اسپاتیفای چیست؟ دانلود برنامه Spotify

اپلیکیشن soptify

احتمالا برای شما نیز مانند من این سوال پیش آمده که اسپاتیفای چیست؟ اسپاتیفای یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های پخش موسیقی در جهان است. این سرویس برای آنهایی ساخته شده است که دوست دارند همیشه و همه‌جا به آهنگ‌های خواننده و بند موردعلاقه‌شان دسترسی داشته باشند. البته اسپاتیفای فقط مختص آهنگ نیست! در این سرویس شما به دریایی از پادکست‌ها و حتی ویدئوها از هنرمندان سراسر جهان دسترسی دارید.

اسپاتیفای در همان نگاه اول دل شما را می‌رباید؛ زیرا تا ورود به دنیای بی‌انتهای موسیقی تنها یک ایمیل فاصله دارید! با یک ثبت‌نام ساده می‌توانید به محتوای رایگان اسپاتیفای دسترسی داشته باشید. اینجا می‌خواهیم بخش‌های برنامه Spotify Music (اسپاتیفای) را آموزش دهیم وو نکات ریز و درشت این اپلیکیشن را به شما بگوییم.

برنامه اسپاتیفای چیست؟

برنامه Spotify Music (اسپاتیفای) یک سرویس پخش موسیقی است. برای درک بهت می‌توان آن را به یک ایستگاه رادیویی پخش آهنگ تشبیه کرد؛ با این تفاوت که در این ایستگاه همیشه آهنگ‌های محبوب و درخواستی شما پخش خواهد شد. اپلیکیشن Spotify در دو حالت در دسترس است؛ اول حالت رایگان و حالت پریمیوم. تفاوت این دو نسخه بیشتر در پخش تبلیغات در سرویس رایگان است. به جز این مورد تفاوت مهم دیگری بین نوع اکانت شما وجود ندارد. شما همیشه می‌توانید با پرداخت مبلغی ماهانه، سرویس پریمیوم را فعال کنید. دقت کنید که کاربران ایرانی بدون استفاده از ابزارهای تغییر آی پی، به قابلیت های سرویس اسپاتیفای دسترسی نخواهند داشت.

دانلود و ثبت‌نام اسپاتیفای

گوش دادن آهنگ با اسپاتیفای بسیار ساده و سریع است. برای شروع باید به سایت اسپاتیفیای بروید یا از لینک زیر اپلیکیشن Spotify را برای اندروید یا iOS دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن Spotify برای اندروید

دانلود اپلیکیشن Spotify برای iOS

حالا وقت ثبت‌نام است. شما هم می‌توانید با یک ایمیل یک حساب کاربری بسازید و هم می‌توانید با اکانت فیسبوک این کار را انجام دهید. روند ثبت‌نام هم بسیار ساده و سر راست است:

  • ابتدا ایمیلتان را وارد کنید
  • بعد یک پسورد برای اکانت اسپاتیفای خود وارد کنید
  • حالا تاریخ تولد و بعد جنسیت نام کاربری خودتان را انتخاب کنید
  • در نهایت هم نام کاربری خودتان را انتخاب کنید و CREAT را بزنید.

کار تمام است. حساب کاربری شما در اسپاتیفای ساخته شد. حالا شما می‌توانید به راحتی از امکانات این برنامه جذاب استفاده کنید.

معرفی بخش‌های مختلف اسپاتیفای

برنامه Spotify Music (اسپاتیفای) شامل آهنگ ها و آلبوم های اکثر خوانندگان می‌شود. کاربران می‌توانند توسط این برنامه به لیستی از آهنگ‌های خواننده مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند. همچنین آهنگ های موجود در این برنامه بر اساس سبک‌های مختلفی دسته‌بندی شده‌اند که با انتخاب سبک مورد نظر خود به لیستی از بهترین و تازه‌ترین آهنگ‌های آن سبک دسترسی خواهید داشت.

اسپاتیفای چیست؟

کاربران برنامه Spotify Music (اسپاتیفای) می‌توانند به صورت آنلاین به آهنگ دلخواه خود گوش کنند. از سوی دیگر با لمس گزینه Follow خواننده مورد نظر به لیست خواننده های مورد علاقه شما اضافه خواهد شد. از دیگر قابلیت های ارائه شده توسط برنامه Spotify می‌توان به امکان ذخیره آهنگ، اضافه کردن آهنگ به لیست پخش و به اشتراک گذاری آن اشاره کرد.

برنامه اسپاتیفای

برنامه اسپاتیفای (Spotify Music) شامل بخشی با اسمRadio  است. همانطور که از اسمش پیداست کاربران می‌توانند با مراجعه به این بخش و انتخاب خواننده و یا سبک موسیقی مورد نظر خود ایستگاه‌های رادیویی بسازند و آن را با بقیه نیز به اشتراک بگذارند. بدین ترتیب برنامه اسپاتیفای به صورت خودکار آهنگ‌های مشابه با سبک و یا خواننده انتخاب شده را برای شما پخش خواهد کرد.

دانلود برنامه اسپاتیفای

در نهایت با مراجعه به بخش Your Library به لیست پخش، ایستگاه‌های رادیویی و آهنگ‌های مورد علاقه خود دسترسی خواهید داشت. برنامه Spotify Music (اسپاتیفای) شامل پرداخت درون برنامه‌ای می‌شود. در واقع به منظور استفاده از قابلیت های پریمیوم این برنامه نظیر دانلود آهنگ، نیازمند پرداخت هزینه خواهید بود. با این وجود برنامه مذکور این امکان را فراهم آورده تا کاربران بتوانند هفت روز به صورت رایگان از قابلیت های پریمیوم این برنامه بهره‌مند شوند.

آیا دانلود موسیقی از اسپاتیفای امکان‌پذیر است؟

پاسخ هم مثبت است هم منفی! با Spotify Premium می‌توانید این امکان را داشته باشید تا موسیقی‌ها را به صورت آفلاین هم گوش دهید. این به معنی دانلود موسیقی نیست و شما کماکان برای گوش دادن به آهنگ‌ها باید از اسپاتیفای استفاده کنید اما ویژگی بسیار خوبی است. دقت کنید که شما نمی‌توانید برنامه را گول بزنید و اشتراک پریمیوم را برای 1 ماه خریداری کنید، همه آهنگ‌ها را برای حالت آفلاین دانلود کنید و تا همیشه آنها را گوش دهید. به محض اینکه اشتراک شما تمام شود حالت آفلاین نیز از بین می‌رود!

این حالت برای زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید یا نمی‌خواهید حجم اینترنت شما کم شود بسیار کارساز است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید تا 10 هزار آهنگ را روی 5 دستگاه مختلف ذخیره کنید که کاملا سخاوتمندانه به‌نظر می‌رسد! برای دانلود آهنگ یا آلبوم با اسپاتیفای کافیست دکمه Download را بزنید تا آهنگ روی سیستم شما ذخیره شود.

استفاده از اسپاتیفای چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟

مصرف اینترنت شما با اسپاتیفای به کیفیت آهنگی که گوش می‌دهید بستگی دارد. اگر می‌خواهید بدانید هر کیفیت چقدر اینترنت مصرف می‌کند از راهنمای زیر استفاده کنید:

  • با کیفیت نرمال (Normal) یک روز کامل پخش موسیقی 1 گیگابایت داده مصرف می‌کند.
  • با کیفیت بالا (high-quality) 1 گیگابایت اینترنت برای 15 ساعت پخش موسیقی کافی است.
  • کیفیت بسیار بالا هم 1 گیگابایت اینترنت را در 7 ساعت مصرف می‌کند.
  • پخش فیلم نیز بسیار بیشتر از تمام این حالت‌ها اینترنت مصرف می‌کند.

شما خودتان هم می‌توانید با استفاده از تنظیمات مصرف اینترنت روی گوشی موبایلتان، مصرف برنامه اسپاتیفای را بسنجید.

استریم آنلاین با اسپاتیفای

یکی از امکانات جذاب اپلیکیشن، استریم موسیقی و صداست. با این ویژگی می‌توانید به راحتی پادکست خودتان را داشته باشید و حرف دلتان را به همه بزنید! این قابلیت با 4 کیفیت قابل اجراست:

  • پایین با بیت‌ریت 24kbps
  • معمولی با بیت‌ریت 96 kbps
  • بالا با بیتریت 160 kbps
  • بسیار بالا با بیت‌ریت 320 kbps

کیفیتی که انتخاب می‌کنید بسته به نوع فعالیتتان متفاوت است. دقیت کنید که کیفیت‌های بالاتر نیازمند اینترنت باکیفیت‌تر است.

پیدا کردن دوستان و جستجوی خواننده

برنامه Spotify Music (اسپاتیفای) از قابلیت جستجو هم بهره می‌برد. بنابراین می‌توانید به راحتی با مراجعه به بخش Search به جستجوی آهنگ و یا خواننده دلخواه خود بپردازید. کاربران می‌توانند با جستجوی نام خواننده، به لیستی از جدیدترین و محبوب ترین آهنگ های منتشر شده توسط وی دسترسی داشته باشند. علاوه بر این می‌توانید نام کاربری دوستانتان را جستجو کنید و آنها را دنبال کنید.

با این کار می‌توانید برای هم پیام ارسال کنید و یا آهنگ‌های مورد علاقه خودتان را برای دوستانتان نیز ارسال کنید تا آنها هم از شنیدنش لذت ببرند.

مشکل ورود به اسپاتیفای

در حال حاضر مدتی است که به‌خاطر تحریم‌های گوگل امکان لاگین کردن و ورود به اسپاتیفای برای بعضی از کاربران ایرانی وجود ندارد. متاسفانه فعلا درمان قطعی برای این مشکل وجود ندارد اما تغییر آی‌پی یا DNS می‌تواند برای بعضی‌ها راهگشا باشد. احتمالا در آینده نزدیک این مشکل برطرف خواهد شد و دسترسی به اسپاتیفای دوباره ممکن خوهد شد.

بیشتر بخوانید: رفع ارورهای برنامه Spotify

کتابخانه بزرگ موسیقی

برنامه Spotify Music (اسپاتیفای) جزو سرویس های پرطرفدار پخش موسیقی به شمار می‌رود و شامل آرشیو گسترده‌ای از آهنگ های مختلف می‌شود. در این مقاله سعی کردیم پاسخ سوال “اپلیکیشن اسپاتیفای چیست؟” را بدهیم. این برنامه یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای گوش دادن به موسیقی و پادکست است. نظر شما درباره برنامه Spotify چیست؟

تعمیرات موبایل

 Spotify Music
نام Spotify Music
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده Spotify Ltd

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments