آموزش رد و بدل اپلیکیشن در دستگاه‌های اندرویدی

آموزش رد و بدل اپلیکیشن‌های اندروید share android application

حتما می‌دانید که رد و بدل فایل مابین دستگاه‌های هوشمند موبایلی یکی از اقداماتی محسوب می‌شود که هر روزه بارها و بارها در کاربران این محصولات با آن سر و کله می‌زنند. تصور کنید که اپلیکیشن جدیدی را نصب کرده‌اید و در حال استفاده از آن هستید و ناگهان دوستتان این اپلیکیشن را در گوشی هوشمند شما دیده و از شما درخواست می‌کند که آن را برای وی ارسال کنید! در این شرایط از چه روشی به منظور ارسال اپلیکیشن مورد نظر استفاده می‌کنید؟
سال‌ها قبل به منظور رد و بدل هر فایلی از اینفرارد یا اشعه مادون قرمز گوشی استفاده می‌شد. پس از آن نوبت به پدیدار شدن قابلیت اتصال بلوتوث رسید اما هم اکنون تقریبا استفاده از این قابلیت‌ها منسوخ شده است. امروزه به منظور رد و بدل هر فایلی در دستگاه‌های هوشمند موبایلی می‌توان از روش‌های بسیار سریع‌تر و گسترده‌تری استفاده کرد. ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش دو روش ساده انتقال اپلیکیشن از یک دستگاه اندرویدی به دستگاهی دیگر بپردازیم.

در صورتی که طی انجام هر یک از مراحل شرح داده شده و شیوه استفاده از اپلیکیشن‌های مورد نظر دچار مشکل شدید، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید. دقت داشته باشید که روش‌های رد و بدل اپلیکیشن مابین دستگاه‌های اندرویدی بسیار متنوع است و ما قصد شرح دادن تمامی این روش‌ها را نداریم. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: شرکت تعمیرات موبایل

روش اول: استفاده از اپلیکیشن MyAppSharer

در این روش از اپلیکیشن خاصی با نام MyAppSharer استفاده می‌کنیم. این اپلیکیشن کاربردی می‌تواند فایل‌ها و سایر اپلیکیشن‌ها شما در به شیوه‌ها مختلفی با سایر افراد اشتراک‌گذاری کند. بنابراین ابتدا نسبت به دانلود و نصب این اپلیکیشن وارد عمل شوید و سپس مراحل زیر را طی کنید.
ابتدا اپلیکیشن MyAppSharer را اجرا کنید. آیکون این اپلیکیشن دو ربات اندرویدی را در کنار یکدیگر نشان می‌دهد که بر روی سینه آن‌ها نماد اشتراک‌گذاری ضمیمه شده است.

آموزش رد و بدل اپلیکیشن‌های اندروید share android application

با اجرای این اپلیکیشن، لیستی نمایان می‌شود. این لیست شامل اپلیکیشن‌های موجود در دستگاه اندرویدی شماست. در لیست موجود آن دسته از اپلیکیشن‌هایی که قصد ارسال آن‌ها برای فرد دیگری دارید را انتخاب کنید. دقت کنید که اگر اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاه هوشمندتان بسیار متعدد هستند و یافتن آن‌ها در لیست موجود دشوار است، می‌توانید از قابلیت جستجوی اپلیکیشن MyAppSharer استفاده کنید. در این شرایط تنها کافی است که نام اپلیکیشنی که به دنبال آن هستید را جستجو کنید.

آموزش رد و بدل اپلیکیشن‌های اندروید share android application

مانند تصویر فوق نسبت به انتخاب آن دسته از اپلیکیشن‌هایی که قصد انتقال آن‌ها را دارید اقدام کنید. با نمایان شدن علامت تیک در بخشی که مشاهده می‌کنید، اپلیکیشن مورد نظر انتخاب شده است.

آموزش رد و بدل اپلیکیشن‌های اندروید share android applicationتعمیرات سامسونگ

در بخش فوقانی اپلیکیشن MyAppSharer یک اسلایدر وجود دارد که حاوی دو بخش با عناوین “APK” و “Link” است. با انتخاب گزینه “Link” به منظور دانلود اپلیکیشن‌های انتخاب شده یک لینک دانلود مرتبط با فروشگاه گوگل پلی (Google Play Store) ساخته می‌شود و فرد مورد نظر باید به منظور دانلود اپلیکیشن‌ها مد نظر به این لینک مراجعه کند و با استفاده از آن اپلیکیشن‌های مد نظر را دانلود کند. اما با انتخاب گزینه “APK” فایل مربوط به نصب اپلیکیشن‌های مورد نظر به طور مستقیم برای فرد مقصد ارسال می‌شوند. توصیه می‌کنیم که از این گزینه به منظور رد و بدل اپلیکیشن‌های مورد نظرتان استفاده کنید.

آموزش رد و بدل اپلیکیشن‌های اندروید share android application

پس از اتمام مراحل فوق باید آیکون آبی رنگ نمایش داده شده در تصویر فوق را انتخاب کنید. این آیکون با نام آیکون “Share” یا “اشتراک‌گذاری” شناخته می‌شود. هنگامی که این آیکون را لمس کنید گزینه‌های متنوعی همچون Bluetooth، WhatsApp، Email، Facebook، Gmail، Google Plus و … نمایان می‌شود. با انتخاب هر یک از این گزینه‌ها، اپلیکیشن MyAppSharer امکان ارسال اپلیکیشن‌های انتخاب شده از سوی شما را ارائه می‌کند. با انتخاب شبکه‌های اجتماعی یا اپلیکیشن‌های پیام‌ رسان موجود، این اپلیکیشن‌ها اجرا شده و شما تنها باید مقصد یا مخاطب مد نظرتان را انتخاب کنید تا فایل‌های مد نظر برای وی ارسال شوند. انتخاب گزینه‌های مربوط به ایمیل، اپلیکیشن‌های مورد نظرتان را در قالب یک ایمیل برای مخاطبتان ارسال می‌کند. با انتخاب گزینه Bluetooth هم اپلیکیشن‌هایی که انتخاب کرده‌اید برای فرد مد نظرتان ارسال خواهند شد. دقت داشته باشید که در این شرایط باید فرد مورد نظر به شما نزدیک بوده بلوتوث دستگاه وی روشن باشد.

آموزش رد و بدل اپلیکیشن‌های اندروید share android application

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ با گارانتی

روش دوم: استفاده از اپلیکیشن SHAREit

اپلیکیشن SHAREit هم اکنون یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها رد و بدل فایل در بین کاربران دستگاه‌های هوشمند اندرویدی محسوب می‌شود. با استفاده از این اپلیکیشن هم می‌توانید تمامی فایل‌های مورد نظرتان که شامل اپلیکیشن‌ها می‌شود را با سایر افراد اشتراک‌گذاری کنید. دقت داشته باشید که به منظور رد و بدل فایل توسط اپلیکیشن SHAREit هر دو دستگاه مبدأ و مقصد باید این اپلیکیشن را بر روی خود نصب داشته و اجرا کنند.

در قدم اول باید هر دو کاربر مورد نظر اپلیکیشن SHAREit را دانلود و بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنند.

آموزش رد و بدل اپلیکیشن‌های اندروید share android application

پس از نصب اپلیکیشن SHAREit، هر دو فرد مورد نظر باید این اپلیکیشن را در دستگاه‌های هوشمندشان اجرا کنند.

آموزش رد و بدل اپلیکیشن‌های اندروید share android application

در صفحه اول اپلیکیشن SHAREit گزینه Send را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه اتصال وای‌فای (Wi-Fi) دستگاه شما روشن می‌شود. پس از چند لحظه لیستی پیش رویتان قرار می‌گیرد که حاوی فایل‌ها و مواردی است که می‌توانید از طریق اپلیکیشن SHAREit آن‌ها را برای سایر کاربران این اپلیکیشن ارسال کنید.

آموزش رد و بدل اپلیکیشن‌های اندروید share android applicationتعمیرات سامسونگ

در بخش فوقانی اپلیکیشن SHAREit منویی ارائه شده است. در این بخش گزینه App را انتخاب کنید تا لیست اپلیکیشن‌های قابل ارسال دستگاهتان نمایان شود.

آموزش رد و بدل اپلیکیشن‌های اندروید share android application

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی A30s

حال می‌توانید از لیست موجود، اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌هایی را انتخاب کنید که قصد ارسال‌ آن‌ها را دارید. پس از انتخاب اپلیکیشن‌های مورد نظر باید گزینه Next را انتخاب کنید تا اپلیکیشن SHAREit به طور اتوماتیک به دنبال سایر کاربران متصل شده به این اپلیکیشن بگردد.

آموزش رد و بدل اپلیکیشن‌های اندروید share android application

در این لحظه باید اپلیکیشن SHAREit در دستگاه مقصد (دستگاهی که قصد دریافت اپلیکیشن‌ها را دارد) اجرا شده و گزینه Receive در صفحه نخست آن انتخاب شود. با انتخاب این گزینه، فایل‌های مورد نظرتان برای وی ارسال می‌شوند.
همانطور که اشاره داشتیم روش‌های رد و بدل فایل مابین دستگاه‌های هوشمند اندرویدی بسیار متعدد و متنوع هستند. اپلیکیشن‌های دیگری نظیر Zapya نیز به منظور ارسال فایل‌ها مختلف و اپلیکیشن‌های بسیار مفید و عالی عمل می‌کنند. توصیه می‌کنیم که به منظور رد و بدل اپلیکیشن مابین دستگاه‌های اندرویدی مختلف از اپلیکیشن‌هایی نظیر SHAREit و Zapya استفاده کنید. روند رد و بدل فایل در اپلیکیشن Zapya هم تا حد زیادی شبیه به اپلیکیشن SHAREit است.

آموزش رد و بدل اپلیکیشن‌های اندروید share android application

بیشتر بخوانید:

خرید قطعات موبایل

قیمت تاچ ال سی دی ام 40

قطعات A10

تعمیرات موبایل

منبع wikihow

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments