آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون (Pair) و همگام‌سازی آن‌ها

وصل کردن اپل واچ به آیفون

اگر به تازگی یک اپل واچ خریده‌ایم و نمی‌دانید که چگونه می‌توان آن را با آیفون همگام‌سازی کرد، این مقاله بهترین راهنمایی ممکن را برایتان ارائه می‌کند. در این مقاله به آموزش نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون یا به اصطلاح پیر کردن این دو گجت بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با وصل کردن اپل واچ به آیفون (Pair)

وصل کردن اپل واچ به آیفون یا اصطلاحا پیر کردن این دو گجت (Pair) و همگام‌سازی آن‌ها به سادگی انجام می‌شود. بدین منظور کافیست که اپلیکیشن اپل واچ را در آیفونتان اجرا کنید. سپس با طی کردن چند مرحله ساده قادر به وصل کردن اپل واچ به آیفون یا اصطلاحا پیر کردن این دو گجت (Pair) خواهید بود. اما پیش از انجام این عمل باید به برخی از پیش زمینه‌های مورد نیاز توجه کنید.

اولین مسئله مربوط به این می‌شود که اپل واچ تنها با آیفون 5 و نسخه‌های جدیدتر سری محصولات سازگاری دارد. همچنین حداقل سیستم عامل مورد نیاز به منظور وصل کردن اپل واچ به آیفون یا اصطلاحا پیر کردن این دو گجت (Pair) سیستم عامل آی او اس 8.2 است. بنابراین اگر آیفونتان از سیستم عامل آی او اس 8.2 یا نسخه‌های بالاتر آن بهره نمی‌برد، قادر به وصل کردن یا پیر کردن آیفون و اپل واچ نخواهید بود. تمام این موارد در ادامه مقاله و بخش آموزش اصلی آن مورد اشاره قرار می‌گیرند.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

به صورت کلی وصل کردن اپل واچ به آیفون یا اصطلاحا پیر کردن این دو گجت (Pair) و همگام‌سازی آن‌ها فرآیند پیچیده‌ای را به همراه ندارد. این عمل با استفاده از اپلیکیشن اپل واچ و دو روش مختلف امکانپذیر است. در ادامه این مقاله به آموزش نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون یا همان پیر کردن این دو گجت می‌پردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی بیشتری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، وصل کردن اپل واچ به آیفون یا اصطلاحا پیر کردن این دو گجت (Pair) فرآیند پیچیده‌ای را به همراه ندارد و شما به سادگی قادر به انجام این عمل خواهید بود. در ادامه به آموزش شیوه انجام این عمل می‌پردازید.

وصل کردن اپل واچ به آیفون

پیش از هر چیز باید نسبت به بررسی سیستم عامل و فریمور آیفون خود اقدام کنید و از سازگاری آن با اپل واچ اطمینان حاصل نمایید. برای انجام این عمل وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون خود شوید. گزینه General را انتخاب کنید و سپس گزینه About را لمس نمایید. در لیستی که پیش رویتان قرار می‌گیرد بخشی با عنوان Version وجود دارد. در این قسمت باید عدد 8.2 یا 8.3 یا اعداد بالاتر نوشته شده باشد. در غیر این صورت وصل کردن اپل واچ به آیفون یا اصطلاحا پیر کردن این دو گجت (Pair) امکانپذیر نخواهد بود. سعی کنید که پیش از اقدام به منظور همگام‌سازی آیفون و اپل واچ نسبت به آپدیت سیستم عامل آیفون به آخرین نسخه ممکن وارد عمل شوید.

وصل کردن اپل واچ به آیفون

حال اپلیکیشن اپل واچ را در آیفون خود اجرا کنید. گزینه Start Pairing را لمس نمایید. پس از لمس این گزینه دو روش مختلف به منظور وصل کردن اپل واچ به آیفون یا اصطلاحا پیر کردن این دو گجت (Pair) پیش رویتان قرار می‌گیرد. در این مرحله اپل واچ خود را روشن کنید.

بیشتر بخوانید: مرکز تعمیرات اپل

تعمیرات اپل

وصل کردن اپل واچ به آیفون

به منظور روشن کردن اپل واچ کافیست که دکمه فیزیکی موجود در لبه سمت راست آن را فشرده و کمی نگه دارید. به محض اینکه لوگوی اپل بر روی صفحه نمایش اپل واچ نمایان شد، اپل واچ شما روشن شده است. در مرحله بعدی زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که گزینه Start Pairing را به همراه دارد.

وصل کردن اپل واچ به آیفون

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، به منظور وصل کردن اپل واچ به آیفون یا اصطلاحا پیر کردن این دو گجت (Pair) دو روش مختلف وجود دارد. ابتدا روش اول را به شما آموزش می‌دهیم که روش دستی یا Manual نامیده می‌شود. بدین منظور مانند عکس زیر، در اپل واچ خود آیکون با نماد دایره و حرف “i” موجود در گوشه بالا و سمت راست صفحه نمایش را لمس نمایید.

وصل کردن اپل واچ به آیفون

حال در آیفون خود و اپلیکیشن اپل واچ گزینه نارنجی رنگ موجود در بخش زیرین صفحه که با عنوان Pair Apple Watch Manually مشخص است را لمس کنید.

وصل کردن اپل واچ به آیفون

مشاهده خواهید کرد که در اپلیکیشن اپل واچ نام اپل واچ شما نمایش داده می‌شود. با لمس این نام در این بخش می‌توانید به طور دستی فرآیند وصل کردن اپل واچ به آیفون یا اصطلاحا پیر کردن این دو گجت (Pair) را تکمیل کنید.تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل واچ

 

وصل کردن اپل واچ به آیفون

اما با استفاده از روش ساده‌تری هم می‌توانید نسبت به وصل کردن اپل واچ به آیفون یا اصطلاحا پیر کردن این دو گجت (Pair) وارد عمل شوید. بدین منظور دیگر نیاز نیست که بر روی اپل واچ آیکون با نماد “i” را لمس کنید و همچنین نیازی وجود ندارد که در اپلیکیشن اپل واچ آیفون خود گزینه Pair Apple Watch Manually را انتخاب نمایید. بنابراین تنها اپل واچ را روشن می‌کنید و گزینه Start Pairing را لمس می‌نمایید. در اپلیکیشن اپل واچ آیفون خود هم گزینه Start Pairing را لمس می‌نمایید. در این شرایط در اپلیکیشن اپل واچ خود با محیطی مشابه با عکس زیر مواجه می‌شوید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی اپل واچ

وصل کردن اپل واچ به آیفون

در این مرحله، دوربین اصلی آیفون شما فعال است. اگر اپل واچ خود را به پشت آیفون ببرید و دقیقا در کادری که نمایش داده شده است قرار دهید، فرآیند وصل کردن اپل واچ به آیفون یا اصطلاحا پیر کردن این دو گجت (Pair) به طور اتوماتیک تکمیل می‌شود. این روش به مراتب از روش دستی یا Manual پیشین شرح داده شده ساده‌تر است.

وصل کردن اپل واچ به آیفون

سپس قادر خواهید بود که با انتخاب یکی از دو گزینه Set up as a New Apple Watch یا Restore from Backup نسبت به راه‌اندازی اپل واچ خود اقدام کنید. گزینه Set up as a New Apple Watch منجر به راه‌اندازی اپل واچ به عنوان یک دستگاه نو و تازه می‌شود و گزینه Restore from Backup در شرایطی استفاده می‌شود که قصد بازیابی اطلاعات اپل واچ خود را داشته باشید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه بک آپ و ریستور اطلاعات اپل واچ، توصیه می‌کنیم که از مقاله “آموزش بکاپ گرفتن و بازیابی اطلاعات اپل واچ (Apple Watch)” استفاده کنید.

وصل کردن اپل واچ به آیفون

جمع‌بندی

همانگونه که ملاحظه کردید در این مقاله به آموزش نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون یا اصطلاحا پیر کردن این دو گجت (Pair) پرداختیم. توصیه می‌کنیم که به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از اپل واچ نسبت به مطالعه مقاله راهنمای جامع استفاده از اپل واچ (Apple Watch) اقدام کنید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی بیشتری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قیمت قطعات اپل واچ

گلس اپل واچ 2

قیمت ال سی دی اپل واچ

تعمیرات موبایل

منبع idownloadblog

نظرات کاربران (19)

guest
19 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Mdarman
Mdarman
3 سال گذشته

باسلام
اپل واچ من ریست شده و از روی برنامه گوشی هم بهش دسترسی ندارم الان که دوباره میخوام وصلش کنم از من اپل ایدی و پسورد میخواد .
من یادم نمیاد که چی بوده راه حلی داره که بتونم درستش کنم ؟

سپهر پاکباز
سپهر پاکباز
3 سال گذشته

ممنون از اطلاعات خوبتون عالی بود برای من که خیلی کمک‌کننده بود

سعید نوری
سعید نوری
3 سال گذشته
پاسخ به  سپهر پاکباز

خواهش میکنم ممنون از نظر خوبتون

سامیار
سامیار
3 سال گذشته

آیا برای وصل شدن اپل واچ اپل ایدی نیاز است ؟

sepanta Taheri
sepanta Taheri
2 سال گذشته
پاسخ به  سامیار

بله نیاز است

Mansur Yazdani
Mansur Yazdani
3 سال گذشته

سلام من اپل پاچ سری ۲ دارم گوشیمم ایفون ۷ بد ای او اس ایفونم بالا ترین بد مال واچمم ۶ هسش بد میخام پیر کنم میگ واچ باید ابدیت بشه ولی با هرچیزی امتحان کردم تا وسطاش رف ابدیت نشد بیرونم نتونس انجام بده چیکار کنم؟(مشکل ابدیت نشدن اپل واچ)

سعید
سعید
2 سال گذشته
پاسخ به  Mansur Yazdani

اپل واچ شما فیکه

مرتضی
مرتضی
3 سال گذشته

سلام من اپل واچ سری ۳ خریدم با ایفون ۶ و ۵+ که می‌خواد راه تندتری کنم وسطش میگه باید اپل واچ اپدیت کنی و انپیر میشه. نمی‌دونم چکار کنم لطفا راهنمایی کنید.

احسان
احسان
3 سال گذشته
پاسخ به  مرتضی

باید اپدیت کنی هر دو رو هم گوشی هم ساعتش رو به اخرین ورژن اپدیت کن

کیارش
کیارش
3 سال گذشته
پاسخ به  احسان

مال منم سری۲ با آخرین آپدیت با آیفون ۶ با اپدیت ۱۲.۵ همین طوری میشه هرجا میبرم نمیتونن درستش کنن

Amir
Amir
3 سال گذشته
پاسخ به  کیارش

سلام چی شد قربان بالاخره وصل شد اخه منم هیمین مشکل رو دارم