آموزش حذف Reading List در مرورگر سافاری

حذف محتوای "فهرست خواندنی‌ها" یا "Reading List"

مرور سافاری (Safari) سیستم عامل آی او اس قابلیتی را با عنوان “فهرست خواندنی‌ها” یا “Reading List” را ارائه می‌کند که در برخی از شرایط محتوای آن بخش زیادی از حافظه داخلی دستگاه را اشغال می‌کنند. در این مقاله به آموزش حذف محتوای “فهرست خواندنی‌ها” یا “Reading List” مرورگر سافاری می‌پردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مرورگر سافاری آیفون‌ها و آیپدهای اپل ویژگی اختصاصی با عنوان “فهرست خواندنی‌ها” یا “Reading List” را ارائه می‌کند. به موجب وجود این ویژگی کاربر می‌تواند ضمن جستجو در اینترنت صفحات مورد علاقه خود را به این لیست اضافه کرده و بعدا به صورت آفلاین نسبت به مطالعه این صفحات اقدام کند. محتوایی که به “فهرست خواندنی‌ها” یا “Reading List” مرورگر سافاری اضافه می‌شود در حافظه داخلی دستگاه ذخیره خواهند شد و این موضوع در برخی شرایط به ویژه مواقعی با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات مواجه باشید بسیار آزاردهنده است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اما خوشبختانه این امکان وجود دارد که در هر شرایط کاربر محتوای “فهرست خواندنی‌ها” یا “Reading List” مرورگر سافاری دستگاه خود را پاک سازی کند. انجام این عمل هم بسیار ساده است. ما در این مقاله قصد داریم که به صورت دقیق نحوه حذف محتوای “فهرست خواندنی‌ها” یا “Reading List” مرورگر سافاری را به شما عزیزان آموزش دهیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

آموزش حذف محتوای “فهرست خواندنی‌ها” یا “Reading List” مرورگر سافاری

همانگونه که پیش از این همه اشاره کردیم، حذف محتوای “فهرست خواندنی‌ها” یا “Reading List” مرورگر سافاری به راحتی قابل انجام است.بدین منظور کافیست که در دستگاه آی او اسی خود مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه شده گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Storage یا Storage & iCloud Usage را انتخاب نمایید.
  • حال گزینه Manage Storage را لمس کنید.
  • در لیست برنامه‌های موجود به دنبال برنامه سافاری با عنوان Safari باشید.
  • این برنامه را انتخاب کرده و به دنبال گزینه Offline Reading List باشید.
  • این گزینه مانند تصویر زیر نمایان می‌شود. حال گزینه قرمز رنگ Delete را لمس کنید.

حذف محتوای "فهرست خواندنی‌ها" یا "Reading List"

با انجام مراحل فوق محتوای “فهرست خواندنی‌ها” یا “Reading List” مرورگر سافاری دستگاهتان حذف می‌شود. در دستگاه آی او اسی ما این بخش حجمی در حدود 243 مگابایت از حافظه داخلی دستگاه را اشغال کرده بود که با انجام مراحل فوق نسبت به حذف آن اقدام کردیم.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر موبایل آیفون اپل
تعمیرات اپل

حذف محتوای "فهرست خواندنی‌ها" یا "Reading List"

دقت کنید که اگر از قابلیت “فهرست خواندنی‌ها” یا “Reading List” مرورگر سافاری زیاد استفاده کنید ممکن است حجم اطلاعات ذخیره شده در این بخش بسیار زیاد شود. بنابراین سعی کنید که همواره و طی بازه‌های زمانی مشخصی محتوای این بخش از مرورگر سافاری خود را حذف نمایید. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

شیشه آیفون 6 اس

تاچ ال سی دی سامسونگ M40

قطعات گوشی آیفون XS Max

تعمیرات موبایل

منبع osxdaily

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments