جدیدترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ در مجله بازار

جدیدترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ در مجله بازار

سال ۲۰۲۳ نوید یک سال خوب را برای سینماگران می‌دهد و ما در این سال شاهد آثاری مملو از دنباله‌های مورد انتظار، اسپین‌آف‌ها و ریمیک‌هایی خوش ساخت هستیم. برای مثال عناوینی مانند John Wick: Chapter ۴ و Scream VI توانستند در باکس آفیس هیاهوی بزرگی ایجاد کنند. در حالی که فیلم‌هایی مانند Mission: Impossible ۷ به نسبت آن‌ها صحنه‌های اکشن بیشتری را ارائه می‌دهد. مثل همیشه در این سال هم شاهد داستان‌های متنوع و زیادی برای همه سلیقه‌های مخاطبین که به طرز عالی توسط کارگردان به تصویر کشیده شده، هستیم. در این سال نویسندگان ژانر ترسناک مانند Ari Aster، Brandon Cronenberg، و M. Night Shyamalan توانستند ما را با مجموعه‌ای قدرتمند از آثاری ترسناک شگفت زده کنند که ما را نسبت به آینده ژانر ترسناک امیدوار کرد.

لیست کامل فیلم‌ها و توضیحات را در مقاله « جدیدترین فیلم‌های 2023 مجله بازار » بخوانید.

 

Oppenheimer

ایده ساخت بمب اتم سوژه خوبی بود تا نولان سراغ آن رفته و روایتی جدیدی از حال و هوای پروژه منهتن را به همراه ماجراهای پس از آن را به تصویر بکشد. کیلین مورفی در نقش فیزیکدان برجسته یعنی جی رابرت اوپنهایمر این بار آمده تا متفکری باشد که نتیجه تفکراتش با کسی شوخی ندارد و توانایی نابودی همه چیز در کم‌ترین زمان ممکن را دارد. در این فیلم ما بصورت روایت غیرخطی که امضای کار نولان است، می‌بینیم که اوپنهایمر تلاش خود را برای ساختن بمب اتم آمریکا و بطور کلی مدیریت پروژه منهتن و سر و کله زدن با حواشی آن می‌کند. محور اصلی فیلم حول اولین آزمایش بمب اتمی است و دقیقا به شما حسی را می‌دهد که ۵۰ سال پیش مخاطبان سینما آن را از فیلم   ۲۰۰۱: A Space Odyssey دریافت کرده‌اند. جالب است بدانید به قدری انفجارهای داخل فیلم جذاب کار شده‌اند که دل هر مخاطبی را تکان خواهند داد.

 

Barbie

Barbie

به نظر شما آیا این فیلم می‌تواند با هیاهوهای دنیای سینما سازگار باشد؟ آیا پس از گذشت مدتی در نهایت فقط میم‌های ساخته شده این فیلم را به یاد می‌آوریم و این که چگونه برای مدت کوتاهی در تابستان ۲۰۲۳ همه چیز ناگهان حال و هوای صورتی به خود گرفت؟ همانطور که می‌دانید یا شاید هم نمی‌دانید، فیلم Barbie توانست به جایگاه پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ آمریکا دست پیدا کند که بسیار عجیب و دور از انتظار بود، ولی اتفاق افتاد.

فیلم Barbie که ترکیبی از ژانر درام، کمدی و فانتزی است، بخاطر ایده داستان و بازیگران معروفش توانست توجهات مخاطبین زیادی را در دنیای سینما به خود جلب کند و همچنین منتقدان زیادی به آن پرداخته‌اند. این فیلم را می‌توان اولین فیلم لایو اکشن باربی دانست، چون با توجه به عروسک‌های باربی شرکت متل ساخته شده است. شرط می‌بندم اگر این فیلم در زمان اوج محبوبیت عروسک‌های باربی در ایران و سراسر جهان ساخته و عرضه می‌شد، به فروشی بیش از این دست پیدا می‌کرد.

 

The Whale

آرونوفسکی با فیلم جدیدش که اقتباسی از نمایشنامه The Whale بود، پس از سال‌ها دوری از سینما توانست بار دیگر روایت خاص خود را ارائه کرده و بازیگر محبوب برندن فریزر (Brendan Fraser) را دوباره در عرصه سینما محبوب کند. این فیلم روایتگر استاد دانشگاهی به نام چارلی است که پس از اتفاقاتی دچار افسردگی شدید شده و این افسردگی باعث مبتلا شدن او به بیماری پرخوری عصبی و در نهایت چاقی بیش از حدش می‌شود.

تمام صحنه‌های این فیلم در یک لوکیشن که همان آپارتمان چارلی است و ضبط شده و دائما چند کاراکتر دیگر هم در آن رفت و آمد می‌کنند و اتفاقات جدیدی در آن تک لوکیشن رقم می‌زنند. روایت حزن انگیز این فیلم به همراه پالت رنگی سرد که به خلق فضای غم انگیز کمک می‌کند، باعث شده تا بیشتر رفتارهای چارلی را درک کنیم و حس همزاد پنداری در ما زنده شود (خود من که دچار افسردگی و در نهایت چاقی زیاد شده بودم، به خوبی می‌دانستم چارلی چه غم و سختی را تحمل می‌کند). در کل این فیلم که برنده جایزه اسکار در بخش‌های مختلف شد، برای برندن فریزر یک سکوی پرتاب دیگر بود تا دوباره آن را به شکوه سابقش برگرداند.

 

John Wick: Chapter ۴

کیانو ریوز(Keanu Reeves) و بدلکارش چاد استاهلسکی (Chad Stahelski) دوباره نمایش هیجان انگیز خود را در John Wick: Chapter ۴ در معرض دید عموم گذاشتند. این بار، قاتل معروف داستان بصورت دیوانه وار توسط گروهی هیجان‌انگیز از ستاره‌های اکشن جهانی، مانند هیرویوکی سانادا، اسکات ادکینز، و دانی ین (همان ایپ من خودمان) تحت تعقیب قرار می‌گیرد و هیجان هنرهای رزمی را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد. بیش از هر زمان دیگری، سکانس‌های مبارزه جان ویک سطحی از مهارت و تخیل را نشان می‌دهد که حداقل در آثار غربی همتا ندارد.

اگرچه طولانی‌ترین اثر در این مجموعه تا به امروز ۱۶۹ دقیقه طول دارد، اما قسمت چهارم جان ویک نحوه روایت جدید داستان، صحنه‌های اکشن و شخصیت‌ پردازی گسترده‌ای را ارائه می‌کند. تقابل سلاح‌های گرم، مبارزه با شمشیر و تعقیب و گریزهای نفس گیر نسخه چهارم جان ویک که همزمان پر از زرق و برق و هیجان است را تبدیل به گوهر مطلق سینمای اکشن مدرن می‌کند.

 

Guardians of the Galaxy Vol. ۳

پس از شش سال، جیمز گان (James Gunn) نویسنده/کارگردان برای آخرین بار به دنیای سینمایی مارول باز می‌گردد تا سه گانه Guardians of the Galaxy خود را به شکلی دیدنی به نمایش عموم بگذارد. قسمت سوم Guardians of the Galaxy مانند عناوین تکان‌دهنده پیکسار عمل می‌کند، طوری که ریتم داستانی مناسبی دارد و هیچ لحظه از آن خسته کننده نیست. قسمت سوم توجه ویژه‌ای روی شخصیت راکت راکون دارد که باعث می‌شود حس کنجکاوی مخاطب برانگیخته شده و بیشتر درگیر فیلم شود. در کل باید گفت کمپانی مارول با فیلم Guardians of the Galaxy Vol. ۳ ثابت کرد که هنوز قدرت خلق عناوین باکیفیت و هیجان انگیز را دارد و البته موفقیت قسمت جدید به شخص جیمز گان مدیون است.

 

The Super Mario Bros. Movie

The Super Mario Bros. Movie

همانطور که در توضیح فیلم‌های قبلی اشاره کردیم، بازار فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدئویی داغ شده و سوپر ماریو که یکی از نمادهای کمپانی نینتندو به شمار می‌رود هم از این قافه عقب نمانده است. این انیمیشن از آن دست آثاری است که از لحظه لحظه آن لذت خواهید برد و اگر زیاد روحیه‌ی زمختی نداشته باشید، حتما خواهید خندید.

داستان The Super Mario Bros. Movie از این قرار است که باوزر با صداپیشگی جک بلک، به دنبال نابودی و تسخیر پادشاهی‌های مختلف است و یکی از این پادشاهی‌های مربوط می‌شود به پرنسس پیچ! بر حسب اتفاق ماریو و برادرش لوئیجی از شهر خود به سمت دنیای پرنسس پیچ راه پیدا می‌کنند. اما برادرش لوئیجی اسیر باوزر می‌شود و حال باید ماریو به همراه پرنسس هم جلو جاه طلبی باوزر را بگیرند و هم ماریو برادررش را نجات دهد. نکته آخر درباره این اثر این که اگر روحیه مناسبی ندارید، حتما سراغ این انیمیشن بروید که مطمئنا حالتان را خوب خواهد کرد.

 

جمع بندی

آثار سینمایی معرفی شده، بهترین ۱۰ فیلم برتر۲۰۲۳ هستند که حتما باید آن‌ها را تماشا کنید و همانطور که مشاهده کردید، انواع ژانرها در این لیست حضور داشتند. درست است که سال ۲۰۲۳ تمام نشده و هنوز آثار زیادی هستند که منتشر خواهند شد، ولی موارد معرفی شده را هم اکنون می‌توانید تماشا کرده و لذت ببرید. در آخر اگر نکته، نظر، سئوال یا موردی در مورد موضوع مقاله به ذهنتان می‌رسد، خوشحال می‌شویم آن را در قسمت نظرات برای ما به اشتراک بگذارید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments