استراتژی شکوفه گیلاس

استراتژی شکوفه گیلاس

چکیده : یکی از استراتژی‌های فارکس، استراتژی شکوفه گیلاس نام دارد و این استراتژی، پیشنهاد معامله هم در بازار آمریکا و هم در بازار آسیا ارائه می‌دهد. استراتژی Cherry-Blossom به این موضوع می‌پردازد که در شرایط عادی بازار، که آمریکا سمت و سوی آن را مشخص می‌کند، این بازار آسیاست که باید با تکیه بر بازار آمریکا، حرکت کند.

 

استراتژی شکوفه گیلاس

یکی از استراتژی‌های فارکس، استراتژی شکوفه گیلاس نام دارد و این استراتژی، پیشنهاد معامله هم در بازار آمریکا و هم در بازار آسیا ارائه می‌دهد. استراتژی Cherry-Blossom به این موضوع می‌پردازد که در شرایط عادی بازار، که آمریکا سمت و سوی آن را مشخص می‌کند، این بازار آسیاست که باید با تکیه بر بازار آمریکا، حرکت کند. از این رو، رویکرد اصلی استراتژی شکوفه گیلاس، مشاهده کردن تغییرات و نوسان‌های بازار آمریکاست و معامله گر باید طبق جهتی که بازار آمریکا مشخص می‌کند، در طول سشن‌های آسیا، موقعیت‌های معاملاتی ایجاد نماید. برای آشنایی بیشتر با استراتژی شکوفه گیلاس و مراحل آن، لطفا در ادامه این مطلب همراه ما بمانید.

معرفی استراتژی شکوفه گیلاس (Cherry-Blossom)

استراتژی معاملاتی شکوفه گیلاس یک استراتژی معاملاتی قدرتمند و البته کمی پیچیده محسوب می‌شود. این استراتژی می‌تواند برای به حداکثر رساندن سود معامله‌گران در بازار فارکس مورد استفاده قرار بگیرد.

با استفاده استراتژی Cherry-Blossom می‌توانید شانس موفقیت خود را در ورود به معاملات و رسیدن به سودهای زیاد، افزایش دهید. از مزایای آن هم می‌توانیم به افزایش دقت در ورود و خروج موقعیت ها در زمان کم و همچنین کاهش ریسک به دلیل قوانین دقیقی که برای مدیریت اندازه موقعیت دارد، اشاره کنیم.

شما برای معامله‌گری در بازار فارکس می‌توانید اقدام به نصب متاتریدر روی گوشی خود کنید و مدیریت معاملات تان را با بهره گیری از استراتژی‌های مختلف، انجام دهید.

واگرایی حرکت در درک استراتژی شکوفه گیلاس

واگرایی حرکت به درک استراتژی تجارت شکوفه‌های گیلاس کمک می‌کند. این حرکت زمانی اتفاق می‌افتد که دو مجموعه داده متفاوت، در جهت‌های مختلفی قرار دارند به طور مثال یک مجموعه به سمت بالا شکل می‌گیرد و دیگری به سمت پایین یا برعکس.

واگرایی مومنتوم در درک استراتژی شکوفه گیلاس

واگرایی مومنتوم را در بازار می‌توان به عنوان شاخصی در نظر گرفت که نشان دهنده تغییر جهت به زودی است. شما معامله‌گران با کمک گرفتن از سیگنال‌‌های تولید شده توسط روندهای واگرا در یک بازه زمانی ثابت، می‌توانید شانس موفقیت خود را در معاملات بیشتر کنید و از ریسک‌های غیر ضروری هم خودداری نمایید.

شاخص های استراتژی شکوفه گیلاس

استراتژی شکوفه گیلاس از انواع شاخص ها به منظور شناسایی نقاط ورود و خروج با احتمال بالا استفاده می‌کند. از جمله این شاخص ها عبارتند از الگوهای نمودار، میانگین متحرک، سطوح پشتیبانی/مقاومت، نوسانگرهای تکانه و…

  • الگوهای نمودار: مانند سر و شانه یا بالا یا پایین دوتایی به درک معکوس‌های بالقوه‌ای که امکان دارد در بازار اتفاق بیافتد، کمک می‌کند.
  • میانگین متحرک : به شناسایی تغییرات احتمالی روند با نمایش میانگین حرکت قیمت در یک دوره زمانی مشخص، کمک می‌کند.
  • سطوح حمایت/مقاومت : این سطوح در نقش دیوارهای نامرئی هستند و حرکت‌‌های قیمتی خاص را در محدوده دارایی محدود می‌کنند.

با استفاده از همه این ابزار ها و الگوهای مربوط به هر جفت ارز مورد معامله مثل جفت ارز پوند به یورو و …، امکان تجزیه و تحلیل بازارها و دسترسی به منابع قدرتمند وجود دارد و می‌توان قبل از معامله گری، تصمیمات آگاهانه تری را گرفت.

استراتژی شکوفه گیلاس

مراحل استراتژی شکوفه گیلاس

در ابتدای مطلب هم ذکر کردیم که ایده اصلی استراتژی شکوفه گیلاس این است که تغییرات بازار آمریکا تحت کنترل قرار بگیرد و بر اساس این تغییرات، بتوان در سشن‌های معاملاتی آسیا، پوزیشن‌های معاملاتی مناسب را ایجاد کرد.

در واقع باید گفت که طبق این استراتژی، باید در جهتی که بازار آمریکا حرکت می‌کند، گام برداشت. مراحل استراتژی شکوفه گیلاس به شرح زیر است :

  • در ساعات 15 الی 24 به وقت GMT ساعات تابستانی، یکی از ابزارهای معاملاتی یا جفت ارزهایی که نوسان آنها شدیده بوده است را تعیین کنید. نوسان شدید به این معناست که حداقل باید 30 پیپ حرکت کرده باشد.
  • سطوح برگشتی فیبوناچی (100 ، 61.8 ، 50 ، 38.2 ، 23.6 ، 0.0) را در گستره این نوسان تشکیل دهید.
  • قبل از شروع بازار آسیا در ساعت 02:00 به وقت GMT ساعت تابستانی، سفاشات خودتان را باز کنید که باید در سطوح کلیدی فیبوناچی (61.8 ، 50 ، 38.2 ، 23.6) و در جهت حرکت بازار آمریکا، باز نمایید. در این مرحله توجه داشته باشید که حد ضرر را در 100.0 و حد سود را در 0٪ قرار دهید.
  • در ساعات 02:00 – 09:00 به وقت GMT ساعت تابستان، بعضی از سفارشات پندینگ شما در فعال می‌شود با سود بسته می‌شود.
  • لازمه فعال شدن سفارشات پندینگ این است که قیمت ابتدا باید اصلاح شده و بازگشت داشته باشد و در ادامه، ریزش یا جهش به سمت جهت پیش بینی شده داشته باشد. در این صورت، تاکید آن بیشتر روی الگوی ساید موجی بوده یا نوسان رفت و برگشتی است و فرض ادامه روند وجود ندارد.

نسخه اصلاح شده استراتژی معاملاتی شکوفه گیلاس

اگر تجربه معامله‌گری داشته باشید، احتمالا می‌دانید که بازار آمریکا و آسیا همواره در یک جهت پیش نمی‌روند و گاهی اوقات، در خلاف جهت یکدیگر عمل می‌کنند. اختلاف اصلی که میان بازار آمریکا و بازار آسیا دیده می‌شود، زمان شروع بازار آنهاست.

از نظر زمانی، بازار آمریکاست که روز را شروع می‌ند و جهت حرکات بازار را تایید می‌نماید. به دلیل همین اختلافات، بهتر است که به درک درستی از استراتژی معاملاتی شکوفه گیلاس برسید و از آن بهره ببرید.

مراحل نسخه اصلاح شده استراتژی شکوفه گیلاس به شرح زیر می‌باشد :

  • در مرحله اول باید به دنبال یک الگوی موج دار باشید و آن را انتخاب کنید. لزومی هم ندارد که این الگو کاملا ساید یا به طور کامل بدون روند باشد.
  • سطوح فیبوناچی را بر روی آخرین موج قابل مشاهده اعمال کنید.
  • سفارشات پندینگ را در سمت مورد انتظار در آغاز موج بعدی قرار دهید.
  • سپس باید حد ضرر را در 0.0 و حد سود را در 100.00 مشخص کنید.
  • حال باید منتظر باشید که سفارشات پندینگ با ایجاد موج بعدی فعال شده و در پایان بسته شوند.

استراتژی شکوفه گیلاس

سخن پایانی و معرفی کانال تلگرام سینگال رایگان

استراتژی شکوفه گیلاس یک استراتژی کامل به شمار می‌رود که شامل اشکال مختلفی از تجزیه و تحلیل از جمله الگوهای نمودار، شاخص‌های فنی، مدیریت ریسک و … می‌باشد. با ترکیب کلیه این اجزا، معامله گر قادر به دسترسی بالایی به منابع قدرتمند خواهد بود و با به حداقل رساندن ریسک، سود خود را نیز به حداکثر می‌رساند.

شما می‌توانید از طریق کانال سینگال دهی معتبر مانند کانال تلگرام مستر اسکلپر (https://mrscalpr.com) به سینگال‌های رایگان دسترسی داشته باشید. با کمک این کانال و استفاده از نرم افزار متاتریدر، به راحتی می‌توانید معاملات خود را با گوشی انجام دهید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments