آموزش ضبط مکالمه در آیفون بدون نیاز به جیلبریک کردن دستگاه

ضبط مکالمه در آیفون

شما بدون نیاز به جیلبریک کردن آیفون خود و با استفاده از یک ترفند خاص می‌توانید نسبت به ضبط مکالمه یا تماس همای خود اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه ضبط مکالمه در آیفون بدون نیاز به جیلبریک کردن دستگاه بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با ضبط مکالمه در آیفون های جیلبریک نشده

اگر آیفون خود را جیلبریک کنید، به راحتی و با استفاده از اپلیکیشن‌های متعددی قادر به ضبط مکالمات و تماس های خود در آیفون خواهید بود. اما اگر آیفونتان جیلبریک شده نباشد به منظور ضبط مکالمه در آیفون با مشکل مواجه می‌شوید. متاسفانه ضبط مکالمه در آیفون به صورت پیش فرض امکانپذیر نیست و اپل به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران از ارائه این قابلیت در آیفون‌هایش ممانعت به عمل آورده است. اما این موضوع به آن معنا نیست که هیچ ترفندی به منظور ضبط مکالمه در آیفون های جیلبریک نشده وجود نداشته باشد!

با استفاده از ترفند خاصی که ما در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم، قادر به ضبط مکالمه در آیفون های جیلبریک نشده خواهید بود. بدین منظور باید قابلت پیغامگیر صوتی یا پست صوتی (Voicemail) آیفون شما فعال باشد. همچنین باید اپراتوری که به شما سرویس‌دهی می‌کند از قابلیت پست صوتی بصری آیفون و تماس سه راه پشتیبانی کند. همچنین سیم کارتی که در آیفونتان از آن استفاده می‌کنید باید دارای اینترنت باشد و دستگاه به طور همزمان به شبکه موبایل دیتا متصل شود. همچنین بهتر است که قابلیت Call Waiting یا انتظار تماس آیفون خود را با مراجعه به بخش تنظیمات (Settings) و سپس Phone و نهایتا Call Waiting غیر فعال کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

با مهیا کردن پیش زمینه‌های فوق به راحتی قادر خواهید بود که بدون نیاز به جیلبریک کردن دستگاه به ضبط مکالمه در آیفون خود بپردازید. در ادامه این مقاله نحوه انجام این عمل به صورت دقیق‌ به شما عزیزان آموزش داده می‌شود. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

آموزش ضبط مکالمه در آیفون بدون نیاز به جیلبریک کردن دستگاه

در این روش یا ترفند ما از سرویس پیغامگیر یا پست صوتی به عنوان ضبط کننده تماس و مکالمه استفاده می‌کنیم. به بیان دیگر سرویس پیغامگیر صوتی جایگزین اپلیکیشن‌هایی می‌شود که در آیفون‌های جیلبریک شده نسبت به ضبط مکالمه اقدام می‌کنند. به منظور انجام این عمل و استفاده از این ترفند در راستای ضبط مکالمه در آیفون مراحل زیر را طی کنید:

ضبط مکالمه در آیفون

در قدم اول با فردی که قصد دارید مکالمه شما با وی ضبط شود، تماس حاصل کنید. به محض برقراری تماس کلید Add Call را از صفحه نمایش آیفون خود لمس کنید.

ضبط مکالمه در آیفون

حال شماره خود را وارد نموده و با خود تماس بگیرید. از آنجایی که شماره شما به دلیل تماس پیشینی که برقرار کرده‌اید اشغال است، به پیغامگیر صوتی منتقل می‌شوید (بنابراین باید قابلیت پیغامگیر صوتی یا پست صوتی شما فعال باشد). پس از ارائه پیغام خوشامدگویی توسط پیغامگیر صوتی، دکمه Merge Calls را بزنید تا دو تماس مد نظرتان با یکدیگر ادغام شوند. با انجام این مراحل فرآیند ضبط مکالمه در آیفون و تماس مد نظرتان آغاز می‌شود.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون XS اپل

ضبط مکالمه در آیفون

پس از اتمام تماس باید از دایلر آیفون خود به بخش Voicemail مراجعه کنید. منتظر بمانید تا پیغام‌های ضبط شده یا بهتر بگوییم مکالمات ضبط شده شما نمایش داده شوند. در نظر داشته باشید که بدین منظور حتما باید موبایل دیتا آیفونتان فعال باشد و ارتباط اینترنت برقرار گردد تا آیفون بتواند به فایل‌های ذخیره شده در پست صوتی دسترسی پیدا کند. پس از مشاهده فایل مکالمه مد نظر کافیست که مانند عکس بالا و سمت راست، آیکون Share یا اشتراک‌گذاری موجود را لمس کنید. با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توانید این فایل صوتی و مکالمه ضبط شده را برای خود ارسال نمایید. به عنوان مثال می‌توانید آن را از طریق ایمیل برای خود ارسال کنید یا از قابلیت ایردراپ (AirDrop) آیفون بدین منظور استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قابلیت کاربردی ایردراپ در آیفون‌ها توصیه می‌کنیم که مقاله آموزش فعال سازی و استفاده از قابلیت ایردراپ (AirDrop) اپل را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون اپل با گارانتی  

آیا ضبط مکالمه بدون اطلاع طرف مقابل قانونی است؟

در بسیاری از کشورها ضبط مکالمه بدون اطلاع رسانی به فرد مقابل یک امر غیر قانونی محسوب می‌شود. در کشور ما هم این قانون وجود دارد و ضبط مکالمات خصوصی افراد و افشای آن‌ها بدون اطلاع طرفین مکالمه تا زمانی که حکم قانونی در میان نباشد، جرم محسوب می‌شود. بنابراین سعی کنید که از روش پیشنهاد شده سوء استفاده نکنید و تنها به منظور ضبط مکالمات مهم و در شرایطی که طرف مکالمه هم از این موضوع مطلع است، اقدام کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه ضبط مکالمه در آیفون های جیلبریک نشده پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت قاب پشت iPhone SE 2020

قیمت تاچ ال سی دی A60

قطعات iPhone 8

تعمیرات موبایل

منبع idownloadblog

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments