آموزش عبور از صفحه اکتیویشن لاک آیفون (Activation Lock)

اکتیویشن لاک آیفون

اگر به تازگی یک آیفون خریداری کرده‌اید و پس از روشن کردن آن با صفحه اکتیویشن لاک (Activation Lock) مواجه می‌شوید، به احتمال زیاد فروشنده آیفون محتوای دستگاه را کاملا حرف نکرده یا پس از حذف محتوا، ارتباط اکانت خود با دستگاه را غیرفعال نکرده است. در این مقاله به آموزش نحوه عبور از اکتیویشن لاک آیفون (Activation Lock) می‌پردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در مورد اکتیویشن لاک آیفون (Activation Lock)

در ابتدا لازم می‌دانیم که شما عزیزان را با قابلیت اکتیویشن لاک آیفون (Activation Lock) آشنا کنیم. قابلیت اکتیویشن لاک آیفون (Activation Lock) در واقع زیرشاخه قابلیت Find My iPhone است که برای اولین بار در نسخه 7 سیستم عامل آی او اس در سال 2013 ارائه شد. با استفاده از قابلیت اکتیویشن لاک آیفون (Activation Lock) می‌توانید امنیت دستگاه خود را افزایش دهید. یکی از اصلی‌ترین کاربردترین قابلیت اکتیویشن لاک آیفون (Activation Lock) مربوط به این می‌شود که هیچ شخص دیگری نمی‌تواند بدون داشتن اپل آیدی (Apple ID) شما، اطلاعات دستگاه را حذف کند.

اما در برخی از شرایط دیده شده که افراد پس از خرید گوشی که دست دوم بوده است با صفحه اکتیویشن لاک آیفون (Activation Lock) مواجه شده‌اند. در این شرایط دو احتمال وجود دارد. احتمال اول که کمی بعید است این خواهد بود که فرد فروشنده آیفون قبل از اینکه دستگاه را در اختیار شما قرار دهد اطلاعات آن را حذف نکرده باشد. احتمال دوم مربوط به وضعیتی است که فروشنده اطلاعات آیفون را حذف کرده اما هنوز دستگاه فروخته شده وی و سرویس اکتیویشن لاک آیفون (Activation Lock) به نوعی در دستگاه فعال هستند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه عبور از صفحه اکتیویشن لاک آیفون (Activation Lock) بپردازیم. به بیان دیگر در این مقاله از دید یک خریدار که با اکتیویشن لاک آیفون (Activation Lock) مواجه شده، راه حل‌های موجود را به شما آموزش می‌دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس اصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

اگر اطلاعات آیفون به طور کامل حذف شده باشد و با صفحه اکتیویشن لاک آیفون (Activation Lock) مواجه شوید!

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، ممکن است پس از خرید یک آیفون به دو صورت مختلف با مشکل اکتیویشن لاک آیفون (Activation Lock) مواجه شوید. در حالت اول فروشنده نسبت به حذف اطلاعات خود از آیفون اقدام کرده اما هنوز اکانت اپل آیدی او با دستگاهتان در ارتباط است. در این شرایط احتمالا پس از روشن کردن آیفون با صفحه‌ اکتیویشن لاک آیفون (Activation Lock) مواجه می‌شوید.

اکتیویشن لاک آیفون

به منظور رفع این مشکل باید حتما با فروشنده ارتباط برقرار کنید و از وی بخواهید که ارتباط آیفون فروخته شده را با اکانت خود قطع نماید. بدین منظور وی باید مراحل زیر را طی کند:

  • ابتدا باید به سایت https://www.icloud.com مراجعه کند و با استفاده از اپل آیدی خود وارد اکانت مربوط به آن شود.
  • در قدم دوم باید به بخش Find My iPhone مراجعه کند.
  • گزینه All Devices را انتخاب می‌کند تا لیست دستگاه‌های در ارتباط با اکانت وی نمایش داده شود.
  • در این لیست، آیفون فروخته شده که هم اکنون در دست شما قرار دارد را انتخاب کرده و بر روی گزینه Remove from Account کلیک می‌کند.

با انجام مراحل فوق مشکل اکتیویشن لاک آیفون (Activation Lock) برطرف می‌شود و دیگر آیفون مورد نظر با اکانت فروشنده در ارتباط نخواهد بود. حال شما می‌توانید آیفونتان را ریستارت کرده و شروع به راه‌اندازی آن کنید.

اگر اطلاعات آیفون حذف شده نباشد!

اگر بنا به هر دلیلی آیفونی خریداری کردید که اطلاعات کاربر پیشین آن از دستگاه حذف نشده است، ابتدا به سیستم عامل دستگاه دقت کنید. اگر سیستم عامل دستگاه آی او اس 9 یا نسخه‌های قبلی آن است، توصیه می‌کنیم که با فروشنده ملاقات کنید و با طی کردن مراحل زیر نسبت به حذف اطلاعات دستگاه اقدام کنید:

  • وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Reset را انتخاب کنید.
  • گزینه Erase All Content and Settings را لمس کنید.
  • حال باید مشخصات اپل آیدی و رمز عبور آن را وارد کنید. در این مرحله از صاحب دستگاه بخواهید که مشخصات اپل آیدی فعال در آیفون را وارد کند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون XS Max اپل در موبایل کمک

تعمیرات اپل

با انجام مراحل فوق در آیفون‌های مجهز به سیستم عامل آی او اس 9 و پایین‌تر مشکل موجود حل شده و قابلیت اکتیویشن لاک آیفون (Activation Lock) هم غیر فعال می‌شود. اما اگر دستگاه از سیستم عامل آی او اس 10 بهره می‌برد، حتما پیش از هر عملی از فروشنده آیفون بخواهید که قبل از حذف اطلاعات دستگاه از آیکلود (iCloud) خارج شده یا به اصطلاحا Sing Out کند.

اکتیویشن لاک آیفون

اگر بنا به هر دلیلی در شرایطی هستید که به فروشنده آیفون مورد نظر نمی‌تواند به طور حضوری با شما ملاقات کرده و رمز عبور اپل آیدی خود را برای حذف اطلاعات دستگاه وارد کند، توصیه می‌کنیم که با وی تماس تلفنی برقرار کرده و از او بخواهید که مراحل زیر را طی کند:

  • با استفاده از یک دستگاه آی او اسی دیگر برنامه Find My iPhone را اجرا کند.
  • با استفاده از اپل آیدی خود وارد سیستم شود.
  • در لیست دستگاه‌های موجود، آیفونی که خریداری کرده‌اید را انتخاب کند.
  • گزینه Actions و سپس Erase iPhone را انتخاب کند و بار دیگر با انتخاب گزینه Erase iPhone این عملیات را تایید نماید.
  • اپل آیدی خود را وارد کرده و گزینه Erase را لمس کند.
  • نهایتا با استفاده از گزینه Remove from Account آیفون شما را از لیست دستگاه‌های در ارتباط با اکانت خود خارج سازد.
  • حال باید با استفاده از یک دستگاه هوشمند دیگر به سایت http://icloud.com/#find مراجعه کند و مشخصات اپل آیدی خود را وارد نماید.
  • سپس باید به بخش با عنوان All Devices مراجعه کند.
  • در لیست دستگاه‌های ارائه شده باید آیفون شما را انتخاب کرده و بر روی گزینه Erase iPhone کلیک کند.
  • پس از حذف اطلاعات دستگاه باید با انتخاب گزینه Remove from Account آیفون شما را از لیست دستگاه‌های در ارتباط با اکانت خود خارج سازد.

بیشتر بخوانید:  نمایندگی گوشی اپل در تهران

پس از انجام مراحل فوق، آیفون شما دیگر ارتباطی با اپل آیدی و اکانت فروشنده قبلی نخواهد داشت. با ریستارت کردن آیفونتان در این شرایط با مراحل راه‌اندازی اولیه دستگاه مواجه خواهید شد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مراحل راه‌اندازی و تنظیمات اولیه آیفون، توصیه می‌کنیم که مقاله آموزش انجام تنظیمات اولیه آیفون یا آیپد و مراحل راه اندازی دستگاه را مطالعه کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله توضیحاتی در رابطه با قابلیت اکتیویشن لاک آیفون (Activation Lock) و نحوه عبور از صفحه یا پیغام مربوط به آن خدمت شما عزیزان ارائه کردیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس اصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قاب پشت iPhone 11 Pro

تاچ ال سی دی Samsung S9

قطعات آیفون 7 پلاس

تعمیرات موبایل

منبع apple

نظرات کاربران (16)

guest
16 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
صادق
صادق
1 سال گذشته

ایناییکه عشق اپلن واقعا حقشونه اکتیوشن لوک بیاد براشون چون اپل دزده و این هیچ ربط به امنیت نداره فقط گوشی سالمتون این بلا سرش میاره تا یکی نو بخرین همین

جواد
جواد
2 سال گذشته

سلام من ایفون ۶دارم ایمیل با اپل ایدی روبه کامل فراموش کردم چند بار هم رمزهایی ک احتمال میدادم درست باشن زدم درست نشد الانactivation lock اومده رو صفحه و قفل شد ،چیکار باید کنم؟

احسان
احسان
2 سال گذشته

سلام و خسته نباشید من یک آیفون s6 خریدم اکتیویشون لاک شده میشه راهنمایی کنین هیچ دسترسی هم به فروشنده ندارم

مجید رحمانی
مجید رحمانی
2 سال گذشته
پاسخ به  احسان

بندازش تو سطا اشغالی!!!

فرشاد پاشاپور
فرشاد پاشاپور
3 سال گذشته

سلام من یه اپل ۵اس دارم تا روشن میکنم یا میزنم به شارژ میره روی صفحه ای تونز لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم

مهدی اربابی
مهدی اربابی
3 سال گذشته

سلام خسته نباشین. من گوشی آیفون هفت دسته دوم خریدم و الان تنظیم کارخانه زدم و الان اپل آیدی میخواد هیچ دسترسی هم به فروشنده ندارم لطفا کمک کنید

مجید رحمانی
مجید رحمانی
2 سال گذشته
پاسخ به  مهدی اربابی

شما هم بندازش تو سطل اشغال!!!