حذف حافظه کش آیفون با برنامه PhoneClean

حذف حافظه کش آیفون

اگر به دنبال یک برنامه کاربردی و باکیفیت هستید که از طریق آن بتوانید نسبت به حذف حافظه کش آیفون یا آیپدتان وارد عمل شوید، برنامه PhoneClean یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه استفاده از برنامه PhoneClean به منظور حذف حافظه کش آیفون بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با برنامه PhoneClean و حذف حافظه کش آیفون

حذف حافظه کش آیفون می‌توان برای شما یک معضل اساسی باشد. حافظه کش اپلیکیشن‌ها، فایل‌های به درد نخور (Junk Files) ذخیره شده در دستگاه، فایل‌های موقت (Temporary Files) و غیره می‌توانند به مرور زمان حجم بسیار بالایی از حافظه داخلی آیفون شما را اشغال کنند و به این صورت برایتان ایجاد مزاحمت نمایند. این موضوع به ویژه در شرایطی آزاردهنده‌تر می‌شود که آیفون شما نسخه پایه‌ای و بهره‌مند از حافظه داخلی 16 گیگابایتی باشد. بهترین راه حل مقابله با این مشکل این است که نسبت به حذف حافظه کش آیفون و فایل‌های به درد نخور آن وارد عمل شوید. اما چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟

روش‌های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید حافظه داخلی آیفون خود را بهینه‌سازی نمایید. به عنوان مثال اگر به خاطر داشته باشید ما در مقاله‌ای تحت عنوان “آموزش حذف اطلاعات Other از حافظه آیفون و آیپد” به آموزش نحوه حذف فایل‌هایی پرداختیم که با عنوان Other بخش عظیمی از حافظه داخلی آیفون و آیپدهای اپل را اشغال می‌کنند. اما همواره استفاده از روش‌های دستی به منظور حذف حافظه کش آیفون و آیپدهای اپل، بهترین گزینه و انتخاب پیش رویتان محسوب نمی‌شود. هم اکنون برنامه‌های قدرتمند و کارآمدی ارائه شده‌اند که به طور اتوماتیک و تنها ظرف مدت زمان چند ثانیه قادر به حذف حافظه کش آیفون و سایر فایل‌های به درد نخور ذخیره شده در حافظه آن هستند. چندی پیش یکی از این برنامه‌ها را در مقاله “پاک کردن حافظه کش برنامه های آیفون با استفاده از برنامه iMyfone” خدمت شما عزیزان معرفی کرده بودیم و به آموزش نحوه استفاده از آن پرداختیم. اما یکی دیگر از برنامه‌های کارآمد و باکیفیتی که می‌توانید از آن به منظور حذف حافظه کش آیفون و فایل‌های به درد نخور ذخیره شده در حافظه دستگاه استفاده کنید، برنامه PhoneClean است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

برنامه PhoneClean عملکرد بسیاری سریع و دقیقی دارد و برای آنالیز وضعیت حافظه داخلی آیفون یا آیپدتان از 30 تکنولوژی و متد مختلف استفاده می‌کند. همچنین این برنامه قادر به شناسایی بیش از 30 نوع فایل به درد نخور یا اصطلاحا “Junk File” مختلف است. بنابراین PhoneClean می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان به منظور حذف حافظه کش آیفون یا آیپدهای اپل محسوب شود. تنها مشکل این برنامه مربوط به سازگاری آن با سیستم عامل iOS 8.2 و نسخه‌های قبلی آن می‌شود. بنابراین اگر آیفون یا آیپدتان از نسخه 8.3 یا جدیدتر سیستم عامل iOS بهره‌مند باشد، قادر به استفاده از برنامه PhoneClean نخواهید بود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه استفاده از برنامه PhoneClean به منظور حذف حافظه کش آیفون و آیپدهای اپل بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات دقیق‌تری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

آموزش استفاده از برنامه PhoneClean

استفاده از برنامه PhoneClean ساده بوده و به هیچ وجه پروسه پیچیده‌ای را شامل نمی‌شود. شما در قدم اول باید با کلیک بر روی این قسمت، برنامه PhoneClean را دانلود و در کامپیوتر خود نصب کنید. سپس این برنامه کارآمد را اجرا نمایید و آیفون خود را با استفاده از کابل مناسب به کامپیوتر وصل کنید.

حذف حافظه کش آیفون

به منظور حذف حافظه کش آیفون و فایل‌های به درد نخور ذخیره شده در حافظه داخلی آن از طریق برنامه PhoneClean باید گزینه Quick Clean را انتخاب کنید. در این شرایط محیطی شبیه به عکس فوق پیش رویتان قرار می‌گیرد. بر روی گزینه Scan کلیک کنید یا پروسه اسکن فایل‌های ذخیره شده در حافظه آیفون یا آیپدتان توسط برنامه PhoneClean آغاز شود.

حذف حافظه کش آیفون

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون SE 2020

منتظر بمانید تا پروسه اسکن توسط برنامه به اتمام برسد. این امر ممکن است تا چند دقیقه به طول بیانجامد. پس از اتمام پروسه اسکن باید بر روی گزینه App Junks دو بار کلیک کنید. در این شرایط لیست برنامه‌های حاوی فایل‌های به درد نخور ذخیره شده در دستگاهتان نمایش داده می‌شوند. از لیست موجود می‌توانید برنامه‌هایی که قصد دارید حافظه کش و فایل‌های به درد نخور آن‌ها حذف شود را انتخاب کنید. پس از انتخاب موارد مورد نیاز به صفحه قبل بازگردید.

حذف حافظه کش آیفون

مشاهده خواهید کرد که برنامه PhoneClean حجم کل فایل‌های انتخابی شما را نمایش می‌دهد. با کلیک بر روی گزینه Clean پروسه حذف حافظه کش آیفون و فایل‌های به درد نخوری که انتخاب کردید آغاز می‌شود. بنابراین با استفاده از برنامه PhoneClean به همین راحتی قادر به حذف حافظه کش آیفون یا آیپدتان خواهید بود.

بیشتر بخوانید:  نمایندگی اپل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه استفاده از برنامه PhoneClean به منظور حذف حافظه کش آیفون و فایل‌های به درد نخور ذخیره شده در حافظه داخلی آن پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات دقیق‌تری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت دوربین پشت iPhone XS Max

قیمت تاچ ال سی دی A50

قطعات iPhone 7 Plus 

تعمیرات موبایل

منبع imobie

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
سارا
سارا
6 سال گذشته

با سلام
ببخشید یک سوال داشتم
من این نرم افزار رو نصب کردم اما نمیتونم اسکن کنم و میگه که باید divice drivers رو نصب کنم. میشه لینک دانلودش رو ب من بدید؟؟؟؟