دوره تضمین بازگشت وجه دارد؛ یعنی اگر کسی تا 30 روز پس از خرید، به هر دلیلی از محتوای آموزشی راضی نبود می‌تواند تمام هزینۀ دوره را به صورت کامل پس بگیرد.

مقایسه معروف‌ترین دوره‌های جامع دیجیتال مارکتینگ در ایران

برای مشاهده تمامی سرفصل‌ها و اطلاعات کامل دوره اینجا را کلیک کنید.

مقایسه معروف‌ترین دوره‌های جامع دیجیتال مارکتینگ در ایران

دوره آکادمی دیجیتال مارکتینگ ( مهندس دهبان)

آکادمی دیجیتال مارکتینگ یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های آموزشی در این زمینه است و در حاضر حال دوره‌‌های جدیدش را به دو صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می‌کند.

دوره‌ غیرحضوری در واقع همان فیلم ضبط شده از کلاس‌های حضوری است که به محض خرید به تمامی آن دسترسی پیدا خواهید کرد. ویدیوها کیفیت خوبی دارند و در طول دوره می‌توانید از طریق گروه‌های تلگرامی برای ارتباط با اساتید و سایر همکلاسی‌هایتان استفاده کنید.

دوره آنلاین نیز به صورت وبینار (در اسکای روم) برگزار می‌شود؛ یعنی درست مثل یک کلاس حضوری استاد راس ساعت کلاس را برگزار می‌کند و شما می‌توانید در لحظه سوالات خود را از او بپرسید.

این دوره‌ها از نظر سرفصل‌های تدریس شده و مدت زمان تقریباً یکسان هستند و تنها ممکن است در دورۀ‌ آنلاین بعضی از اساتید تغییر کرده باشند اما از لحاظ قیمت همانطور که در جدول زیر می‌بینید دوره غیرحضوری فعلاً 800 هزارتومان ارزانتر از دورۀ‌ آنلاین است. البته قرار است از ابتدای خرداد 99 قیمت دوره غیرحضوری به 5.600.000 و دوره آنلاین 6.400.000  افزایش پیدا کنند.

بعلاوه اینکه شما در صورت شرکت در دورۀ آنلاین یک اکانت گوگل‌ادز با شارژ اولیه 50 لیر به عنوان هدیه دریافت می‌کنید. سایر ویژگی‌های این دوره را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

مقایسه معروف‌ترین دوره‌های جامع دیجیتال مارکتینگ در ایران

دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال عادل طالبی

دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال عادل طالبی

عادل طالبی که یکی از خوشنام‌ترین اساتید دیجیتال مارکتینگ و مدرس‌ دوره‌های‌ بازاریابی دیجیتال در مجموعه‌های مختلفی مثل سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه تهران است.

این دوره نتیجه سال‌ها تجربۀ آموزش و کسب و کارهای اینترنتی ایشان است که به شکل آنلاین ارائه می‌شود. در پایان دوره مدرک کتبی برای شرکت‌کنندگان صادر نمی‌شود اما دانش آن‌ها سنجیده شده و پس از تایید در یک آزمون مهارت سنجی به سازمان‌ها و شرکت‌های متقاضی، معرفی می‌شوند.

مدت زمان آموزش این دوره بیش از 150 ساعت است و علاوه بر این 200 ساعت هم برای پرسش و پاسخ و رفع اشکالات شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید پاسخ به پرسش‌ها حتی شامل سوالات مربوط به کسب و کارهایشان هم می‌شود! شما پس از ثبت‌نام در این دوره یک سال خدمات آموزشی را دریافت خواهید کرد و با توجه به اینکه پس از ثبت‌نام به محتوای آموزشی دوره دسترسی خواهید داشت، می‌توانید طبق زمان خودتان برنامه‌ریزی کرده و این 150 ساعت را حتی در طی 3 ماه هم بگذرانید.

هر جلسه آموزشی با مدت زمان 3 تا 5 ساعت در بخش‌های متعدد در اختیار شما است. یک گروه پشتیبانی هم برای بررسی تمرین‌های شما وجود دارد که شخصا توسط مدرس دوره بررسی می‌شوند.

مشاهده ویدئوها محدودیت ندارند و شما می‌توانید در هر زمان و هرچند بار که تمایل دارید آن‌ها را ببینید. با توجه به تغییرات سریع در این حوزه، به‌روزرسانی آموزش‌ها هم در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید با پرداخت یک مبلغ جزئی به ‌صورت سالیانه پنل کاربری خود را تمدید کرده و از جدیدترین آموزش‌ها استفاده کنید.

برای پرسش از استاد هم می‌توانید در گروه تلگرام، لایو هفتگی اینستاگرام یا وبینارهای هفتگی که مخصوص دانشجویان این دوره تشکیل‌ می‌شود، شرکت کنید. علاوه بر این تمام سوالات در پایین ویدئوها هم ثبت می‌شود که به سوالات دیگر اعضا هم دسترسی داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ

دوره دیجیتال مارکتینگ واقعی مدیر سبز (ژان بقوسیان)

دوره دیجیتال مارکتینگ واقعی مدیر سبز (ژان بقوسیان)

ژان بقوسیان نویسنده و مدرس دوره‌های دیجیتال مارکتینگ مدیر سبز دوره آنلاین خودش را با عنوان «دیجیتال مارکتینگ واقعی» عرضه می‌کند. حالا چرا واقعی؟

بقوسیان می‌گوید علت این نامگذاری آن است که محتوای دوره صرفاً ترجمه‌ای از منابع خارجی نبوده و شامل تجربیاتی «واقعی و عملیاتی» در حوزه بازاریابی دیجیتال است.

او تاکید می‌کند این دوره را با رویکرد تمرکز بر بازاریابی و روش‌های افزایش فروش سایت تدریس کرده و هدفش آموزش‌ مسائل پایه‌ای نیست. این یعنی که خبری از آموزش‌ کامل ابزارهایی مثل وردپرس، سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس نیست.

در این دوره 36 ساعته شما فقط قسمت‌های مهم هر ابزاری که دانستن آن برای یک دیجیتال مارکتر ضروری است را یاد می‌گیرید. مثلاً به گفته‌ خودشان در مورد بازاریابی در اینستاگرام ایشان تنها در حد استراتژی صحبت می‌کنند و خیلی وارد جزئیات نمی‌شوند.

اما خبر خوب این است که شما بلافاصله پس از خرید می‌توانید تمام این دوره را دانلود کنید. مدرک پایانی از هم طرف دانشگاه شهید بهشتی صادر می‌شود که البته دریافت آن به صورت جداگانه 500 هزار تومانی برایتان آب می‌خورد.

در مورد پشتیبانی استاد نیز مانند سایر دوره‌های آنلاین در گروه‌های تلگرامی مخصوص دانشجویان می‌توانید سوالات خود را مطرح کنید.

مقایسه معروف‌ترین دوره‌های جامع دیجیتال مارکتینگ در ایران

دورۀ آنلاین دیجیتال مارکتینگ ماهان

دورۀ آنلاین دیجیتال مارکتینگ ماهان

مدرسه عالی کسب‌وکار ماهان دوره دیجیتال مارکتینگ خود را مخصوص مدیران تیم‌های دیجیتال می‌داند و تاکید می‌کند هدف این دوره تربیت مدیر و استراتژیست‌های دیجیتال است و نه دیجیتال مارکتر.

به همین دلیل برای شرکت در این دوره طی یک مصاحبه ورودی سنجیده می‌شوید و تنها در صورت قبولی می‌توانید در این دوره ثبت‌نام کنید.

این دوره سه روز در هفته و به صورت آنلاین (وبینار) برگزار می‌شود که برای اتمام آن به سه ماه (جمعاً 130 ساعت) زمان احتیاج دارید. در صورتی که به کلاس نرسیدید جای نگرانی نیست چون ویدیو‌ها ذخیره شده و بعدا می‌توانید آن را دانلود کنید.

البته مدت زمان دوره اصلی همان 100 ساعت است و 30 ساعت پایانی فقط به منتورینگ و ارائۀ مشاوره توسط اساتید سپری خواهد شد.

در آخر هم مدرکی به عنوان گواهینامه پایان دوره ارائه شده از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می‌شود که قابلیت ترجمه نیز دارد.

مقایسه معروف‌ترین دوره‌های جامع دیجیتال مارکتینگ در ایران

جمع‌بندی: بهترین کدام است؟

واقعیت این است که تمامی این دوره‌ها مطرح شده در این مطلب از لحاظ کیفیت سطح قابل قبولی دارند اما بهترین بودن آن‌ها با توجه به نیاز و اهداف شما تا حد زیادی نسبی است.

اما در نهایت می‌توان گفت در حال حاضر دورۀ کامل بازاریابی دیجیتال آکادمی Novin با توجه به پوشش کامل و عمیق مباحث اصلی، بهترین و جامع‌ترین دوره دیجیتال مارکتینگ در ایران است.

مباحثی که انگار از نگاه اکثر برگزارکنندگان دوره‌های دیجیتال مارکتینگ جا مانده است. از طرفی قیمت این دورۀ نسبت به حجم مطالب و مدت زمان 160 ساعته آن بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

 

 

 

 

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (2)

guest
2 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
احد معینی
احد معینی
2 سال گذشته

دوره آکادمی دهبان و اصلا توصیه نمی کنم
بسیار وقت گیر و بی محتوا شده

حسین ارشد
حسین ارشد
3 سال گذشته

ممنون دوره های خوبی رو معرفی کردید.
همه از اساتید عالی و قوی ایران هستند.