معرفی ودانلود کیبوردFarsTap(فارس تپ)؛ کیبوردی فارسی برای iOS

کیبورد FarsTap (فارس تپ)

اگر به دنبال دانلود یک کیبورد فارسی مناسب در آیفون یا آیپدتان هستید، کیبورد FarsTap (فارس تپ) می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان محسوب شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مختصر کیبورد FarsTap (فارس تپ) بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با کیبورد فارس تپ یا FarsTap

برای مدت‌های طولانی تایپ به زبان فارسی برای ما ایرانی‌هایی که از سری آیفون و آیپدهای اپل استفاده می‌کردیم به یک معضل تبدیل شده بود. تا پیش از معرفی iOS 8 اغلب کاربران سری آیفون و آیپدهای اپل برای تایپ به زبان فارسی از کیبوردها عربی دستگاه‌های خود استفاده می‌کردند، اما با معرفی iOS 8 اپل به توسعه دهندگان اجازه داد تا کیبوردهای شخص ثالث را توسعه و برای iOS عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: تلفن تعمیرات موبایل

بنابراین هم اکنون کیبوردهای مجازی مختلفی را در اپ استور (App Store) خواهید یافت که می‌توان آن‌ها را در آیفون و آیپدهای اپل نصب کرد. یکی از کیبوردهای فارسی که کیفیت عالی دارد، با نام FarsTap (فارس تپ) در اپ استور موجود است. در این مقاله قصد داریم به بررسی این صفحه کلید مجازی بپردازیم. چنانچه در مورد این برنامه نیاز به توضیحات و راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک یاری بخواهید. با ما همراه باشید.

بررسی کیبورد FarsTap (فارس تپ)

پیش از هر چیز باید بگوییم که کیبورد مورد نظر با قیمت 0.99 دلار در اپ استور عرضه شده است. بنابراین به صورت رایگان قادر به استفاده از این صفحه کلید مجازی نخواهید بود. توسعه دهندگان این اپلیکیشن سعی داشته‌اند تا از نظر ظاهری آن را بسیار نزدیک به کیبورد پیش‌فرض سیستم عامل iOS طراحی کنند. این موضوع از نظر ما یکی از اصلی‌ترین نقاط قوتی کیبورد فارس تپ (FarsTap) محسوب می‌شود.

کیبورد FarsTap (فارس تپ)

یکی از قابلیت‌های بسیار عالی و جالبی که صفحه کلید مجازی فارس تپ (FarsTap) در اختیارتان قرار می‌دهد مربوط به امکان انتخاب فونت مورد علاقه خودتان از بین تعداد زیادی فونت‌های مختلف می‌شود. برخی از فونت‌هایی که در این صفحه کلید مجازی ارائه شده و قابل پشتیبانی هستند شامل پویا، ظریف، ایران سن سریف، افسانه، دوئل، نسیم، دینار، صمیم، رویا و غیره می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی آیفون

کیبورد FarsTap (فارس تپ)

یکی دیگر از نقاط قوت خوب این کیبورد مجازی مربوط به به روز رسانی‌های مکرر و پشتیبانی خود توسعه دهندگان آن می‌شود. بنابراین تقریبا در عملکرد کیبورد FarsTap (فارس تپ) با باگ یا مشکلات آزار دهنده مواجه نخواهید شد و اگر هم به مشکلی برخورد داشتید، بی‌شک به زودی آن مشکل  برطرف می‌شود. اما اگر بنا به هر دلیل نگران مسئله به خطر افتادن امنیت خود به واسطه استفاده از کیبورد فارس تپ یا هر کیبورد ثانویه دیگری هستید، باید بگوییم که این نگرانی بی‌مورد است!

اپل در سیستم عامل iOS بستری فراهم کرده که هر زمان کاربران نیاز به تایپ اطلاعاتی حیاتی همچون رمز عبور داشتند، به طور اتوماتیک کیبورد پیش فرض سیستم عامل iOS ارائه شود. بنابراین یک کیبورد شخص ثالث به هیچ عنوان نمی‌تواند رمز عبور یا اطلاعات شخصی شما را به سرقت ببرد. این موضوع برای کیبورد مجازی FarsTap هم صدق می‌کند.

کیبورد FarsTap (فارس تپ)

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیاری عالی کیبورد مذکور مربوط به پشتیبانی آن از نیم‌ فاصله می‌شود که خوشبختانه استفاده از آن در این روزها بیش از پیش رواج یافته است. همچنین کیبورد فارس تپ از نظر ظاهری هم می‌تواند در دو حالت روشن و تیره مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: نمایندگی موبایل سامسونگ

کیبورد مد نظر همچنین از قابلیت پیش بینی کلمات حین تایپ هم پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت اصطلاح خودکار و تایپ لغزشی هم از طریق منوی تنظیمات آن قابل فعال و غیر فعال ساری هستند. در کیبورد FarsTap (فارس تپ) چندین دستور مسی خاص هم ارائه شده است که اگر به آن‌ها عادت کنید، استفاده از این کیبورد برایتان لذت‌بخش‌تر می‌شود.

کیبورد FarsTap (فارس تپ)

به عنوان مثال یکی از دستوران کاربردی که در کیبورد مذکور قابل استفاده است مربوط به دو بار لمس حرف “ا” به منظور تایپ “آ” می‌شود. همچنین شما با دو بار لمس پشت سر هم دکمه “فاصله” می‌توانید نسبت به تایپ “.” (نقطه) اقدام کنید. به طور کلی اگر به دنبال یک کیبورد فارسی مناسب و با کیفیت برای آیفون یا آیپدتان هستید، اپلیکیشن FarsTap (فارس تپ) یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل واچ اپل  

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی کیبورد FarsTap (فارس تپ) پرداختیم. با استفاده از گزینه‌های ضمیمه شده در انتهای این مقاله قادر به دانلود اپلیکیشن مذکور خواهید بود. چنانچه در مورد این برنامه نیاز به توضیحات و راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک یاری بخواهید.

نقاط قوت:

  • پشتیبانی عالی و به روز رسانی‌های مکرر
  • امکان تغییر و انتخاب فونت
  • شباهت بسیار زیاد به کیبورد پیش فرض سیستم عامل iOS
  • پشتیبانی از نیم فاصله
  • میانبرهای جالب و پشتیبانی از دستورات اشاره‌ای خاص

نقاط منفی:

  • رایگان نبودن برنامه

بیشتر بخوانید:

دوربین پشت آیفون 11 پرو مکس

دوربین جلو آیفون اس ای

قطعات گوشی آیفون ایکس آر

تعمیرات موبایل

FarsTap
نام FarsTap
قیمت 0.99 دلار
سیستم عامل iOS
سازنده Saeed Taheri

نظرات کاربران (6)

guest
6 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
کریمی
کریمی
2 سال گذشته

سلام ،وقت بخیر
من این نرم افزار تو گوشی قبلیم داشتم
ولی تو گوشی جدیدم از اپ استور نتوتستم پیدا کنم
چگونه میتونم تهیه کنم.
متشکرم
گوشیم ایفون ١٣

محمد بهار
محمد بهار
2 سال گذشته

من قبلا استفاده کردم خیلی خوب بوده ولی الان روی گوشی جدیدم نصب نمیشه. 😐

محمد بهار
محمد بهار
2 سال گذشته

این نرم افزار دیگه توی اپ‌استور نیست. چطور باید دانلود بشه؟؟

کریمی
کریمی
2 سال گذشته
پاسخ به  محمد بهار

این نرم افزار فوق العاده است.عالی

بیژن مشایخی.
بیژن مشایخی.
2 سال گذشته

خیلی متاسف هستم که فارس تپ در دسترس نیست. اخیرا گوشی عوض کردم ولی این اپ دیگر موجود نمی باشد. اپ بسیار خوب و با ارزشش بود.

سین سیناتی
سین سیناتی
2 سال گذشته
پاسخ به  بیژن مشایخی.

اره واقعن منم متاسفم اول فکر‌کردم شاید قبلن از سیبچه دانلود کردم وسیبچه رو خریدم ولی دیدم کلن این اپ حرف شده خیلی بهش عادت کرده بودم