چگونه اپلیکیشن‌های جدید را بر روی آیفون قدیمی خود نصب کنیم؟

اپلیکیشن‌های جدید را بر روی آیفون قدیمی

اگر از آیفون قدیمی استفاده می‌کنید که به روز رسانی سیستم عامل آی او اس دیگر برای آن ارائه نمی‌شود، احتمالا با مشکل عدم سازگاری سیستم عامل دستگاه با اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های جدید مواجه شده‌اید. با موبایل کمک همراه باشید تا روشی ساده به منظور حل این مشکل را به شما آموزش دهیم.

سیستم عامل اختصاصی آی او اس اپل دائما در حال به روز رسانی است و تقریبا هر سال یک نسخه عمده و اصلی از آن منتشر می‌شود. هم اکنون جدیدترین نسخه این سیستم عامل آی او اس 10 است. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت و کاملا هم طبیعی است این موضوع محسوب می‌شود که تمام دستگاه‌های آی او اسی اپل از نظر سخت افزاری قابلیت سازگاری با نسخه‌های جدید سیستم عامل آی او اس را ندارند. به عنوان مثال آیفون 4 اپل در سال 2010 یعنی شش سال پیش معرفی شد! کاملا طبیعی است که نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم این دستگاه از نظر سخت افزاری قابلیت به روز رسانی به سیستم عامل آی او اس 10 را داشته باشد. با این حال آیفون 4 اپل نهایتا قادر به استفاده از آی او اس 7.1.2 است. یا نسل اول آیپدهای اپل را در نظر بگیرید. این محصولات نهایتا قادر به استفاده از آی او اس 5.1.1 هستند. بنابراین تمام محصولات اپل نمی‌توانند تا آخر عمرشان از به روز رسانی‌ سیستم عامل آی او اس استفاده کنند و بدین منظور دارای محدودیت‌هایی هستند که البته قابل قیاس با محدودیت‌های دستگاه‌های اندرویدی نیست.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل آنلاین

در سمت مقابل اپ استور (App Store) یا همان مکان رسمی که اپل تمام برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های سیستم عامل آی او اس را ارائه می‌کند همواره به روز است. اپلیکیشن‌هایی که در اپ استور دستگاه شما ارائه شده‌اند قابلیت سازگاری با آخرین و جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس را به همراه دارند. این موضوع بسیار خوب است اما اگر از آیفون یا آیپدی قدیمی استفاده کنید، این امر می‌تواند برایتان به یک کابوس تبدیل شود! اگر آیفون شما قدیمی باشد و جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس اپل بر روی آن نصب نشده باشد به منظور دانلود و نصب اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور دچار مشکل می‌شود و با پیغام خطایی مواجه خواهید شد که از عدم سازگاری دستگاه با سیستم عامل مورد نیاز اپلیکیشن مورد نظر خبر می‌دهد.

 اپلیکیشن‌های جدید را بر روی آیفون قدیمی

اما روش قانونی وجود دارد که با استفاده از آن بدون نیاز به جیلبریک کردن آیفون خود می‌توانید اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های آی او اسی مورد نظرتان را در آیفون‌ها و آیپدهایی که از نسخه‌های قدیمی‌تر آی او اس بهره می‌برد نصب و راه‌اندازی کنید. این روش بسیار ساده است و با عنوان کردن آن شاید به ذهن شما هم برسد که چرا تا کنون به این موضوع فکر نکرده بودید!

اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی که برای سیستم عامل آی او اس ارائه می‌شوند هم دائما در حال به روز رسانی هستند. این موضوع بدان معناست که در ابتدا این اپلیکیشن‌ها برای نسخه خاصی از سیستم عامل آی او اس طراحی شده بودند که هم اکنون نسخه‌ای قدیمی از این سیستم عامل به شمار می‌رود. سپس و با عرضه نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل آی او اس از سوی اپل، توسعه دهندگان این برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها هم نسخه‌های جدید محصولاتشان را مطابق با معیارهای جدید سیستم عامل آی او اس ارائه کرده‌اند. بنابراین بدون تردید اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های آی او اسی هم دارای نسخه‌های قدیمی‌تری خواهند بود که با یافتن آن‌ها می‌توانید نسبت به نصب این برنامه‌ها در آیفون‌ها و آیپدهای قدیمی‌تر خود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات Apple

تنها نکته‌ای که در این بین باید به آن توجه کرد مربوط به وجود داشتن نسخه‌های قدیمی‌تر اپلیکیشن مورد نظر است. اگر اپلیکیشن یا برنامه مد نظرتان به تازگی توسعه یافته و عرضه شده است، شانس شما برای وجود نسخه‌ای از آن که مطابق با معیارهای سیستم عامل آیفون یا آیپد شما باشد به مراتب کمتر خواهد بود. حال چگونه باید نسبت به دانلود نسخه‌های قدیمی‌تر اپلیکیشن یا برنامه‌های مورد نظرمان اقدام کنیم؟ در ادامه به شرح این موضوع می‌پردازیم. دقت داشته باشید که اگر در مورد اپلیکیشن خاصی نیاز به اطلاعات تکمیلی داشتید، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

تعمیرات اپل

چگونه نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن‌های مورد نظرمان را بیابیم؟

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، اپ استور همواره به روز بوده و اپلیکیشن‌هایی که در آن ارائه می‌شوند هم به روز هستند. بنابراین اگر از آیفون یا آیپدی قدیمی استفاده می‌کنید تقریبا باید اپ استور دستگاه را فراموش نمایید. در این شرایط شما باید به دنبال نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن یا برنامه مور نظرتان باشید که قابلیت سازگاری با دستگاهتان را داشته باشد.

اگر شما نسخه جدیدی از یک برنامه را در دستگاهی جدیدتر دانلود یا خریداری کنید و یا اپلیکیشن مورد نظر را از طریق ابزار iTUnes دانلود نمایید، می‌توانید نسخه قدیمی‌تر آن را در یک دستگاهی قدیمی‌تر هم داشته باشید. این موضوع از جمله سیاست‌ها و قوانین پایه‌ای کمپانی اپل است. اپل می‌گوید که اگر کاربری یک اپلیکیشن یا برنامه را خریداری یا دانلود کرد، این اپلیکیشن به لیست اختصاصی وی اضافه می‌شود و او در هر دستگاه دیگری قادر به نصب و استفاده از آن خواهد بود. به بیان دیگر هنگامی که شما برنامه‌ای را در هر دستگاه آی او اسی یا حتی از طریق ابزار iTunes دانلود یا خریداری می‌کنید، این برنامه به کلکسیون اختصاصی و شخصی شما منتقل می‌شود و از این پس در هر دستگاه دیگری قادر به استفاده از آن خواهید بود.

با این شرایط مشکل شما کاملا حل شده است! اگر با استفاده از مشخصات اپل آیدی خود اپلیکیشن جدیدی را در ابزار iTUnes یا یک آیفون جدیدتر دانلود کنید، این اپلیکیشن به آرشیو شما منتقل می‌شود. حال اگر آیفون قدیمی خود را با همان اپل آیدی و مشخصات روشن کرده و به آرشیو اپلیکیشن‌های خود مراجعه کنید (تصور کنید که از طریق ابزار iTunes این کار را انجام داده‌اید)، ابزار iTunes به طور اتوماتیک به دنبال نسخه‌ای از اپلیکیشن مورد نظر خواهد بود که با سیستم عامل آی او اس قدیمی‌تر دستگاهتان سازگاری داشته باشد. نهایتا نسخه سازگار اپلیکیشن یا برنامه مورد نظر در آیفون قدیمی شما نصب شده و قابل استفاده می‌شود.

برای روشن‌تر شدن این موضوع ما یک کامیک بوک (Comic Book) مشهور با نام Comic Zeal را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم. به منظور دانلود این کامیک بوک از اپ استور، سیستم عامل دستگاهتان باید حداقل آی او اس 8.2 باشد، در غیر این صورت با پیغام خطایی مواجه می‌شوید که عکس آن را در بخش ابتدایی مقاله ضمیمه کردیم. برای نصب نسخه سازگار این کامیک بوک با آیپدی قدیمی‌تر خود ما از ابزار iTunes استفاده می‌کنیم. ابتدا از طریق بخش جستجوی ابزار iTunes نام کامیک بوک مورد نظرمان را جستجو می‌نماییم.

نصب اپلیکیشن‌های جدید بر روی آیفون قدیمی

پس از اینکه اپلیکیشن مورد نظر یافته شد نسبت به دانلود آن وارد عمل می‌شویم. دقت داشته باشید که سیستم شرح داده شده در اپلیکیشن‌های رایگان و غیر رایگان کاربرد دارد. به بیان دیگر تنها برنامه‌های غیر رایگان نیستند که قابلیت نصبت نسخه‌های قدیمی‌تر آن‌ها با استفاده از این روش وجود داشته باشد و از این نظر روش شرح داده شده در هر اپلیکیشن یا برنامه‌ای کاربرد خود را خواهد داشت. حال کافیست که گزینه Install را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی اپل واچ

نصب اپلیکیشن‌های جدید بر روی آیفون قدیمی

پس از انتخاب گزینه Install باید کمی صبر کنید. در این شرایط ابزار iTunes متوجه می‌شود که دستگاه آی او اسی شما از نسخه‌ قدیمی سیستم عامل آی او اس بهره می‌برد و قابلیت نصب نسخه جدید کامیک بوک مورد نظر بر روی آن وجود ندارد. بنابراین iTunes به طور اتوماتیک به دنبال نسخه‌ای قدیمی‌تر و سازگار با آیفون شما می‌گردد و پیغام زیر به صورت پاپ‌آپ نمایان می‌شود.

 اپلیکیشن‌های جدید را بر روی آیفون قدیمی

بیشتر بخوانید:  با گارانتی اصلی Apple 

مضمون این پیغام بدین صورت است که “نسخه سازگار کنونی تعریف شده برای این اپلیکیشن آی او اس 8.2 است که دستگاه شما از آن بهره‌مند نیست. آیا تمایل دارید که نسخه‌ای قدیمی‌تر از اپلیکیشن مورد نظر بر روی دستگاهتان نصب شود که با سیستم عامل آن سازگار است؟” با انتخاب گزینه Download فرآیند مورد نظر تکمیل می‌شود و شما می‌توانید اپلیکیشن یا برنامه مد نظرتان را بدین صورت بر روی دستگاهتان نصب نمایید. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌های شرح داده شده سوالی داشتید و یا ابهامی برایتان ایجاد شد، می‌توانید از طریق شماره‌های ضمیمه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

ال سی دی آیفون ایکس اس

تاچ ال سی دی سامسونگ Note 10 Plus

قطعات گوشی iPhone 8 Plus

تعمیرات موبایل

منبع howtogeek

نظرات کاربران (23)

guest
23 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
آرام رسیی
آرام رسیی
1 سال گذشته

اااا

Ppp
Ppp
3 سال گذشته

سلام گوشی من ۲۰۱۱ رفتم ۱۵۰‌تومن‌دادم‌برام‌واتساپ‌و اپدیت‌گنن الان‌اوردم‌خونه باز نمکنن چکار کنم‌ممنون‌میشم‌کمگ کنید

علیرضاشعبانی
علیرضاشعبانی
3 سال گذشته

باسلام لطفا iosگوشی من ۹.۳.۶است برای نصب اینستاگرام کمکم کنید خیلی متشکرم

علی
علی
3 سال گذشته

عاااااااالی بود دمتون گرمممم

ریحانه
ریحانه
3 سال گذشته

سلام خسته نباشید من یه آیپد ios 5 دارم می خواستم واتس آپ رو نصب کنم نتونستم هر کاری کردم میشه کمکم کنید ….ممنون .