بررسی انواع هواپز شیائومی

هواپزها، از آن دسته دستگاه‌های مفید در طبخ غذا هستند که امروزه، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ درواقع، هواپز، یک دستگاه رومیزی است که به جای شعله از همرفت هوا برای پخت غذا بهره می‌برد.

بزرگ‌ترین مزیت استفاده از یک هواپز، این است که به‌مراتب، روغن کمتری نسبت به آن‌چه برای پخت غذا روی اجاق به‌کار می‌برید، مصرف می‌کند؛ همچنین، هواپزها، عملکرد خوبی در پخت غذاهای سرخ‌شده و منجمد داشته و باعث مغزپخت شدن غذا می‌شوند.

هواپزهای شیائومی، مدتی هست که در بازار وجود دارند و به‌تدریج در میان خانم‌های خانه‌دار و افرادی که می‌خواهند انواع غذاها را به سالم‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن، پخت کنند، محبوب شده‌اند.

ما در این مقاله، به بررسی کامل انواع هواپز شیائومی موجود در بازار با ذکر ویژگی‌های هریک خواهیم پرداخت.

بهترین هواپزهای شیائومی

زندگی سالم، یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروزی قلمداد می‌شود. شما همواره در معرض بیماری‌ها و ویروس‌های بسیاری هستید. تنها راه مبارزه با آن‌ها، پیشگیری است؛ بنابراین، لازم است تا عادات زیان‌آور خود را کنار گذشته و یک سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید. داشتن تغذیه سالم و برنامه منظم ورزشی، احتمالاً تنها راه رسیدن به آن است.

باید بدانید که افزایش کلسترول موجب مسدود شدن رگ‌های شما شده و ممکن است منجربه بستری شدن‌تان نیز گردد؛ بنابراین، بهترین راه پخت غذا بدون به‌کار بردن روغن، استفاده از هواپز است.

همان‌طور که گفته شد، هواپز، دستگاهی است که با گردش حرارت داخل خود، باعث می‌شود تا غذا به‌صورت یکنواخت و با سرعت بالا پخته شود.

در ادامه مقاله، بهترین و جدیدترین مدل‌های هواپزهای شیائومی را مورد بررسی قرار داده و به ذکر جزییات هریک خواهیم پرداخت.

طرز کار هواپز شیائومی

پیش از معرفی بهترین هواپزهای شیائومی، نخست لازم است بدانید که یک هواپز چگونه کار می‌کند. درون هواپز، تعدادی کویل‌ گرمایشی وجود دارد. این کویل‌ها پس از شروع به کار دستگاه، تا دمای معینی که توسط گجت تنظیم شده است، گرم می‌شوند؛ سپس، شروع به دمیدن هوا به سمت پایین می‌کنند.

می‌توان گفت که طرز کار هواپز شیائومی، طبخ غذا با استفاده از هوای بسیار گرم است؛ درواقع، دستگاه اجازه می‌دهد تا غذا با روغن طبیعی خود بپزد.

هواپز شیائومی Smart (3.5L)

شیائومی با عرضه یک محصول هوشمند دیگر، این‌بار در رده لوازم آشپزخانه، مجموعه خود را بیش از پیش، گسترش داده است.

این هواپز هوشمند 3.5لیتری از طریق اتصال به گوشی هوشمندتان و با پیروی از دستورات صوتی (الکسا و دستیار گوگل)، انواع غذاها را برای شما طبخ می‌کند؛ علاوه‌بر این، امکان پخت 24ساعته و قابلیت‌های یخ‌زدایی، تخمیر و گرم کردن غذا، از دیگر امکاناتی است که این دستگاه ارائه می‌دهد. هواپز هوشمند شیائومی، همچنین، بالغ بر 50 دستور‌العمل پخت غذا را در خود گنجانده است که می‌تواند کار شما را بسیار راحت کند.

بررسی انواع هواپز شیائومی

طراحی و ساخت

هواپز هوشمند شیائومی، ظاهری مینیمال دارد و سطح سفید براق آن به شما امکان می‌دهد تا به‌راحتی بتوانید آن را در دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود بگنجانید. ابعاد این محصول، 335 در 252 در 304 میلی‌متر و وزن آن، حدود 3.9 کیلوگرم است.

در قسمت جلویی دستگاه، علاوه‌بر دستگیره، یک صفحه‌نمایش OLED نیز تعبیه شده است که وضعیت پخت‌وپز را به شما نشان می‌دهد و می‌توان از آن برای کنترل هواپز استفاده کرد؛ همچنین، یک دکمه برای روشن و خاموش کردن دستگاه، درست در بالا و یک سبد 3.5لیتری با یک دسته برای بیرون کشیدن آن در زیر صفحه‌نمایش جایگذاری شده‌اند. قسمت بالایی دارای منافذی در لبه‌ها برای ورود هوا و یک خروجی در پشت است؛ علاوه‌بر این‌ها، در قسمت پایینی دستگاه نیز دریچه‌هایی وجود دارد که جهت دفع گرما به‌کار می‌رود.

گنجایش سبد این هواپز، 3.5 لیتر است که به شما امکان می‌دهد تا به‌راحتی بتوانید یک وعده دونفره را بپزید؛ همچنین، در ساخت آن، کامپوزیت هفت‌لایه مجهز به روکش نچسب PTFE به‌کار رفته که سبد را در برابر سایش، بسیار مقاوم و امکان تمیز کردن آن را نیز آسان ساخته است. یک سبد گریل نیز همراه با محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت که امکان استفاده بهتر از فضای 3.5لیتری را مهیا می‌سازد.

عملکرد، ویژگی‌ها و اتصال

هواپز هوشمند شیائومی، از طریق اتصال Wi-Fi به شبکه خانگی شما متصل و از طریق برنامه شیائومی هوم (Xiaomi Home) با گوشی هوشمند شما جفت می‌شود؛ به‌این‌ترتیب، قادر خواهید بود تا هواپز را از طریق تلفن هوشمند خود و دستیارهای صوتی (Amazon Alexa و Google Assistant) کنترل کنید.

این مدل توسط آمازون الکسا و دستیار گوگل پشتیبانی می‌شود که به شما امکان می‌دهد تا از طریق فرمان‌های صوتی مانند شروع و توقف، دستگاه را راه‌اندازی کرده و یا پخت را متوقف کنید؛ همچنین، می‌توانید بدون رجوع به دستگاه و تنها از طریق گوشی خود از مدت‌زمان باقیمانده تا اتمام پخت، مطلع شوید.

شما پس از اتصال گوشی هوشمند خود به دستگاه، قادر خواهید بود تا نوع غذایی را که می‌خواهید بپزید اعم از سیب‌زمینی سرخ‌کرده، سبزیجات، کیک، چیپس سیب‌زمینی، ماست، پای سیب و غیره، انتخاب کرده و باقی کارها را به هواپز هوشمند خود بسپارید. همان‌طور که گفته شد، 50 دستور غذای از پیش آماده در منوی دستگاه موجود است که نیازی به تنظیمات بیشتر از سوی شما ندارد؛ بلکه، فقط کافی است یکی را انتخاب نمایید تا هواپز، دما و زمان پخت را بر اساس آن تنظیم کند. شما حتی می‌توانید هواپز را با هدف پخت محتویات آن در یک زمان خاص، برنامه‌ریزی کنید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل، امکان پخت و پز 24 ساعته است. به‌عنوان مثال، تهیه ماست، 8 ساعت، خشک کردن میوه‌ها، 5 ساعت و طبخ گوشت، 4 ساعت زمان می‌برد؛ به‌این‌ترتیب، هواپز هوشمند شیائومی با قابلیت پخت‌و‌پز 24ساعته خود، به شما امکان می‌دهد تا همه این کارها را در یک روز انجام دهید.

هواپز هوشمند شیائومی، توانی معادل با 1500 وات دارد و برق مورد نیاز آن از طریق یک سوکت آمپر بالا (16A یا 20A) قابل تامین است. محتویات جعبه این محصول نیز شامل خود دستگاه و متعلقات مربوط به آن، کباب‌پز و دفترچه راهنما می‌شود.

قیمت هواپز شیائومی هوشمند ممکن است در مقایسه با سایر مدل‌ها کمی بالاتر باشد؛ بنابراین، اگر بودجه کافی برای خرید این دستگاه را در اختیار ندارید، می‌توانید نسبت به اخذ وام بدون پیش پرداخت به‌عنوان راهی برای تامین بودجه مورد نیاز خود اقدام کنید.

هواپز شیائومی Daewoo K3

بدون‌شک، شیائومی، یکی از محبوب‌ترین برندهای فناوری و الکترونیک حال حاضر در سراسر جهان است که اکنون، در زمینه ساخت هواپز نیز فعالیت دارد.

هواپزها، از جمله لوازم آشپزخانه هستند که امروزه، بسیار محبوب شده‌اند. هواپز چندکاره Daewoo K3، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل‌ها است که امکان پخت غذای سرخ‌شده بدون استفاده از روغن را فراهم آورده و قابلیت‌های زیادی برای سرخ و کباب‌پز کردن انواع غذاها ارائه می‌دهد.

بررسی انواع هواپز شیائومی

طراحی و ساخت

هواپز شیائومی K3 برخلاف سایر هواپز‌های موجود در بازار، از طراحی منحصربه‌فردی برخوردار است. این دستگاه به‌راحتی قابل جابجایی بوده و سبک طراحی آن به‌گونه‌ای است که به‌ویژه در آشپزخانه‌های مدرن، بسیار به چشم خواهد آمد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی آن می‌توان به پوشش شیشه‌ای شفاف اشاره کرد که به شما امکان می‌دهد تا ترد شدن غذای خود را به‌وضوح مشاهده کنید. تابه نیز در قسمت بالایی دستگاه قرار گرفته است تا به‌این‌ترتیب، اشراف کامل به غذایی که می‌پزید، داشته باشید.

هواپز چندکاره شیائومی مدل دوو K3، دارای ابعاد 330*190*190 میلی‌متر بوده و در ساخت آن از مواد غیرسمی مقاوم در برابر حرارت بالا، استفاده شده است؛ به‌عبارتی دیگر، این هواپز، طراحی عمودی دارد و فضایی بیشتر از یک صفحه A4 اشغال نمی‌کند.

عملکرد و کارایی

این دستگاه، مجهز به جدیدترین فناوری سرخ‌کن هوای داغ بدون نیاز به روغن و یک سیستم گردش حرارت منحصربه‌فرد است که غذای شما را کامل و به‌طور یکنواخت می‌پزد؛ همچنین، این هواپزها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان سرخ شدن بیش از حد و سوختن غذا را کاهش می‌دهند.

سبد این هواپز مجهز به تهویه 360 درجه است که رنگ و طعم غذاها را بهبود می‌بخشد؛ به‌عبارتی دیگر، به‌لطف فناوری گرمایش سه‌بعدی، هر تکه از غذا کاملاً گرم شده و بدون آن که تغییری در طعم آن ایجاد شود، رنگ غذا، یکنواخت‌تر و جذاب‌تر می‌شود.

این دستگاه دارای توانی معادل با 850 وات، ظرفیت 2.35 لیتر، محدوده دمای قابل کنترل 60 تا 220 درجه سانتی‌گراد و قابلیت تنظیم زمان تا 120 دقیقه است.

کاسه 2.35لیتری سبد آن می‌تواند 3 عدد سیب‌زمینی یا 12 بال مرغ یا 24 عدد میگو را در خود جای دهد؛ درنتیجه، پاسخ‌گوی مهیا ساختن غذایی سالم و لذیذ برای تمام خانواده خواهد بود.

یکی از مزیت‌های مهم دوو K3، مراقبت و نگهداری آسان از آن است. سبد، سینی فر و درب هواپز به‌راحتی برداشته و شسته می‌شوند؛ همچنین، روکش سرامیکی روی سینی فر از چسبیدن غذا به آن جلوگیری می‌کند. به‌این ترتیب، شما می‌توانید فقط در 1 دقیقه، هواپز خود را کاملاً تمیز کنید.

صفحه‌نمایش لمسی هولوگرافیک هواپز Daewoo K3 به شما امکان می‌دهد تا هر حالت پختی را که دوست دارید اعم از سرخ کردن، کباب کردن و بخارپز کردن، انتخاب نموده و از تجربه پخت غذایی سالم با روغن و چربی کمتر، بهره‌مند شوید.

هواپز شیائومی Onemoon OA1

تغذیه مناسب، یکی از ضروری‌ترین ملزومات داشتن یک سبک زندگی سالم است؛ به‌همین‌دلیل، روزبه‌روز، دستگاه‌های بیشتری جهت دستیابی به زندگی سالم، طراحی و ساخته می‌شوند. یکی از این دستگاه‌ها، هواپز شیائومی مدل  Onemoon OA1 است.

بزرگ‌ترین مزیت استفاده از هواپز، این است که دیگر نیازی به مصرف بی‌رویه روغن نخواهید داشت؛ بلکه، فقط یک قاشق غذاخوری روغن، کافی است تا به کمک تکنولوژی گردش هوا با سرعت بالا، غذا از بیرون، ترد و داخل آن نرم شود.

این مدل دارای یک سبد 2لیتری، گرمایش 360 درجه تا دمای 400 درجه فارنهایت و سیستم فن سریع 9جداره است.

بررسی انواع هواپز شیائومی

طراحی و ساخت

هواپز شیائومی Onemoon از فولاد ضدزنگ و یک پلاستیک بسیار مقاوم در برابر ضربه (ABS) ساخته شده است. در ساخت لایه داخلی نیز فولاد ضدزنگ با روکش نچسب به‌کار رفته که موجب آسان‌تر شدن شست‌وشوی هواپز می‌شود.

در طراحی این مدل، تنها یک دستگیره به‌کار رفته و ظرفیت آن نیز 2 لیتر است. هواپز OA1 در مقایسه با سایر مدل‌ها، ظرفیت کمتری دارد؛ اما، پاسخ‌گوی نیازهای یک خانواده کم‌جمعیت سه‌نفره یا یک زوج جوان خواهد بود.

استانداردهای ایمنی در طراحی و ساخت این دستگاه، رعایت شده و در حین پخت غذا نیز بخار سوزان از هواپز خارج نمی‌شود؛ اما، به‌دلیل گرمای بسیار زیادی که تولید می‌کند، همچنان باید جای مناسبی برای آن پیدا کنید تا مبادا آسیبی به کابینت‌های آشپزخانه شما وارد شود.

عملکرد و طرز کار

غذا درون هواپز به‌طور مداوم در حال چرخش است تا اطمینان حاصل شود که تمام قسمت‌های آن به‌درستی پخته باشد؛ درواقع، دمای ثابت 200 درجه می‌تواند از چربی غذا کاسته و وعده‌ای سالم با طعم و مزه عالی آماده کند.

همچنین، تایمر را می‌توان در بازه 0 تا 30 دقیقه تنظیم کرد تا به‌این‌ترتیب، از سرخ شدن بیش‌ازحد یا سوختن غذا، جلوگیری به‌عمل آورد.

تکنولوژی به‌کاررفته در هواپز، به شما این امکان را می‌دهد تا برخلاف روش‌های پخت استاندارد، میزان روغن و نیترات موجود در مواد غذایی را کاهش داده و میزان چربی را نیز تا 80درصد تقلیل دهید.

ممکن است بخواهید در مورد چگونگی طرز کار هواپز شیائومی بدانید. در توضیح، می‌توان گفت که هوای گرم با سرعت بالایی به‌صورت 360 درجه درون دستگاه در گردش است؛ درنتیجه، همه قسمت‌های غذا به‌خوبی گرم می‌شود. تهویه قوی نیز به گردش هوا کمک کرده و غذا را با پوسته ترد آماده می‌کند.

سبد داخلی این مدل را می‌توان به‌راحتی جدا کرد و در ماشین ظرفشویی گذاشت؛ همچنین، توصیه می‌شود قبل از اولین استفاده، شسته شود.

هواپز شیائومی Onemoon OA2

هواپز شیائومی Onemoon، طبخ غذا را راحت‌تر و وعده‌های غذایی شما را سالم‌تر می‌سازد؛ بنابراین، استفاده از هواپز، بهترین گزینه برای مبتلایان به فشار خون بالا و کسانی که می‌خواهند سبک زندگی سالمی داشته باشند، است.

گرمایش یکنواخت از بالا به پایین این دستگاه انجام می‌شود و مجهزبه یک فن قوی 9پره است که توزیع بخار هوا را در کل دستگاه تسریع می‌کند.

مدل Onemoon OA2 با دارا بودن ظرفیت 4.5لیتری برای یک خانواده 3 تا 6نفره مناسب است. ابعاد این هواپز نیز 33.6*33.6*35.7 سانتی‌متر بوده و وزنی حدود 4.2 کیلوگرم دارد.

برنامه‌های هوشمند موجود در دستگاه به کاربران اجازه می‌دهد تا دستورالعمل‌های از پیش تعیین‌شده را انتخاب و کار خود را راحت‌تر کنند. این هواپز از هوای گرم که به‌صورت 360 درجه در گردش است، بهره می‌برد تا پخت غذا را در یک بازه زمانی معقول به اتمام برساند.

هواپز شیائومی OA2 از مواد بسیار باکیفیتی ساخته شده و تمیز کردن آن نیز بسیار آسان است؛ چرا که قطعات آن را برای شست‌وشو به راحتی می‌توان بیرون آورد.

بررسی انواع هواپز شیائومی

برنامه‌های از پیش تنظیم‌شده برای پخت غذاهای دلخواه شما

– سیب‌زمینی سرخ‌کرده: 12-15 دقیقه (180 درجه سانتی‌گراد)

– ماهی: 25-30 دقیقه (200 درجه سانتی‌گراد)

– میگو: 10-15 دقیقه (180 درجه سانتی‌گراد)

– بال مرغ: 12-18 دقیقه (200 درجه سانتی‌گراد)

– سیخ گوشت: 10-15 دقیقه (200 درجه سانتی‌گراد)

– گوشت گاو: 10-15 دقیقه (200 درجه سانتی‌گراد)

نکات برجسته محصول

  • ظرفیت بالای 4.5لیتری مناسب برای 3 تا 6 نفر
  • مجهزبه تابه نچسب
  • دارای دریچه هوا برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد
  • دارای تنظیمات هوشمند با 6 دستور از پیش تعیین‌شده
  • امکان تمیز کردن آسان

مشخصات محصول

  • نام تجاری: XiaoMi
  • مدل: OneMoon OA2
  • ولتاژ برق: 220 ولت
  • فرکانس: 50 هرتز
  • توان: 1300 وات
  • ظرفیت: 4.5 لیتر
  • وزن خالص محصول: 4.2 کیلوگرم
  • اندازه محصول: 336*336*357 میلی‌متر

هواپز شیائومی LIVEN G5

هواپز شیائومی مدل LIVEN G5 با استفاده از هوای گرم چرخشی به جای سرخ کردن با روغن، امکان تهیه غذایی کم‌کالری و بدون چربی را فراهم می‌آورد.

دمای پخت در بازه 80-200 درجه سانتی‌گراد، قابل تنظیم است و شما می‌توانید انواع غذاها اعم از سیب‌زمینی سرخ‌کرده، قارچ، ناگت، استیک، مرغ سوخاری و غیره را با استفاده از این دستگاه بپزید.

زمان پخت نیز از 0 تا 60 دقیقه، قابل برنامه‌ریزی است؛ بنابراین، شما می‌توانید زمان طبخ را با توجه به مواد غذایی مختلف، تنظیم کنید.

سبد 2.5لیتری و قفسه گریل این هواپز، هردو قابل جدا شدن هستند و ظرفیت سرخ کردن 700 الی 800 گرم سیب‌زمینی سرخ‌کرده را دارند.

از دیگر امکانات این هواپز می‌توان به پنل لمسی هوشمند و بافت مات بدنه آن اشاره کرد که ظاهر منحصربه‌فردی به این دستگاه بخشیده است.

شما می‌توانید نسبت به خرید اینترنتی قسطی این هواپز اقدام نموده و از وعده‌هایی سالم و لذیذ بهره‌مند شوید.

بررسی انواع هواپز شیائومی

نکات برجسته محصول

  • دمای زمان‌بندی‌شده
  • کلید قطع خودکار درصورت گرم شدن بیش‌ازحد دستگاه
  • منوی هوشمند
  • صرفه‌جویی در فضا
  • دسته عریض
  • بافت مات
  • سیستم خنک‌کننده

مشخصات فنی

  • مدل: LIVEN G5
  • ظرفیت: 2.5 لیتر
  • توان: 1400 وات
  • ولتاژ: 220 ولت
  • وزن محصول: 3 کیلوگرم
  • اندازه محصول: 28.10*23.00*29.00 سانتی‌متر

محتویات بسته

  • 1 عدد هواپز
  • 1 عدد گریل
  • دفترچه راهنما

هواپز شیائومی Silencare

این دستگاه نه‌تنها فرآیند پخت‌وپز را برای بسیاری از خانم‌های خانه‌دار آسان‌تر می‌کند؛ بلکه، به شما این امکان را می‌دهد تا غذاها را سالم‌تر و در عین‌حال، خوشمزه‌تر سرو کنید. با استفاده از هواپز، حتی سیب‌زمینی سرخ‌کرده را نیز می‌توان سالم و خوشمزه درست کرد؛ علاوه بر این، از آن‌جایی که پخت‌وپز با این دستگاه به وسیله چرخش هوای گرم صورت می‌پذیرد، ویتامین‌های مفید موجود در غذا حفظ خواهد شد.

هواپز 2.5لیتریSilencare  توانی معادل با 1300 وات دارد و مجهزبه سیستم کنترل لمسی، تامین هوای 360 درجه، تایمر قابل‌تنظیم از 1 تا 60 دقیقه، حالت‌های مختلف گرمایش در محدوده 80-200 درجه سانتی‌گراد و گریل قابل جابجایی است.

بزرگ‌ترین مزیت استفاده از هواپزSilencare ، این است که عملیات حرارتی با گردش هوای داغ 360 درجه در داخل بدنه دستگاه انجام می‌شود؛ این امر، گرم شدن یکنواخت غذاها را تضمین می‌کند. این هواپز از توان 1300واتی برخوردار بوده و زمان و دمای پخت با استفاده از پنل لمسی روی تابه و برنامه ویژه آن روی گوشی هوشمند، قابل‌تنظیم است.

گریل قابل‌جابجایی، امکان شست‌وشوی آسان هواپز را فراهم می‌کند. برای حمل دستگاه نیز دسته مخصوصی طراحی شده است.

بررسی انواع هواپز شیائومی

 

پخت‌وپز با هواپز بدون روغن و سرخ کردن انجام می‌شود؛ با این وجود، غذا خوشمزه و معطر خواهد شد. هوای گرم درون دستگاه به‌صورت دایره‌ای در جریان است؛ بنابراین، غذا به‌طور یکنواخت پخته شده و نیازی به برگرداندن آن در طول فرآیند پخت نیست.

مشخصات محصول

  • اندازه: 339.3×249.6×298.9 میلی‌متر
  • وزن: 4.5 کیلوگرم
  • ظرفیت: 2.5 لیتر
  • ولتاژ: 220 ولت
  • فرکانس: 50 هرتز
  • توان: 1300وات
  • محدوده کنترل حرارتی: 80-200 درجه سانتی‌گراد
  • حالت کنترل: صفحه‌نمایش لمسی

جمع‌بندی

در فهرست فوق به معرفی انواع هواپز شیائومی پرداختیم که شما می‌توانید متناسب با نیازهای شخصی خود از میان آن‌ها برگزینید. برای مثال، اگر تنها زندگی می‌کنید، یک هواپز 2.5لیتری به‌خوبی کفاف شما را خواهد داد؛ اما، اگر صاحب یک خانواده پرجمعیت هستید، ممکن است بخواهید سراغ هواپز شفاف 4لیتری شیائومی بروید.

قیمت هواپز شیائومی در هر مدل و با توجه به کارایی‌هایی که ارائه می‌دهد، متفاوت است. درصورتی که بودجه کافی برای خرید هواپز مدنظر خود را در اختیار ندارید، می‌توانید نسبت به اخذ وام بدون ضامن و خرید لوازم خانگی از شهر لوازم خانگی به‌عنوان راهی برای تامین بودجه و افزایش قدرت خرید، اقدام نمایید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments